Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 4237
Folie à deux
Tydeligvis har jeg problemer med sinne. Har noen av dere vært innom et program der dere har lært å meste sinne?

Jeg ble meldt opp av uforklarlige grunnet til dette. Det kom som et sjokk da jeg aldri har hørt sint eller aggresiv.jeg trenger ikke behandles, men vil heller se dette som erfaring og håper jeg kan få et innsyn på nettopp dette.


Kom med eksempler, erfaringer eller noe relatert. Hvordan har det vært for deg, eller en nær venn for eksempel.
Det begynner å balle på seg med diagnoser og behandlingstiltak du er uforstående til nå. Jeg har drevet noen sinnemestringsgrupper. Det fordrer at man har selvinnsikt og er reflektert nok til at det skal funke. Hadde en I min gruppe sagt at hen aldri hadde vært sint eller aggressiv men var henvist av noen så hadde jeg sagt "så fint da. Da kan du gå igjen og eventuelt komme tilbake hvis du eller de rundt deg skulle oppleve at sinnet ditt blir et problem". Det er dårlig gjort å bruke gruppens tid på at du skal innse et eventuelt sinneproblem når de er der for å jobbe med seg selv.
Første skritt er en innrømmelse at man har et problem.
Neste er å ha et ønske om å gjøre noe med det.
Det er forutsetningen for forbedring.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Tydeligvis har jeg problemer med sinne. Har noen av dere vært innom et program der dere har lært å meste sinne?

Jeg ble meldt opp av uforklarlige grunnet til dette. Det kom som et sjokk da jeg aldri har hørt sint eller aggresiv.jeg trenger ikke behandles, men vil heller se dette som erfaring og håper jeg kan få et innsyn på nettopp dette.


Kom med eksempler, erfaringer eller noe relatert. Hvordan har det vært for deg, eller en nær venn for eksempel.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært gjennom kognitiv adferdsterapi for å kontrollere temperamentet mitt.

Selve behandlingen virker grei nok, men man kan ikke forvente seg noen umiddelbar mirakelkur.
Man blir kjent med ulike modeller for å forstå hvorfor man blir sint, konsekvenser av et raseriutbrudd, om sinnet er rasjonelt eller ikke, hvordan man kan unngå å eskalere en eventuell konflikt før det tar helt av, hvordan andre rundt deg opplever raseriet ditt osv.

Det man lærer under behandlingen må konstant kultiveres for at man ikke skal spore tilbake til gamle vaner igjen.

Ihvertfall opplevde jeg det på denne måten.


https://www.kognitiv.no/ har mye av innholdet som brukes under denne behandlingen.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det begynner å balle på seg med diagnoser og behandlingstiltak du er uforstående til nå. Jeg har drevet noen sinnemestringsgrupper. Det fordrer at man har selvinnsikt og er reflektert nok til at det skal funke. Hadde en I min gruppe sagt at hen aldri hadde vært sint eller aggressiv men var henvist av noen så hadde jeg sagt "så fint da. Da kan du gå igjen og eventuelt komme tilbake hvis du eller de rundt deg skulle oppleve at sinnet ditt blir et problem". Det er dårlig gjort å bruke gruppens tid på at du skal innse et eventuelt sinneproblem når de er der for å jobbe med seg selv.
Vis hele sitatet...
Ja det er så tydelig du man få det

Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Første skritt er en innrømmelse at man har et problem.
Neste er å ha et ønske om å gjøre noe med det.
Det er forutsetningen for forbedring.
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i, kontrasten er enorm og jeg er helt imot dette. Hva ville du gjort i min situasjon. Hva ville du gjort om du var i noe sko?

Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg har vært gjennom kognitiv adferdsterapi for å kontrollere temperamentet mitt.

Selve behandlingen virker grei nok, men man kan ikke forvente seg noen umiddelbar mirakelkur.
Man blir kjent med ulike modeller for å forstå hvorfor man blir sint, konsekvenser av et raseriutbrudd, om sinnet er rasjonelt eller ikke, hvordan man kan unngå å eskalere en eventuell konflikt før det tar helt av, hvordan andre rundt deg opplever raseriet ditt osv.

Det man lærer under behandlingen må konstant kultiveres for at man ikke skal spore tilbake til gamle vaner igjen.

Ihvertfall opplevde jeg det på denne måten.


https://www.kognitiv.no/ har mye av innholdet som brukes under denne behandlingen.
Vis hele sitatet...
Jeg er aldri sint. Aldri vold deretter. Jeg har følge med en vanvittig strekk aggressiv personlighet derimot.jeg lese det du linket oppe tråden
Sist endret av noguhso; 16. juli 2023 kl. 12:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Tydeligvis har jeg problemer med sinne. Har noen av dere vært innom et program der dere har lært å meste sinne?

Jeg ble meldt opp av uforklarlige grunnet til dette. Det kom som et sjokk da jeg aldri har hørt sint eller aggresiv.jeg trenger ikke behandles, men vil heller se dette som erfaring og håper jeg kan få et innsyn på nettopp dette.


Kom med eksempler, erfaringer eller noe relatert. Hvordan har det vært for deg, eller en nær venn for eksempel.
Vis hele sitatet...
Ble du meldt på mot din vilje? Jeg har fått det foreslått men litt som deg har jeg ikke hørt at jeg er noe sinnatagg eller at det har laget særlig problemer så jeg takka pent nei.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Ble du meldt på mot din vilje? Jeg har fått det foreslått men litt som deg har jeg ikke hørt at jeg er noe sinnatagg eller at det har laget særlig problemer så jeg takka pent nei.
Vis hele sitatet...
Ja men bare noen uker. Problemet som er større er vel at jeg ikke kjenner sinne eller generell at jeg egentlig ikke føler noen følelse, hvis jeg dra det til spissen. Primær følelser har jeg men de vie svekket.

Jeg har som deg blir kalt en sinnatagg, jeg blir nesten aldri sint eller opprørt i de aller, aller fleste situsjon
Sitat av noguhso Vis innlegg
Ja men bare noen uker. Problemet som er større er vel at jeg ikke kjenner sinne eller generell at jeg egentlig ikke føler noen følelse, hvis jeg dra det til spissen. Primær følelser har jeg men de vie svekket.

Jeg har som deg blir kalt en sinnatagg, jeg blir nesten aldri sint eller opprørt i de aller, aller fleste situsjon
Vis hele sitatet...
Må bare rette litt, jeg har ikke blitt kalt sinnatagg eller er kjent for å være det.
TS
Har lest de trådene dine i det siste. Vet ikke om du er Stein Skyhøy eller om det bare virker sånn på skrivinga di.
Årsaken til at jeg sier det er at du skriver så mye som er så motstridende. For eksempel at du i et sekund sier at du er manipulerende som bare det og gjør slemme ting mot de som står deg nær av "humor". I neste sekund sier du at du på ingen måte finnes slem og bare er en fin og hyggelig kar.

Ser du at det blir veldig rart?

Også er det disse diagnosene som du er så uenig i. Hva tenker du at de som har satt de har tenkt når de har satt de? Har de ment å være slem mot deg? Eller kan det være at de ønsker deg det beste og gjør gir deg diagnosen for å være til hjelp?

Du må for all del gjøre akkurat som du selv vil. Jeg dømmer ingen. Men, hvis du ruser deg mye så er det sannsynligvis noe som forverrer situasjonen din og på ingen måte er til hjelp for hverken deg eller de rundt deg.

Selv var jeg i rusbehandling og fikk jobbet ut en lang rekke traumer og overlevelsesstrategier som tidligere har ført til massevis av sinne og aggresjon. Jeg har utvidet toleransevinduet noe voldsomt, har fått en forståelse for hvorfor jeg reagerer på enkelte ting og har gode strategier for å ta vare på meg selv sånn at jeg ikke "mister det".
Men, det er jo samme hvor mye verktøy jeg blir tildelt dersom jeg ikke selv bruker de aktivt. Det vil si at jeg bruker massevis av strategier kontinuerlig for å ta vare på meg selv. Det er mennesker og steder jeg holder meg unna, det er situasjoner jeg trekker meg unna og jeg tenker over ting jeg skal på i forkant. Og det er mange ting jeg finner ut at jeg dropper hvis jeg ser at det er en viss risiko for at jeg kan havne i uheldige situasjoner eller treffe på folk jeg med fordel kan unngå å treffe.
Ser ut som TS er mer usammenhengende nå enn for noen uker siden. Mye mer skrivefeil siste dagene også. Håper han får den hjelpen han trenger.
Må si meg enig i din observasjon AstroMan.
Ønsker han også den nødvendige hjelpen som fungerer for han.
Vet hvor kjipt det er å ha en indre krig som river istykker kropp og sinn.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Ser ut som TS er mer usammenhengende nå enn for noen uker siden. Mye mer skrivefeil siste dagene også. Håper han får den hjelpen han trenger.
Vis hele sitatet...
Er ikke dette bare en hersketeknikk? Jeg kan ikke se noen form i det du sier. Jeg trenger ingen for hjelp, jeg trenger fra kyndige som kan løse det skriver om, og de er her, men tydeligvis ikke fra deg
Jeg hadde ett sinnsykt sinne før aldri fått hjelp for det , eneste som hjalp meg var adhd medisin.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av kdirt Vis innlegg
Jeg hadde ett sinnsykt sinne før aldri fått hjelp for det , eneste som hjalp meg var adhd medisin.
Vis hele sitatet...
Det hjalp ikke en dritt for meg. Sikkert fordi jeg ikke har adhd

Sitat av SaySo Vis innlegg
TS
Har lest de trådene dine i det siste. Vet ikke om du er Stein Skyhøy eller om det bare virker sånn på skrivinga di.
Årsaken til at jeg sier det er at du skriver så mye som er så motstridende. For eksempel at du i et sekund sier at du er manipulerende som bare det og gjør slemme ting mot de som står deg nær av "humor". I neste sekund sier du at du på ingen måte finnes slem og bare er en fin og hyggelig kar.

Ser du at det blir veldig rart?

Også er det disse diagnosene som du er så uenig i. Hva tenker du at de som har satt de har tenkt når de har satt de? Har de ment å være slem mot deg? Eller kan det være at de ønsker deg det beste og gjør gir deg diagnosen for å være til hjelp?

Du må for all del gjøre akkurat som du selv vil. Jeg dømmer ingen. Men, hvis du ruser deg mye så er det sannsynligvis noe som forverrer situasjonen din og på ingen måte er til hjelp for hverken deg eller de rundt deg.

Selv var jeg i rusbehandling og fikk jobbet ut en lang rekke traumer og overlevelsesstrategier som tidligere har ført til massevis av sinne og aggresjon. Jeg har utvidet toleransevinduet noe voldsomt, har fått en forståelse for hvorfor jeg reagerer på enkelte ting og har gode strategier for å ta vare på meg selv sånn at jeg ikke "mister det".
Men, det er jo samme hvor mye verktøy jeg blir tildelt dersom jeg ikke selv bruker de aktivt. Det vil si at jeg bruker massevis av strategier kontinuerlig for å ta vare på meg selv. Det er mennesker og steder jeg holder meg unna, det er situasjoner jeg trekker meg unna og jeg tenker over ting jeg skal på i forkant. Og det er mange ting jeg finner ut at jeg dropper hvis jeg ser at det er en viss risiko for at jeg kan havne i uheldige situasjoner eller treffe på folk jeg med fordel kan unngå å treffe.
Vis hele sitatet...
Hverken stein eller skyhøy som det her sier. Hvorfor er det at humør kan endre seg så veldig rart for deg? Du sier du trekker deg unna visse situasjoner, det gjør jeg aldri kanskje mest for underholdning. Jeg ser aldri noe i forkant og tar det som det kommer
Sist endret av noguhso; 17. juli 2023 kl. 07:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kyndige som deg da mener du.

Det her er ikke ment som kritikk. Men alle rådene du får, avfeies tvert.
Du starter tråden med at du uforklarlig har blitt innrullert på sinnemestrings kurs.
Noe du ikke trenger.
Etter hvert så er du så forbanna, og vil ha svar fra kyndige folk.
Virker som at så lenge du ikke får svarene du vil ha, så er svarene feil.

Mange gode forslag her, men du kjefter jo bare folk huden full, å spyr ut dritt når du er uenig.

Å da er det ikke lenge før, noen gidder å hjelpe deg, i det hele tatt.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Kyndige som deg da mener du.

Det her er ikke ment som kritikk. Men alle rådene du får, avfeies tvert.
Du starter tråden med at du uforklarlig har blitt innrullert på sinnemestrings kurs.
Noe du ikke trenger.
Etter hvert så er du så forbanna, og vil ha svar fra kyndige folk.
Virker som at så lenge du ikke får svarene du vil ha, så er svarene feil.

Mange gode forslag her, men du kjefter jo bare folk huden full, å spyr ut dritt når du er uenig.

Å da er det ikke lenge før, noen gidder å hjelpe deg, i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Ja du har rett, kyndig. Om tre eller fire år så ser jeg meg retten å kalle det definitivt.

Når det kommer til sinne eller aggressiv adferd så eksisterer dette ikke hos meg, og jeg hadde håpet å få et innslag eller et råd her inne. Tidene jeg har fått er at jeg er helt på kjøret, eller at jeg ikke skriver rent.hverken av disse stemmer ikke, og vi kan alle hate autocorrect fra tid til annen
Du vet kanskje ikke hvordan en person som er sint oppfører seg? Jeg tolker deg som sint i dine siste innlegg.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Du vet kanskje ikke hvordan en person som er sint oppfører seg? Jeg tolker deg som sint i dine siste innlegg.
Vis hele sitatet...
På absolutt ingen måte.jeh har vært irritert men ikke i den grad vi begge to kan definere som sint mot rasende/sint er to veldig forskjellige ting for meg. Skulle jeg blitt sint så hadde en helt annen side av meg kommet frem, og jeg ser meg selv åpner tråden med sinne - her skal jeg rette det irritasjon
Det gjør du, uten at det spiller noen forøvrig.
Men om du ikke kan innrømme hvor forbanna du var på meg.
Tror jeg problemet kansje er at du ikke klarer å skille, hva andre oppfatter som rasende/forbanna, og din oppfattelse av hvor skillet går.
Men det er bare en teori.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Det gjør du, uten at det spiller noen forøvrig.
Men om du ikke kan innrømme hvor forbanna du var på meg.
Tror jeg problemet kansje er at du ikke klarer å skille, hva andre oppfatter som rasende/forbanna, og din oppfattelse av hvor skillet går.
Men det er bare en teori.
Vis hele sitatet...
Forbannet på deg? Det har jeg ikke vært men ubehagelig i Mellingen du sendte meg, så ja der er du inne på sporet. Jeg var aldri sint og det var du som startet det hele, jeg ville aldri brukt tid på å sende det du gjorde.

Hva fikk du egentlig ut av dette? Og det er ingen teori som du selv sier, heller bevisst raseri.
Sist endret av noguhso; 17. juli 2023 kl. 08:42.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Forbannet på deg? Det har jeg ikke vært men ubehagelig i Mellingen du sendte meg, så ja der er du inne på sporet. Jeg var aldri sint og det var du som startet det hele, jeg ville aldri brukt tid på å sende det du gjorde.

Hva fikk du egentlig ut av dette? Og det er ingen teori som du selv sier, heller bevisst raseri.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er vel heller hva får du ut av dette? Jeg tror du underholdes av oppmerksomheten og troller oss.

Det er veldig tydelig du er en manipulerende passiv-aggressiv fyr, det er nesten komisk når det skinner igjennom: som å påstå Astro Man driver med hersketeknikker når I grunn forteller hvordan du faktisk oppfører deg på forumet.

Om du ikke er enig i den observasjonen, så kan jeg bekrefte igjen: Det er slik vi oppfatter deg og det er det bare DU som kan endre.

Det er kanskje roten i problemet? Du har ikke evnene til å analysere nyanser i menneskelige interaksjoner og bør virkelig innse at det vi sier er objektiv informasjon, ingen hersketeknikk.
Si ja til sinnemestringskurs, ta innover deg at diagnosene du har fått ikke er tull og at evt behandling vil få deg til å lære ting om menneskelig interaksjon som du ikke visste om fra før.
Sist endret av Expialidocious; 17. juli 2023 kl. 18:37.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Spørsmålet er vel heller hva får du ut av dette? Jeg tror du underholdes av oppmerksomheten og troller oss.

Det er veldig tydelig du er en manipulerende passiv-aggressiv fyr, det er nesten komisk når det skinner igjennom: som å påstå Astro Man driver med hersketeknikker når I grunn forteller hvordan du faktisk oppfører deg på forumet.

Om du ikke er enig i den observasjonen, så kan jeg bekrefte igjen: Det er slik vi oppfatter deg og det er det bare DU som kan endre.

Det er kanskje roten i problemet? Du har ikke evnene til å analysere nyanser i menneskelige interaksjoner og bør virkelig innse at det vi sier er objektiv informasjon, ingen hersketeknikk.
Si ja til sinnemestringskurs, ta innover deg at diagnosene du har fått ikke er tull og at evt behandling vil få deg til å lære ting om menneskelig interaksjon som du ikke visste om fra før.
Vis hele sitatet...
Dette skal jeg ikke benekte i en så stor grad jeg vanligvis ville gjort. Jeg er ikke et manipulerende gaslighting individ så Heer bommer du litt. Jeg er forøvrig enig i det andre du skriver. Jeg håper vi er enige her?manipulatorer nederst av stigen når det kommer til human oppførsel. Diagnosene jeg har fått beskriver ikke meg som person det er bare en sammensetning bokstaver som jeg ønsker fjernet. Ute av betydning og heller ikke relevant

Jeg lurer derimot på om jeg visker ut npd eller aspd først for å dit jeg vil å ta en master/phd
Sist endret av noguhso; 17. juli 2023 kl. 18:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Når det er 'alle andre' sin feil hele tiden, så forteller min livserfaring meg at det kanskje er på tide å rette et kritisk blikk på seg selv i stedet for 'alle andre'

Et lite visdomsord å ta med seg..
Sist endret av Fraktalist; 17. juli 2023 kl. 19:10.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av noguhso Vis innlegg
Dette skal jeg ikke benekte i en så stor grad jeg vanligvis ville gjort. Jeg er ikke et manipulerende gaslighting individ så Heer bommer du litt. Jeg er forøvrig enig i det andre du skriver. Jeg håper vi er enige her?manipulatorer nederst av stigen når det kommer til human oppførsel. Diagnosene jeg har fått beskriver ikke meg som person det er bare en sammensetning bokstaver som jeg ønsker fjernet. Ute av betydning og heller ikke relevant

Jeg lurer derimot på om jeg visker ut npd eller aspd først for å dit jeg vil å ta en master/phd
Vis hele sitatet...
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Når det er 'alle andre' sin feil hele tiden, så forteller min livserfaring meg at det kanskje er på tide å rette et kritisk blikk på seg selv i stedet for 'alle andre'

Et lite visdomsord å ta med seg..
Vis hele sitatet...
nei det synes jeg absolutt ikke det er. Visdomsord er helle noe jeg ikke er enig med deg i. Jeg har nå tre kjærester som er ganske like, det største og mest vesentlige er at de alle er deprimerte og destruktive på grunn av meg. Dette gjelder også en stor del av familien. Jeg vet ikke hvorfor men det er tydelig min feil. Hvorfor det er sånn har jeg ingen forståelse for
Sitat av noguhso Vis innlegg
nei det synes jeg absolutt ikke det er. Visdomsord er helle noe jeg ikke er enig med deg i. Jeg har nå tre kjærester som er ganske like, det største og mest vesentlige er at de alle er deprimerte og destruktive på grunn av meg. Dette gjelder også en stor del av familien. Jeg vet ikke hvorfor men det er tydelig min feil. Hvorfor det er sånn har jeg ingen forståelse for
Vis hele sitatet...
Du skal ikke kimse av folk som har levd et langt og hardt liv. Det ligger mye livserfaring bak det mange her skriver til deg, men du bare avfeier det.
Du skriver selv at folk lider på grunn av deg.
Da må du snart innse at du har problemer og gjøre noe med de.

I stedet for å bruke masse energi på å kjempe mot diagnoser som tydelig er riktige, og å skylde på alle andre så må du steppe opp og ta ansvar for deg selv og hva du påfører andre.

På tide å manne seg opp og ta eierskap i eget liv og gjøre noe med deg selv.
Først må du innse det, så må du ville gjøre noe med det.

Om du ikke bare troller da, det kan virke som en plausibel forklaring etter hvert som du legger ut tråd etter
tråd.
Ingen gidder svare deg etterhvert om du bare fnyser av det folk skriver til deg.
Sist endret av Fraktalist; 17. juli 2023 kl. 19:53.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av noguhso Vis innlegg
nei det synes jeg absolutt ikke det er. Visdomsord er helle noe jeg ikke er enig med deg i. Jeg har nå tre kjærester som er ganske like, det største og mest vesentlige er at de alle er deprimerte og destruktive på grunn av meg. Dette gjelder også en stor del av familien. Jeg vet ikke hvorfor men det er tydelig min feil. Hvorfor det er sånn har jeg ingen forståelse for
Vis hele sitatet...
Jeg kunne forklart deg at måten du reagerer på i denne og andre tråder er nøyaktig hvorfor, men meh.
Sist endret av robhol; 17. juli 2023 kl. 19:56.
Jeg lærte en gang noe lurt jeg etterlever; «Hvis du går ut en morgen og møter en idiot, er antagelig han idioten. Om du går ut en morgen og møter 7 idioter, er antagelig du idioten»
Sitat av noguhso Vis innlegg
Ja du har rett, kyndig. Om tre eller fire år så ser jeg meg retten å kalle det definitivt.

Når det kommer til sinne eller aggressiv adferd så eksisterer dette ikke hos meg, og jeg hadde håpet å få et innslag eller et råd her inne. Tidene jeg har fått er at jeg er helt på kjøret, eller at jeg ikke skriver rent.hverken av disse stemmer ikke, og vi kan alle hate autocorrect fra tid til annen
Vis hele sitatet...
Beklager, men det stemmer at du ikke skriver spesielt godt, og med det mener jeg at du skriver usammenhengende og på en slik måte at budskapet ditt tydeligvis ikke når feem hos mottaker. Det er ikke et angrep på deg, det er rett og slett fakta. Måten du skriver på, tyder ikke på autocorrect, men kan det hende at du ikke har norsk som førstespråk og/eller bruker google translate eller lignende verktøy?
@noguhso I denne tråden og andre du har startet de siste ukene virker det som du er den eneste som går i takt. Eller mer korrekt det virker som det er din oppfatning. Men om du er den eneste som er i takt er du ikke egentlig i utakt?

Tror du skal forsøke å lytte til konsensus her, si ja til hjelp og sinnemestringskurs, og blås i å tenke ut veier du kan få fjernet diagnosene. Forsøk å akseptere situasjonen, slik er det for deg nå, og hva kan du gjøre for å få et bedre liv for deg selv og alle de rundt deg? Selv om svaret for leserne nok er temmelig selvsagt så skal jeg si det likevel. Ta imot hjelp. Sinnemestring, terapi og forsøk å bli et menneske de rundt deg kan leve med uten at de ender opp deprimerte eller psykisk skadet for livet.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
@noguhso I denne tråden og andre du har startet de siste ukene virker det som du er den eneste som går i takt. Eller mer korrekt det virker som det er din oppfatning. Men om du er den eneste som er i takt er du ikke egentlig i utakt?

Tror du skal forsøke å lytte til konsensus her, si ja til hjelp og sinnemestringskurs, og blås i å tenke ut veier du kan få fjernet diagnosene. Forsøk å akseptere situasjonen, slik er det for deg nå, og hva kan du gjøre for å få et bedre liv for deg selv og alle de rundt deg? Selv om svaret for leserne nok er temmelig selvsagt så skal jeg si det likevel. Ta imot hjelp. Sinnemestring, terapi og forsøk å bli et menneske de rundt deg kan leve med uten at de ender opp deprimerte eller psykisk skadet for livet.
Vis hele sitatet...
Ja jeg tror det

Sitat av noguhso Vis innlegg
Ja jeg tror det
Vis hele sitatet...
Ja a jeg tror det. Jeg sliter med dyssosislal og bipolar lidelser så jeg har noe noe å å slite mef
Sist endret av noguhso; 18. juli 2023 kl. 02:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Ja jeg tror det



Ja a jeg tror det. Jeg sliter med dyssosislal og bipolar lidelser så jeg har noe noe å å slite mef
Vis hele sitatet...
Første skritt er å innrømme at man har ett problem. Neste skritt er å akseptere det og skjønne at man trenger hjelp.
Så oppsøker man, og mottar hjelp og gjør det man kan for å bli bedre.
Og det kan man bli med rett hjelp og et ønske om bedring.

Lykke til!
Det er oppriktig ment.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Første skritt er å innrømme at man har ett problem. Neste skritt er å akseptere det og skjønne at man trenger hjelp.
Så oppsøker man, og mottar hjelp og gjør det man kan for å bli bedre.
Og det kan man bli med rett hjelp og et ønske om bedring.

Lykke til!
Det er oppriktig ment.
Vis hele sitatet...
Vel takk for det. Men det er ikke et problem for meg, bare resten av familie, venner og folk jeg studerer med. Det er veldig utfordrende da jeg ikke har noen løsning og det tilnærmet skjer helt av seg selv. Jeg har ikke problemet selv men dette skader og setter meg i et dårlig lys
morkakespisende
Jeg har det samme problemet. Har ødelagt alt fra elektronikk til vegger og skap. Også gjort verre ting jeg ikke vil snakke om her. Grenser nesten til selvskading noen ganger, det er så jævla digg å føle det "klipe" i huden om knokene når man slår. Jeg har ikke fått en dritt ut av å snakke om dette noen steder, men kanskje du har bedre hell. Derimot vil jeg heller si at både meditasjon og boksesekk har hjulpet masse. Meditasjon fordi det på kort sikt gjør det lettere for meg å ta "et steg tilbake" mentalt slik at man kan observere seg selv og stoppe før man starter. Boksesekken som åpenbar ventil. Lykke til, oppdater gjerne tråden senere. Kanskje du kan komme med opplevelser som kan bedre meg også

Addendum: det skulle finnes et eller annet tilbud nå, jeg husker ikke navnet. Konseptet var hvertfall at du får et 'throwaway rom' du kan gå berserk i. Knuse hele inventaret og så rydder de vel sikkert og setter opp til neste mann. Noen som vet hva det heter?
Sist endret av supranaut; 18. juli 2023 kl. 15:40.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Vel takk for det. Men det er ikke et problem for meg, bare resten av familie, venner og folk jeg studerer med. Det er veldig utfordrende da jeg ikke har noen løsning og det tilnærmet skjer helt av seg selv. Jeg har ikke problemet selv men dette skader og setter meg i et dårlig lys
Vis hele sitatet...
Om du mener det ikke er et problem at du fucker opp livene til familien din og de rundt deg, så ikke bare har du et problem da er du et problem.
For de rundt deg. Og det pleier for de fleste av oss å bety at vi vil endre adferd av den grunn
Da setter du deg selv foran andre på en måte som tilsier at diagnosene som er satt på deg mest sannsynlig er helt riktig.
For folk rundt deg sin skyld, ta imot hjelp!
Sist endret av Fraktalist; 18. juli 2023 kl. 16:05.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Jeg har det samme problemet. Har ødelagt alt fra elektronikk til vegger og skap. Også gjort verre ting jeg ikke vil snakke om her. Grenser nesten til selvskading noen ganger, det er så jævla digg å føle det "klipe" i huden om knokene når man slår. Jeg har ikke fått en dritt ut av å snakke om dette noen steder, men kanskje du har bedre hell. Derimot vil jeg heller si at både meditasjon og boksesekk har hjulpet masse. Meditasjon fordi det på kort sikt gjør det lettere for meg å ta "et steg tilbake" mentalt slik at man kan observere seg selv og stoppe før man starter. Boksesekken som åpenbar ventil. Lykke til, oppdater gjerne tråden senere. Kanskje du kan komme med opplevelser som kan bedre meg også

Addendum: det skulle finnes et eller annet tilbud nå, jeg husker ikke navnet. Konseptet var hvertfall at du får et 'throwaway rom' du kan gå berserk i. Knuse hele inventaret og så rydder de vel sikkert og setter opp til neste mann. Noen som vet hva det heter?
Vis hele sitatet...
https://www.smashroom.no/
Sitat av noguhso Vis innlegg
Tydeligvis har jeg problemer med sinne. Har noen av dere vært innom et program der dere har lært å meste sinne?

Jeg ble meldt opp av uforklarlige grunnet til dette. Det kom som et sjokk da jeg aldri har hørt sint eller aggresiv.jeg trenger ikke behandles, men vil heller se dette som erfaring og håper jeg kan få et innsyn på nettopp dette.


Kom med eksempler, erfaringer eller noe relatert. Hvordan har det vært for deg, eller en nær venn for eksempel.
Vis hele sitatet...
Jeg har slitt med Borderline i 15 år, (emosjonelt ustabil), og vet godt hvordan det er å ha et sinne som ødelegger forhold til andre, og ikke bare ditt syn på deg selv. Spesielt hvis du er en person som egentlig ikke ønsker å være sånn.

Om du trenger det eller ikke kan nok ingen av oss si da vi ikke vet hvordan du er, men det vanskeligste noen med sinneproblemer kan gjøre er å gå inn i seg selv og se at man faktisk kanskje ikke er et så greit menneske. Og det er okei, for det er alltids plass til å forbedre seg.

Har du sinne problemer, selv om de kanskje ikke er voldelige, så er det første man bør gjøre å lære seg å se ting fra andre sitt perspektiv, ikke hoppe direkte til verste utfall av ting man får høre og heller gå unna litt. Det å se ting fra andre sitt perspektiv og ikke hoppe til verste utfall/ta ting veldig personlig eller ut av kontekst er kanskje noe av de Vanskeligste en kan gjøre som individ, men det er utrolig belønnende hvis man klarer det.

Det tok meg 5 år å komme over mine problemer, av og til sliter jeg fortsatt. Men det er mest at jeg er sint på meg selv enn noen andre.


Ville du ha laget denne tråden hvis du virkelig var A-Okey da?
Mitt vendtepunkt for å kunne tilgi meg selv litt og se fremover var når jeg ble med i gruppesamtaler med andre likesinnede og fikk høre hvor like mange av oss faktisk er.

Det er ingen skam å slite med noe, men det første steget er å selv kunne se at noe er på ferde.
Sist endret av LameViking; 18. juli 2023 kl. 21:58.
Tror TS er banna nå
▼ ... over en måned senere ... ▼
Folie à deux
Trådstarter
Nei jeg er ikke banned
Sitat av noguhso Vis innlegg
Nei jeg er ikke banned
Vis hele sitatet...
Så du tokk deg bare en bolle?
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Så du tokk deg bare en bolle?
Vis hele sitatet...
Ja og det kan dokumenteres. På sykehus så får man ikke stort annet, så boller har det blitt, tilnærmet som en torturform

Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Første skritt er en innrømmelse at man har et problem.
Neste er å ha et ønske om å gjøre noe med det.
Det er forutsetningen for forbedring.
Vis hele sitatet...
Og det er det jeg gjør, og har blitt gjort
Sist endret av noguhso; 26. august 2023 kl. 23:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Shit dette kan bli episk
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av LameViking Vis innlegg
Jeg har slitt med Borderline i 15 år, (emosjonelt ustabil), og vet godt hvordan det er å ha et sinne som ødelegger forhold til andre, og ikke bare ditt syn på deg selv. Spesielt hvis du er en person som egentlig ikke ønsker å være sånn.

Om du trenger det eller ikke kan nok ingen av oss si da vi ikke vet hvordan du er, men det vanskeligste noen med sinneproblemer kan gjøre er å gå inn i seg selv og se at man faktisk kanskje ikke er et så greit menneske. Og det er okei, for det er alltids plass til å forbedre seg.

Har du sinne problemer, selv om de kanskje ikke er voldelige, så er det første man bør gjøre å lære seg å se ting fra andre sitt perspektiv, ikke hoppe direkte til verste utfall av ting man får høre og heller gå unna litt. Det å se ting fra andre sitt perspektiv og ikke hoppe til verste utfall/ta ting veldig personlig eller ut av kontekst er kanskje noe av de Vanskeligste en kan gjøre som individ, men det er utrolig belønnende hvis man klarer det.

Det tok meg 5 år å komme over mine problemer, av og til sliter jeg fortsatt. Men det er mest at jeg er sint på meg selv enn noen andre.


Ville du ha laget denne tråden hvis du virkelig var A-Okey da?
Mitt vendtepunkt for å kunne tilgi meg selv litt og se fremover var når jeg ble med i gruppesamtaler med andre likesinnede og fikk høre hvor like mange av oss faktisk er.

Det er ingen skam å slite med noe, men det første steget er å selv kunne se at noe er på ferde.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke borderline, men noe som er semi-relatert. Kanskje en mørkere type av det du beskriver selvom jeg ikke kan være forenelig eller akseptere dette. Borderline er ikke alvorlig med mindre man dreper noen eller tar livet av deg selv.

Likevel så er det du skriver interessant og noe jeg burde praktisere eller ta til meg for personlig vekst og en endring av personlighet. Jeg er usedvanlig hyggelig og ivaretagende av mine verdier, jeg har aldri vært ustabil, slem eller voldelig, da naturligvis med noen få episoder som faller oss alle naturlig

Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Om du mener det ikke er et problem at du fucker opp livene til familien din og de rundt deg, så ikke bare har du et problem da er du et problem.
For de rundt deg. Og det pleier for de fleste av oss å bety at vi vil endre adferd av den grunn
Da setter du deg selv foran andre på en måte som tilsier at diagnosene som er satt på deg mest sannsynlig er helt riktig.
For folk rundt deg sin skyld, ta imot hjelp!
Vis hele sitatet...
Dette gjør vi alle i varierende karakter. Er din samvittighet klar og uten feil? Nei, du som meg og jeg som deg har gjort feil. Feilfrihet er et ikon eller bilde av en selv eller personlig renhet der du tolker personlighet flawless, en gruppe jeg forener meg med og i

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Shit dette kan bli episk
Vis hele sitatet...
Nei du tar feil. Ikke kan bli, men heller er episk. Ta deg en time eller to og kom tilbake med grunnet problemstilling, så skal du se at jeg har en naturlig respons over hva denne tråden handler om

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Ser ut som TS er mer usammenhengende nå enn for noen uker siden. Mye mer skrivefeil siste dagene også. Håper han får den hjelpen han trenger.
Vis hele sitatet...
Oh hvilken hjelp er det? Rettskrivnings-kurs for voksne?
Sist endret av noguhso; 26. august 2023 kl. 23:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tenkte mer Zyprexa eller litium
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Tenkte mer Zyprexa eller litium
Vis hele sitatet...
Litium, kanskje. Zyprexa nei ikke i det hele tatt. Du må gjerne dra til astrofysikk om det er weed eller LSD og besøke Hendrix for å ikke dra et så elendig innlegg der teknikken du "argumenterer" på måten du gjør kan være i nærheten av idiotisk eller delirisk, kanskje begge deler
Hva skjedde på sykehuset, annet enn bollespising og freak-ferie?
Sitat av noguhso Vis innlegg
Jeg har ikke borderline, men noe som er semi-relatert. Kanskje en mørkere type av det du beskriver selvom jeg ikke kan være forenelig eller akseptere dette. Borderline er ikke alvorlig med mindre man dreper noen eller tar livet av deg selv.

Likevel så er det du skriver interessant og noe jeg burde praktisere eller ta til meg for personlig vekst og en endring av personlighet. Jeg er usedvanlig hyggelig og ivaretagende av mine verdier, jeg har aldri vært ustabil, slem eller voldelig, da naturligvis med noen få episoder som faller oss alle naturlig


Dette gjør vi alle i varierende karakter. Er din samvittighet klar og uten feil? Nei, du som meg og jeg som deg har gjort feil. Feilfrihet er et ikon eller bilde av en selv eller personlig renhet der du tolker personlighet flawless, en gruppe jeg forener meg med og i



Nei du tar feil. Ikke kan bli, men heller er episk. Ta deg en time eller to og kom tilbake med grunnet problemstilling, så skal du se at jeg har en naturlig respons over hva denne tråden handler om



Oh hvilken hjelp er det? Rettskrivnings-kurs for voksne?
Vis hele sitatet...
Jeg har en slik mørk personlighet slik du beskriver inni meg. Men jeg snakker aldri om det. Det oppsto i en mellomgangsfase når jeg gikk i 5. klasse.

Folk tror ikke at jeg er psykopat, men jeg nekter å tro at folk ikke merker noen sære trekk med meg i ny og ne. Jeg er alltid ærlig om at jeg ikke ser på megselv som en god person. Jeg tror på moral relativitet, men jeg bruker det ikke for å unnskylde meg selv. Jeg tror bare genuint at jeg ivaretar mine interesser først, og har lært å akseptere at jeg kun kjenner på kunstig bekymring på vegne av andre. Eneste unntaket jeg har er dama.

Jeg prøver det beste jeg kan og så langt jeg orker å delta i ordinær menneskehet. Men du vet best av alle om at du lever ditt liv på dine vilkår. Og det er helt fair.

Jeg tror du er litt uheldig med måten du legger deg frem på, for du fremstår åpenbart som en person som har klare antisosiale / psykopatiske trekk. Og det beste råd jeg kan gi deg er å ikke prøve å måle deg opp mot resten av menneskeheten. Lev for deg selv.

Det inntrykket jeg sitter igjen med, er at du er klar over at det er en del ting med deg selv som gjør deg annerledes enn andre, men at du tar det veldig personlig når folk peker ut at det du sier er antisosialt. Til tross for alt peset du får, så står du fortsatt sta mot motvind, og det virker for meg til at det er et behov for aksept og anerkjennelse for at du også er en del av samfunnet, til tross for dine antisosiale tendenser. Jeg tror du vil være i stand til å maskere det antisosiale hvis du innser at du alltid kommer til å ha en eksistensiell utilhørighet som forsterkes hvis du prøver å få en aksept. Det er ikke din feil at andre ikke liker det du sier, men det er ikke deres feil heller at de ikke klarer å svelge det du sier. Du er mer unik enn andre. Se på det som en forbannelse blandet i en velsignelse.

Husk at alle oppfinnere og vitenskapsmenn igjennom årene har vært mentalt avvikende, og at du kan leve et rikt indre og ytre liv, ut ifra hva du velger å gjøre med livet ditt.

For meg så er du både antisosial og normal samtidig. Har det egentlig så mye å si hva jeg synes om deg?

Å leve med de personlighetstrekkene du har er ikke lett, men du virker til å ha en selvinnsikt som er delvis, men ikke fullstendig oppbygget enda. Du vil nok aldri klare å få anerkjennelse for selvinnsikt i livet ditt, for en del av byrden du bærer på innebærer at du aldri må åpne denne pandoras boksen for andre.

Husk også at det bare er en diagnose. Du står fri til å gjøre mer research, f.eks høre på noen youtube videoer i bakgrunnen om diagnosene dine. Men du er herre i eget liv, og velger å tro på hva du vil.

Lykke til TS.
Sist endret av Fremtidig; 27. august 2023 kl. 16:16.
ad tråden: Raseri, sinne og det å ødelegge seg eller andre rundt

Kan bare å kun svare deg, delvis, fra egen erfaring med noe voldelig
og autoritært angående min oppvekst i nær fortid og familie
Han er død nå, men fikk tatt oppgjør med ham før det
Tror det var bra for oss begge, også karmisk
-
Ingen av oss kan fikse ditt liv, eller noen annens. men
Vi kan til en viss grad leve oss inn i det og så fosøke
å gi noen vise og velmente råd og vink til deg her
-
Beklager til forum og de gode mods for min tilbørlighet å poste
musikk. Men kan det være at der et bilde kan si mer enn tusen ord
virker og favner musikken andre og mange følelser og personlige
minner der kun tale bare ikke strekker til ...primalt
-
https://www.youtube.com/watch?v=7ifyfuvoC8Q
Supertramp - The Logical Song + Goodbye
-
Og angående trådens mulige rådende tema
med frustrasjon og rus, kan impulskontrollen
bli satt på prøve så noe der og å øve på ?
Vær deg selv og alt vel i kveld.
Som mange sier. Først må man være klar over at man var et problem eller utfordring om du vil.

Er man ikke åpen for dette, så vil ingen behandling i verden fungere.

Personlig vokst opp svært aggressiv, med en psykopatisk far som også drakk mye. Eller vokst opp med mye generell alkoholisme i familien. Jeg ble tidlig diagnosert med ADHD, Tourette, OCD og senere Borderline. Etter sikkert 10 år terapi er jeg i dag knapt sint, og minst to diagnoser kan fjernes hvis jeg gidder å ta prosessen.