Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3117
Tool

http://www.adressa.no/multimedia/archive/00650/CD_Tool_650281a.jpg

Tool er et Amerikansk band fra California. De ble formet på 90-tallet, med medlemmene Adam Jones (Gitar), Danny Carey (Trommer) Og Vokalist Maynard James. Som er i min subjektive mening, en av de beste vokalistene der ute. Bassisten Paul D'Amour ble erstattet i 95 med Justin Chancellor.

Bandet er blitt beskrevet som "The thinking person's metal band"
Musikken kan ikke forklares, den er både tung og lett. Den er enkel, og den er kompleks. Rytmen forandrer seg stadig, noe som merkes lett i f.eks 1000 days. 1000 days (Wings Pt.2) er yndlings sangen min fra dette bandet. Selve sangen handler om moren til Maynard, som handler om moren hannes. Hun led av en sykdom i 27 år, før hun døde. 1000 dager = 27.3 år.

De har også en genial idiologi. De viser seg ikke i musikkvideoer, og eller på coveret til platene demmes. Grunnen til dette er at de vil gi lytterene et helt åpent bilde av bandet. De skal skape sin egen mening - Ikke bli påvirket av medlemmene.

Dette er sykt vakker musikk. Kanksje ikke for de fleste, men jeg anbefaler dere virkelig til å gi det en sjangse.
Sist endret av TheGloryHole; 15. juni 2011 kl. 20:46.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Lateralus! <3 Fantastisk band, virkelig. Danny Carey er en av mine favorittromiser!
Hva skal vi diskutere?

Dessuten er det 10000 days, IKKE 1000 days...
Sist endret av Kalender; 15. juni 2011 kl. 21:04.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Kan diskutere hvilke sanger som er best, band som ligner osv. Grunnen til at jeg skrev dette var for å få flere til og høre på bandet.
Så en dude skrev noe i samme stil som dette om Lil' wayne på Freak, så tenkte jeg at jeg kunne skrive om et band som flere burde høre på, som ikke har nok publisitet i Norge.

Sitat av Kalender Vis innlegg
Hva skal vi diskutere?

Dessuten er det 10000 days, IKKE 1000 days...
Vis hele sitatet...
FAEN! Ja, vet i grunn det. Har ikke sovet det siste døgnet, sorry.
Sist endret av TheGloryHole; 15. juni 2011 kl. 21:06.
Dem er med i Hush videoen. Og når man nevner Tool så kan vel saktens A Perfect Circle og Puscifer også nevnes i samme slengen. De har samme vokalist, men er 3 meget forskjellige band none the less.
Tool er sikkert bra hvis du er 15 år gammel, skjønner personlig ikke hva som er bra med tool. Men respekterer andres musikksmak, musikk er en personlig greie, du hater sikkert mye som jeg liker.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av søtmann50 Vis innlegg
Tool er sikkert bra hvis du er 15 år gammel, skjønner personlig ikke hva som er bra med tool. Men respekterer andres musikksmak, musikk er en personlig greie, du hater sikkert mye som jeg liker.
Vis hele sitatet...
Du må kødde med meg. Greit nok at du ikke skjønner hva som er bra med Tool. Men at du sier at det er musikk for småkids er beyond me.
http://www.youtube.com/watch?v=N_c60Sp7Gtc Sjekk den linken, å se om du finner mange småkids.
Du kan også sjekke komentarene, og se hva folk skriver om bandet. Bare på første siden ser du en som skriver at Tool har forandret livet hannes, og en annen som sier at han er 56 år og fortsatt elsker musikken demmes.

Derimot rap og hip-hop, som jeg ser du hører på er det som er "in" i dagens samfunn. Spessielt hos de yngre. Så f.eks en link du la ut av "the shit". Geto boys - G Code. Men men, de er sikkert bra viss du er 12 år gammel, og ser på the voice religiøst. Men for all del, respekterer musikksmaken din non the less!

Sitat av Bigweed Vis innlegg
Dem er med i Hush videoen. Og når man nevner Tool så kan vel saktens A Perfect Circle og Puscifer også nevnes i samme slengen. De har samme vokalist, men er 3 meget forskjellige band none the less.
Vis hele sitatet...
Kunne også nevnt Passenger - Deftones, dær Maynard er med i. Men denne tråden er ikke om Maynard, men om Tool.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Lyttet først nå, og jeg må si; dette må være blant det beste jeg har hørt innenfor musikk i det hele tatt. Det går ikke på musikksmak, heller evne til å oppfatte hva ordentlig musikk er!
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Lyttet først nå, og jeg må si; dette må være blant det beste jeg har hørt innenfor musikk i det hele tatt. Det går ikke på musikksmak, heller evne til å oppfatte hva ordentlig musikk er!
Vis hele sitatet...
Synd det er en evne som forsvinner mer og mer i dette samfunnet.
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
Tool

http://www.adressa.no/multimedia/archive/00650/CD_Tool_650281a.jpg

Tool er et Amerikansk band fra California. De ble formet på 90-tallet, med medlemmene Adam Jones (Gitar), Danny Carey (Trommer) Og Vokalist Maynard James. Som er i min subjektive mening, en av de beste vokalistene der ute. Bassisten Paul D'Amour ble erstattet i 95 med Justin Chancellor.

Bandet er blitt beskrevet som "The thinking person's metal band"
Musikken kan ikke forklares, den er både tung og lett. Den er enkel, og den er kompleks. Rytmen forandrer seg stadig, noe som merkes lett i f.eks 1000 days. 1000 days (Wings Pt.2) er yndlings sangen min fra dette bandet. Selve sangen handler om moren til Maynard, som handler om moren hannes. Hun led av en sykdom i 27 år, før hun døde. 1000 dager = 27.3 år.

De har også en genial idiologi. De viser seg ikke i musikkvideoer, og eller på coveret til platene demmes. Grunnen til dette er at de vil gi lytterene et helt åpent bilde av bandet. De skal skape sin egen mening - Ikke bli påvirket av medlemmene.

Dette er sykt vakker musikk. Kanksje ikke for de fleste, men jeg anbefaler dere virkelig til å gi det en sjangse.
Vis hele sitatet...
Så de live på øyafestivalen, herlig band! Syntes det var litt rart at vokalisten stod bak trommisen med en cowboy hatt:P
Nå pleier jeg vanligvis ikke skrive i tråder hvor innholdet ikke interiserer meg, men når du klarer og påstå at geto boys er såkalt "in musikk" og for 12 åringer har du gått for langt!

Geto boys ble startet 5 år før Tool og er pionerer innen sin sjanger, så og påstå at det er musikk for 12 åringer blir det samme som og si at Tool er ett band for whitetrash og konemisshandlere!


Eller må jeg bare legge til at jeg synes Tool er et bra band innenfor sin sjanger selvom jeg sluttet og høre på den når jeg vår 12 år.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av danseku Vis innlegg
Nå pleier jeg vanligvis ikke skrive i tråder hvor innholdet ikke interiserer meg, men når du klarer og påstå at geto boys er såkalt "in musikk" og for 12 åringer har du gått for langt!

Geto boys ble startet 5 år før Tool og er pionerer innen sin sjanger, så og påstå at det er musikk for 12 åringer blir det samme som og si at Tool er ett band for whitetrash og konemisshandlere!


Eller må jeg bare legge til at jeg synes Tool er et bra band innenfor sin sjanger selvom jeg sluttet og høre på den når jeg vår 12 år.
Vis hele sitatet...
Sa ikke at Geto boys var in, sa at hip-hop å rap var det. Selve bandet har jeg ingen formening om, grunnen til at jeg sa det var for 12 åringer var for å vise hvor idiotisk det var og si at Tool var for 15 åringer.

Å diskutere musikk er som å diskutere om hvilken rett som er best, Pizza, eller taco?
Tool har annonsert at de slipper ny plate i 2012! Er for øvrig et av de beste bandene jeg vet om. Elsker å lære meg Tool-låter, og å virkelig lytte på musikken.
Jeg elsker alle sjangre, fra hiphop til jazz, klassisk til death metal og tool har vært mitt favorittband så lenge jeg kan huske. Sangene er omtrent bygd opp som en symfoni og albumene er vanvittig gjennomtenkt. For å virkelig sette pris på tool må man være tålmodig for sangene blir bedre å bedre med tiden.
Jeg skjønner TS blir provosert når noen sier dette er musikk for 15 åringer for det er det ikke, jeg vet at å diskutere hva som er bra og dårlig i musikk er dødfødt men uansett om man liker denne typen musikk så er det utrolig komplekst, gjennomtenkt og intelligent musikk, laget av noen av verdens beste musikkere.
Tool er for øvrig über trippmusikk!
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Noen andre som har lagt merke til at Tool - 10 000 days (pt2) står oppført som "Som vist på Norsk Freakforum"? Og om du følger linken så kommer man til en side hvor alle innlegg som har en youtube link i seg er listet. http://www.youtube.com/social/blog/freak-no-forum
nja. du tar nå i litt. helt OK band. å kalle dem geniale fordi de ikke viser seg i musikkvideoer etc er litt drøyt. da er jo Slipknot, Mushroomhead og alle andre maskeband geniale. for ikke å snakke om alle punkeband noensinne, da de ikke har musikkvideoer engang.

Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Lyttet først nå, og jeg må si; dette må være blant det beste jeg har hørt innenfor musikk i det hele tatt. Det går ikke på musikksmak, heller evne til å oppfatte hva ordentlig musikk er!
Vis hele sitatet...
dette er vås og skjitpreik. jeg har ikke tenkt å poengtere nøyaktig hvor dumt begrepet "ordentlig musikk", men wow. musikksmak og smak og behag innenfor all annen form for kunst er SUBJEKTIV. det er derfor det heter "hver sin smak".
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av alexanderb Vis innlegg
dette er vås og skjitpreik. jeg har ikke tenkt å poengtere nøyaktig hvor dumt begrepet "ordentlig musikk", men wow. musikksmak og smak og behag innenfor all annen form for kunst er SUBJEKTIV. det er derfor det heter "hver sin smak".
Vis hele sitatet...
Det jeg definerer som ordentlig musikk, er musikk bygget opp rundt de grunnlegende elementene innenfor musikk, instrumenter, vokal, lyrikk osv. ikke bare wubwubwub bass. Ja smak er subjektivt, men du kan ikke påstå at denne musikken er dårlig komponert? Jeg har selv ved flere anledninger lyttet til musikk jeg vanligvis ikke ville lyttet til, og blitt positivt overrasket. Jeg ser nå at begrepet ordentlig musikk kunne blitt mistolket som om jeg prøver å stå opp for en sjanger innenfor musikk, men det er absolutt ikke tilfellet.
faktum er at ingen bryr seg om hva du og andre elitister definerer som musikk. musikk er lydkunst. ferdig med det. og hva folk liker innenfor musikk er subjektivt. noen syns Tool er bra, noen syns de er dårlig. "dårlig komponert" gir ingen mening. hva er en bra komposisjon? en som er teoretisk tilfredsstillende for et musikkonservatorium å undervise i, eller en som du selv syns er bra musikk? jeg går for sistnevnte.

Tool er helt OK. men å si at det på noen måte er "ordentlig musikk" og at man "må innrømme at det er bra musikk" eller lignende er så fjernt at det svir.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det JEG liker med tool er oftest tekstene, og musikken har en atmosfære som passer stemningen teksten har. På en måte.
Liker ikke alt tool har laget, men noen sanger er desidert noe av det bedre jeg har hørt av musikk.
Sist endret av sneipen; 24. juni 2011 kl. 20:41.
Hører ikke så mye på Tool, men jeg simpelthen elsker Vicarious!
Hørte den for første gang for mange år siden, og får fremdeles frysninger

http://www.youtube.com/watch?v=hii17sjSwfA
http://www.youtube.com/watch?v=wS7CZIJVxFY - Lateralus (The Fibonacci in Lateralus)

Denne sangen beviser at tool er et genialt band, uansett. Se filmen mens du hører sangen og du vil bli overrasket over hvor genial komposisjon dette musikkstykket har.
Sist endret av antiloop; 24. juni 2011 kl. 22:19.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av alexanderb Vis innlegg
faktum er at ingen bryr seg om hva du og andre elitister definerer som musikk. musikk er lydkunst. ferdig med det. og hva folk liker innenfor musikk er subjektivt. noen syns Tool er bra, noen syns de er dårlig. "dårlig komponert" gir ingen mening. hva er en bra komposisjon? en som er teoretisk tilfredsstillende for et musikkonservatorium å undervise i, eller en som du selv syns er bra musikk? jeg går for sistnevnte.

Tool er helt OK. men å si at det på noen måte er "ordentlig musikk" og at man "må innrømme at det er bra musikk" eller lignende er så fjernt at det svir.
Vis hele sitatet...
Har hørt så mye på Tool at du ikke hadde trodd på meg. Har hørt flere sanger daglig i to år. Har ikke opplevd noen anna musikk som dette. Jeg pleier som regel å gå "fort" lei musikk etter å ha hørt mye på de en stund, men ikke Tool. Musikken er så forskjellig ifra noe anna som er laga, Led Zeppelin som unntak kanskje, men fortsatt ikke lik.

De lager ikke noe superteknisk musikk per instrument (utenom trommene, Danny Carey er jo et monster), men i helheten blir det perfekt. Tekstene er de best skrevne tekstene jeg noen gang har lest. Noen kan tolkes på forskjellige måter fra person til person, og noen er litt mer direkte.
Jeg tror man skal være veldig interessert i musikk for å skjønne musikken deres eller bare høre masse på den, og man pleier som regel ikke å angre vil jeg tro.

Musikken er veldig spesiel og man må høre HELE sangen, ikke bare bytte for at introen høres kjedelig ut eller noe, pga ingenting i sangen går igjen nesten, det er noe nytt hver gang.
Noe jeg og liker er at bassen er høyere her enn i mange andre band, og bassisten har lagd noen ganske kjente riff (Schism, 46 & 2, Disposition, Reflection). Musikken er som oftest ikke i 4/4, noe som gjør at det blir MYE mer interessant å høre og analysere sangene. Jeg har gjort det i 2 år, og har ikke skjønt meg på alt enda. Er mye jeg ikke helt skjønner av tekstene siden noen av dem er så ekstremt dyp og mye bruk av metaforer.

Men som sagt, hver sin smak. Jeg kommer nok aldri til å gå lei av Tool, det er jeg ganske sikker på. Vurderer faktisk en tattoo av en eller anna sang quote, men ikke med det første.

Jeg skal ikke uttale meg helt hvorfor jeg quota akkurat deg, siden jeg ikke skjønte halvparten av ordene du skrev, men jeg vil bare nevne hvor bra dette bandet er om man bare setter seg ned å hører sangene deres, lese comments på youtube eller songmeaning mens du leser teksten, høre på alle trommedetaljene, fete bassriffene eller de fucka gitarnotene til Adam Jones. Når alt klaffer er det perfekt. Ingen ord passer bedre å beskrive denne musikken
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvis man vil døyve abstinensene etter et nytt Tool-album bør man sjekke ut Conditions Of My Parole, den nye plata til Puscifer som er sideprosjektet til Maynard.

Den kan forøvrig streames her: http://www.spin.com/articles/first-s...-conditions-lp
Er det ikke litt sent å begynne å diskutere Tool i 2011, spesielt på Freakforum?
Selvsagt er det et fett band, Lateralus = <3
Copy/paste'er litt for dere her, kommer fra http://www.cracked.com/article_18896...us-albums.html. Tool er nr. 7 på den lista, så jeg sparer dere bare for litt scrolling.

Three separate tracks from the latest Tool album can be assembled into a different one -- it's like Voltron, only with progressive metal songs instead of progressive metal robots (seriously, those guys had a woman pilot before most airlines). But plenty of bands do multi-part songs, so there's nothing special about it, right?

Well, the difference is that, in this case, you don't get the full song by doing something as mundane as playing one track after the other -- you get it by changing the order and playing them at the same time.

By themselves, the songs seem completely different: "10,000 Days" (11:13) is a long prog-rock number, "Wings for Marie" (6:11) is a quiet song that builds up into a crescendo, and "Viginti Tres" (5:02) is just a bunch of weird noises. 6:11 plus 5:02 adds up to 11:13 -- that's because you're supposed to put "Viginti Tres" and "Wings for Marie" together (in that order) and play them at the same time as "10,000 Days."

If that sounds too complicated for you, check out this demonstration at YouTube-Doubler. You'll notice that the weird sounds from "Viginti Tres" seem to be in sync with the melody of "10,000 Days." That demonstration doesn't include "Wings for Marie", though, which has the most impressive part: Near the end, the vocals from both songs alternate almost perfectly, forming completely different lyrics.
The band has never acknowledged any of this, but if you listen to the full song it's pretty obvious that they did this intentionally ... which is both mind-blowingly awesome and a little bit insane.


Jeg trodde jeg hadde peiling på Tool etter å ha hørt på de non-stop i et par månder (Er av typen som henger seg opp i et band eller en artist over lengere tid, og hører kun på det til jeg får klager fra dublett kameraten min: ikke av høy musikk, men over at det er samme musikken om igjen og om igjen.)

Så får jeg dette slengt i trynet av en kamerat og jeg ender opp med "Jahaja feelingen", av typen du får hvis du har bodd ved mjøsa hele livet og tenkt at det ikke blir større enn dette og så ser du Atlanterhavet...

Ellers må jeg si meg enig i det mange andre sier her, Fantastisk musikk i sin helhet, En av verdens beste vokalister (min mening....) og tekster mer avanserte enn kvantefysikk (igjen, subjektiv mening).
Det er musikk du kan være forbanna til, du kan være trist til, og du kan bare ligge på senga i mørket og nyte musikken på høyt volum.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Men denne tråden er ikke om Maynard, men om Tool.
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig å ikke dra inn Maynard inn i samtalen når mannen blir ansett som et musikalsk geni og han er vokalist i 2 andre suksessfulle band.
Blir vel litt av det samme som å snakke om The Doors uten å spesielt ta frem Jim.

Nå har ikke jeg hørt så altfor mye på Tool men jeg føler jeg har hørt nok til å gjøre meg opp en mening. Jeg liker det veldig godt, men det blir gjerne litt hardt for meg og det er ikke alltid det passer sinnstemningen min. Men om det er bra, definitivt.

Og for dere som kun hører på dunkdunkdunk og rap, dere må kunne åpne ørene deres å ta inn god musikk uannsett sjanger. Det går ann å innrømme at et band med gitar, trommer, og bass er bra selvom det ikke er helt oppe i din gate. Det går også ann å innrømme at sangen er bra laget selvom du hater den.

Jeg er foresten så uorginal at favorittene mine er Parbol-Parabola. Fantastisk sang, som bare Maynard kan få frem for alt den er verdt. Et par av sangene til Tool er noen av mine absolutt favoritt sanger, men det har mye med Maynards stemme. Men, jeg foretrekker A Perfect Circle da dette blir litt mer roligere og mer i min gate. Selvom et par av Tool sangene er som sagt blandt favorittene mine.

Maynard er jo foresten gærn i god stil som alle andre musikalske genier.

http://www.youtube.com/watch?v=temYymFGSEc

Se fra 7:08 inn i filmen.


Dette var foresten måten jeg ble kjent med Tool. Denne hørte jeg når jeg var rundt 13-14år. Helt sinnsykt bra laget film sammens med den sangen. Se HELE uten å spole.

http://www.youtube.com/watch?v=dWESLk6_v8I
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Det er vanskelig å ikke dra inn Maynard inn i samtalen når mannen blir ansett som et musikalsk geni og han er vokalist i 2 andre suksessfulle band.
Blir vel litt av det samme som å snakke om The Doors uten å spesielt ta frem Jim.

Nå har ikke jeg hørt så altfor mye på Tool men jeg føler jeg har hørt nok til å gjøre meg opp en mening. Jeg liker det veldig godt, men det blir gjerne litt hardt for meg og det er ikke alltid det passer sinnstemningen min. Men om det er bra, definitivt.

Og for dere som kun hører på dunkdunkdunk og rap, dere må kunne åpne ørene deres å ta inn god musikk uannsett sjanger. Det går ann å innrømme at et band med gitar, trommer, og bass er bra selvom det ikke er helt oppe i din gate. Det går også ann å innrømme at sangen er bra laget selvom du hater den.

Jeg er foresten så uorginal at favorittene mine er Parbol-Parabola. Fantastisk sang, som bare Maynard kan få frem for alt den er verdt. Et par av sangene til Tool er noen av mine absolutt favoritt sanger, men det har mye med Maynards stemme. Men, jeg foretrekker A Perfect Circle da dette blir litt mer roligere og mer i min gate. Selvom et par av Tool sangene er som sagt blandt favorittene mine.

Maynard er jo foresten gærn i god stil som alle andre musikalske genier.

http://www.youtube.com/watch?v=temYymFGSEc

Se fra 7:08 inn i filmen.


Dette var foresten måten jeg ble kjent med Tool. Denne hørte jeg når jeg var rundt 13-14år. Helt sinnsykt bra laget film sammens med den sangen. Se HELE uten å spole.

http://www.youtube.com/watch?v=dWESLk6_v8I
Vis hele sitatet...
Du må bytte første linken din
Helvetes Edit greier.
Takk mann!

http://www.youtube.com/watch?v=jUkDM...eature=related

Der er den riktige! som sagt 7.08 inn i klippet.
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Helvetes Edit greier.
Takk mann!

http://www.youtube.com/watch?v=jUkDM...eature=related

Der er den riktige! som sagt 7.08 inn i klippet.
Vis hele sitatet...
Maynard er stor. Er Danny Carey jeg legger merke til i videoen der. Makan til trommis.

A perfect circle er også genialt. Første skiva er den beste. Judith. 3 libras. Orestes.

Deftones så jeg på Roskilde 2001. Sangen Passenger er min største konsert opplevelse. Sinnsstemningen jeg opplevde da kan ikke beskrives.
Samme med en konsert med det danske bandet Kashmir.
Sist endret av stagg; 13. oktober 2011 kl. 04:47.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvis man vil døyve abstinensene etter et nytt Tool-album bør man sjekke ut Conditions Of My Parole, den nye plata til Puscifer som er sideprosjektet til Maynard.

Den kan forøvrig streames her: http://www.spin.com/articles/first-s...-conditions-lp
Vis hele sitatet...
FYFAEN! Digger dem allerede.
Som Prog fan så vet jeg at dette er musikk for 1% av befolkningen som har peiling på musikk, mens de resterende 99% ikke har peiling på musikk!


......neiiiiiida, men det er synet til veldig mange progfans! Men man må enten ha lyttet ekstremt mye til prog, eller ha veldig mye peiling på musikk for å forstå det, derfor sliter veldig mange med å like denne typen musikk, og sier derfor ting som at "sangene har ingen sammenheng", "det er ikke noen rytme i sangen", "dette er musikk for 15-åringer" ???????????????" osv....

Eneste jeg vet er at det ikke går an å diskutere prog med folk som er litt mer glad i mainstream sjangre. Forøvrig er Tool et fantastisk band som anbefales!
Sitat av hesm Vis innlegg
Som Prog fan så vet jeg at dette er musikk for 1% av befolkningen som har peiling på musikk, mens de resterende 99% ikke har peiling på musikk!


......neiiiiiida, men det er synet til veldig mange progfans! Men man må enten ha lyttet ekstremt mye til prog, eller ha veldig mye peiling på musikk for å forstå det, derfor sliter veldig mange med å like denne typen musikk, og sier derfor ting som at "sangene har ingen sammenheng", "det er ikke noen rytme i sangen", "dette er musikk for 15-åringer" ???????????????" osv....

Eneste jeg vet er at det ikke går an å diskutere prog med folk som er litt mer glad i mainstream sjangre. Forøvrig er Tool et fantastisk band som anbefales!
Vis hele sitatet...
Det er så dratt ut av kontekst som mulig.
Jeg hører svært lite på prog, men Tool faller i en sjanger for seg selv. Hører på mye rart, også musikk man kan kalle mainstream. Det skal sies at det tok noen måneder med lytting av bandet før jeg klarte å sette pris på musikken. Det var så veldig nytt og rart for meg, og til slutt bare elsket jeg det. Lateralus var min første favoritt. Har introdusert Tool for andre venninner, og har klart å konvertere en, da hun elsker The Pot. Det er lettere å konvertere gutter for å si det mildt. Konverterte min egen bror for noen år tilbake siden, i dag er han hardcore fan! Tool er litt sært, men utrolig heftig. Det skal godt gjøres å ikke bli begeistret.
maynard har en del hyllester til kvinne ideal i nurse mellom annet fra et av a perfect circle albumene...maynard er tidligere U.S. Marine...ville ikke si at det han synger om kommer overens med noe ideal i vår tid...iallefall ikke for 12 åringer...
Sitat av hesm Vis innlegg
Som Prog fan så vet jeg at dette er musikk for 1% av befolkningen som har peiling på musikk, mens de resterende 99% ikke har peiling på musikk!


......neiiiiiida, men det er synet til veldig mange progfans! Men man må enten ha lyttet ekstremt mye til prog, eller ha veldig mye peiling på musikk for å forstå det, derfor sliter veldig mange med å like denne typen musikk, og sier derfor ting som at "sangene har ingen sammenheng", "det er ikke noen rytme i sangen", "dette er musikk for 15-åringer" ???????????????" osv....

Eneste jeg vet er at det ikke går an å diskutere prog med folk som er litt mer glad i mainstream sjangre. Forøvrig er Tool et fantastisk band som anbefales!
Vis hele sitatet...
Syns det blir litt feil å komme med sånt som dette, at bare 1% av folk har peiling på "skikkelig" musikk og mainstream er folk som ikke har peiling på musikk osv. Har venner som hører på både Tool og random liste-pop. Man kan fort føle seg litt "eksklusiv" om man hører på musikk få andre hører på, og da er det fort å si ting som "Du kan si du liker det, men du forstår ikke musikken".
Hva er meningen med å forstå musikk og "ha peiling" hvis du ikke liker den? Eller det blir kanskje feil, man kan høre på og nyte musikk uten å forstå den bli mer riktig.

Litt klønete skrevet, men jeg tror jeg får fram poenget...
Hører du ikke på min musikk så eier du ikke musikksmak. Bare min musikk som teller. Alle andre er teit.

Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
FYFAEN! Digger dem allerede.
Vis hele sitatet...
Agree, ulikt mye av det Maynard har deltatt i tidligere. Men er ikke bare Maynard som kan kan sakene sine i bandet der.

Facebook siden dems: http://www.facebook.com/PusciferMusic?sk=wall
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Du må kødde med meg. Greit nok at du ikke skjønner hva som er bra med Tool. Men at du sier at det er musikk for småkids er beyond me.
http://www.youtube.com/watch?v=N_c60Sp7Gtc Sjekk den linken, å se om du finner mange småkids.
Du kan også sjekke komentarene, og se hva folk skriver om bandet. Bare på første siden ser du en som skriver at Tool har forandret livet hannes, og en annen som sier at han er 56 år og fortsatt elsker musikken demmes.

Derimot rap og hip-hop, som jeg ser du hører på er det som er "in" i dagens samfunn. Spessielt hos de yngre. Så f.eks en link du la ut av "the shit". Geto boys - G Code. Men men, de er sikkert bra viss du er 12 år gammel, og ser på the voice religiøst. Men for all del, respekterer musikksmaken din non the less!



Kunne også nevnt Passenger - Deftones, dær Maynard er med i. Men denne tråden er ikke om Maynard, men om Tool.
Vis hele sitatet...
Leste tilfeldig gjennom tråden,Tool er sikker kult det..men må gloryhole fremstå som en usikker liten drittunge fordi noen ikke sier seg enig i det han glorifiserer?