Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1766
Hei

Eg kjøpte flere testkits (cocaine,mdma osv) fra eztestkits.com, og har ventet i noen dager på dei nå. Så fekk eg en melding i dag at tollen he stoppet pakken og dei vil ha kvitering/bevis at det er eg så har kjøpt det.

Vil det bety at testkits er ulovlig?

Hva bør eg gjer i denne situasjonen, sei at dei skal sende te tilbake/returne det eller sende dei kviteringa?

Noen som har erfaring?
Aldri hørt at det er ulovlig. Kan det være at det er snakk om mva eller toll?
testkits er helt lovlig
Sist endret av K93; 4. juni 2015 kl. 16:40.
Det står ikke noe sånt som "manglende dokumentasjon" da? Dette betyr etter min erfaring at de mangler dokumentasjon på varens verdi osv. for å kunne fortolle varen slik som frtoretang nevner.
Sist endret av Atec; 4. juni 2015 kl. 16:53.
Trådstarter
40 1
Hei, fekk sitt hele meldingen nå.

Dei vil ha faktura/kvittering også vil dei ha avsenderns navn.

Problemet nå at eg sa til dei (eztestkits.com) at når dei sender pakken skal dei sende med verdi 30 USD.
Men ser ikkje ut som at det står dokumentsjon utpå pakken (kansje inni i pakken)


Men har den sikkelige fakturaen på email.
Tenker på å forfalske den og så sende den til tollen?
Hva seier dere om det?

Også når eg sender kvitteringa, vil dei jo sjå at eg har bestilt: "Cocaine Test, MdMa test" vil ikkje dette reise noen flag?

Some advice ?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dokumentforfalskning er ikke noe du vil ha på rullebladet, er avgiften så forbasket høy da?
Så utrolig trist at noe som ikke gjør annet en å redusere skader og uhell/ overdoseulykker tilknyttet illegale substanser skal være så problematisk å få tak i. Disse Ez-testene burde bli utdelt til narkomane.
Sitat av Todaysmuz Vis innlegg
Problemet nå at eg sa til dei (eztestkits.com) at når dei sender pakken skal dei sende med verdi 30 USD.
Vis hele sitatet...
Du bør kontakte avsender og få bekreftet hva de har oppgitt på pakka og om det ligger faktura inni med rett eller avtalt beløp.. Er de hjelpsomme så er det bare å sende en mail..
Trådstarter
40 1
Sitat av woff Vis innlegg
Du bør kontakte avsender og få bekreftet hva de har oppgitt på pakka og om det ligger faktura inni med rett eller avtalt beløp.. Er de hjelpsomme så er det bare å sende en mail..
Vis hele sitatet...
KK, skal det. Men som så eg sa tidligare, vil ikkje reise noen flag når eg sender kvitteringa som viser at eg kjøper narkotika relaterte ting?
Det er ikke ulovlig å kjøpe narkotikarelaterte ting. Det er ulovlig å kjøpe narkotika.

Det finnes headshopper fra Oslo til Tromsø, og de lever av å lovlig selge hovedsaklig rusrelatert utstyr. Det er helt lovlig. Om du importerer en testkit er det sannsynligvis ingen som vil putte noe rødt flagg på deg, og etter loven har du ikke gjort noe galt.

Derimot om du forfalsker et dokument, og blir avslørt, har du plutselig brutt loven og har trøbbel. En testkit koster ikke så mye. Betal toll, det er ikke så dyrt, så får du kitten din uten noe trøbbel med politi eller tollvesen. De har intet grunnlag for å holde på den, med mindre du gjør noe dumt som å forfalske kvittering.