Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3047
Hei, er en gutt på 17 år som bor hjemme og skal bestille noe greier fra nettet som foreldrene mine ikke bør få greie på. Ikke noe alvorlige greier. Har jo ikke selv noe kredittkort som kan brukes på nettet, men har hørt at det går an å kjøpe noe greier på posten eller noe shit, som er en slags kode man kan bruke som har pengeverdi? Og om man da også bestiller på biblioteket så har jo ingen greie på at det er deg.. Akkurat det er ikke viktig i mitt tilfelle.

Er det noen her inne som har noen cheezy tricks på hvordan jeg kan bestille dette uten at det kommer i postkassen vår? Eller i det hele tatt et postoppkrav i posten vår? Vil ikke at de skal ha greie på noen ting.

Går det an å bestille til en annen plass å hente det eller anything?

Jeg har altså ikke noe annet enn Visa electron, og skal bestille noe greier til en adresse eller på en metode at foreldrene mine ikke finner det ut. Er det mulig? takk!
Adresser pakken til en kompis av deg i oppkrav, så gir du han penger også henter han den. Han må ikke være paranoid, ellers går han ikke med på det. Gjerne litt dum.
Jeg bestilte en pakke for en stund siden og satt adressen til ett postkontor 30min fra hvor jeg bor. Da fikk jeg en sms med hentekode og gikk der og hentet den. Fikk ingenting i posten iom at jeg ikke skrev postadressen hvor jeg har postkasse.
Bor du i nærheten av sverige kan du bestille den som poste restante. Forutsetter at varen er å få kjøpt i Sverige da. (muligens billigere sexleketøy der? )

Trådstarter
7 0
Hmm, hadde vært greit å bestilt til et postkontor ja, om man bare får en sms om å hente!
Men hvordan betale da? Cash til postkontoret fungerer vel ikke -.^
og om man tar med en faktura i pakken, så hvordan kan jeg betale den uten at noe merkes?
Ehm.. Om du skal adressere pakken til postkontoret og med ditt eget navn, vil jo postbudet kjenne igjen navnet fra ruta si og putte hentelappen i postkassa di. Ville isåfall ringt postkontoret og avtalt at dem ikke skal legge ut hentelapp i postkassa og la pakken ligge på postkontoret. Så kommer du og betaler for den når den ankommer postkontoret. Postbudene har vanligvis pengekofferter med seg, så skal gå helt fint å betale til dem.

Edit: Du må ha kontanter eller konto i postbanken for å betale ut pakken. De har ikke kortavleser.
Sist endret av Outier; 18. juli 2010 kl. 19:15.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Mikaoj1 Vis innlegg
Hmm, hadde vært greit å bestilt til et postkontor ja, om man bare får en sms om å hente!
Men hvordan betale da? Cash til postkontoret fungerer vel ikke -.^
og om man tar med en faktura i pakken, så hvordan kan jeg betale den uten at noe merkes?
Vis hele sitatet...
Det skal gå fint å betale med kontanter til Posten.
Trådstarter
7 0
Så om jeg oppgir postkontoret sin adresse, der min adresse skal være, og mitt mobilnummer - så får jeg melding om når jeg kan hente den - og kan betale kontanter i posten?

Hva skal jeg krysse av på når jeg bestiller via nettet da? Selvfølgelig ikke mastercard eller noe. Faktura liksom? Får jeg betalt kontanter i posten da?
Postoppkrav. Posten-logo. Hvis det ikke er det på nettsiden, så må du ha Visa/Mastercard..
Om det faktisk er sexleketøy så sender de fleste seriøse webshopper dette diskrèt (Du får tilbud om det før du bekrefter ordren.)

Vet at f.eks orion har dette.
Trådstarter
7 0
Ja, men det er ikke det Nenzo... Men jeg skal se om jeg finner en posten-logo.

Jeg får listet opp disse tre når jeg velger betalingsmetode....

Faktura, 14 Kredittdager Fakura følger med i pakken
Visa
Mastercard

Hvad betyr det?
Skaff deg et Spendon kort; http://spendon.no/ og bruk det for betalingen. (det er et visa kort)
Faktura: Regning følger med pakka. Du har 14 dager til å betale denne. (De stoler på kundene!)
Visa / Mastercard: Du betaler forskuddsmessig via en av disse kortene. Dvs: du kan fint betale med Visa Electron. (Det er som regel en fordel med forskuddsbetaling.. Ofte lavere porto / ekspedisjonsavgift..)
Sist endret av woff; 18. juli 2010 kl. 20:23.
Poste restante er det du er ute etter. http://no.wikipedia.org/wiki/Poste_restante

Da sendes pakken til det postkontoret du velger og du er selv ansvarlig for å hente pakken. Du får ingen beskjed om at pakken er ankommet postkontoret.

Sitat av Teigen Vis innlegg
Bor du i nærheten av sverige kan du bestille den som poste restante. Forutsetter at varen er å få kjøpt i Sverige da. (muligens billigere sexleketøy der? )

Vis hele sitatet...
Og hvorfor må han bo i nærheten av sverige? Poste restante fungerer internasjonalt og ikke bare i Sverige. Sverige blir brukt om man bestiller varer fra utlandet og vil unslippe toll.
Sist endret av Naturgrønn; 18. juli 2010 kl. 21:39.
Trådstarter
7 0
Okei. Så hva tror dere skjer om jeg oppgir adressen til postkontoret nært meg som min adresse, og betaler med SpendOn, i mens jeg oppgir e-post og mobilnummer og navn og sånn på meg?

At jeg får sms når den er kommet og jeg kan hente den liksom?
Skulle fungere bra det. Poste restanse er en urgammel tjeneste som er en av postens tjenester. Men det beste er å aliere seg med en kompis og opperere med 'rett' adresse da...
Sist endret av woff; 18. juli 2010 kl. 21:43.
Trådstarter
7 0
en som bor alene tenker du på da? er ikke sikkert han er like keen på å ha det i posten som jeg er...
men ja, det er jo selvfølgelig det greieste.. men da kunne jo han bare bestilt alt for meg liksom..
vil ha det i egen post..
Oki.. Jepp, tenkte at du sikkert har en kompis som kan stå som mottaker. Du kan jo bestille i ditt navn med kompisens postadresse... Men som sagt kan du også bestille pakka til postkontoret, og hente den der.
Håper du får det til da!
Trådstarter
7 0
Takk for gode tips
kjedelig streiting
Sitat av woff Vis innlegg
Oki.. Jepp, tenkte at du sikkert har en kompis som kan stå som mottaker. Du kan jo bestille i ditt navn med kompisens postadresse... Men som sagt kan du også bestille pakka til postkontoret, og hente den der.
Håper du får det til da!
Vis hele sitatet...
Fra posten.no "Man kan ikke bestille ettersending til eller benytte seg av "Poste Restante" på stedet hvor man har fast bopel-/ postadresse.
Til Toppen"
Hva tror du posten gjør da? Kontakte mottaker eller returnere til avsender? Svaret gir seg selv....
(Har du forøvrig sett hvor store resurser posten setter inn på å finne mottakere til post i forbindelse med jula og mangelfull adressering?...)
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Fra posten.no "Man kan ikke bestille ettersending til eller benytte seg av "Poste Restante" på stedet hvor man har fast bopel-/ postadresse.
Til Toppen"
Vis hele sitatet...
Såpass.

Da får du bestille til nabokommunen din.
Du kan jo alltids bestille deg en postboks om du synes det er verdt det