Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2880
Hei!
Har lenge lurt på en del rundt dette med å være Youtube-partner, og jeg tenkte jeg kunne lage en tråd her inne som folk kan dele sine tanker og meninger.

Hvor mange views, subs, channel-views osv trenger man for å bli partner?
Hva tjener man på det?
Det er ikke noe fasit svar på dette akkurat men du må i værtfall ha over 500.000 channel veiws ( Etter hva jeg har lest på andre forumer), og videoene dine må få flere 1000 treff om dagen.
Subs tror jeg ikke teller noen ting.

Det er veldig forskjellig hva du tjener, du bruker google adsense ( Her får du betalt for vær gang noen trykker på reklamen)

Jeg har sikla på youtube partnership lenge. Jeg har vel rundt 200k channel veiws og 600k video veiws og 2000subs. Enda er jeg ikke kvalifisert. Jeg har også 2-3k trafikk på videoene mine vær dag.
Sist endret av Rallo Tubbs; 24. oktober 2011 kl. 12:15.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Det er ikke noe fasit svar på dette akkurat men du må i værtfall ha over 500.000 channel veiws ( Etter hva jeg har lest på andre forumer), og videoene dine må få flere 1000 treff om dagen.
Subs tror jeg ikke teller noen ting.
Vis hele sitatet...
Jeg er absolutt ikke sikker selv, siden ingen av Youtube partnerne har lov til å diskutere lønn o.l. med noen (spesielt de som ikke er partner selv). Det er en kontrakt man godtar, lignende terms of agreement, slik som jeg forsto det.

Bare for å gi deg et eksempel på dette, så tjener de mest kjente over en million dollar i året. Dette kan jeg bekrefte ved å si at du kan lese om det på youtube's Partnership FAQ's. Men jeg kan og si at du kan tjene så lite som et par pund per video, noe som jeg kan bekrefte gjennom en jeg kjenner.

Så det som teller er hvor mange views, likes og i det hele tatt trafikk du får på videoene dine. Det har ingenting med channel views, for det er videoene som har reklame på seg, ikke channelene... Youtube sier at det ikke er noen fasit for å bli en partner, men de vurderer deg om du sender inn en søknad. Har du ikke nok trafikk, bruker du copyright musikk eller bruker du krenkende språk eller lignende i videoene dine, kan du se langt etter partnership Les mer på:
YouTube's Partership FAQ Håper jeg har hjulpet deg litt, hvert fall

- Serenity
Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
Så det som teller er hvor mange views, likes og i det hele tatt trafikk du får på videoene dine.
Vis hele sitatet...
Dette er heller ikke riktig. Det eneste som har noe å si for inntekten er hvor mange som faktisk klikker på annonsene.
jeg tror ikke partnership funksjonen har blitt bygget ut til norge ennå... hvis du vill ha partnership for øyeblikket tror jeg du må være registrert som svenske eller noe lignende.
DU kan ikke gjøre dette fra norge
Av en eller annen absurd grunn, er det ikke åpent for partnerskap i Norge enda. Det er veldig rart, da for eksempel Sverige har dette, og har hatt det en stund.

http://www.youtube.com/channels?p=1&s=mv&gl=UK&t=a&g=5 der har du oversikt over de mest sette partner-kanalene i England. Skifter du "UK" ut med for eksempel "SE" eller "DE" vil du se oversikten for Sverige eller Tyskland. NO funker ikke.

I tillegg går det ikke an å sende en søknad med "Er du kvalifisert? Søk nå!"-knappen.

Det er veldig trist at det ikke funker i Norge, og vi burde absolutt fått gjort noe med dette.
Sitat av Rallo Tubbs Vis innlegg
Det er ikke noe fasit svar på dette akkurat men du må i værtfall ha over 500.000 channel veiws ( Etter hva jeg har lest på andre forumer), og videoene dine må få flere 1000 treff om dagen.
Subs tror jeg ikke teller noen ting.

Det er veldig forskjellig hva du tjener, du bruker google adsense ( Her får du betalt for vær gang noen trykker på reklamen)

Jeg har sikla på youtube partnership lenge. Jeg har vel rundt 200k channel veiws og 600k video veiws og 2000subs. Enda er jeg ikke kvalifisert. Jeg har også 2-3k trafikk på videoene mine vær dag.
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hva du legger ut?
kan virke på meg som at google generelt driter en lang vei i norge..

Ikke bare er yt-partner uaktuelt, men også å bruke google apps e-poster opp mot youtube er ikke enablet i norge.. det på toppen av at g+ ikke er tilgjengelig for google apps kontoer gjør meg lettere oppgidd over google.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Not a real gamer
retovio's Avatar
noen som vet hvordan man kan få til partnerchip i dag?
Sitat av retovio Vis innlegg
noen som vet hvordan man kan få til partnerchip i dag?
Vis hele sitatet...
Om du bor i Norge så må du nok ta kontakt med Machinima eller lignende om du vil bli partner.
Not a real gamer
retovio's Avatar
ok
[COLOR="White"](titegn)[/COLOR]
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Dette er heller ikke riktig. Det eneste som har noe å si for inntekten er hvor mange som faktisk klikker på annonsene.
Vis hele sitatet...
Sant, men mange youtube partnere får også penger for å reklamere for produkter i videoene sine.
Du kan jo ta en titt på denne videoen ? Den er jo dansk, men jeg vet ikke om det er det samme som i Norge.