Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 15660
Hei! Satt her som vanlig og streifa over nettet når jeg kom over en oppskrift på spritgummobjørner: http://bigbiteblog.wordpress.com/201...-of-the-party/

Er det noen som har prøvd dette før?
-Hvor mye sprit/bjørner brukte dere?
- Hvordan var smaken?
- Ikke minst, funket de?

Tenkte nok dette kunne bli et fint prosjekt til fredagens begivenheter, så får bare håpe de smaker godt og fungerer godt!
Reinert med beine !
griped's Avatar
Så dette i helgen, var ei berte fra Oslo som dro dro opp en påse med klissete gummibjørner. Ble ikke så veldig populært, tjassent
Fysj og faen... Så forferdelig kvalmt.
Kjøp deg en smirnoff ice ..
Nei, dette smaker helt jævlig.
Smaker beint fram jævlig, men de er såpass små og slimete at de kan kastes i gapet uten å forpeste smaksløkene på tungen i særlig grad.
Oppskriften så totalt dust ut. Tilsette mer væske uten å tilsette mer bindemiddel? Ikke rart det blir klissete guffe av det.
Om dette er noe du vurderer så selges det "Agar Agar" på asia-butikker (TT i torggata er et eksempel om du bor i osloområdet). Sleng i et gram eller to av det i blandingen så skal du se at det blir stivt.

Forøverig er godteri som base i festmidler ganske moro. Har vært borti slike sure pærer(smågodt) blandet med sprit og fryst ned; verdens kuleste ispinne. Jack Daniels + Cola-gelè er også en klassiker.
Sitat av moret Vis innlegg
Oppskriften så totalt dust ut. Tilsette mer væske uten å tilsette mer bindemiddel? Ikke rart det blir klissete guffe av det.
Om dette er noe du vurderer så selges det "Agar Agar" på asia-butikker (TT i torggata er et eksempel om du bor i osloområdet). Sleng i et gram eller to av det i blandingen så skal du se at det blir stivt.

Forøverig er godteri som base i festmidler ganske moro. Har vært borti slike sure pærer(smågodt) blandet med sprit og fryst ned; verdens kuleste ispinne. Jack Daniels + Cola-gelè er også en klassiker.
Vis hele sitatet...
Del gjerne flere gode oppskrifter på snæcks med alkohol i
Drakk mye slush med sprit i Tyrkia. Når det gjelder vanlig godteri og alkohol, så pleier det sjeldent være så godt ..
OT: Gå heller for Gele shots istedet
Skittlesvodka?
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Del gjerne flere gode oppskrifter på snæcks med alkohol i
Vis hele sitatet...
Får se.. Midt oppi masse annet om dagen og har rett og slett ikke tid til å stå og teste ut oppskrifter og shit om dagen. Som regel lager jeg slikt på stående fot uten noe videre om og men.
Det enkleste er stort sett bare å ta en klassiker, og så prøve seg fram med det til det funker.
Sitat av moret Vis innlegg
Får se.. Midt oppi masse annet om dagen og har rett og slett ikke tid til å stå og teste ut oppskrifter og shit om dagen. Som regel lager jeg slikt på stående fot uten noe videre om og men.
Det enkleste er stort sett bare å ta en klassiker, og så prøve seg fram med det til det funker.
Vis hele sitatet...
Du snakker til en med minimale ferdigheter på kjøkkenet, men jeg må vel begynne et sted!
Laget en liten dose bare for å prøve, er det ikke godt er det ikke verre enn å hive de i søpla Brukte baccardi, og det smaker jo godt i seg selv så håper det ikke blir like jævlig som alle sier
Om du lever etter at godt + godt = godt, så hvorfor ikke prøve bacon infused vodka?
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Om du lever etter at godt + godt = godt, så hvorfor ikke prøve bacon infused vodka?
Vis hele sitatet...
Nå er det jo lov å tenke litt logisk også da Baccardi er som regel godt søtt blandet, gummibjørner er søte og jeg kan se for meg at jeg liker det personlig. Hvorfor må det alltid komme noen å leke morsom med å dra inn usaklige ting?
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Om du lever etter at godt + godt = godt, så hvorfor ikke prøve bacon infused vodka?
Vis hele sitatet...
Meh, vodka er for nybegynnere og kids.
Bourbon er veien å gå; da får man den litt søte, vanilje-aktige aromaen som bygger opp under den røkte og salte smaken fra bacon.
Liker bedre når det er LSD på de, men alkohol funker jo forsåvidt greit det også. Bare ikke spis så veldig mye, jeg måtte bruke en halv kveld på å ligge og vri meg i senga pga magesmerter. Blandet en god del av de med 60% og lot det stå i et par dager, smakte veldig lite alkohol av de.
Om noen lurer så ble bjørnene mine vellykket De sto kanskje litt for lite i fryseren da de enda hadde en litt hard gummikjerne(skjønner ikke hvordan folk får de slimete). Konsistensen var ganske fast og god. De smakte for det meste gummibjørner, men spritsmaken kom mer og mer fram jo lengre du tygde den. Kort summert er de slik mange sier: Gode gummibjørner som gir deg et ekstra kick! Kan godt anbefale dette til andre.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Apropos regelen at godt + godt^x er godt så husker jeg at jeg og ei venninne skulle lage det vi så for oss kom til å bli verdens beste milkshake når vi var små.
Oppi den var det både husholdningssaft, coa, iste, karamellsaus, iskrem, O'boy og en del andre gode ting. Det smakte mildt sagt ikke godt.

Men når det gjelder godteri oppi sprit, så vil jeg heller anbefale tyrker, oppskrift følger:

kmt94
ALDRI bland med Coca-Cola. Kan anbefale hjemmelaget tyrker på det sterkeste.

Ting du trenger:
4-5 poser Tyrkisk Peber (anbefaler Fazers)
1 kasserolle
1 visp
1 tom flaske/dunk (helst 1,5l eller mer)
Vann
Varme
Tålmodighet (hvis du ikke har gjort det før kan det virke som det går ganske sakte og at man griser en del etter veggen om man er utålmodig)
Tilførsel av 230V-spenning fra respektive kraftleverandør
Komfyr med kokeplater.

1. Slå en komfyrplate på middels varme (har du gjort dette et par ganger før kan du også sette effekten på full fetting.)
2. Ha oppi noen poser Tyrkisk Peber i en kasserolle. (4-5 holder til ca litt over 1l ferdig tyrker.)
3. Fyll vann til over dropsene.
4. Rør til dette har blitt en jevn konsistens.

5. Skru av platen, sett inn kasserollen med tyrkeren i i kjøleskap og vent til det har blitt avkjølt.
6. Fyll flasken halvfull med tyrker, og halvfull med vodka.
7. Rist godt og you're ready to go!

PS. Ikke køll ned tyrker i et sett, det er EEEGENTLIG en drikk som skal shottes, men mindreårige pleier ikke å drikke det fordi dem spyr så lett.
PSS. Ikke ta snarveier som å knuse dropsene i forveien, mye av smaken blir da borte.

Og sist, men absolutt ikke minst; Vask opp så fort du kan etter deg, tyrker setter seg. Godt.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Duckie; 16. juni 2012 kl. 20:56.
det er godt så lenge du lar de stå i vodkaen 3-4 dager, og deretter legger de i appelsinjuice el. i 1-2 dager...
men selfølgelig er det bedre å bare drikke rett fra flaska
Brukte du den oppskriften du lenket til når du laget til gummibjørnene dine, TS?
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Anbefaler deg heller å lage jellyshots. Fungerer utrolig bra!
Det ble ikke direkte bjørner til meg siden butikken var tom. Jeg kjøpte noen poser med haribo, og la de i en plastboks. Jeg tømte baccardi razz over godteriet til de ble helt dekt, og så vidt fløt i boksen. Lot de deretter stå i fryseren i 3-4 dager, og rørte i bollen ca 2-3 ganger om dagen. Vil kanskje anbefale å la de stå litt lengre, samt sette de i rom temperatur 1 time før de skal spiser. De ble gode, og det var litt moro å prøve noe nytt
Takker Skal snart på grillfest, og trenger noen tips
Sitat av kmt94 Vis innlegg
Apropos regelen at godt + godt^x er godt så husker jeg at jeg og ei venninne skulle lage det vi så for oss kom til å bli verdens beste milkshake når vi var små.
Oppi den var det både husholdningssaft, coa, iste, karamellsaus, iskrem, O'boy og en del andre gode ting. Det smakte mildt sagt ikke godt.

Men når det gjelder godteri oppi sprit, så vil jeg heller anbefale tyrker, oppskrift følger:
Vis hele sitatet...
Den oppskrifta di var jævli grisete.
Tar man en 1.5l flaske med etpar dl vann i og har oppi etpar poser tyrker, så legger man deretter flaska i oppvaskemaskinen.
Du kan forsåvidt ha spriten også i flaska før du starter maskinen.

Var på en bender i trondheim å da hadde jeg vaniljevodka oppi milkshaken jeg kjøpte på mc donalds. Spydde som en gris, men godt var det.
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Det ble ikke direkte bjørner til meg siden butikken var tom. Jeg kjøpte noen poser med haribo, og la de i en plastboks. Jeg tømte baccardi razz over godteriet til de ble helt dekt, og så vidt fløt i boksen. Lot de deretter stå i fryseren i 3-4 dager, og rørte i bollen ca 2-3 ganger om dagen. Vil kanskje anbefale å la de stå litt lengre, samt sette de i rom temperatur 1 time før de skal spiser. De ble gode, og det var litt moro å prøve noe nytt
Vis hele sitatet...
Men hvordan gjorde du det da det ble tid for bespisning? Hadde de sugd til seg all Bacardi'en, eller måtte de til tørk?
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Fikk jævlig lyst på Bacon og sprit etter å ha lest denne tråden.

Selv har jeg bare prøvd meg på geleshots, funka meget bra. Fant oppskrift på nettet en plass.
Slush med sprit er også ganske godt.

Haha, også kompisen min da, som skulle lage tyrker. 1l sprit, 2 poser tyrker. Varma spriten i en panne og hev tyrkerposene oppi. Fyttifaen hvor stygt det var.
Sist endret av Lovegame; 18. juni 2012 kl. 09:42.
Har prøvd endel av dette tidligere, og som moret sier er Agar veien og gå.

Ting jeg har prøvd som har funket bra er, b52 kakestykker og jack daniels spagetthi. Andre ting som funker bra er og lage en stiv gin tonic med revet limeskall.

molekylær bartending
Ville anbefalt en liten tur innom http://www.youtube.com/user/TipsyBartender

Masse fancy drinker samt oppskrifter til akkurat slikt.
Sist endret av Emeraldfox; 18. juni 2012 kl. 10:48.
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Fikk jævlig lyst på Bacon og sprit etter å ha lest denne tråden.

Selv har jeg bare prøvd meg på geleshots, funka meget bra. Fant oppskrift på nettet en plass.
Slush med sprit er også ganske godt.

Haha, også kompisen min da, som skulle lage tyrker. 1l sprit, 2 poser tyrker. Varma spriten i en panne og hev tyrkerposene oppi. Fyttifaen hvor stygt det var.
Vis hele sitatet...
Kompisen din kan ikke være særlig smart. Varme vodka i en panne? ikke bare er det brannfarlig, men du fordamper jo alkoholen.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Sitat av spelley Vis innlegg
Kompisen din kan ikke være særlig smart. Varme vodka i en panne? ikke bare er det brannfarlig, men du fordamper jo alkoholen.
Vis hele sitatet...
Kompisen min er (var) en jævla idiot, og 16 år gammel da dette skjedde.
Sist endret av Lovegame; 18. juni 2012 kl. 11:55.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jo lengre de står, jo mer suger de til seg. Mine hadde sugd til seg så godt som alt, men de kunne stått en ekstra dag for de var litt bløte. Kjøp inn noen tannpilkere og bruk disse til å spise bjørnene med, så slipper dere å bli klissete på fingrene
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Jo lengre de står, jo mer suger de til seg. Mine hadde sugd til seg så godt som alt, men de kunne stått en ekstra dag for de var litt bløte. Kjøp inn noen tannpilkere og bruk disse til å spise bjørnene med, så slipper dere å bli klissete på fingrene
Vis hele sitatet...
Ble du påvirket? og hvor mange spiste du i så fall ?