Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1363
Som sagt i overskriften, får jeg ikke lastet ned noe. får lastet ned innstaleringsfiler å slikt fra nettleseren, men når det kommer til film og musikk stopper alt.

*Bruker lime wire til musikk; der klarer ikke den å koble seg til nettet i det hele tatt. får feilmelding om at den ikke finner noe nett, men prøver å kople til hele tiden.

Har prøvd å innstalere lime wire på nytt til ingen nytte.


*bruker bitlord til filmer; der søker den peers hele tiden, men finner ingen. jeg får ikke kontakt med noen seedere, selv om det står at det er seedere. har prøvd mange Forskellige filer, men ingen funker.

*får heller ikke webcam til å fungere på msn.

*alt Dette funket fint, inntill vi fikk adsl fra telenor. De samme problemene kommer på min bærbare og, så det ligger tvilsomt i dataen.

Kan det ha noe med at det er passord på den trådløst routeren?, eller er det noe annet som gjør det.

Noen som kan hjelpe meg med dette veldig irriterende problemet?
Prøv og slå av brannmuren.
tha man's Avatar
Trådstarter
har slått av brannmuren, har ingen anti-virus innstalert.. ingenting funker


ingen som vet hva som kan være gale??... problemet begynner å gå meg på nervene nå!!
Sist endret av tha man; 19. februar 2007 kl. 16:23.
tha man's Avatar
Trådstarter
bumper denne eg.... eg treenger virkelig svar.. trenger å laste ned musikk... sitter på youtube å hører musikk nå!!
Har du en ruter som står foran koblinga mot internett?
det falt deg ikke inn å spørre telenor?
Sitat av tha man
har slått av brannmuren,
Vis hele sitatet...
Hvilken brannmur?
Den på maskinen eller den i routeren/modemet?
(evt. portfilteret i routeren)
Hvilken leverandør hadde dere før?
Og ikke bump etter en time, vent heller en døgn eller mer.
Ikke alle med en løsning som logger inn hver time.
Sitat av nan
det falt deg ikke inn å spørre telenor?
Vis hele sitatet...

Ringe og spørre telenor, hvorfor han ikke får lasta ned filmer fra bittorrent, og musikk fra limewire? Ja, det virker nesten så lite smart som det over hodet er mulig å bli!
Sist endret av Mcmak; 19. februar 2007 kl. 17:30.
Sitat av Mcmak
Ringe og spørre telenor, hvorfor han ikke får lasta ned filmer fra bittorrent, og musikk fra limewire? Ja, det virker nesten så lite smart som det over hodet er mulig å bli!
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det usmart, det er ikke ulovlig.
McMak: For det første var det andre ting enn torrents som ikke funket og for det andre kan man fint laste ned/seede linux distroer og andre lovlige ting gjennom torrents.
tha man's Avatar
Trådstarter
brukte bkk før, fikk det tråløst til huset. Sorry at eg bumpet så tidlig, er virkelig desperat. men hvordan slår jeg av brannmuren i routeren? er ikke helt inne i routere.. "prestige 660 hwt" er navnet på routeren hvis det kan hjelpe.
Og har ikke planer om å ringe telenor for å spørre om hvorfor jeg ikke får lastet ned prison break. iallefall ikke hvis det finnes en annen løsning.
tha man's Avatar
Trådstarter
Noen som er vet hvordan jeg slår brannmuren av?
Jeg har ikke telenor, men hadde jeg hatt det ville jeg ha tittet i bruksanvisningen.
Fant jeg ikke den ville jeg tittet på nettet.
Oj, dette ser jo ut til å passe:
Kundeservice Internett
http://privat.telenor.no/Internett/Kundeservice.go
Titt litt der du, sansynligheten er stor for at det står noe nyttig der, uten at du trenger å ringe.
Har hatt dette problemet selv, og du må nok ringe til Telenor å høre med dem.

Hos meg var problemet at jeg hadde virus eller noe crap på pcn, som spredde det ut på email osv.
Så Telenor hadde da stengt alle portene mine,
utenom den som brukes for å surfe vanlig på nett.

Det vil si at man kan ikke laste ned noen ting fra ulike programmer, ikke bruke webcam på msn, og ikke koble opp til mIRC og ventrilo og slikt.
Så da ringte jeg bare å sa at pcn va clean, og de åpnet portene igjen.
tha man's Avatar
Trådstarter
Så jeg må ringe til telenor, og si at de skal åpne portene igjen??.. og hvordam vet jeg at det er det som gjør det da?, noen måte å skjekke det på?


Fant sånn bekreftelese på at dataen var rein... Sto inpå linken Henrikken gav meg.. satser på alt bedrer seg nå

Men det sto hvilke 3 porter som er åpne, kan jeg ikke bare flytte programmet til å bruke de portene?. funker ikke det?
Sist endret av tha man; 20. februar 2007 kl. 17:29.
Sitat av tha man
Så eg må ringe til telenor, og si at de skal opne portene igjen??.. og kossn veit eg at da e da som gjer da då?, noen måte å skjekke da på?
Vis hele sitatet...
Sjekke pcen for virus er det første du bør gjøre... Last ned et av programmene anbefalt på forumet http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=63590 her står det litt om det.

Og du, dialekt er ikke lov. Enten nynorsk eller bokmål .
Sitat av tha man
.. og kossn veit eg at da e da som gjer da då?, noen måte å skjekke da på?
Vis hele sitatet...
Tror de sender deg en epost når de gjør det.
Edit: Den epostadressen du har sagt til telenor at du bruker.
Tror de setter den du får av de som standar.
Sist endret av Henriken; 20. februar 2007 kl. 17:32.
tha man's Avatar
Trådstarter
Sitat av Henriken
Tror de sender deg en epost når de gjør det.
Vis hele sitatet...
Skjekket mailaddressa, men har ikke fått noen mail. iallefall ikke på den addressa jeg fikk av telenor. Er ikke sikker på om de mente den mailen, eller en annen.
Sitat av tha man
Skjekket mailaddressa, men har ikke fått noen mail. iallefall ikke på den addressa jeg fikk av telenor. Er ikke sikker på om de mente den mailen, eller en annen.
Vis hele sitatet...

Mange på forumet som har fått mail på telenormailen om dette, så virker som dette er normal praksis. Har du ikke fått noe så trenger ikke å være dette, men ring dem likevel du.
tha man's Avatar
Trådstarter
hvilken programmer er lovleige, som jeg kan nevne da?. vil ikke si jeg bruker bitlord, og limewire. Hjelper litt på å ha noen programmer. blir så mye lettere da.
Sitat av tha man
hvilken programmer er lovleige, som jeg kan nevne da?. vil ikke si jeg bruker bitlord, og limewire. Hjelper litt på å ha noen programmer. blir så mye lettere da.
Vis hele sitatet...
Si du prøver å bruke cam på msn osv da, som nevnt over her? At alt dette blir sperret samtidig. Får du opp en ting så funker resten og

Det vil si at man kan ikke laste ned noen ting fra ulike programmer, ikke bruke webcam på msn, og ikke koble opp til mIRC og ventrilo og slikt.
Så da ringte jeg bare å sa at pcn va clean, og de åpnet portene igjen.
Sitat av tha man
hvilken programmer er lovleige, som jeg kan nevne da?. vil ikke si jeg bruker bitlord, og limewire. Hjelper litt på å ha noen programmer. blir så mye lettere da.
Vis hele sitatet...
De som sitter på kundeservice gir vel faen i om du bruker torrent program osv. De vet veldig godt hva folk bruker internett til, og det er heller ikke "ulovlig" å bruke disse programene. Du trenger ikke akkurat nevne *hva* du laster ned.
Ring og si det sånn det er, etter du har installert antivirus selvfølgelig. Er bare idioti å sitte uten.
Har ikke lest alle postene, men det kan være porter i routeren (hvis du bruker) som er stengt.
Hvis dette er tilfellet, kan du (viss jeg ikke husker helt feil) gå i CMD, skrive "ipconfig", kopiere "standard gateway", og skrive den inn i addresse-feltet i browseren din.
Da vill du (igjen hvis jeg husker rett) få opp en passord-beskyttet side fra router leverandøren, logg inn her(hvor brukernavnet sikkert er "admin", og pw sikkert "1234"), og du vill etter hva jeg husker kunne åpne porter o.l.
Sist endret av Petter Pan; 20. februar 2007 kl. 18:53.
Sitat av tha man
har slått av brannmuren, har ingen anti-virus innstalert.. ingenting funker
Vis hele sitatet...
Prøv å innstaler et antivirusprogram og en ad/spy-remover ville også kanskje hjulpet på.
tha man's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lille My
Si du prøver å bruke cam på msn osv da, som nevnt over her? At alt dette blir sperret samtidig. Får du opp en ting så funker resten og

Det vil si at man kan ikke laste ned noen ting fra ulike programmer, ikke bruke webcam på msn, og ikke koble opp til mIRC og ventrilo og slikt.
Så da ringte jeg bare å sa at pcn va clean, og de åpnet portene igjen.
Vis hele sitatet...
Oki.. men tenkte bare at det var litt lite å kun si webcam, for det kunne jo vert hva som helst.

Sitat av CoDEmASTeR
De som sitter på kundeservice gir vel faen i om du bruker torrent program osv. De vet veldig godt hva folk bruker internett til, og det er heller ikke "ulovlig" å bruke disse programene. Du trenger ikke akkurat nevne *hva* du laster ned.
Vis hele sitatet...
Men er litt surt hvis jeg treffer på eg jævel som har dårlig dag, og hater sånne som meg.





*Finner ikke hvordan jeg åpner portene på routeren.. finner ikke ut hvordan jeg ser hvilken porter som er åpne engang. er kommet meg inpå routeren, men sitter litt fast der.
Sist endret av tha man; 20. februar 2007 kl. 21:22.
prøv å lese litt her.. her står det meste om å åpne porter på rutern. bruk utorrent det er det enkleste og beste prog!

http://portforward.com/
tha man's Avatar
Trådstarter
Sitat av transam
prøv å lese litt her.. her står det meste om å åpne porter på rutern. bruk utorrent det er det enkleste og beste prog!

http://portforward.com/
Vis hele sitatet...

spurte ikke etter programm som skal brukes.. er mer en fornøyd med bitlord...
tha man's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lille My
Mange på forumet som har fått mail på telenormailen om dette, så virker som dette er normal praksis. Har du ikke fått noe så trenger ikke å være dette, men ring dem likevel du.
Vis hele sitatet...

men hvis det ikke er problemet, hva kan det være da som gjør det?..