Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 4172
Er det noen som har noen råd til en noob om meg?
jeg ragequita 7 ganger bare i dag...
jeg blir drept bakfra, noobtuba, nuka, rusha, og når jeg skal prøve skyte noen føles det ut som om et eller annet dytter på musa så jeg skyter i en annen retning!

BTW, jeg spiller på PC via Steam, add meg

AndyAlstad
spill oftere, øvelse gjør mester.
mvh [NAS]Langvann.
jo, men jeg ar ikke blitt noe bedre, selv om jeg har nesten spilt i et år, noen dager in-game
Svigermors drøm
colabox's Avatar
jeg har spilt mw2 i 442 timer tilsammen, bjunner å bli god

du kan selvfølgelig ha dine dager, men nå føler jeg at jeg får det til uansett
Det at du "skyter i en annen retning" er garantert bare rekylen fra våpenet ditt, ingen våpen står stille når det blir avfyrt. Øvelse gjør som sagt mester i dette spillet, men prøv en annen gamemode enn det du har prøvd, f.eks noe som ikke har fast spawn slik at ingen spawntrapper dere osv.
Noen dager ingame er ikke så mye da..
3-4 dager er 72-96 timer, eller 15ish min hver dag.

Slutt å sug, game mer!
Vel, rage-quit gjør det egentlig ikke bedre av den grunn
Aner ikke hvordan modus du spiller, men du kan kanskje prøve å spille noe som ikke går så fryktelig "fort". Jeg trives best i spillet når man er få folk og får snike seg rundt og "leke" seg litt.

Nå leker jo jeg meg uansett, siden jeg anser meg selv som relativt flink i COD-spill
Men det beste er egentlig å ta det med ro, få teken på våpenene, lær alle maps å kjenne, vit hvor spawnpoints er osvosv.
Det tar kanskje tid. men man får det til etterhvert
Alle er en såkalt noob i begynnelsen av et spill. Om du spiller det ofte og forstår taktikken bak spillet så vil du bli bedre etter med tiden. Kan huske at det tok meg et par uker før jeg klarte å holde meg sånn passe på beina i spillet
Du kommer ikke langt med dårlig selvtillit..
Game hardere, eksperimenter med forskellige våpen, gjør det de som dreper deg gjør c:
Du er sikkert en av de som får panikk hver gang du møter en fiende og begynner å hoppe rundt og skyte vilt. Slapp heller av å ta litt tid til å sikte inn på hodet. Etter hvert som du gjør dette vil det gå raskere å raskere å sikte der du vil, og du vil derfor få HS hele tiden. ^^ Enkleste å best tipset for alle FPS spill. Også smart å justere sensitiviteten på musen etter behov.
Sitat av Rayes Vis innlegg
Det at du "skyter i en annen retning" er garantert bare rekylen fra våpenet ditt, ingen våpen står stille når det blir avfyrt. Øvelse gjør som sagt mester i dette spillet, men prøv en annen gamemode enn det du har prøvd, f.eks noe som ikke har fast spawn slik at ingen spawntrapper dere osv.
Vis hele sitatet...
nei, den skifter retning FØR jeg skyter
Sitat av Trenger Hjelp Vis innlegg
nei, den skifter retning FØR jeg skyter
Vis hele sitatet...
Nei, DU skifter retning før du skyter.
viss du spiller på laptot så slå av touch-pad'n . er lurt viss du har en tendens til og flytte på håndleddet en god del
Sitat av Trenger Hjelp Vis innlegg
Er det noen som har noen råd til en noob om meg?
jeg ragequita 7 ganger bare i dag...
jeg blir drept bakfra, noobtuba, nuka, rusha, og når jeg skal prøve skyte noen føles det ut som om et eller annet dytter på musa så jeg skyter i en annen retning!

BTW, jeg spiller på PC via Steam, add meg

AndyAlstad
Vis hele sitatet...
Først av alt, det er ingenting som heter "noob tube". Du stod posisjonert dårlig og en tube traff deg. Rushing er en valid strategi som du gjerne kan ta i bruk selv, uten å klage på at den er "urettferdig" på noe som helst hvis. Nuka ble du av samme grunn som tubed, og du lot en kis få en massiv killstreak.

Et eller annet dytter musa? Adrenalin kanskje? Mange overreagerer i spill.

Det er ikke et magisk triks å bli god i FPS, det krever trening og strategi, noe du åpenbart ikke har. Øv deg, og ikke klag på "feige" strategier som tubeing og rushing, ta dem i bruk.
Sist endret av Anonym48997; 3. april 2011 kl. 12:32.
Spill mye free-for-all. Når du har spilt en stund finner du fort steder du vil bli snipa eller "noobtuba" på
Nå spiller jeg på PS3, så vet ikke om det gjelder det samme, men; Bruk lav sens når du spiller med assault weapons. Mye lettere å aime. Selv bruker jeg Galil og 4 i sens.
Ikke stress, ta det med ro. Ikke sprint rundt hjørner, aim down your sight soldier!

Og ja vi hater alle noobtubers.
Det heter ikke Noob-Tube det heter Pro Pipe
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Det heter ikke Noob-Tube det heter Pro Pipe
Vis hele sitatet...
Nei når folk går rundt med toob some primary, får to kills, dør, re-do, er man noob-tuber.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Nei når folk går rundt med toob some primary, får to kills, dør, re-do, er man noob-tuber.
Vis hele sitatet...
Spill heller Black Ops, her har man så godt som aldri dette "problemet".
Don't hate the players, hate the game!

Det er sånn spillet er gutten min, arcade fps
En venn av meg på skolen: Counter-Strike
1774.8 hrs on record

Han er sykt god! Kanskje fordi han har 73 dager ingame
Sist endret av Rain Man; 3. april 2011 kl. 13:55.
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Nei, DU skifter retning før du skyter.
Vis hele sitatet...
ja...
jeg får liksom litt panikk hver gang en kommer mot meg...
hvis en står med ryggen til, så tar jeg meg tid til å drepe han, MEN så kommer en bak meg og drepe meg før jeg føor drept han foran meg...

det føles ut som om uansett hva jeg gjør, blir jeg tatt bakfra...
og jeg må få reparert lyden på PCen min, har hørt at det er vanskelig å spille uten headset, right?
Sitat av Trenger Hjelp Vis innlegg
har hørt at det er vanskelig å spille uten headset, right?
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke, men det er en fordel.
Sitat av Trenger Hjelp Vis innlegg
ja...
jeg får liksom litt panikk hver gang en kommer mot meg...
hvis en står med ryggen til, så tar jeg meg tid til å drepe han, MEN så kommer en bak meg og drepe meg før jeg føor drept han foran
Vis hele sitatet...
Prøv å spill Search and destroy eller noe annet enn ground war
Hei!

jeg har ca tusen timer i mw2, og har vert på eit proft lag, som hadde sponsore altså jeg har nuka 2 ganger i et game med akimbo p90 med fmj, var sykt god i spillet, men har ikkje spilt det på en god del dager 3månader elns, du må bare øve og øve, også er headset en MAJOR fordel, hvertfall syns jeg det

Det er også lurt å holde seg til et våpen i en prestige, med mindre du er enn av "noobsa" som lvl hacker...

hadde ca 100+ nukes
Takk for mnge gode forslag

et spørsmål
dette høres kanskje litt rart ut men...
dere som bruker Steam og er ganske gode, gidder dere å på en måte trene meg..? :]
er ikkje mulig å "trene" deg, fordi du må selv finne ut hva som er best for deg, ville anbefalt mp5k, med slight of hand+stoppingpower og ninja
Sitat av Trenger Hjelp Vis innlegg
Takk for mnge gode forslag

et spørsmål
dette høres kanskje litt rart ut men...
dere som bruker Steam og er ganske gode, gidder dere å på en måte trene meg..? :]
Vis hele sitatet...
Du må finne våpen du er komfortabel med. Finne ut hvilke våpen/perks som passer til hvilke baner/games.
Dersom du vil bli flink til å quickscope, quickscope så mye du kan. Hold deg til Intervention. Jo mer du spiller, jo bedre blir du. Gjør som vi gjorde i går, få med noen på 1v1 qs elns, for å trene litt
La deg til nå. Jeg hoster modda MW2 lobby gungame. Da får du litt trening med alle våpen.

Dere som vil ha 10th prestige får sende meg en PM.
Sist endret av discfarmer; 3. april 2011 kl. 18:48.
har prøvd å vende meg til forskjellige maps, men jeg klarer ikke...
fiendene kommer fra alle kanter helt random hele tiden...

dette er nesten viktig fordi de fleste vennene mine er COD-nerder, kule men snakker bare om COD og annet bulls**t
jeg blir sett på som en outsider om jeg ikke blir god nok...
ALDRI gi opp, tror du noen har blitt gode i noe viss de gir opp så lett?
har ett tips det e å skaffe joistick/ps3 controll til pcen
nei, men...
De er bare gode! de prøver noe for førsste gang og de eier andre spillere, mens jeg har spilt over 20 timer på 2 uker og det har ikke forandret seg! han ene er nesten på nivået til iReapzz!
spiller du cod for å få inpass i vennegjengen? isåfal kan det godt hende dette ikke er spillet for deg. ikke alle er fødte gamere
Det er bare å spille mer som hjelper !

Skaff deg et våpen du liker, så går alt så mye lettere.

Noen er bare naturtalenter i sånne spill, ikke noe du kan få gjort med det...
Sitat av Anonym48997 Vis innlegg
Først av alt, det er ingenting som heter "noob tube". Du stod posisjonert dårlig og en tube traff deg. Rushing er en valid strategi som du gjerne kan ta i bruk selv, uten å klage på at den er "urettferdig" på noe som helst hvis. Nuka ble du av samme grunn som tubed, og du lot en kis få en massiv killstreak.

Et eller annet dytter musa? Adrenalin kanskje? Mange overreagerer i spill.

Det er ikke et magisk triks å bli god i FPS, det krever trening og strategi, noe du åpenbart ikke har. Øv deg, og ikke klag på "feige" strategier som tubeing og rushing, ta dem i bruk.
Vis hele sitatet...
Ehm..? For å pirke litt, han stod posisjonert dårlig og en granat-kaster prosjektil treffer han eller ett sted innenfor 10 meter hvor han står og granaten sprenger og med danger-close perken dør han uansett. .. Kødda.
Men SELVFØLGELIG er det noe som heter NOOB-TUBE, det er den forbanna Grenade-Launcher attachementen du kan få på alle Assault riflene i mw2.
Jo, det heter eller kan bli kalt for Noobtube, hvis du ikke tror meg, sjekk her da:
http://media.strategywiki.org/images/a/a0/CoDMW2_Noob_Tuber.jpg

Oisann? Den tittelen er ikke tilfeldigvis lagd av Infinity Ward?

Han kan jo gjerne også utstyre seg selv med Marathon Pro, Lightweight Pro, Commando Pro og en eller annen pistol med Tactical Knife og løpe i 150 KM/T rundt på mappet og knife folk fra en enorm avstand. Er det valid?
-Nei.

Eller han kan løpe rundt med samme perks eller gjerne stopping power og steady aim og en SMG med Rapid Fire og kanskje litt second chance å løpe som en gærning å skyte til alle kanter og fortsatt få kills?

nei eller vent! Han kan skaffe seg Bling Pro og sitte med AK47 med shotgun og heartbeat sensor! Og sitte i ett hjørne bak en dør og høre pipet bli sterkere og sterkere før en desperat fiende som ikke finner noen kommer rundt hjørnet så han kan drepe han! jaaa!

Nei vent, hva med å .. nei GLEM DET. Mw2 krever ikke SKILLS, men kunsten å bruke FEIGE våpen, vil du lykkes må du bruke noe FEIGT.

TOP 5 NUKES:

1. Noobtubers
2. Campers
3. Boosters
4. Rushers
5. Fair-players

Mw2 er morro, men det er beklageligvis HAUGEVIS med bugs, overpowered våpen, perks osv.
Sist endret av meitemark; 27. september 2023 kl. 11:23.
Finn det våpnet du føler deg vell med, i en kombinasjon av egenskaper og utsende.I free-for-all slipper enn mesteparten av tubing og lignende, jeg føler at det egentlig er eneste brukbare tingen å spille på mw2 med mindre du har en del venner med deg
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Skal du virkelig bli god, handler det om litt mer en bare å plaffe løs.
Du må virkelig sette deg inn i det hele og prøve så godt du kan å forstå hva som egentlig skjer i løpet av en omgang.

Har et par tips til deg, disse bør du virkelig ha i orden.

- Du må finne den perfekte sensen for deg, anbefaler at du prøver en litt lavere sens slik at du får mer kontroll over siktet.

- Fokuser på og holde aimen i riktig "høyde" slik at du hele tiden er klar for å treffe hodene på dine fiender istedet for å måtte somle med siktet før du skyter.

- Hold siktet ditt der sjansen er størst for at fienden din skulle komme, da tenker jeg på forskjellige innganger, utanger, hjørner osv.

- Når du dør er det viktig å reflektere over hvorfor dette skjedde og hva du kan gjøre bedre neste gang slik at du hele tiden er forberedt på hva som evt. kan skje.

- Finn posisjoner på mappet der du liker og oppholde deg slik at du kan øve deg og bli god på en plass av gangen før du beveger deg videre til neste.

- Lær deg å bruke granater, radar og slike ting som kan utgjøre store forskjeller i vanskelige situasjoner.

- Finn deg riktig spillmodus som passer ditt tempo slik at du føler spillopplevelsen blir behagelig og ikke stressende.

Dette er iallefall et par basics som alle nybegynnere bør lære seg ganske kjapt, det handler om å forstå spillet slik at du selv forstår hva som bør gjøres.
Sitat av Reow9 Vis innlegg
Ehm..? For å pirke litt, han stod posisjonert dårlig og en granat-kaster prosjektil treffer han eller ett sted innenfor 10 meter hvor han står og granaten sprenger og med danger-close perken dør han uansett. .. Kødda.
Men SELVFØLGELIG er det noe som heter NOOB-TUBE, det er den forbanna Grenade-Launcher attachementen du kan få på alle Assault riflene i mw2.
Jo, det heter eller kan bli kalt for Noobtube, hvis du ikke tror meg, sjekk her da:
http://media.strategywiki.org/images/a/a0/CoDMW2_Noob_Tuber.jpg

Oisann? Den tittelen er ikke tilfeldigvis lagd av Infinity Ward?

Han kan jo gjerne også utstyre seg selv med Marathon Pro, Lightweight Pro, Commando Pro og en eller annen pistol med Tactical Knife og løpe i 150 KM/T rundt på mappet og knife folk fra en enorm avstand. Er det valid?
-Nei.

Eller han kan løpe rundt med samme perks eller gjerne stopping power og steady aim og en SMG med Rapid Fire og kanskje litt second chance å løpe som en gærning å skyte til alle kanter og fortsatt få kills?

nei eller vent! Han kan skaffe seg Bling Pro og sitte med AK47 med shotgun og heartbeat sensor! Og sitte i ett hjørne bak en dør og høre pipet bli sterkere og sterkere før en desperat fiende som ikke finner noen kommer rundt hjørnet så han kan drepe han! jaaa!

Nei vent, hva med å .. nei GLEM DET. Mw2 krever ikke SKILLS, men kunsten å bruke FEIGE våpen, vil du lykkes må du bruke noe FEIGT.

TOP 5 NUKES:

1. Noobtubers
2. Campers
3. Boosters
4. Rushers
5. Fair-players

Mw2 er morro, men det er beklageligvis HAUGEVIS med bugs, overpowered våpen, perks osv.
Vis hele sitatet...
Hm, oppmuntrende å si han må bruke noe "FEIGT" for å lykkes. Hjelper vel mye.

Du trenger ikke ramse opp ting du ser på som feigt. Det er flere måter å spille spillet på, du nevnte latterlig få. Problemet ditt er at i dine øyne skal alt være så ordentlig...
Og hva ser du på som ikke feigt? Alle spillerstiler har sine svakheter, noen flere enn andre, men det er ikke poenget. Folk spiller som de gjør, fordi de liker det. Ikke for å irritere sånne som deg, selv om det i og for seg kan være grunn nok i seg selv, med de reaksjonene man blir møtt med.
Lurer på om det er noen spill du kan nye uten å klage, eller er du en som finner på unnskyldninger og kaller alle feige bare fordi du blir drept?
Og hvorfor er du så forbanna overlegen? Ingen liker det.
Sitat av Crazyness Vis innlegg
Hm, oppmuntrende å si han må bruke noe "FEIGT" for å lykkes. Hjelper vel mye.

Du trenger ikke ramse opp ting du ser på som feigt. Det er flere måter å spille spillet på, du nevnte latterlig få. Problemet ditt er at i dine øyne skal alt være så ordentlig...
Og hva ser du på som ikke feigt? Alle spillerstiler har sine svakheter, noen flere enn andre, men det er ikke poenget. Folk spiller som de gjør, fordi de liker det. Ikke for å irritere sånne som deg, selv om det i og for seg kan være grunn nok i seg selv, med de reaksjonene man blir møtt med.
Lurer på om det er noen spill du kan nye uten å klage, eller er du en som finner på unnskyldninger og kaller alle feige bare fordi du blir drept?
Og hvorfor er du så forbanna overlegen? Ingen liker det.
Vis hele sitatet...
Var ikke meningen å være "overlegen", beklager det
Men uansett, det jeg ramset opp er feigt, ting jeg ser på som ikke feigt vil være å bruke en assault rifle og bevege seg rundt i jevnt tempo uten å campe, sniper eller rushe og småkampe på lure steder med SMG og marathon. Men det er sant i grunn, mw2 krever lite skills og er ett veldig noob-friendly game.
Modern Warfare 2 for meg, var et spill som handlet om kombinasjon av våpen og perks.

UMP med silencer, SPAS-12, Marathon, Stopping Power (evt. Lightweight) og Steady Aim var for meg helt sinnsykt. Jeg løp rundt og voldtok, og grunnen til at jeg klarte det, var fordi jeg løp så fort. Folk klarte ikke reagere før de var døde.

Jeg var også mest mulig jøde, og da mener jeg at jeg la meg ned når jeg møtte folk, hoppa rundt om kring og sånt..


Var rett og slett ninja!
Vel, vis du ikkje er erfaren med FPS spill fra før, så kan du ikkje regne med og eie folk etter 20 timer gameplay.. Eg har 274 timer med Black Ops, ca 1000 timer med MW2, og samme med MW1, og eg gjør det helt OK, men møter svært ofte på andre som er _MYE_ bedre enn meg..

Bare ikkje gi opp, og ikkje spill for å være best, spill for å ha det gøy.
spill Battlefield BC 2 et par uker, så gå tilbake til CoD, da kommer du til å merke du er mye bedre
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
hehe.. Tipper vennene dine er superdupre zzirGrizz OpTiC fanbooiz. Iogmed at de ikke har gått over til Black ops, mest sannsynlig fordi quickscoping er for "vanskelig" der?
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
hehe.. Tipper vennene dine er superdupre zzirGrizz OpTiC fanbooiz. Iogmed at de ikke har gått over til Black ops, mest sannsynlig fordi quickscoping er for "vanskelig" der?
Vis hele sitatet...
Eller fordi sniping er generelt under-powered og Black Ops og Mw2 har helt forskjellig struktur og opplevelse. Selv føler jeg meg mye tyngre i Black Ops enn i mw2..
Sitat av colabox Vis innlegg
jeg har spilt mw2 i 442 timer tilsammen, bjunner å bli god

du kan selvfølgelig ha dine dager, men nå føler jeg at jeg får det til uansett
Vis hele sitatet...
442 timer er da ikke mye regner med at jeg har noe over 3000 i cod2. har vel og merke spilt det siden det kom ut, og ingen andre spill siden (2005)
øvelse gjør mester
Sist endret av brann370; 6. april 2011 kl. 17:22.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Sitat av vikZz Vis innlegg
Eller fordi sniping er generelt under-powered og Black Ops og Mw2 har helt forskjellig struktur og opplevelse. Selv føler jeg meg mye tyngre i Black Ops enn i mw2..
Vis hele sitatet...
Sniping er ikke spesielt underpowered i Black Ops, greit at det kunne vært litt bedre. Men for den saks skyld så er shotgun en mye mer underpowered kategori. Det største problemet når man sniper og bruker shotgun i black ops er connection og dårlig hit detection.

Vel, at man ikke var "tung" nok i MW2 var jo også et stor problem, med kombinasjonen commando, lightweight og marathon, latterlig.

Enig i at det er forskjellig opplevelse, men det eneste er jo for den saks skyld at det er litt mer mørke og triste maps i Black ops. Liker for den saks skyld Infinity Ward maps bedre selv. Men er ikke et stort problem.
Sist endret av fcknfreak; 6. april 2011 kl. 17:24.
du må nesten ALLTID legge deg ned når du skyter. Da vil det bli MYE vanskeligere å treffe deg, og du kan ta de lett

Add meg: nf-Hitted-ps3
karlfremstad96-steam
Vil egentlig anbefale deg å spille Black Ops
Våpnene er litt mer balanserte og måten alt bare går litt saktere på gjør det til en nytelse å spille. Pluss at de ikke har de ekstremt kraftige perk-kombinasjonene. Jeg har selvfølgelig spilt MW2 selv, og det er et greit spill på sine måter. Mine beste tips er vel egentlig bare å alltid sikte inn før du runder hjørner, gjør crouch shots så mye som mulig, så du blir vanskeligere å sikte på og hvis mulig, prøv å bare "tappe" avtrekkeren istedenfor å skyte vilt og bomme 10 ganger så mye som du treffer.
Lykke til!

P.S. add meg gjerne på steam: -SG- 1337Wince
Det Myhre sa ^^ Øvelse gjør mester!
Cod Spillene er jo klart de som passer ham best, når han tydeligvis ikke har spilt så veldig mye fps spill før
Cod serien er x ganger mer "noob" friendly, enn f.eks BF serien..Bare my 2 cents, tho

Som Wince nevnte, prøv og "burste/skyt 3 og 3 skudd" i stedet for bare holde inn skyte knappen til fienden er dø/du er tom for ammo ^^
Ta deg heller 0.2 sek når du møter en fiende, sikt inn på overkroppen/hodet også fyr av en burst eller to..I stedet for å gå ut i full angst & bare spraye vilt når en eller annen popper fremm fra et hjørnet

Eller bare bynn med BO ^^ Er enkelte combos med perks/våpen i MW2 som er så latterlig overpowered(imo) at når folk først blir god med de comboene, så er de f*en ikke enkle å ta! =(