Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5131
Jeg ble for noen dager siden frastjelt en del ting. Blant disse tingene var en iPhone 5. Jeg sperret telefonen ved hjelp av Find my iPhone og abonnementet ved å ringe min operatør. Jeg slettet ikke umiddelbart innholdet på den ettersom jeg hadde et håp om at noen hadde tatt den ved en feiltagelse, eller at de kom til å angre. Etter det hadde gått to dager, og jeg anså alt håp for å være ute, bestemte jeg meg for å benytte slettefunksjonen i Find my iPhone.

Typisk nok ble den levert til politikammeret like i etterkant, og jeg ble kontaktet slik at jeg fikk hentet den igjen. Jeg prøvde å google om det var mulig å reverse slettinga, men fant ingenting om det, så jeg slo den på og slettinga startet av seg selv. Så kommer problemet: Jeg får ikke reaktivert den.

Find my iPhone lar meg ikke gjøre noe annet enn å fjerne den fra kontoen, og når jeg prøver å aktivere kan dette i utgangspunktet på to foreskjellige måter. Når jeg prøver å aktivere ved hjelp av trådløst nettverk får jeg beskjed om at aktiveringstjenesten er utilgjengelig. Når jeg forsøker å aktivere ved å koble til itunes får jeg beskjed om at SIM-kortet i iPhone er låst med en PIN-kode, og at jeg må oppgi PIN-koden for SIM-kortet, og koble iPhone til iTunes igjen. Dette lar seg ikke gjøre ettersom jeg på dette tidspunktet ikke har kommet langt nok til at jeg har fått taste PIN-kode.

Har prøvd å google, men har ikke funnet noe fornuftig. Noen som har idéer?

For ordens skyld: Jeg har vært i kontakt med min operatør og åpnet sperren på SIM-kort/abonnement.
Høres ut som om du har en stjålet iPhone. Det er KUN den kontoen som var knyttet til iPhonen da den ble fjernslettet som kan låse denne opp ved å taste inn appleID og passord.

Sitat av svisj Vis innlegg
Når jeg forsøker å aktivere ved å koble til itunes får jeg beskjed om at SIM-kortet i iPhone er låst med en PIN-kode, og at jeg må oppgi PIN-koden for SIM-kortet, og koble iPhone til iTunes igjen. Dette lar seg ikke gjøre ettersom jeg på dette tidspunktet ikke har kommet langt nok til at jeg har fått taste PIN-kode.
Vis hele sitatet...
Hva med å fjerne PIN-koden helt fra en annen tlf først?
Sist endret av Hager; 3. januar 2014 kl. 17:25.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Svisj, fant dnoen gang en løsning å problemet?!
Sitter her nå, med IDENTISK problemstilling og hendelsesforløp....
Veldig glad for svar!
Hvis din operatør har sperret IMEI på den er vel tlf ubrukelig?
Det må jo finnes en løsning her. Det hender vel forhåpentligvis at folf får igjen tlf sin etter å ha slettet den via feks Find iPhone!
Utrolig frustrerende. Ja, nå er den ganske ubrukelig, Hager.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har et lignende problem akkurat nå, er det noen som kan hjelpe meg ganske fort?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av jegmåhahjelp Vis innlegg
Jeg har et lignende problem akkurat nå, er det noen som kan hjelpe meg ganske fort?
Vis hele sitatet...
Hva skjer når du prøver å skru på telefonen? Får du ikke mulighet til å taste inn Apple ID for å låse opp?
Hvis du har problemer med å taste PINkode for simkortet, prøv å deaktivere PINkoden ved hjelp av en annen telefon eller simkortleser.
Sett telefonen i DFU mode, gjenopprett den og prøv å sette den opp som ny telefon. Så fremt find my iphone ikke legger inn noen andre sperrer, vil du kun bli bedt om å oppgi apple id'en iphonen er knyttet til såvidt jeg husker.
Sist endret av Atec; 11. november 2014 kl. 18:46.