Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2183
Hei, jeg trenger noen lenker til hvor jeg kan kjøpe billige merkeklær på nettet. som f.eks DC Wesc osv. Er det billigere å handle fra USA når tollavgift tas med i beregningene?

Takker for alle svar
Klær er billig i USA, og for å regne ut totalprisen gjør du følgende:
1. Hvis det koster mindre enn 200NOK kommer det ingenting i tillegg.
2. Hvis det koster mer enn 200NOK må du først legge til 10,7% i toll. Så tar du og legger til 25% moms av totalsummen (altså inkludert toll) og plusser på en hundrings i fortollingsavgift.
www.play.com
Merkevarer der, er ikke sikker på om de har typen du er ute etter.
www.asos.com for fine/bra klaer (i mine oeyne). Vet at kles-delen av hip-hop.no forumet diskuteres det veldig mye amerikanske nettbutikker som selger sneakers, skateklaer og den stilen.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Klær er billig i USA, og for å regne ut totalprisen gjør du følgende:
1. Hvis det koster mindre enn 200NOK kommer det ingenting i tillegg.
2. Hvis det koster mer enn 200NOK må du først legge til 10,7% i toll. Så tar du og legger til 25% moms av totalsummen (altså inkludert toll) og plusser på en hundrings i fortollingsavgift.
Vis hele sitatet...
10,7% i toll, paa kllaer?! Tror ikke det stemmer
Sist endret av wanna-b; 22. mai 2009 kl. 23:41.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av wanna-b Vis innlegg
10,7% i toll, paa kllaer?! Tror ikke det stemmer
Vis hele sitatet...
Tro gjør man i kirken. Klær fra USA er tollbelagt.
dogfunk.com har en del kule klær mye tilbud også, men husk å sjekke ut hva de sendre til norge og ikke. er nemlig noen merker de ikke sender utenfor usa.
Trådstarter
10 0
Takk for alle svar Må nesten sjekke litt rundt hvor mye som må kjøpes for at det skal lønne seg
Trådstarter
10 0
BTW for andre som leser denne tråden og lurer på noe av det lignende så er det www.dogfunk.com av de nevnte sidene som selger klær i stilen jeg var på jakt etter(skateklær osv)
Trådstarter
10 0
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Klær er billig i USA, og for å regne ut totalprisen gjør du følgende:
1. Hvis det koster mindre enn 200NOK kommer det ingenting i tillegg.
2. Hvis det koster mer enn 200NOK må du først legge til 10,7% i toll. Så tar du og legger til 25% moms av totalsummen (altså inkludert toll) og plusser på en hundrings i fortollingsavgift.
Vis hele sitatet...
Noen som vet om det samme (ca) gjelder for andre land f.eks UK?
Sitat av 4gurk Vis innlegg
Noen som vet om det samme (ca) gjelder for andre land f.eks UK?
Vis hele sitatet...
Dette kan du sjekke på www.toll.no men forundrer meg ikke om det samme gjelder for UK.
Slenger meg bare på denne tråden her jeg.

Er gjerne på utkjikk etter norske sider da å få de billig ikke er interessen min.
Jeg er igrunn på jakt etter vell "normale" klær på internett, noe i stilen Jack and Jones.
Men ser at noen sider i den dur ikke leverer til norge, any good ideas ?
Sist endret av jarl; 24. mai 2009 kl. 01:36.
emoda.no er en norsk butikk med veldig mye fint

Er dog litt dyrt, men var litt usikker på om du brydde deg om det var dyrt eller ikke
Sjekk ut NOK200.com der er ingenting over 200,- men utvalget er kanskje ikke det beste..
Ellers en grei nettbutikk ;P
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av 4gurk Vis innlegg
Noen som vet om det samme (ca) gjelder for andre land f.eks UK?
Vis hele sitatet...
Klær fra UK (og andre europeiske land) er ikke tollbelagt, nei, men momsgrensen gjelder jo selvfølgelig.
SkateAmerica er en veldig populær nettbutikk for skateklær forresten, men jeg vet ikke hvordan prisene er i forhold til Norge. Husker den bare fra mine Posten-dager. De selger mange av de største merkene i alle fall.
Skjekk ut smartguy.dk. Det er en dansk nettbutikk, med rimelige priser. Og det meste er merkeklær.
www.ebay.com faktiskt, og www.smartguy.dk som sk1ppy nevner er billige alternativer
Kan anbefale www.karmaloop.com Rask levering, og veldig god kundeservice (Live chat). Må dog huske på moms og toll som kommer som egen regning i ettertid.
www.smartguy.no
Har en bestilling på 2,5k der nå
Caliroots.com.....
Ikke fra Usa............ Men eiier
Sitat av 4gurk Vis innlegg
[..] merkeklær [..]
Vis hele sitatet...
Sitat av 4gurk Vis innlegg
[..] DC Wesc [..]
Vis hele sitatet...
Her er det noe som ikke helt stemmer.
Du kan regne ut kursen på www.xe.com samt andre type penger. Bare sånn just incase noen hadde et prob med det
Siterer meg selv fra et tidligere innlegg:
Solbriller får du billig på www.otticanet.com. Kjøpte meg et par Gucci til 1400kr for et år siden som kostet 2500kr i butikken i Norge. Mener på at de sender det som gave og.

Når det gjelder klær så er det en god idé er å ha minst et relativt nytt plagg av merket du skal kjøpe, siden de fleste fører samme lengde og "snitt" på kolleksjonene sine. Om du f.eks. vil kjøpe Diesel bukser så annbefales det at du hvertfall drar til en butikk og prøver en Diesel bukse for å se hvordan størrelsene er og hva som passer deg. Så er det jo egentlig bare å google deg frem til det du vil ha.
Vis hele sitatet...
Vil ikke anbefale dogfunk.com - da jeg la inne bestilling der etter å ha avklart at alt kunne hsippes til norge, så 3 uker etterpå kontaktet jeg de fordi jeg ikke hadde fått noen pakke, DA viste det seg at de ikke kunne sende det lengre.

Derimot erhttp://www.tactics.com å anbefale!