Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1301
Hjelp!
Satt her med pc'n og dyppet gulerøtter i dipp uten å legge merke til at jeg sølte. Tok bort det meste med fingeren, men sitter enda litt igjen i tastaturet. (Helt oppe i høyre hjørne med ''esc, og F1''. Noen tips til hvordan jeg kan få det bort??
Sitter med en bærebar, altså. Og det henger liksom ''på sidene av knappene''. Jeg haater bare tanken på at det råtner!
Plugg ut og ta løs tastene så vasker du tastaturet og lar det tørke over natta.
Edit, så at du hadde bærbar nå; Ta ut batteriet og ta løs tastene forsiktig så fjerner du det.
Sist endret av Vod0; 31. mars 2012 kl. 23:24.
Spyl og legg til tørk i flere dager.
Trådstarter
Sitat av Settoz Vis innlegg
Plugg ut og ta løs tastene så vasker du tastaturet og lar det tørke over natta.
Edit, så at du hadde bærbar nå; Ta ut batteriet og ta løs tastene forsiktig så fjerner du det.
Vis hele sitatet...
ganske sikker på at dersom jeg river ut tastene, så får jeg dem ikke inn igjen
Sitat av ladyamalie Vis innlegg
ganske sikker på at dersom jeg river ut tastene, så får jeg dem ikke inn igjen
Vis hele sitatet...
Hvordan datamaskin har du? Om du tar tak øverst på tasten og tar den sakte ut så skal det gå fint, men jeg lover ingenting; Søk på google på hvordan du fjerner tastene på f.eks; Asus xxxx
Har aldri helt klart å forstå hvordan det er mulig å ikke klare å skille mellom høyre og venstre.
Bruk q-tips på det værste delen, imellom tastene?
Trådstarter
Sitat av hybris Vis innlegg
Har aldri helt klart å forstå hvordan det er mulig å ikke klare å skille mellom høyre og venstre.
Vis hele sitatet...
HAHA, var helt sikker på at jeg skrev venstre!

Sitat av Blåsmurf Vis innlegg
Bruk q-tips på det værste delen, imellom tastene?
Vis hele sitatet...
gjorde det, og det tok bort en god del , sånn at det bare er litt igjen
bjørnen fra mars
Bjørnen's Avatar
12 6
du må vel bare finne på noe da, prøve å brette litt dopapir og dra det bortover som et visakort elns?
bruk hue, hehe.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Knuser potetgull og fordeler det jevnt rundt i sprekkene
Trådstarter
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hvordan datamaskin har du? Om du tar tak øverst på tasten og tar den sakte ut så skal det gå fint, men jeg lover ingenting; Søk på google på hvordan du fjerner tastene på f.eks; Asus xxxx
Vis hele sitatet...
har en packard bell, tok bare en av neglene under, og vippet den opp. Var ikke så altfor vanskelig å få den på igjen, heller Greit å ha lange negler, altså!

Sitat av Clayton Vis innlegg
Knuser potetgull og fordeler det jevnt rundt i sprekkene
Vis hele sitatet...
SÅ dum er jeg ikke
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
På en laptop skal det ikke være vanskelig å ta av tastaturet, se etter skruer med bilde av et tastatur ved siden av.
Sitat av ladyamalie Vis innlegg
Hjelp!
Satt her med pc'n og dyppet gulerøtter i dipp uten å legge merke til at jeg sølte. Tok bort det meste med fingeren, men sitter enda litt igjen i tastaturet. (Helt oppe i høyre hjørne med ''esc, og F1''. Noen tips til hvordan jeg kan få det bort??
Sitter med en bærebar, altså. Og det henger liksom ''på sidene av knappene''. Jeg haater bare tanken på at det råtner!
Vis hele sitatet...
Kan komme å fikse det jeg.
stikk tunga ned mellom sprekkene ved tastaturet å sleik bortover, virker hver gang
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Etter å ha sølt et glass brus over tastaturet på min rimelig nye laptop kjørte jeg det i oppvaskmaskinen. Fungerte prima, er akkurat som nytt.
Her inne var det mye jakt etter KP gitt.. Når jeg sølte brus over mitt tastatur plukket jeg av tastene, la de i ei skål med vann over natten, så tørket jeg av maskinen nøye før jeg tørket av tastene å satte de på plass igjen. Ta gjerne bilde før du tar av tastene hvis du tror du kan bli i tvil om hvilke taster som skal stå hvor.
Sist endret av tgod; 1. april 2012 kl. 01:31.
Sitat av tgod Vis innlegg
Her inne var det mye jakt etter KP gitt.. Når jeg sølte brus over mitt tastatur plukket jeg av tastene, la de i ei skål med vann over natten, så tørket jeg av maskinen nøye før jeg tørket av tastene å satte de på plass igjen. Ta gjerne bilde før du tar av tastene hvis du tror du kan bli i tvil om hvilke taster som skal stå hvor.
Vis hele sitatet...
Trenger jo ikke å ta bilde, kan jo fint trykke på "gummitasten" under feks B på tastaturet. Da trykker man på gummitasten og ser at der skal B sitte
Finn fram ei nål og pirk ut dippet. Eller kanskje gni en potetgull bit nedi der? Da blir ikke dippen brukt på ingenting

OT: Hvorfor skal alle sammen spise ved Pc'en? Får jo bare klissete tastatur og mus...
Sist endret av Mkvarner; 1. april 2012 kl. 01:46.
Sitat av trollsame Vis innlegg
Trenger jo ikke å ta bilde, kan jo fint trykke på "gummitasten" under feks B på tastaturet. Da trykker man på gummitasten og ser at der skal B sitte
Vis hele sitatet...
Hvis man ikke er så flink med data så er det jo også mange knapper som ikke gjør noe utslag i Word om man prøver å trykke på gummiknappene da, men for bokstaver er det jo veldig greit.
Ikke ta av tastene om du eier en HP Pavilion. De må settes på igjen av en kirurg.