Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 686
Hei,

Etter jeg mista lappen for litt over en måneds tid måtte jeg begynne å ta buss til jobben. Jeg har aldri hatt noe god erfaring med kollektivtrafikk og må si at erfaringen jeg har hatt tidligere samsvarer med hva jeg har erfart den siste måneden.

Jeg må bytte buss 3 ganger for å komme meg til jobb, og bussene er STADIG forsinket. Nesten hver eneste dag, og det er alltid et kappløp om å rekke den bussen jeg skal bytte til. Vanligvis venter den bussen jeg skal bytte til hvis den jeg sitter på er litt forsinket, men den bare kjører hvis bussen min er ca 7+ min for sein (noe som skjer veldig ofte). Da må jeg vente en halvtime, og ta neste buss. Men, så må jeg faen meg bytte en gang til, HER OGSÅ risikerer jeg å ikke rekke bussbyttet, og har faktisk hendt at jeg har kommet en time forsinket på jobb grunnet detta.

Så ser jeg på Ruters reisegaranti. Hvor de tilbyr seg å betale drosje inntil kr 500,- hvis jeg blir mer enn 20 minutter forsinket. FLOTT tenker jeg, men så ser jeg følgende lenger ned i dokumentet som omhandler garantien:
Skal du bytte linje under reisen, bør du beregne minst
fem minutter overgangstid pluss ev. gangtid mellom
linjene. Ved fast korrespondanse hvor føreren skal
vente på en bestemt vogn, er dette ikke nødvendig.
Vis hele sitatet...
Rutene er jo satt opp slik at det går 1-3 minutter mellom hvert bytte. Da må jeg faktisk ta bussen en halvtime tidligere, og eventuelt stå å vente 30 minutter om jeg ikke rekker bussbyttet. Og siden jeg må bytte buss 3 ganger må jeg faktisk stå opp 1 og en halv time tidligere, eller så gjelder ikke reisegarantien siden jeg ikke har beregnet 5 minutter mellom hvert bytte.

Dette irriterer meg noe så grenseløst. Noen som har erfaring med Ruters reisegaranti? Vil jeg kunne ta i bruk tilbudet om drosje dersom jeg misser en av disse?

Ruters reisegaranti
Sorry men du får bare leve med det, grunnlaget ditt er dessverre ikke nok til å opprette en klage. Selv må jeg reise godt over 1 time for å komme på jobb , og skal man kjøre bil så tar det i underkant av 20 minutter..samme reisa alltså
Sist endret av SRB; 3. november 2010 kl. 18:49.