Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 721
hallo. jeg sitter her og sjekker opp en acer ferrari 3400 pc nå som jeg kan få kjøpe for 5000kr, men jeg kjente at hånden min begynte å bli litt varm så la jeg hele håndflaten over der hvor harddisken ligger og der var det glo varmt så jeg lastet ned speed fan for å skjekke hvor varm harddisken var og den ligger på 58 grader, er ikke det litt vell mye? hva kan jeg jøre for å dempe tempraturen på disken?

Mhv bjørni
Jeg er ikke helt sikker, men tro at det er helt normalt.
Trådstarter
27 0
det kan ikke være helt normalt:S vi har en fuji simens lifebook som har ståt på en hel dag i strekk nå å jeg kjenner ikke at den er varm en gang.
Det er jo forskjellig på alle bærbare. Noen blir varmere enn andre, noen bråker mer enn andre... Men det var jo litt varmt det her, ja...
Sist endret av Same i Skauen!; 2. juli 2006 kl. 22:43.
Trådstarter
27 0
men den kan garantert ikke være slik jeg brenner meg jo nesten når jeg håller hånden der lenge
Umulig å dempe tempraturen bortsett fra og evnt. sette den på garantien.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
ytelse = varme. High-performance, semi-desktop bærbare blir varme. Ikkje noko nytt. Folk før deg har fått brannskade av det.
At HD'en er 58c er ikke så unormal temp. i en bærbar. Noen HD'er har en utility som gjør at du kan senke hastigheten på den slik at den ikke blir så varm og bråker mindre.
En ny harddisk koster ikke allverden om du skulle komme ut for å brenne den istykker (A)