Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4909
http://www.abcnyheter.no/nyheter/201...ldtektsforsoek

Tenke seg at man sitter med hammeren i den påfølgende rettsaken mot denne unge mannen. Jeg mener at i det norske rettssystemets strafferegister, står det ikke engang nevnt den type straff, jeg mener denne mannen fortjener. Jeg hadde hatt tungt for å slå hammeren i bordet uten å ha nevnt kastrering først. Og da av den fysiske typen. Jeg vet at i Danmark utføres det kjemisk kastrering, det holder ikke her. Slipp nøttene hans på sprit, sett glasset med fult navn på i en stor hylle på Youngstorget hvor det er plass til mange fler. Sånt som dette ,er rett og slett som en ondartet svulst i samfunnet.
Sist endret av kriminell; 31. desember 2013 kl. 02:07. Grunn: feil på link.
Det jeg har vanskeligheter med å tro er at noen fremdeles tror straff er bedre enn behandling for voldteksmenn.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Det jeg har vanskeligheter med å tro er at noen fremdeles tror straff er bedre enn behandling for voldteksmenn.
Vis hele sitatet...
You will be amazed
Om voldteksmenn ikke kan ha sex noe mer, tror du de kommer til å bli bedre mennesker av den grunn, eller bare finne andre måter å få det de får ut av voldtekt på?
Sitat av fatfro Vis innlegg
Det jeg har vanskeligheter med å tro er at noen fremdeles tror straff er bedre enn behandling for voldteksmenn.
Vis hele sitatet...
Dette ville ikke vært straff men prevantivt tiltak. Uansett synes jeg ikke det er nøttene som er problemet her, det er jo staken. Kanskje vi kan gi ham valget mellom livstid i fengsel og saksa. Skulle vært interessant å sett hvilken han hadde valgt.
Man får ganske lys stemme og spesielle interesser om man legger nøttene på boks. Da fjerner man all sexdrift, og bruker kjempen kun til å tisse med.
Men kan man ikke fremdeles bruke kjempen?
Sitat av johnblund Vis innlegg
Men kan man ikke fremdeles bruke kjempen?
Vis hele sitatet...
Jo, man kan jo sikkert bruke den til ugang etterpå, men tanken på sex blir uinteressant for dem. Se på en kastrert hankatt vs en med nøtter. Den med nøtter, tar like gjerne en annen hankatt eller noe annet som likner, mens den nøtteløse, liker bedre og fange fluer, spise og sove med beina i været.... Når han da ikke blir voldtatt.
Hva synes trådstarter om tyveri da? Skal vi kappe av hendene til de som stjeler også?
Sist endret av Mexxy; 31. desember 2013 kl. 09:16.
Sitat av kriminell Vis innlegg
Man får ganske lys stemme og spesielle interesser om man legger nøttene på boks. Da fjerner man all sexdrift, og bruker kjempen kun til å tisse med.
Vis hele sitatet...
Dill.
Dersom du blir kastrert før du når puberteten, så vil du ikke bli voksen på samme måte da de nødvendige kjønnshormonene ikke lenger blir produsert. Da havner man heller ikke i stemmeskiftet og beholder den lyse barnestemmen resten av livet. Dette var særlig ønskelig før i tiden, og man sluttet dessverre ikke å lemleste små barn med gode sangstemmer før på 1800-tallet (kastratsangere).
Hvis du derimot blir kastrert i voksen alder, så endres ikke stemmen. Du kan jo bare sjekke med kastrerte bikkjer og katter; de blir ikke lysere i målet etter å ha vært hos dyrlegen.

On topic, så er kastrasjon noe av det mest motbydelige jeg kan forestille meg. Av nysgjerrighet - hva mener TS om:
  • Tortur. Finnes det tilfeller der tortur er ok?
  • Dødsstraff. Mener du at dødsstraff kan brukes i noen tilfeller?
  • Lobotomi. Er lobotomi et kurant behandlingsalternativ for de som ikke kan kureres?
Sitat av kriminell Vis innlegg
Man får ganske lys stemme og spesielle interesser om man legger nøttene på boks. Da fjerner man all sexdrift, og bruker kjempen kun til å tisse med.
Vis hele sitatet...
Tja, man kan redusere sexdriften, men mange voldtektsmenn voldtar ikke kun fordi de er kåte, men pga tilfredsstillelsen av makten de oppnår i øyeblikket. Dette vil man ikke kunne fjerne ved kastrering, og da er poenget borte.

Som Novice er inne på, så vil de finne på andre måter å utfolde seg på. Hender, og gjenstander f.eks.
Sist endret av Fuzzybossen; 31. desember 2013 kl. 09:31.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av fatfro Vis innlegg
Det jeg har vanskeligheter med å tro er at noen fremdeles tror straff er bedre enn behandling for voldteksmenn.
Vis hele sitatet...
Ønske om straff/hevn er en forutsigbar og tildels forståelig (om enn lite reflektert) reaksjon på slikt. Det er ikke mye som blir møtt med så stor avsky som barnemishandling, og det med god grunn.

Diagnose og behandling er bedre enn å bare bure inn folk, men det beste for forbryteren er ikke det første mange tenker på, selv om det også på sikt er i alles beste interesse at forbryteren får hjelp og ikke "straff". Straff hjelper ikke i slike tilfeller, bare se på USA.
Sitat av kriminell Vis innlegg
Man får ganske lys stemme og spesielle interesser om man legger nøttene på boks. Da fjerner man all sexdrift, og bruker kjempen kun til å tisse med.
Vis hele sitatet...
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Dill.
Dersom du blir kastrert før du når puberteten, så vil du ikke bli voksen på samme måte da de nødvendige kjønnshormonene ikke lenger blir produsert. Da havner man heller ikke i stemmeskiftet og beholder den lyse barnestemmen resten av livet. Dette var særlig ønskelig før i tiden, og man sluttet dessverre ikke å lemleste små barn med gode sangstemmer før på 1800-tallet (kastratsangere).
Hvis du derimot blir kastrert i voksen alder, så endres ikke stemmen. Du kan jo bare sjekke med kastrerte bikkjer og katter; de blir ikke lysere i målet etter å ha vært hos dyrlegen.

On topic, så er kastrasjon noe av det mest motbydelige jeg kan forestille meg. Av nysgjerrighet - hva mener TS om:
  • Tortur. Finnes det tilfeller der tortur er ok?
  • Dødsstraff. Mener du at dødsstraff kan brukes i noen tilfeller?
  • Lobotomi. Er lobotomi et kurant behandlingsalternativ for de som ikke kan kureres?
Vis hele sitatet...
Tja, på psykopatiske nymfomane mennesker som ikke har noe problem med å voldta, plage, pine og drepe andre, så ser jeg faktisk på kastrering eller kanskje dødsstraff som en noenlunde gangbar måte. Men ikke med måten og sirkuset som er i USA selvsagt!
Det er sjelden kåtheten som driver voldtektsmenn. Det ligger som regel en lang bakgrunnshistorie bak. Kort og enkelt er det følelsen av maky som driver dem.
Straffer vi for hevn eller for å beskytte samfunnet og rehabilitere?

Jeg for min del er mest opptatt av hva som virker. Gapestokk på Jungstorget er selvsagt bare tull. Kastraksjon vil nok virke der volden er seksuelt motivert, samtidig frarøver man vedkommende mange av gledene i livet og det ser jeg for meg kan føre til økt frustrasjon og annen type funksjonssvikt og kanskje vold. Det bør derfor være en siste utvei, etter at annen rehabilitering er forsøkt. Og det bør aldri være permanent (fysisk). Tross alt forandrer folk seg gjennom et langt liv. At du er et rasshøl som 21-åring betyr ikke at du er det som 40-åring.

Noen er bare generelt sadistiske og voldelige, og voldtekt er bare en av flere måter de kan skade offeret på. Slike er det nok ingen annen løsning for enn å holde dem innesperret.
Sist endret av Susa; 31. desember 2013 kl. 11:21.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hva synes trådstarter om tyveri da? Skal vi kappe av hendene til de som stjeler også?
Vis hele sitatet...
Syntes man må se an skadeomfanget rundt et enkelt tyveri. Det er forskjell på å stjele en Bugg, eller forsyne seg grovt av statskassa. Men når det er mennesker som lider fysisk og/eller psykisk, mener jeg straffen må skjerpes betraktelig. Dødsstraff, tja? Lobotomering må vel sees på som en alvorlig forbrytelse i dag? Det viktigste er at barn på 5 år får gå i fred uten å få ødelagt livet sitt på vei til skolen av en pervers pedo-psykopat. Uansett hvordan straff eller metoder man anvender, sånne mennesker må repareres på en eller annen måte.
Det som er det triste, er at psykopater er jo "perfekte"! Så dermed er det umulig å komme med noen behandling innen samtaleterapi. Stort sett jatter dem bare med, når dem sitter inne (til behandling). Og fortsetter som før, etter man slipper ut.
Og ja, jeg har faktisk vært borti noen (få) ganske solide psykopater. Der den ene må sies er en ordentlig psykopat. Med pupiller som tallerkener p.g.a. sinne, sammen med at han smiler og ler, sammen med at han kanskje truer deg på livet. Far til han ene jeg kjenner, er også så "snill", at han har vært på forsiden av VG for sine handlinger. Og etter han ble arrestert, ble det bl.a. funnet dynamitt med fenghetter under sofaputene. Noe som var effektivt til å true familien med i mange situasjoner. Og han spilte også poker om ei steddatter med en pedo-gjeng.

Et eksempel på en ekte psykopat.
Sitat av kriminell Vis innlegg
Uansett hvordan straff eller metoder man anvender, sånne mennesker må repareres på en eller annen måte.
Vis hele sitatet...
Og der motsa du alt du annet du har skrevet i dine innlegg. Med dagens samfunn der kriminelle rehabiliteres og slippes tilbake inn i samfunnet, så har vi laveste kriminalitet noensinne. På alle fronter meg bekjent. Er vi da tjent med å gå tilbake til et system som hadde mer kriminalitet? Jeg vil ikke si det. Vi er tydeligvis alle tjent med denne samfunnsformen, hvorfor du vil noe annet er langt forbi min forståelse.

Sitat av kriminell Vis innlegg
Sånt som dette ,er rett og slett som en ondartet svulst i samfunnet.
Vis hele sitatet...
Den eneste ondartede svulsten jeg ser her er dine meninger om emnet. Lite utdannede uttalelser som kastes ut med stor nedlatende tone. Du har ingen anelse om hva som har skjedd i forkant med individet som har utført handlingene. Jeg sier ikke at hva denne personen tidligere har opplevd på noen måte unnskylder handlingene, men alt har en større kontekst. Det er rimelig åpenbart at personen som har utført dette har noe enten medfødt i hodet, eller har blitt utsatt for noe.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Det jeg har vanskeligheter med å tro er at noen fremdeles tror straff er bedre enn behandling for voldteksmenn.
Vis hele sitatet...
Jeg har vanskelig for å tro at noen kan tro at man kan "behandle" folk som voldtar barn.
Sitat av norboost Vis innlegg
Jeg har vanskelig for å tro at noen kan tro at man kan "behandle" folk som voldtar barn.
Vis hele sitatet...
Jo, mange av dem, kan man faktisk det. Det er da dem, som har problemer med å binde seg til voksne mennesker. Disse problemene kan kanskje komme av traumer i barndommen.

De som absolutt ikke kan behandles er psykopater. De fleste pedofile er heldigvis ikke psykopater. Skikkelig psykopati er heldigvis egentlig ganske sjeldent. For disse faktorene skal komme frem, må både gener og miljø stemme.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Det jeg har vanskeligheter med å tro er at noen fremdeles tror straff er bedre enn behandling for voldteksmenn.
Vis hele sitatet...
Eg trur ein kombinasjon av dei to ville fungert.
Sitat av Nekran Vis innlegg
Eg trur ein kombinasjon av dei to ville fungert.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det bedre at gjerningsmannen sitter inne istedenfor å være ute i samfunnet etter å ha blitt behandlet?
Sitat av fatfro Vis innlegg
Hvordan er det bedre at gjerningsmannen sitter inne istedenfor å være ute i samfunnet etter å ha blitt behandlet?
Vis hele sitatet...
Han/ho får behandling mens han/ho er innestengt så-og-så lenge. Rehabilitering burde vore stikkordet for ei kvar straff for einkvar forbrytelse. Etter rehabiliteringa (som eg ikkje veit kva skulle vore) slepp han/ho naturligvis ut.
Sitat av Nekran Vis innlegg
Han/ho får behandling mens han/ho er innestengt så-og-så lenge. Rehabilitering burde vore stikkordet for ei kvar straff for einkvar forbrytelse. Etter rehabiliteringa (som eg ikkje veit kva skulle vore) slepp han/ho naturligvis ut.
Vis hele sitatet...
Er enig i at behandling i seg selv er straff nok. Behandling og så fengsel er jeg derimot imot, trodde det var det du mente
Sitat av fatfro Vis innlegg
Er enig i at behandling i seg selv er straff nok. Behandling og så fengsel er jeg derimot imot, trodde det var det du mente
Vis hele sitatet...
Sjølvsagt - misforståelsar er misforståelsar. Eg trur nok det er vanskelig å skulle finne ei passande straff for slike fryktelige handlingar, men eg synst det burde vore sjølvsagt at rehabilitering absolutt er på sin plass.
Et viktig problem er at det er altfor lite forskning på dette området. Hva tenker den pedofile?
Hvor mye vet vi egentlig om deres tankesett? Hvor stor prosentandel av befolkningen er pedoer? Hvorfor er de det? Hvilke dialoger har de med seg selv? Ønsker de egentlig å henge rundt i dusjen på svømmehallene og jakte på ofre?

Og, et spørsmål som virkelig har plaget meg i lang, lang tid er dette - hvor mange skappedofile finnes det? Jeg mener: det finnes samfunn der homofili straffes med døden og samfunnet overhodet ikke tolererer det. Noen homofile er da ekstremt diskrete og lever ut sine lyster i det skjulte, men en stor andel folk holder det inni seg og forteller det aldri til noen. Dette vet vi stemmer, for man hører stadig eldre homofile fortelle om deres (ofte tragiske) liv og først kommer ut av skapet ti år etter at alle de vokste opp med er døde. Og da gjerne anonymt. Nå, det er rimelig å anta at en rasjonell pedofil person som evner å kontrollore sine lyster vil gjøre det, nettopp fordi konsekvensene for en selv, familie og ofre er enorme. Utgjør disse menneskene majoriteten av de pedofile? Hvilket liv lever de egentlig? Hvordan er det f.eks å være far til et barn man er seksuelt tiltrukket av? Det må jo være aldeles grusomt for de de gjelder! Og her er poenget: de av dere som mener at det er urimelig å forsøke å behandle pedofile overgripere og heller vil straffe - hva med de (eventuelt) pedofile som ikke begår overgrep? Skal de få noen reell mulighet til å få hjelp? Er det rimelig at de skal leve hele livet i frykt og skam? Skal de alltid måtte passe seg og være redde for hva de kan finne på hvis de er i kontakt med barn?
Det minste man kan gjøre er å forske litt mer på dette, og heller se på virkeligheten slik den er, fremfor å lage et strafferegime basert på hvordan man mener den burde være. Dersom vi gjør det, så tror jeg ikke bare vi kan finne noen løsninger som vil gjøre livet lettere for en uheldig gruppe mennesker - vi kan kanskje også forhindre at noen av dem blir overgripere i det hele tatt. Dette er alle tjent med.

Og nei, jeg er ikke og har heller aldri vært seksuelt tiltrukket av barn. Jeg klarer virkelig ikke å sette meg inn i den pedofile personens sinn. Og nettopp derfor mener jeg vi burde vite mer om saken før vi finner frem saksa.
Skal staten liksom mishandle noen fysisk for å ha begått lovbrudd? Øye for øye, tann for tann hører til gamletestamentet og godt er det.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Et viktig problem er at det er altfor lite forskning på dette området. Hva tenker den pedofile?
Hvor mye vet vi egentlig om deres tankesett? Hvor stor prosentandel av befolkningen er pedoer? ...

...Og nei, jeg er ikke og har heller aldri vært seksuelt tiltrukket av barn. Jeg klarer virkelig ikke å sette meg inn i den pedofile personens sinn. Og nettopp derfor mener jeg vi burde vite mer om saken før vi finner frem saksa.
Vis hele sitatet...
Jo, jeg er helt enig i deg med dette! Og jeg synes det var en fin måte du fikk uttrykt dette på!

Men de jeg vil ta, er de som gjør overgrep gang på gang. Altså dem som begynner å jakte barn, så fort de er utenfor murene eller institusjonen.
Og jeg tror de fleste av disse er psykopater. Du ser er for jævlig eksempel i lenken nedenfor. Slike som han der, lurer jeg på om bør få leve?
http://www.youtube.com/watch?v=jW0BI1X7baQ