Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 4649
Halla!

Nå har det seg slik at en kompis av meg har klart å hacket en PayPal-bruker.

Med en gang han fikk tilgang til kontoen sjekket han saldoen, og lagret login-detaljen på PC'n uten å gjør noe mer av det. Saldoen på kontoen på det tidspunktet var rundt 150GBP = Ca 1500,- kr.

Nå nettopp sjekket han kontoen og det viser seg at saldoen har vokst fra 150GBP til 750GBP og det vokser stadig vekk!
Det kommer hele tiden mere peng innpå konto, sendt fra flere forskjellig folk, og det står som "Payment from..."

Her er noen Screenies:

http://img251.imageshack.us/img251/5222/99704443.png
http://img443.imageshack.us/img443/2265/27126330.png

Det vi tenkte var at visst vi ville tjene noe på dette så måtte vi vell bruke noe av pengene før det slutter å komme in Payments å alle pengene blir brukt.

Er det noen som vet hva vi kan gjøre med denne?
Selge den videre til noen proffesjonelle elns?

Takker !
Sist endret av Taffer; 7. mars 2010 kl. 22:40. Grunn: Bilder
Kanskje la h*n ha SINE penger for seg selv(?)
Sist endret av JibbeSander; 7. mars 2010 kl. 22:46.
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Kanskje la h*n ha SINE penger for seg selv(?)
Vis hele sitatet...
Vurderer det på det sterkeste.

Men fikk nettopp 2 PM'er om fårespørsmåler om folk som kunne hjelpe meg få noe ut av det på en illegal måte.

EDIT:

Vi tror kanskje vi ikke skal gjøre noe med den alikavell.
Men vi tar gjerne imot tilbud fra noen som er villig til å bytte denne brukern mot noe verdifult via nettet, alså ingenting som på noen måte avslører identiteten våres.
Sist endret av Taffer; 7. mars 2010 kl. 22:47.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Kan si det sånn at om dere tar ut beløp til deres personlige kontoer, så er det latterlig lett å spore. La det være og hold dere på den rette siden av loven. Selv hvor lette penger dette høres ut som, ender det med at staten (enten Norge eller GB) tar pengene, forsikringsselskapet tar seg av Paypal-delen og dere får bøter og straffer som passer dere. Men for all del, kos dere.

Edit: Og der brøt du en nFF regel. Eller?
Sist endret av thomasf; 7. mars 2010 kl. 22:53.
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
Vi har bestemt oss for å såve på det, å bestemme oss i morgen for hva vi skal gjør med den.
Kom gjerne med forslag i mellomtiden
Forslag: La det hele være. Ikke bytt den inn mot noe som helst, og ikke overfør pengene til noen annen konto.
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Forslag: La det hele være. Ikke bytt den inn mot noe som helst, og ikke overfør pengene til noen annen konto.
Vis hele sitatet...
Hva med å gi den vekk til noen her på forumet da?
som sagt tidligere i tråden:
drit i andres kontoer og sånt!!!!!!
Sitat av Taffer Vis innlegg
Hva med å gi den vekk til noen her på forumet da?
Vis hele sitatet...
Eller la fyren ha pengene for seg selv? hadde du likt om noen tappet en av pengekontoene dine for penger?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvorfor er dere så dumme at dere hacker en PayPal konto, og tenker OI!? Det var jo penger på denne, den vil jeg ikke ha!

Virker som han dere "hacka" den fra trenger den mer enn dere.

Kontoen vil sikkert uansett bli sperra snart, Pga IP adressen er logga fra ett annet sted på så-så kort tid osv. Skjedde med meg når jeg logga på med proxy en gang. Veeldig stress å få tilbake, snakke med svensker, maile kopi av identidet osv.

La det være bare, eller gi den tilbake.
Sitat av Taffer Vis innlegg
Hva med å gi den vekk til noen her på forumet da?
Vis hele sitatet...
Hvorfor?
Hva tjener du på det?

Uansett hvordan du vrir på det, så blir det ingen god gjerning å gjøre noe slikt.

Edit: Du gjør såklart som du vil, men er du klar for å ta konsekvensene når politiet henter dere?
Sist endret av Grimdoc; 7. mars 2010 kl. 23:13.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Bruk pengene til å kjøpe noe virtuelt som dere lett kan selge videre. Da kan dere faktisk tjene noe på pengene.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Bruk pengene til å kjøpe noe virtuelt som dere lett kan selge videre. Da kan dere faktisk tjene noe på pengene.
Vis hele sitatet...
Det er jo like dumt som å spasere inn på en politistasjon for å rane den.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av spelley Vis innlegg
Det er jo like dumt som å spasere inn på en politistasjon for å rane den.
Vis hele sitatet...
Nei, tenk de om. Kjøper han bots for pengene kan han få over 11k bots for de. botsene kan han igjen selge videre til noen andre eller bruke selv. Den enseste linken til han da er han han kjøpte botsene fra, men han er sikkert forduftet lenge før PayPal har fått etterforsket saken.
Hadde jeg vært deg ville jeg funnet noe charity som tok i mot donations igjennom paypal. bare for å lag bråk for dem som er så jævla uforsiktig at de søler ut passordet på en så verdifull paypal slik at dere får tak i det, men dem lære seg en lekse.
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
Okey no har jeg tenkt meg om.
Må først innrømme at det er ingen andre kompis. Det var alt meg.
En 16-år gammel skiddie som på ett-eller-annet vis klarte å keylogge en random person som tilfeldig vis hadde en PayPal account. Kan ikke kalle det hacking engang.

Men som sagt så har jeg komt frem til en konklusjon. Jeg lar den bare ligge. Jeg hadde definitivt ikke likt det visst noen andre hadde gjort dette med bankkontoen min. Så jeg skal slette passordet HELT fra PC'n, å glemme hele greia. Skulle gjerne sagt fra til personen om at han burde skifte passord, men er redd for at han da prøver å finne ut hvem jeg er osv.

Takk for dere hjalp meg med dette, moralen deres tok meg virkelig.
Send h*n en email og be h*n bytte passord. Han kan umulig spore en email hvis du bare lager en ny og helt random en, kan jo logge inn og lage den fra en proxy hvis du er paranoid. Hvordan fikk du så tak i dette passordet? La det i en slags liste, eller hadde du bare veldig flaks?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Uansett hvordan man hadde brukt pengene, hadde det vel blitt enkelt å spore det tilbake til deg - om du har noe interesse for å få tak i det du bestiller.
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
Sitat av CriminalMind Vis innlegg
Send h*n en email og be h*n bytte passord. Han kan umulig spore en email hvis du bare lager en ny og helt random en, kan jo logge inn og lage den fra en proxy hvis du er paranoid. Hvordan fikk du så tak i dette passordet? La det i en slags liste, eller hadde du bare veldig flaks?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde som sagt lagt til en keylogger i et program som han lastet ned.
Keylogger er et program som logger alle tastene som blir brukt, for så å sende de til meg som e-mail.
Var heldig nok til at han logget seg på PayPal mens han var keylogget.

Passorde hans er ekstremt bra å det er 0 sjangs for at jeg husker det da det består av både bokstaver, tall og tegn. Jeg tror jeg bare lar det være.

EDIT: vil bare legge til at saldoen har kommet over 800GBP, ikke at det har noe å si lenger
Sist endret av Taffer; 8. mars 2010 kl. 19:04.
Bør ikke være så vanskelig å finne ut hva denne personen selger. Jeg ville sjekket det først.

Hvis han selger noe moralt betvilsomt kan du kjøpe virtuell valuta i et spill, selge valutaen til en annen person. Og hvis du bryr deg om moral kan du sende det til fattige barn.
Hvitevask pengene via paypal. Kjøp en hel haug av virtuele greier, wow gamecards, cd keys etc etc. selg det så videre. da er pengene hvitevasket og du kan få pengene direkte inn på din paypal.
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stratops Vis innlegg
Bør ikke være så vanskelig å finne ut hva denne personen selger. Jeg ville sjekket det først.

Hvis han selger noe moralt betvilsomt kan du kjøpe virtuell valuta i et spill, selge valutaen til en annen person. Og hvis du bryr deg om moral kan du sende det til fattige barn.
Vis hele sitatet...
Ser nå at han har en ebay bruker, og det er der han får inn pengene fra.
På brukern står det at de er en bedrift som selger ting for billige penge.
Jeg ser også at han har MANGE ting til salgs, og det er sikkert kundene hans som pengene kommer fra.

Tror jeg bare lar han holde på, jeg.
Har du logga inn uten proxy? Isåfall er det for sent å gjøre noe som helst. Verified paypal skal også bli limited hvis den blir logga inn med en annen IP(Hvis jeg husker riktig)?
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
Jeg har bare logget meg inn ifra andre nettverk enn mitt eget, og har logget meg på flere ganger i en periode av 1 uke uten at noen ting har skjedd.
hva om det er en sinna boler sin konto som driver bol "bizniz"? Poenget er at du kan aldri vite, og ved å ha din sti rein så slepper du besøk hos deg eller dine familiemedlemmer en sen natteskveld..
Uansett, hva om din konto blir hacket, og penger tappa?
Stikk på en nettcafè så har du kontroll
Penga blir refundert til eieren uansett/
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Taffer Vis innlegg
Okey no har jeg tenkt meg om.
Må først innrømme at det er ingen andre kompis. Det var alt meg.
En 16-år gammel skiddie som på ett-eller-annet vis klarte å keylogge en random person som tilfeldig vis hadde en PayPal account. Kan ikke kalle det hacking engang.

Men som sagt så har jeg komt frem til en konklusjon. Jeg lar den bare ligge. Jeg hadde definitivt ikke likt det visst noen andre hadde gjort dette med bankkontoen min. Så jeg skal slette passordet HELT fra PC'n, å glemme hele greia. Skulle gjerne sagt fra til personen om at han burde skifte passord, men er redd for at han da prøver å finne ut hvem jeg er osv.

Takk for dere hjalp meg med dette, moralen deres tok meg virkelig.
Vis hele sitatet...
Tror jeg bare holder meg til dette som sagt tidligere.

Ber gjerne om administrater stenger denne tråden nå.
Respekt Jævelig greit gjort av deg å la den være. Hadde sendte en mail fra http://www.mailinator.com/ med proxy.
Sagt til han at han burde skifte pw for safty reasons. og be han fjerne trojanen sin
Sitat av RESpekt Vis innlegg
hva om det er en sinna boler sin konto som driver bol "bizniz"? Poenget er at du kan aldri vite, og ved å ha din sti rein så slepper du besøk hos deg eller dine familiemedlemmer en sen natteskveld..
Uansett, hva om din konto blir hacket, og penger tappa?
Vis hele sitatet...
Den dagen du får besøk fra et annet land fordi du har stjelt 6-7 tusen. Da er det oe som ikke stemmer.
Donering eller virtuelle kjøp.

Eller bare la pengene være.

Hvor mye er det oppe i nå?

Hvor kommer pengene fra?
Sitat av waf Vis innlegg
Donering eller virtuelle kjøp.

Eller bare la pengene være.

Hvor mye er det oppe i nå?

Hvor kommer pengene fra?
Vis hele sitatet...

Han skal la pengene stå.

Det er oppi i 800 GBP! Han har nå slettet passordet

Pengene kommer fra eBay.

Du må lære deg og lese
Sist endret av Rallo Tubbs; 10. mars 2010 kl. 15:28.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
Har nok ikke slettet de ennå.
Den har forresten £948.75 GBP på konton atm.
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
Nå står d £1,285.32 GBP.
Jeg har ombestemt meg å vil ha de pengene.
Noen som kan gi meg noen tips? ta bussen til oslo elns på en internetcafe, å bestille ting til en andresse som ingen bor på for så å hente tinga i postkassen?
kan d funka?
Alle har sin pris, ser ut som du har funnet din. Du kommer nesten garantert til å havne i trøbbel for dette, ikke gjør det.

Edit: Kan også legge til at det sannsynligvis ikke er vanskelig for personen å kanslere transaksjonene etter at han har funnet ut at du har tilgang. PayPal pleier være flinke med slikt
Sist endret av Thriller; 25. mars 2010 kl. 11:21.
Sitat av Taffer Vis innlegg
Nå står d £1,285.32 GBP.
Jeg har ombestemt meg å vil ha de pengene.
Noen som kan gi meg noen tips? ta bussen til oslo elns på en internetcafe, å bestille ting til en andresse som ingen bor på for så å hente tinga i postkassen?
kan d funka?
Vis hele sitatet...
Nå ser man hva penger gjør med folk
Håper du ombestemmer deg igjen.
Skulle ikke du slette passordet?

Paypal har veldig gode rutiner på slikt, så tviler på at du komme langt. Jeg håper i hvertfall at du ikke gjør det.
Sist endret av Falken; 25. mars 2010 kl. 12:21.
kjedelig streiting
Når fyren bruker paypalen sin så aktivt, så er det nesten å glemme å gjøre noe med den. Så fort du har kjøpt en vare så vil eieren av kontoen se det, og ta kontakt med paypal som igjen tar stenger/tar kontakt med eieren av kontoen du har sendt penger til.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Gjør som noen har sagt tidligere i tråden, kjøp noe virtuelt som MMO valuta eller lignede som du lett kan selge igjen.
Da får du det som penger du kan bruke til å kjøpe ting med. Det er mulig du gjerne taper noen få % av totalt summen på det hele, men du får det som penger da.
Uansett hvordan du eventuelt velger å benytte deg av pengene, så vil PayPal kjøre en chargeback så snart eieren av pengene oppdager at de er forsvunnet - og det vil garantert spores, og du vil heller ikke få overført så store summer til en annen PayPal-konto uten å verifisere den med et kredittkort først. Eneste muligheten du har er å bruke kontoen direkte til å kjøpe ting med, og evt. shippe noe til en skjult adresse.. er du heldig vil du kanskje få kjørt en transaksjon eller to før kontoen er stengt og etterforskning er iverksatt. Bottom line; det er ikke verdt det, du kommer mest sannsynlig ikke til å klare å bruke halvparten en gang og du vil garantert bli tatt for det - på en eller annen måte.

Og som et lite tips ville jeg holdt meg langt unna alle evt. PM-er du har mottatt. Det er nok bare folk som selv har lyst på en liten del av 'kaka'.
Hva med å opprette ny bruker på ebay, kjøpe masse stæsj og sende det poste restante til rett over grensa i sverige? Det kan vel umulig spores tilbake til deg, spesielt om du bruker falskt navn...
Sitat av bb001984 Vis innlegg
Hva med å opprette ny bruker på ebay, kjøpe masse stæsj og sende det poste restante til rett over grensa i sverige? Det kan vel umulig spores tilbake til deg, spesielt om du bruker falskt navn...
Vis hele sitatet...
eBay er eier av PayPal, så det er noe av det dummeste vedkommende gjør. I tillegg er det ikke lengre mulig å opprette en konto på eBay uten å verifisere med et kredittkort først.
Dette må være noe av det mest underholdene jeg har lest i hele dag.

Du burde ikke ta pengene, om du blir tatt så får du nok mer bråk enn det som er verdt rundt 12 000. Men jeg forstår at det er fristende, men tenk om det var deg? Du har tjent inn masse penger, så kommer det en eller annen og stjeler de pengene.

PayPal er såpass sikre og grundige at du garantert vil få bråk for det.
Super-Freak
Tommen_'s Avatar
krev å få jobb hos paypal, siden du er "hacker"
forsøk heller den veien, enn å bruke opp spenna til andre.
blir garantert busta på sånt, pga strenge sikkerhetsrutiner hos paypal (tror jeg).

men der igjen, om de er så strenge på det, burde de vel vite om keylogging, og kjøre en del sikkerhets-greier der?
eller gjøre som banken, dele ut sikkerhets-brikker :P
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Waver Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dem tar jo en Chargeback uansett!
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
ahh begynner å nærme seg 1500 med stormskritt ;S
Og ja, jeg har slettet passorde men min unormale hjerne har klart å huske det innvikla passordet på en eller annet måte.

Tror nok det er best jeg bare lar konton være, jeg...
Deilig å høre... (igjen)
Ser fristelsen her, 15000 kr er ikke småpenger for en vanlig person : ))

Uansett; Tenk om eieren av denne paypalen er en normal person, som har en månedsinntekt på rundt 20 000, og har familie. Kan virkelig gjøre livet surt for personen.