Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2997
Jeg vet ikke helt om dette er riktig understed å poste, men jeg og en kammerat skal til Oslo en helg, men ingen av oss er over 18(fyller 18 ett par mnd etter) men vi vet ikke helt åssen det går.

Har prøvd å google litt, men finner ikke ut noe..

SÅ, da lurer jeg på om noen her inne har erfaring med å ta inn på hotell ved å være mindreårig, evt om det faktisk ikke er noen regulering på dette fra hotellets side

-keds
Sist endret av keds; 9. februar 2010 kl. 18:05.
Rent lovlig er det ingenting som tilsier personer under 18 år ikke kan leie hotellrom, men mange hoteller opererer med en aldersgrense på 18 år. Du må da evt. kontakte det enkelte hotellet (ringe hotellet i forkant eller sjekke med hjemmesiden til hotellet/kjeden) og sjekke hvilke regler de har der. Hotellene vil kreve en eller annen form for legitimasjon når du sjekker inn.
Vis hele sitatet...
Kilde : http://www.ung.no/oss/reise/alder/32876.html
Trådstarter
72 5
Takk for svar

Å ringe rundt er jo en mulighet, men noen som kanskje vet hvem hoteller som godtar sånne som oss?
msinnvik.. har du cash får du seng hehe, anbefales. Jeg synes dette er det feteste overnattingsstedet i oslo, men det er kanskje bare bohemen i meg billig er det også.
Trådstarter
72 5
Haha, det så litt rått ut

Men jeg blir veldig sjøsyk å er nok ikke aktuelt xD
den ligger fortøyd til en brygge hele tiden. så sjøsyke er ikke noe problem
Men, da har du jo alltids cochs pansjonat, jeg har vært der da jeg var under 18 i hvertfall. Ligger greit til i byen og er billig.
Trådstarter
72 5
det så bra ut egentlig, og lå bra til syns jeg

Får håpe det er samme der igjen, med at du kan da du er under 18 nå og

bare å komme med fler forslag
Har ligget på diverse Thon-hotell alleine siden jeg var 16, så vet ivertfall at det funker
Trådstarter
72 5
det fungerer uten foresatte?
Kan jo ikke garantere noe, men jeg har vertfall ikke hatt noe problemer med det.
Trådstarter
72 5
lenge siden det gikk?
slå opp telt på karl-johan ?
Thon Hotels Astoria, ligger rett ved Karl Johan
Trådstarter
72 5
fristende men er ikke utmarka så går dritt xD

Takker, skal ringe å høre med de i morgen
Har vært på hotell mange ganger når jeg var under 18, de spurte aldri om legg! Fleste av gangene i tr.heim. Og da så jeg ut som 15/16! Er 18 nå. Skal ikke være noe problem hvis du bare er høffelig
Trådstarter
72 5
Er sant det, kommer langt med å være hyggelig, men er bare litt kjedelig å faktisk sku bli spurt om legg nede i Oslo og faktisk ikke få noe hotell der kan du si