Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 865
NFFs husbedreviter
Jeg har nå flyttet til england, og kjøpt Samsung D500 med engelsk abo. osv.
Men denne mobilen har ikke norsk t9 eller norske menyer, og siden jeg sender endel meldinger med nordmenn, så syntes jeg det hadde vært greit med en norsk språkpakke til mobilen, så kan jeg jo også få æøå. Hvis noen vet om et sted å finne dette eller noe som kan hjelpe, så snakk, helst.. takk på forhånd.

ps: har søkt på google.
er ikke hetl lett å få flasha samsung trur jeg, på jobben må vi bruke en boks kobla til com porten og egen strømforsyning. er ikke sikker på om det går ann å gjøre det selv..
kan spørre han andre teknikeren når han kommer på jobb neste uke.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg bumper denne, jeg har nettopp fått en Samsung D520 av dama, men den er kjøpt i Asia på ferie og har ikke æøå, norsk software eller T9. Kan imidlertid motta meldinger med æøå, så det er tydelig at tegnene ligger inne i softwaren.

Har søkt på en del mobilforum, men er nokså grønn på dette området i teknikkens verden. Lar det seg gjøre å legge inn softwaren fra en norsk D520, evt. en norsk språkpakke? Siden disse språkpakkene som regel dekker mange land av gangen må det da være mulig å få tak i noe slikt?
Hvem kan hjelpe meg, er det en omstendelig prosess osv.
Dere vet nok mer om dette en meg, noen som vet noe om denslags? All feedback eller tips er velkommen.

På forhånd tusen takk for all input
Eneste man må gjøre er å finne firmware til telefonen (går bra med litt googling) og kjøpe en flashkabel til ca. 150-200kr. (Den typen man kobler et 9v batteri på)
Eller du kan prøve å få tak i noen som har utstyr til det og få de til å flashe den
De er rimelige enkle å flashe...
Sist endret av CoDEmASTeR; 8. juli 2006 kl. 00:27.
hvor finner jeg norsk firmware til denne telefonen da, har søkt rimelig mye på google de siste dagene.
Noen heite tips, mange av dere er sikkert mer erfarne på dette enn meg?