Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2294
Hei hei.
Det er nå på tide å oppgradere min gamle android. Jeg har et budsjett på 3500 kroner.

Her er noen spesifikasjoner som jeg ser etter:
5.0 - 5.5 tommer skjerm
God batterilevetid
Fingeravtrykk sensor(MÅ ikke ha det)

Jeg har sett litt på Motorola Moto X Play og Huawei Honor 7.
Noen som kan anbefale en av de? Jeg setter også veldig stor pris på det hvis dere kan anbefale noen andre telefoner.
Tror jeg hadde valgt honor 7, vurderer den selv. Hørt den har litt dårlig batteritid da
Sist endret av Oleee; 17. oktober 2015 kl. 23:41.
Jeg har Moto X Play, og er meget fornøyd! Det er noen ting som er negativt:

- Det følger ikke med turbolader. Telefonen støtter inntil 15W, altså 5v 2A, 9v 1.66A, og 12v 1.25A. Dette kjøpte jeg på ebay (denne fra Tronsmart for å være nøyaktig), og jeg mener det er en nødvendighet med mindre du ønsker å lade hver natt. Med denne laderen så legger jeg mobilen på lading sporadisk med en eller to dager mellomrom.

- Det er ikke gyro-sensor i denne. Det vil si at f.eks moto-funksjonen å skru på lykten med to hakkebevegelser (chop chop på engelsk) ikke fungerer. Den har "xyz-akse" sensor, så f.eks to vridninger for å starte kamera fungerer.

- Jeg har av og til problemer med å spille video. Dette gjelder ALL video (snapchat, kan ikke se eller filme video, youtube, osv), og jeg vet ikke hva som gjør det. En restart løser problemet. Jeg håper også at en oppdatering vil komme som løser problemet, men jeg vet ikke.

- Det er bare en høyttaler på fremsiden av telefonen, nærmere bestemt i den nederste grillen. I den øvre er det bare høyttaler for samtaler. Bare en osb om du trodde det var stereo.

- I min smak er telefonen litt for stor. 5.2" høres ut som en mer passende størrelse imo.

Alt i alt, så vil jeg si at dette er greit å ofre for den gode prisen på telefonen og det gigantiske batteriet! Med turbolader er jeg aldri redd for å gå tom for strøm, og kan få mange prosent tilbake på kort tid med nevnte lader.

Det er mine synspunkt av telefonen, håper det er til hjelp.
Om du bare vil ha en telefon med bra skjerm og grei ytelse og ikke trenger det siste innen CPU/GPU så kan jo LG G3 være et godt alternativ. 4G og mSD kort slott. Støtter trådløs lading, som er digg. Stabil, kjapp og til tross for qhd og veldig bra skjerm så holder den strømmen en dag selv med rundt 4+ timers skjerm bruk. Bra skjerm til video/spilling synes jeg, selv om noen mener skjermen tar for mye strøm.

Ellers så er jo Xiaomi bra telefoner, litt vanskelig å få fatt her. Men du kan jo kjøpe fra Kina. Oneplus 2 er jo grei telefon og Nexus 5 er jo fortsatt helt grei.

5.5 tommers skjerm er perfekt. Egentlig 5.7 også....i mine øyne.
Sist endret av frtoretang; 18. oktober 2015 kl. 01:11.
Hvis du kan strekke budsjettet med noen hundrelapper ville jeg seriøst vurdere Nexus 5X om jeg var deg. Den er i butikkhyllene om en knapp måned. Jeg vurderte selv Moto X Play/Style, men 5,5-5,7" er altfor stort for min del, så tror det blir Nexus på 5,2".

Fordeler:

- USB type C (den nye standarden, som også har hurtiglading)
- Fingeravtrykksleser
- Godt batteri
- Godt kamera
- Kommer med Android 6.0, som en av de første telefonene (og kjører "stock" Android, om det betyr noe)
- NFC

Ulemper:

- Støtter ikke minnekort
- Litt lite minne
- Batteriet kan ikke byttes

Nå skal det sies at jeg ikke har personlige erfaringer med mobilen (naturlig nok), så jeg har i grunn bare komprimert det jeg har lest i diverse artikler. Det finnes sikkert både fordeler og ulemper som ikke er omtalt. Her er iallfall videre lesestoff:

http://www.tek.no/artikler/sniktitt-...e-nexus/193097

http://www.gsmarena.com/lg_nexus_5x-7556.php

http://www.dinside.no/934939/google-...lanseringsdato
Sist endret av Ammoniac; 18. oktober 2015 kl. 07:56. Grunn: Tilleggsopplysninger
Sitat av Oleee Vis innlegg
Tror jeg hadde valgt honor 7, vurderer den selv. Hørt den har litt dårlig batteritid da
Vis hele sitatet...
Tror ikke du får bedre mobil i den prisklassen, men den er jo relativt stor, som kan være en gripe for noen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
OnePlus, såkalte "flagship killers" er mobiler i toppklasse som lett danker ut de feteste telefonene fra de kjente merkene, til en tredjedel av prisen (3-3,5k). ulempen er at du må ha invitasjon for å kjøpe dem...
Sitat av Oleee Vis innlegg
Tror jeg hadde valgt honor 7, vurderer den selv. Hørt den har litt dårlig batteritid da
Vis hele sitatet...
Kjøpte honor 7 for ett par dager siden, og vil ikke si den har dårlig batteri tid, hadde den fulladet på morran og hatt normal forbruk i løpet av dagen, litt surfing og musikk osv og på kvelden i 7 tiden så hadde jeg fortsatt 61% igjen