Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 605
Har veldig lyst til å få ordnet noe Piracetam da det skal ha god virkning på minne og andre kognitive funksjoner. Jeg har ADHD og helt rævva hukkomelse, så dette hadde jo vært gull.

Ser jo at det er reseptbelagt i Norge så er en stor sjanse for at tollen tar det.

Er det noen her som vet hvordan man går frem for å få dette på resept av fastlegen? Er det i det hele tatt mulig?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Siden ingen ser ut til å svare deg så kan jeg gi mine to cents: Praksisen i Norge virker generelt å være at slike forespørsler ikke tas særlig hensyn til av leger, de er ikke et apotek du kan bestille ting fra. Men med det sagt så skader det ikke å prøve, bestill deg time hos legen, informer om hva det gjelder så legen evt kan oppdatere seg på relevant info og så møter du opp og forklarer saken.

Det værste som skjer er at du får et nei.
Hvis du skal forsøke å få resept på piracetam så bør du ha spasmer. Kanskje det hjelper å late som du har det, men da ville jeg gjort grundig research på hvordan du fremmer problemet for legen, slik at h*n sannsynligvis ikke vil teste seg fram til at du lyver på deg problem for å få utskrevet legemidler. Tror heller ikke piracetam har noe særlig stor verdi for noe annet enn myoklonus. Jeg ser ikke bort ifra at det kan ha positive bivirkninger på kognitive evner, men det er sannsynligvis ikke mer enn at potensielle negative bivirkninger overveier de positive. Går spesielt har ut over nyrene.

Jeg regner med du får medisin for din ADHD?
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Siden ingen ser ut til å svare deg så kan jeg gi mine to cents: Praksisen i Norge virker generelt å være at slike forespørsler ikke tas særlig hensyn til av leger, de er ikke et apotek du kan bestille ting fra. Men med det sagt så skader det ikke å prøve, bestill deg time hos legen, informer om hva det gjelder så legen evt kan oppdatere seg på relevant info og så møter du opp og forklarer saken.

Det værste som skjer er at du får et nei.
Vis hele sitatet...

Har en legetime om ikke alt for lenge så kanskje jeg skal ta det opp, men vil jo ikke gi intrykk av at jeg tigger om resepter. Kanskje jeg overtenker det litt?

Sitat av Ringen365 Vis innlegg
Hvis du skal forsøke å få resept på piracetam så bør du ha spasmer. Kanskje det hjelper å late som du har det, men da ville jeg gjort grundig research på hvordan du fremmer problemet for legen, slik at h*n sannsynligvis ikke vil teste seg fram til at du lyver på deg problem for å få utskrevet legemidler. Tror heller ikke piracetam har noe særlig stor verdi for noe annet enn myoklonus. Jeg ser ikke bort ifra at det kan ha positive bivirkninger på kognitive evner, men det er sannsynligvis ikke mer enn at potensielle negative bivirkninger overveier de positive. Går spesielt har ut over nyrene.

Jeg regner med du får medisin for din ADHD?
Vis hele sitatet...
Det er mye forskning og erfaringer der ute når det gjelder Piracetam sine nootropiske effekter. Mange sverger til Piracetam som et fantastisk verktøy for bedring av båd hukkomelse og andre kognitive evner.

Jeg tar Aduvanz mot ADHD. Det er faktisk gjort studier på bruk av Piracetam i kombinasjon med tradisjonelle ADHD medisiner, hvor resultatet virker lovende.