Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1781 138769
s6 virkar som ein fortsettelse av like høg kaliber som dei to foregående sesongene. ditta blir kos ja
Synes sesong 6 virker lovende uten å røpe noe mer. Ser det er mange som klager på at folk fortsatt ser på den serien. Skjønner ikke at det kan være et problem for andre at folk ser på en TV serie. Uansett uten tvil en av de beste seriene gjennom tidene.
Jeg er litt skeptisk til Lost, så litt på det i starten, gleda meg ekstremt til det syke monsteret som raserte skauen og skremte skiten ut av hovedpersonene.
Så kommer The Grand Finale hvor vi får se monsteret, og jeg har ferdig fantasert hævver av skumle monstre og så får vi se: skikkelig super skummel svart røøøøøøøyk!
Og der skifta jeg kanal. :P
(Disclaimer : Har kun sett første sesong)
Som sagt, eg har berre sett den første sesongen, og for å være heilt ærlig - eg syns serien sugde hardt. Her er kvifor :
1. Flashbacks (gud bedre! Eit flashback her og der for å peike ut viktige ting når det trengs, greit nok. Halve fordømte serien som flashbacks når eg har gleda meg til "Survivor med noko attåt"? NEI! Eg vil sjå folk slite i jungelen, ikkje sitje og mimre om kor kjekt/fælt livet deira var før flyet kræsja.)
2. Framdrift/plot : Altså, når dei bruker ein heil sesong på å få opp ei mystisk luke i bakken så syns eg faktisk ting har gått litt langt. Hadde dei kutta ut flashbacks og anna såpeopera-dill så hadde dei kunne brukt tiden på å lage eit skikkeleg plot i stadenfor å slenge ut mystiske hint i alle retningar utan å ha peiling på kva noko av det vil føre til seinare i serien (Eg er nesten 100% sikker på at Abrams sjøl sa i eit intervju at han ikkje hadde planlagt plottet lengre enn sesong 1, litt som Matrix-filmane. 10 år på å skrive den første (knallbra), 10 mnd. på å skrive dei to neste(søppel) fordi studio vil ha meir, NÅ!)
3. Metafysikk : Sjå pkt. 2. Eg likar å få logiske forklaringar på ting (Det kan godt være totalt forvirrande så lenge det henger på greip til slutt.).
Det meinar iallefall eg
(Men eg gjentar - eg har berre sett første sesongen, men eg vil anta at sidan den vart ein så stor hit så har dei ikkje forandra på formelen meir enn strengt nødvendig bortsett fra litt "tweaking" for å halde interessen oppe. Rett på meg viss eg er heilt på jordet.)
Er det bare jeg som syns denne serien begynte jævlig bra også bare rota seg bort og ble til noe uforklarelig og teit som virket ALT for "usannsynelig" til å være underholdende?
Skal riktignok nevnes at jeg bare har sett til og med sesong 4, som jeg syns sugde (samme med 3). Burde jeg se sesong 5?
ALT for usannsynlig? Ha litt fantasi da mann! Vil du ha noe som er ekte se på reality-tv. Tviler på at du vil like sesong 5.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg elsker Lost. Gleder meg hver gang til ny episode, men jeg ser poenget til mange her. Mange tv-seere vil ha problemer med å følge den kompiserte historien til hver av de enkelte karakterene i serien. Jeg sliter selv, enda jeg har lest mye på nettet (teorier) og har fulgt hver eneste episode. En del av meg synes det er synd at serien er på siste sesong, for jeg føler at jeg ikke får svar på alt som har skjedd iløpe av de 5 sesongene. Bare de små detaljene, og hvordan alt dette henger i hop får meg til å rive av meg håret i frustrasjon. Problemet jeg også har er at jo flere episoder man ser, jo mer glemmer jeg de forrige sesongene.

Den 4 episoden så jeg nå nettopp, og litt svar får man, men problemet er at når det kommer et svar på et spørsmål, dannes det enda flere spørsmål og mindre svar. Jeg bare håper at de klarer å forklare alt på en vettug måte før serien tar slutt, slik at jeg slipper å sitte som et spørsmåltegn og føler at man ikke har fått de svarene man trenger.

Lost er utvilsomt den serien som er BEST bygd opp med tanke på alle de små tingene som gjør hele serien komplisert. Jeg skal, og vil se hele serien på nytt nå når serien er slutt.
Kommer sesong 6 på TV i Norge? Jeg fikk ikke med meg at sesong 5 kom ihvertfall...
Sitat av Lost-norge.net
Da var datoen endelig satt for TVN-seerne.
Onsdag 10. mars, kl 21:30 vil sesong 6 begynne på norske tv-skjermer.
Vis hele sitatet...
Første treff i google
Sesong 6 er godt i gang i USA, og jeg følger med med spenning herlig!! Gleder meg så til å få svar på mange ting som har skjedd oppigjennom. Jeii! Og så blir jo Sawyer/James bare kjekkere og kjekkere.... aaaaaaah... come to mama!

By the way, for de som er utålmodige og ikke kan laste ned tv-serier:

www.ninjavideo.net

der kan Lost streames. Ligger mange bra tv-serier der, ser dem på jobben på laptop'en. Gull
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei! Forrige sesong av lost fikk jeg ikke sett alle episodene, men jeg husker jeg så sluttet på en når han john locke skulle drepe jacob. Hva var det som skjedde der? Døde jacob? Jeg har ikke mulighet til og laste ned å se noen episoder før premieren begynner, så om noen kunne gitt meg en liten oppsumering ang det der hadde jeg satt pris på det
Sitat av appel Vis innlegg
Hei! Forrige sesong av lost fikk jeg ikke sett alle episodene, men jeg husker jeg så sluttet på en når han john locke skulle drepe jacob. Hva var det som skjedde der? Døde jacob?
Vis hele sitatet...
Både ja og nei er vel det beste svaret på det. Jeg antar at TVN også begynner med en recap-episode sånn som de gjorde i USA, og da får du en mykere overgang mellom S5 og 6.
Åjaaa, selvfølgelig gjør dem det. Glemte det helt bort. Takk for svar uansett.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg falt ut i sesong 6. Så jeg venter til DVD boksen kommer.
Sist endret av Shottas; 6. mai 2010 kl. 20:48.
LOST som sendes nå er totalt tragedie. Dårligste sesongen hitill! Er så typisk at en sesong avslutter med dritt for å si det rett ut..
Majestic 12
Tothep's Avatar
Lost har vært min favoritt serie, men S6 virker bare rotete. S6 har til nå vært ganske forskjellig fra de andre sesongene. Håper det tar seg opp!
Jeg er dessverre enig. De siste to sesongene var til tider meget bra, mens hele greia har klappet helt sammen i sjette sesong. Det virker som om skaperne ikke har hatt noen klar tanke om hva svarene på alle mysteriene skulle være, og hittil har de gjort en særdeles dårlig jobb i å nøste dem opp på en tilfredsstillende måte. Men men, det gjenstår fire episoder, og serien har tatt seg opp før. Håper fremdeles på noen skjulte ess i ermet nå på slutten.
Selvsagt er sesong 6 dårligere enn de andre sesongene, sånn er det med alle serier. Men jeg synes fortsatt ikke sesong 6 er direkte dårlig. Det som har gjort de andre sesongene så enormt bra har jo vært mystikken rundt det hele, som vi naturlig nok mister i siste sesongen når vi skal få alle svarene. Jeg hadde forventet noe annet av sesong 6, men jeg liker måten de legger frem svarene på, og hva svarene faktisk er.
Jeg syns fortsatt sesong 6 er ganske bra, det eneste er jo at det har skjedd forandringer, og folk hater forandringer.

De har jo til og med fått utvidet siste episoden med en halvtime, så jeg tror den vil vare typ 2,5 timer? (med reklame).
Hvor mange episoder er det i den siste sesongen?
Sitat av TheRealMarley Vis innlegg
Hvor mange episoder er det i den siste sesongen?
Vis hele sitatet...
Det er 18 episoder. Det har foreløpig kommet ut 14 på amerikansk TV - jeg vet ikke hvor langt de har kommet i Norge. Men totalt sett er det ihvertfall 18 episoder.

Jeg kunnet lagt ut episodenavn for de resterende episodene også, men forrige gang jeg gjorde det ble folk sinte. xD
Vet ingenting
Så episode 14 her om dagen, så venter i spenning på nr.15. Vet ikke eksakt når den kommer, men håper på onsdagskvelden.
Episode 14 var et fyrverkeri av en episode, no' mer vil jeg ikke si i frykt for å røpe for mye.
Sitat av margido Vis innlegg
Så episode 14 her om dagen, så venter i spenning på nr.15. Vet ikke eksakt når den kommer, men håper på onsdagskvelden.
Vis hele sitatet...
Natt til førstkommende onsdag (12. mai). Deretter kommer episode 16 natt til onsdag den 19. før den siste episoden (som er en dobbeltepisode, episode 17+18) kommer bare en halv uke senere, natt til mandag den 24. Og jammen er ikke den mandagen 2. pinsedag = fri fra skolen = sitte oppe hele natten med L O S T. Ah.. som jeg gleder meg til de neste episodene.
Jeg forventer virkelig noe sikkelig mind-blowing på episode 17 og 18 as, det har alle lost fans krav på! 4 8 15 16 23 42
Vet ingenting
http://www.dagbladet.no/2010/05/15/n...litt/11733833/

«Lost» taper
Siden satellittene opererer på liknende frekvenser innen c-båndet er det risiko for interferens. Forstyrrelsene, som i verste fall kan bli alvorlige, kan starte søndag 23. mai og vare til 7. juni, melder csmonitor.com.

Det sammenfaller med datoen for en av årets mest etterlengtede kabel-tv-begivenheter: Den aller siste episoden av tv-serien «Lost».
Vis hele sitatet...

Herlig..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Litt skuffa over at det tydeligvis ikke skal være noe mer fokus på historien bak, men karakterene fremover..
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Litt skuffa over at det tydeligvis ikke skal være noe mer fokus på historien bak, men karakterene fremover..
Vis hele sitatet...
Episode 15 ga jo svar på en god del da? Selv om man også står igjen med en del spørsmål …
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Episode 15 ga jo svar på en god del da? Selv om man også står igjen med en del spørsmål …
Vis hele sitatet...
Joa, enig i det. Men er fremdeles en del spørsmål som har kommet frem på seks sesonger. Hvordan fant Darmha øyen feks? Rollen til Eloise som visste hvordan de skulle dra tilbake.. Vil påstå at mye står ubesvart enda
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Joa, enig i det. Men er fremdeles en del spørsmål som har kommet frem på seks sesonger. Hvordan fant Darmha øyen feks? Rollen til Eloise som visste hvordan de skulle dra tilbake.. Vil påstå at mye står ubesvart enda
Vis hele sitatet...
Dharma folka brukte jo stasjonen "The Lantern" til å finne øya, fikk du ikke med deg det i sesong 5?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Dharma folka brukte jo stasjonen "The Lantern" til å finne øya, fikk du ikke med deg det i sesong 5?
Vis hele sitatet...
Hum. Har jeg missa noe stort her nå eller? Så sesong5 på ett par kvelder, mulig jeg må ta en recap.

Tenker den første gangen de noen sinne kom dit nå altså, om det var noe tvil om det.
Sist endret av Ond^Sofa; 16. mai 2010 kl. 15:26.
What? Er det virkelig noen igjen som fortsatt ser på denne serien? Var interessant i starten, men så skled den jo heelt ut..til beyond tåpelig. Er ganske tydelig at manusforfatterne har slitt under presset av å bare måtte finne på noe nytt og mer "as they go along". Har utviklet seg til å bli eksempel Nr.1 på en serie som melkes meningsløst, uten kvalitet og mening, utelukkende pga seertall.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
What? Er det virkelig noen igjen som fortsatt ser på denne serien? Var interessant i starten, men så skled den jo heelt ut..til beyond tåpelig. Er ganske tydelig at manusforfatterne har slitt under presset av å bare måtte finne på noe nytt og mer "as they go along". Har utviklet seg til å bli eksempel Nr.1 på en serie som melkes meningsløst, uten kvalitet og mening, utelukkende pga seertall.
Vis hele sitatet...
Feil, feil og feil. Har du sett på i det hele tatt? Eller hører du på hva alle andre som ikke har sett på serien sier?

Det var rimelig åpenbart i de første sesongene at hele serien spant rundt noe utenom det vanlige.
Sist endret av Viva la Opium; 16. mai 2010 kl. 16:00.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Hum. Har jeg missa noe stort her nå eller? Så sesong5 på ett par kvelder, mulig jeg må ta en recap.

Tenker den første gangen de noen sinne kom dit nå altså, om det var noe tvil om det.
Vis hele sitatet...
Hm.. kan ikke huske noen "The Lantern" jeg heller, ingen artikkel om den på lostpedia.wikia.com, og Google gir meg ikke noe særlig heller..
Sitat av Mokko Vis innlegg
Hm.. kan ikke huske noen "The Lantern" jeg heller, ingen artikkel om den på lostpedia.wikia.com, og Google gir meg ikke noe særlig heller..
Vis hele sitatet...
My mistake, var litt for kjapp, The Lamp Post skulle det selvfølgelig være .

Her er link til lostpedia: http://lostpedia.wikia.com/wiki/The_Lamp_Post
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Men the lamp post sier vel ingenting om hvordan de opprinnelig fant øyen, og måten å komme seg dit på?
Det er en stund siden jeg så den eksakte episoden, men du får det helt klart sakt fra Eloise Hawking at det var med The Lamp Post de fant øya.

Viss jeg husker riktig skal The Lamp Post ikke finne ut hvor øya er men hvor den kommer til å være i den nærmeste fremtiden.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Det er en stund siden jeg så den eksakte episoden, men du får det helt klart sakt fra Eloise Hawking at det var med The Lamp Post de fant øya.

Viss jeg husker riktig skal The Lamp Post ikke finne ut hvor øya er men hvor den kommer til å være i den nærmeste fremtiden.
Vis hele sitatet...
Ja men er det er jo Dahrma som har bygd The Lamp Post? Hva fikk de til å gjøre det? Hvordan visste de at / og hvordan de skulle bygge den? Blir alt sånt besvart i sesong5? Må jeg virkelig se den på nytt? :P
Jeg har desverre ikke alle universets svar :P. Jeg skjønner heller ikke hvorfor/hvordan de kunne vite at de måtte lage The Lamp Post, å jeg skjønner heller ikke i utgangspunktet at de kunne vite at det fantes en øy. De blir på samme måtte som at jeg skulle sagdt her og nå at det fantes en øy i Atlanterhavet som ingen visste om også hadde jeg lagd slik statsjon for så å finne den. Lost er desverre en jævla forvirrende serie hvor du sitter igjen med flere spørsmål en svar, å jeg tror sesong slutten kommer til å være helt bånn og med mange ubesvarte spørsmål.

Jeg er hardcore lost fan, sett sesong 1, 2 og 3 ca 10 ganger, sesong 4 har jeg sett 6-7 ganger og sesong 5 har jeg sett 4 ganger, å likevell er det masse jeg ikke forstår :P.
Sist endret av twisted shroom; 16. mai 2010 kl. 18:50.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
I motsetning til (alle?) andre hardcore losties så likte jeg flashbacket tilbake til når Kate og Jack fant Adam og Eve.
Ble litt sånn "Jøss, det er jaggu lenge siden "
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
I motsetning til (alle?) andre hardcore losties så likte jeg flashbacket tilbake til når Kate og Jack fant Adam og Eve.
Ble litt sånn "Jøss, det er jaggu lenge siden "
Vis hele sitatet...
Jeg ble egentlig veldig skuffa når jeg så det selv, hadde en teori om at Adam & Eve var Bernard og Rose pågrunn av den hvite og sorte steinen, men så viste det seg at jeg hadde feil.

Fun fact tho, når Jack og Kate fant kroppene i sesong 1 var kroppen separert(altså de lå litt ifra hverandre), mens når Jacob la dem der så lå de tett inntil hverandre med hendene sammen. Hvet ikke om dette faktisk er en feil fra lost produsentene eller om det faktisk skal være sånn.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Jeg ble egentlig veldig skuffa når jeg så det selv, hadde en teori om at Adam & Eve var Bernard og Rose pågrunn av den hvite og sorte steinen, men så viste det seg at jeg hadde feil.

Fun fact tho, når Jack og Kate fant kroppene i sesong 1 var kroppen separert(altså de lå litt ifra hverandre), mens når Jacob la dem der så lå de tett inntil hverandre med hendene sammen. Hvet ikke om dette faktisk er en feil fra lost produsentene eller om det faktisk skal være sånn.
Vis hele sitatet...
De lå bare å holdt hender. Det gjorde dem når Jacob la dem fra seg, og når Jack og Kate fant dem.

Uansett, en fantastisk serie. Når jeg har sett en episode (som oftest netter til Onsdag) går jeg i dagevis og tenker på den fantastiske historien, alle spørsmålene.

I tillegg trigger serien noe i meg, noe som får meg til å tenke eksistensielle spørsmål.
Sitat av maceren Vis innlegg
nesten en uke siden den begynte men jeg lurer å hva dere synes om den.
Vis hele sitatet...
Jeg skal se en episode nå, faktisk. Begynner å få abstinenser etter Sawyer.
Vet ingenting
Noen som vet når episode 17-18 legges ut? Blir gal av å sitte å refreshe piratebay hvert 5 minutt..
Sitat av margido Vis innlegg
Noen som vet når episode 17-18 legges ut? Blir gal av å sitte å refreshe piratebay hvert 5 minutt..
Vis hele sitatet...
Du kan nok godt vente til i 3-4 tiden i natt...
På denne web-siden, kan du se når Lost, og andre gode serier, lanseres i USA.

http://next-episode.net/
LOST <3 Kommer til å savne det! Har vært helt fantastisk å følge med på! Skal kjøpe bluray versonen når den kommer ut og kose meg!
Noen flere som har fått sett siste episoden? Hva syns dere? Var det en verdig avslutning?

Jeg må si jeg likte den selv om den ikke var helt det jeg hadde ventet meg.
Sitat av Yochi Vis innlegg
Noen flere som har fått sett siste episoden? Hva syns dere? Var det en verdig avslutning?

Jeg må si jeg likte den selv om den ikke var helt det jeg hadde ventet meg.
Vis hele sitatet...

Spoiler!
Jeg har med hånden på hjertet fra første episode tenkt at øyen er en plass og mellomstasjon mellom livet og døden. Verdig avslutning? Tja.. Det er fremdeles spørsmål jeg lurer på og jeg er ikke sikker på om jeg finner sammenhengen med alt.

Jeg kommer derfor til å se serien en gang til, for å finne ut om det stemmer.
Jeg er ikke særlig imponert (noe som henger sammen med IMHO en kjip sesong 6...) Var altså hele dealen med øya at den inneholdt en eller annen elektromagnetisk energi fra jordens indre, denne energien bandt alle menneskers "diamantsjel" sammen i tid og rom, og med mindre man hadde en kork i bunnen av øya ville denne energien forsvinne, svart røyk ville komme ut i verden og helvette ville være løs? Energien som skulle hindres fra å renne ut så også ut til å være fellesnevneren i alle de store verdensreligionen, jmf glassmaleriet i kirken. Selv om alternative tidslinjer eksisterer side om side, finnes det også, i følge siste episode, noe utenfor dette, et etterliv hvor den kristne hyrden skal ta oss med og vi kan leve evig sammen med andre kjære "diamantsjeler?"

Eh.

Edit: Dette var kanskje en SPOILER
Sist endret av snegler; 24. mai 2010 kl. 16:39.