Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2387
hei

jeg vil dele min opplevelse på effekten jeg får av å røyke.

jeg sliter med generell angst spesiellt sosial angst og gjort det fra 13 års alderen innså det ikke før jeg var 26.
klarte da å danne en livstil jeg trodde jeg var komfortable med (falsk livstil). men når de komfortable menneskene tingene forsvant innså jeg at jeg hadde et problem. så mye falskhelt rundt meg noe jeg tror kom pga meg selv da jeg selv levde et falskt liv. hasjen poten gjorde meg enda mer tydlig på disse tingene. jeg begynnte å se klart. men sliter med å takle det.

ble mer og mer stille. hadde ikke det like gøy med potten hasjen som jeg hadde før. isolerer meg mer og mer enn før. ungår alt mer og mer. dette har blitt en stort problem da jeg ikke har et bra forhold til jobb familie venner.

skriver bare for å se om noen her opplever noe av det samme og om de forstår.
Du må slutte å røyke. Livet er in fact et skuespill, så at du føler at ting er falskt er ikke ekstraordinært. Stump røyken og finn deg ett kvinnfolk så vil ting ordne seg.
Det du beskriver er veldig vanlig. Cannabis begynner ofte som noe gøy og spennende, og ender for mange opp som et angstfremmende middel. Til tross for dette er det vanlig å bare fortsette, selv om effekten primært er sosial angst, negative tankebaner og generelt ubehag. Særlig kan dette skje dersom man har mange uoppgjorte forhold i livet sitt. Du er definitivt ikke alene om dette. Jeg opplevde mye av det samme selv. Ikke fordi jeg hadde en falsk livsstil, men fordi jeg hadde masse rot i livet. Det var herlig å innse hvor mye bedre alt kunne være, og hvor mye lettere det var å få gjort noe med problemene når jeg ikke røyket hele tiden. Det eneste fornuftige du kan gjøre med dette er det helt åpenbare. Slutt å røyk cannabis. La tåka lette, og ta tak i livet.
Sist endret av mentalmelt; 31. mars 2016 kl. 23:11. Grunn: endret oppgjort til uoppgjort
Tror det er på tide å ta seg en pause jeg

Jeg sleit med det selv da jeg var 18, men jeg sluttet ett par måneder før jeg skulle dro inn i militæret. Jeg hadde det tøft året før jeg kom inn i Forsvaret. Følte meg veldig tom på innsiden. Tenkte på masse rare greier, og klarte rett og slett ikke å finne en mening med livet..

Ett par måneder inn i militæret så hadde jeg allerede forbedret angsten min drastisk. Mye pga. at man blir tvunget til å sosialisere når man bor så tett på hverandre. Fikk masse bra venner, arbeidsoppgaver til å holde meg opptatt, trening, mm. Nå har jeg vært i militæret i 2 år og lever nå ett veldig avbalansert liv uten Cannabis.

Vil veldig anbefale og slutte en periode, og melde deg på noe du synes er kult, gjerne der du omgås med mye mennesker. Lykke til!
Har røykt i 2 år, i lange perioder daglig men har sluttet nylig grunnet angstanfall, generell angst og vanskligheter å få tak i det. Det beste du kan gjøre er å slutte eller i det minste ta noen måneders pause. Går gjennom det samme og om jeg skal si deg en ting så er det at angsten kommer bare til å bli verre om du fortsetter å røyke. Sant, noen bruker det som medisin mot depresjon og angst, men etter det høres ut som om det har utløst en slags "hasj tåke" og angst er det aller best at du tar en lang pause eller slutter.

Lykke til, er bare å prøve deg på nykteren og bli aktiv sosialt og utenfor jobb så vil det nok ordne seg.
Slutt å røyk.

Jeg hadde det på nøyaktig samme måte etter flere år med tett røyking. det eneste som fungerer er å gå cold turkey. det er vanskelig, men det er så sSYKT verdt det. det er som om hele verden løftes av skuldra dine.
Alt med måte! man kan ikke røyke hasj vær dag hele tiden (det er ett missbruk) som fører til angst og drit etter noen år. kjenner meg igjen i det du sier, få ting under kontroll og nyt hasjen en gang i blant i stede for hele tiden. det hjalp på meg i værtfal + hasjen fikk tilbake den gode gamle effekten bare etter en ukes pause! Men husk! ikke skyld alt på hasjen. lett og tro at alle sine problemer er kobla til hasjen når man røyker ofte. og ofte er det ikke bare den sin feil (men kanskje hele settinga)
Dere som advarer mot "hasjtåka"— hva vil dere si er et ok forbruk for å ikke ende opp der og ikke utvikle for mye toleranse? To ganger i uka? Én? Sjeldnere?
Sitat av Kommune Vis innlegg
Dere som advarer mot "hasjtåka"— hva vil dere si er et ok forbruk for å ikke ende opp der og ikke utvikle for mye toleranse? To ganger i uka? Én? Sjeldnere?
Vis hele sitatet...
Vi er alle forskjellige og dette er noe du må kjenne litt på selv.
For meg så er 2 ganger i uka helt greit og funker fett, kan være litt vanskelig og holde seg til 2 ganger i uka da, blir fort frista til og røyke 3, 4 - 5 ganger i uka, men med litt selv disiplin går det fint. Er ikke farlig med en lenger pause en gang i blant da...

Men det er hasj det er snakk om, så er ikke så store problemer man kan på dra seg. Det tok meg 7 år med røyking vær dag fra morgen til kveld før jeg kjente angsten begynte å krype på, og sånn jeg ser det er jo det bare bra at man får angst av og ruse seg så mye, på en måte hasjen som sier i fra om at nok er faen meg nok!
Sitat av Alge Vis innlegg
Vi er alle forskjellige og dette er noe du må kjenne litt på selv.
For meg så er 2 ganger i uka helt greit og funker fett, kan være litt vanskelig og holde seg til 2 ganger i uka da, blir fort frista til og røyke 3, 4 - 5 ganger i uka, men med litt selv disiplin går det fint. Er ikke farlig med en lenger pause en gang i blant da...

Men det er hasj det er snakk om, så er ikke så store problemer man kan på dra seg. Det tok meg 7 år med røyking vær dag fra morgen til kveld før jeg kjente angsten begynte å krype på, og sånn jeg ser det er jo det bare bra at man får angst av og ruse seg så mye, på en måte hasjen som sier i fra om at nok er faen meg nok!
Vis hele sitatet...
Hasj og marihuana fungerer helt likt, like store variabler imellom THC og CBD i begge. Din anekdote sier ingenting om andre mennesker. Er dog enig i at 2 ganger i uka er nok. 3 dager i uka blir fort tåkete. Selv holder jeg meg unna men tar et trekk i ny og ne. For min del får jeg angst og depresjoner om jeg røyker hasj daglig i en månede. Kjenner folk som blir sånn av en uke.
Sist endret av Relevant; 10. desember 2015 kl. 19:00.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Hasj og marihuana fungerer helt likt, like store variabler imellom THC og CBD i begge. Tøv. Din anekdote sier ingenting om andre mennesker.
Vis hele sitatet...
snakker bare for meg selv jeg... og ingen som sier at hasj og pot ikke fungerer likt?

og hva er det jeg sier som er tøv? alt? (sa till og med at dette er noe en må se an selv)
Sist endret av Alge; 10. desember 2015 kl. 19:04.
Sitat av Alge Vis innlegg
snakker bare for meg selv jeg... og ingen som sier at hasj og pot ikke fungerer likt?
Vis hele sitatet...
Måten det på i forhold til tråden fikk det til å se ut som om du mente at det var forskjell på hasj og pot i denne setningen:
Sitat av Alge Vis innlegg
Men det er hasj det er snakk om, så er ikke så store problemer man kan på dra seg. Det tok meg 7 år med røyking vær dag fra morgen til kveld før jeg kjente angsten begynte å krype på
Vis hele sitatet...
Jeg ser nå at du antakeligvis mente cannabis som en helhet og ikke spesifikt hasj, da jeg byttet om på 'men'' og 'er' i hodet mitt så jeg leste: ''Men er det hasj det er snakk om.'' My bad.

Sitat av Alge Vis innlegg
og hva er det jeg sier som er tøv? alt? (sa till og med at dette er noe en må se an selv)
Vis hele sitatet...
Jeg skrev tøv fordi jeg leste det snålt, og så ut som om du mente det var så himla stor forskjell på hasj og pot. Redigerte det vekk med en gang, da jeg syntes selv det var litt å ta i. Det er tro det eller ei mange som har kommet med slike utsagn. Kanskje derfor jeg kobla det.

Appropo hasjtåke er jeg faen tåka selv om dagen. Selv uten hasj.
Relevant:
Ja jeg skulle kanskje skriva cannabis i stede for hasj. så du hadde endra på svaret men rakk ikke fjerne innlegget mitt før det var for sent..



Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
For faen er du ikke bevisst? Greit, angst, kjenner på det jeg også, men er som regel noe "virkelig" man har angst for.
Slå deg selv i trynet og kom tilbake til virkeligheten, selv om den er stygg så kan du leve normalt på fyringsen.)
Vis hele sitatet...
Er ikke alltid noe virkelig man har angst for. det kan jeg skrive under på i hvertfall. og om det er noe virkelig så kan det virke så jævla mye større en det er!.

men du har et snev av poeng også syntes jeg, med at det kan være noe du burde gjøre noe med uavhengig av cannabis som angsten peker godt ut + fyren sier han har hatt angst siden han var 13, så trenger ikke bare være cannabisen si feil alene ass.

Edit: trenger faktisk ikke ha noe med cannabis og gjøre i det hele tatt, bortsett fra at ett cannabis missbruk forsterker angst og sånt naturlig vis. En kjip livsstil kan gi angst i seg selv..
Sist endret av Alge; 10. desember 2015 kl. 19:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan bekrefte det mentalmelt sier.

Dog kan jeg også fortelle at jeg iblant oppsøker cannabisens "angstfremkallende" (feil ord mener jeg; "fortrengelsesoppløsende" lyder kanskje heller krøkkete, men er mer beskrivende, føler jeg) egenskaper. Det kan være når jeg er i en situasjon med problemer som bør tas tak i. Jeg er altfor flink til å utsette/fortrenge slike en stund, og gjerne enda en stund, og så videre. Plutselig er det en rekke problemer som bør gjøres noe med, men jeg får liksom aldri begynt.

Da kan jeg finne på å skaffe noe ekstra potent pot og røyke meg dragehøy, noe som ofte har den bivirkningen at normalt fortrengte issues bobler opp til overflaten. Da tvinges jeg til å ta et oppgjør, noe som kan være litt smertefullt der og da, men som ofte leder til en klarhet og visshet om hva som må gjøres.

Skal ikke påstå at jeg er veldig flink til å ta tak i ting generelt, men de gangene jeg har brukt pot spesifikt til å røre rundt og lage litt vei i vellinga, har jeg som regel kommet ut av det med ny og verdifull innsikt.