Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3511
Hva tror dere? I det siste har Mullah Krekar kommet med terrortrusler, noe som er veldig alvorlig. Jeg mistenker at han sine tilhengere holder på med et prosjekt der de planlegger å komme med en terror angrep.

Er det noe vi kan gjøre? Razzia i Krekar tilhengerenes hus?

Hva kan vi gjøre for å hindre terrorangrep i Norge, jeg vil ikke gå på skolen og bli kalt jævla terrorist og bli mobba, siden selv jeg er en muslim.
Og nei, jeg er ikke fan av krekar, og ja, jeg hater han!

Er det no mulighet for oss uskyldige mennesker å tipse politet på et eller annet måte?
Det spekuleres i om Mullah Krekar kom med disse nye terrortruslene fordi han var på vei til å forsvinne ut fra media og berømmenhet blant andre terrorister, og at fengslingen hans på nytt bringer ansiktet hans fram i media. Dette tror forsåvidt jeg også.

Breivik kom jo ikke med noen terrortrusler, men utførte allikevel det største terrorangrepet på Norsk jord siden WW2.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Er ingenting å gjøre med det da, som sagt så vil det såklart bli et nytt terrorangrep på norsk jord en gang. Får bare håpe på at man ikke er på feil sted til rett tid.
bjørnen fra mars
Bjørnen's Avatar
12 6
må nok se oss nødt til å ofre litt mer av vår kjære frihet og privatliv hvis vi vil føle oss tryggere.
Det skjer allerede terror i Norge, terror trenger ikke være en bombe.
Krekar er et godt eksempel, han driver med psykisk terror når han sier vi skal passe på, og at han oppfordrer til angrep.
Jeg håper bare ikke den psykiske terroren blir fysisk en dag...
Terrorangrep kan skje når som helst, og hvor som helst. Men du må ikke gå i konstant redsel for det. Vi kan prøve å unngå de så mye vi bare vil, og vi kan avverge mange. Men en eller annen gang kommer det sikkert til å skje igjen her også
Trådstarter
Og vi må hindre at dette skjer!

På tide på at Norge får opp øynene!
Hvis man følger med på diverse politiske nettdiskusjoner er det åpenbart at det er mange ekstremister der ute som ikke har problemer med å komme med alvorlige trusler. Her er ett eksempel: http://goo.gl/IlWtY

Vi som er gode og ekte nordmenn må stoppe disse menneskene og ikke la ekstremistene tro at vi aksepterer slike trusler mot nasjonen!

Her er enda et eksempel på religiøse ekstremister som sier at Norge fortjener en straff pga vår politikk i midt-østen, og at vi kan vente oss enda verre ting hvis vi ikke endrer vår politikk.
http://goo.gl/A1KUk
Vi må vel leve videre og ikke la terroristene konstant terrorisere oss.

Frykt er det terrorister ønsker å spre.
Trådstarter
Jeg personlig håper det aldri skjer
Sist endret av vodkaa; 1. april 2012 kl. 01:10.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Det spekuleres i om Mullah Krekar kom med disse nye terrortruslene fordi han var på vei til å forsvinne ut fra media og berømmenhet blant andre terrorister, og at fengslingen hans på nytt bringer ansiktet hans fram i media. Dette tror forsåvidt jeg også.

Breivik kom jo ikke med noen terrortrusler, men utførte allikevel det største terrorangrepet på Norsk jord siden WW2.
Vis hele sitatet...
Nja.. Breivik ringte jo regjeringskvartalet og opplyste om hva som kom til å skje..
Men han ble møtt av typisk norsk naivitet, og fikk derfor lov til å utføre det han varslet om at han kom til å gjøre.

Jeg ser ikke for meg at en copycat skal ha de store problemene med å kopiere Breiviks handlinger, da sikkerheten er rimelig lav fortsatt.
Sist endret av Verilon; 1. april 2012 kl. 01:15.
Sitat av vodkaa Vis innlegg
Jeg personlig håper det aldri skjer
Vis hele sitatet...
Seriously?
Sitat av Bjørnen Vis innlegg
må nok se oss nødt til å ofre litt mer av vår kjære frihet og privatliv hvis vi vil føle oss tryggere.
Vis hele sitatet...
Jeg foretrekker å leve med at det kanskje er en mikroskopisk sjanse for at jeg blir drept av en terrorist en dag fremfor å ofre frihet og privatliv hver eneste dag av livet mitt for at man kanskje skal kunne forhindre et angrep. Det kommer garantert til å skje nye terror-aksjoner i Norge, men sjansen for at man selv blir berørt av dem er så liten at det ikke er noe man trenger å gå rundt og være redd for.

Å gå rundt og føle seg utrygg er det ingen grunn til. Sjansen er mye større for at man blir påkjørt, får en isklump i hodet eller sklir på isen og dør av det enn at man blir drept av en terrorist. Jeg håper virkelig ikke at folk mener det er greit å ofre privatliv og frihet for at PST kanskje skal kunne fange opp terror-planer før det skjer. Et eksempel på at det ikke funker er jo England. Det er kanskje verdens mest overvåkte land, men de har likevel ikke klart å forhindre terror.
Terror kommer alltid til å forekomme. Det finnes ALLTID noen forskrudde folk i alle land. Tror alle må finne seg i at det faktisk er en sjanse for terror, nå, om ett minutt, og en uke eller to år. Vi burde være glade for at angrepet 22. Juli ikke var internasjonal terror, fordi da blir det 100x høyere sikkerhet, som kan være upraktisk noen ganger. Forferdelig handling 22. Juli, men jeg personlig er glad for at dette var en forskrudd galning, og ikke internasjonal terror.
Sitat av Verilon Vis innlegg
Nja.. Breivik ringte jo regjeringskvartalet og opplyste om hva som kom til å skje..
Men han ble møtt av typisk norsk naivitet, og fikk derfor lov til å utføre det han varslet om at han kom til å gjøre.

Jeg ser ikke for meg at en copycat skal ha de store problemene med å kopiere Breiviks handlinger, da sikkerheten er rimelig lav fortsatt.
Vis hele sitatet...
Å beskytte seg mot bomber er vel relativt umulig. Du sier sikkerheten fortsatt er rimelig lav, vel den står vel relativt godt til trusselbildet? Vi snakker om at det er en håndfull hendelser siden 1950.

Case in point som sammenligning er Stor-Britannia som var gjenstand for en relativt massiv kampanje fra Provisional-IRA fra starten av 70-tallet og frem til 2001. Tilsammen døde vel omlag 150 mennesker i til sammen ~600 angrep i England (og en 1500 mennesker til hvis du tar med Nord-Irland). Dette inkluderer en håndfull forsøk på å ta livet av respektive statsministre gjennom årene.

I løpet av 600 angrep så kan du vel tro at Britiske myndigheter fant på det som kunne finnes på av sikkerhetsanstaltninger. Like fullt var det ikke spesielt vanskelig å ta med seg bomber på buss og t-baner under 7/7-angrepet på London.

For et rasjonelt system å beskytte seg mot irrasjonelle handlinger så må man i såfall oppgi alt av goder som kommer med å bo i et moderne samfunn.
Det beste ville nok vært å gjøre slik Breivik sa..

Close the gates <-- løsning på problemet.
Sitat av Soppinfeksjon Vis innlegg
Det beste ville nok vært å gjøre slik Breivik sa..

Close the gates <-- løsning på problemet.
Vis hele sitatet...
Du vet at samtlige terrorangrep i Norge siden krigen er utført av høyreekstremistiske etniske nordmenn, sant?
bjørnen fra mars
Bjørnen's Avatar
12 6
Sitat av drittunge Vis innlegg
Jeg foretrekker å leve med at det kanskje er en mikroskopisk sjanse for at jeg blir drept av en terrorist en dag fremfor å ofre frihet og privatliv hver eneste dag av livet mitt for at man kanskje skal kunne forhindre et angrep. Det kommer garantert til å skje nye terror-aksjoner i Norge, men sjansen for at man selv blir berørt av dem er så liten at det ikke er noe man trenger å gå rundt og være redd for.

Å gå rundt og føle seg utrygg er det ingen grunn til. Sjansen er mye større for at man blir påkjørt, får en isklump i hodet eller sklir på isen og dør av det enn at man blir drept av en terrorist. Jeg håper virkelig ikke at folk mener det er greit å ofre privatliv og frihet for at PST kanskje skal kunne fange opp terror-planer før det skjer. Et eksempel på at det ikke funker er jo England. Det er kanskje verdens mest overvåkte land, men de har likevel ikke klart å forhindre terror.
Vis hele sitatet...

ja ja, "don't sacrifise freedom for security" osv, har hørt og lest jeg og.
men når det gjelder nasjonenssikkerhet så er det ikke opp til deg eller meg.
så, jeg sier det igjen, bare bli vant med at mer av friheten din forsvinner.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Du vet at samtlige terrorangrep i Norge siden krigen er utført av høyreekstremistiske etniske nordmenn, sant?
Vis hele sitatet...
Han mente vel at vi burde begynne å deportere høyreekstremistiske etniske nordmenn vil jeg anta. Ser ikke for meg at det er så mange som vil ha de dog...
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Du vet at samtlige terrorangrep i Norge siden krigen er utført av høyreekstremistiske etniske nordmenn, sant?
Vis hele sitatet...
Med samtlige mener du vel bare 22. Juli? For det har strengt tatt ikke vært så fryktelig mange terrorangrep i norge.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Du vet at samtlige terrorangrep i Norge siden krigen er utført av høyreekstremistiske etniske nordmenn, sant?
Vis hele sitatet...
Hørt om Wiliam Nygaard?
Om det kommer til og skje mer terrorangrep i Norge? Ja helt klart!
Er det noe vi kan gjøre? Nei!
Sitat av Soppinfeksjon Vis innlegg
Med samtlige mener du vel bare 22. Juli? For det har strengt tatt ikke vært så fryktelig mange terrorangrep i norge.
Vis hele sitatet...
Det er vel et spørsmål om definisjon. Det har vært flere bombeangrep i "moderne tid". To forsøk på å sprenge blitzhuset, en bokhandel i Tromsø, forsøk på å sprenge 1. mai toget i Oslo, osv.

Vi har jo hatt en og annen flykapring, pluss et par attentat(forsøk).

Ingen av disse er av omfang sammenlignbar med 22. juli, men jeg vil vel tro at ønsket om sikkerhet også strekker seg ned til angrep av mindre skala også?
Sitat av Soppinfeksjon Vis innlegg
Det beste ville nok vært å gjøre slik Breivik sa..

Close the gates <-- løsning på problemet.
Vis hele sitatet...
For det er jo kun utlendinger som er terrorister. Flott løsning må jeg si
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Hørt om Wiliam Nygaard?
Vis hele sitatet...
Siden man dessverre aldri fant gjerningspersonene bak attentatet er det vanskelig å si noe om dette. Drapsforsøket er uansett heller ingen terroraksjon men et (politisk) attentat.

Israelsk etterretning drepte også Ahmed Bouchikhi på åpen gate i Lillehammer i 1973, men det er vel også et diskusjonstema om drapet regnes som terrorisme eller ikke. Og hva med Benjamin Hermansen? Terror eller ikke? Hva med Hadelandsdrapene?
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Du vet at samtlige terrorangrep i Norge siden krigen er utført av høyreekstremistiske etniske nordmenn, sant?
Vis hele sitatet...
Hva med Bhattis skudd mot synagogen? Kanskje du mener at det ikke teller når det er jøder som angripes? I tillegg til det har man avverget endel andre islamistiske terrorangrep på norsk jord.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Hva med Bhattis skudd mot synagogen? Kanskje du mener at det ikke teller når det er jøder som angripes?
Vis hele sitatet...
Hvorfor drar du frem Bhatti-saken? Han ble jo frikjent for terrordelen av anklagen.
Sitat av Soppinfeksjon Vis innlegg
Med samtlige mener du vel bare 22. Juli? For det har strengt tatt ikke vært så fryktelig mange terrorangrep i norge.
Vis hele sitatet...
Fryktelig mange? Nei. Nevneverdige er de dog.

http://www.motmakt.no/aktuelt/politi...rge-etter-1945
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Hvorfor drar du frem Bhatti-saken? Han ble jo frikjent for terrordelen av anklagen.
Vis hele sitatet...
Målet var å terrorisere norske jøder. Selv om han ikke ble domfelt etter terrorparagrafen var det likefullt et terrorangrep. Strengt tatt er ikke Breivik dømt for terror ennå heller.