Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2404
Som tittln sier er jeg på jakt etter en ny telefon til toppen 2000(kan sikkert strekke meg litt til om noe frister nok). Den skal erstatte en gammel traver av typen Sony_Ericsson_W810i. Hare egentlig mest lyst å beholde taster og slippe touchscreen, men ser ut til at dette blir nærmest umulig idag da det vil gå på bekostning av funksjon. Smartphone har jeg i utgangspunktet heller ikke bruk for, men som noen andre sier: om man først har en smartphone kan man ikke tenke seg å være foruten.

Musts:
* WiFi
* uten abonnement
* helst Android

Har sett litt på SAMSUNG S5660 GALAXY GIO og LG P500 OPTIMUS ONE

Noen med innspill? En telefon som erstatter w810i kan også være en mulighet, men da må denne være betydelig billigere.
Sist endret av HabbaLaBiba; 12. april 2011 kl. 12:56.
Jeg kjøpte en Sony Ericsson X8 for 2000 i januar. Den har android og de funksjonene du spør etter. Det er heller ikke noen utpreget smartphone, men den har alt av funksjoner man forventer av en tlf i dag. Det er fulltouch.
Komplet.no har tilbud på HTC Legend.
Anbefaler heller HTC'n over x8'n!
Er ikke Legend litt små gammel? Ser amobil mener på den hadde mange små bugs og ga den bare 4/6
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Noen med innspill? En telefon som erstatter w810i kan også være en mulighet, men da må denne være betydelig billigere.
Vis hele sitatet...
Skal erstatte min trofaste w810i i disse dager.
Jeg kommer til å bestille en SE Elm, og føler den tar over ganske greit.
Det eneste jeg er bekymret for er hvor mye mindre fysisk den tåler.
w810i har tålt 4 år med hardt bruk, og jeg kan ikke se for meg at Elm tåler såpass, men jeg skal gjøre et forsøk.

Det som dog er et minus for deg er at Elm ikke er en androidtelefon.

Ps: Elm koster under 1200 hos Komplett, så det er betydelig billigere.
Du kan også gå for SE Cedar, som er enda billigere, men den har ikke like mye snasent.
Skal dere ha skikkelig mobiltelefon, så råder jeg dere til å kjøpe dere en HTC HD2 og installere Android på den. Den er kraftigere enn HTC Desire HD, og er like like bra ellers. Jeg kjøpte min brukt (i 32 timer) for 2500,- og er ikke annet enn storfornøyd. De finnes fremdeles på finn, men de er i ferd med å bli utryddet på grunn av at de ikke lenger er i produksjon.
Sist endret av Neutralizer; 12. april 2011 kl. 14:40. Grunn: Glemte en bokstav.
Elm har jeg ikke sett på takk for den. Android blir bare om det må være smartphone, egentlig ikke så keen på slikt da jeg ikke ser det akutte behovet.

w810i en har dekket mine krav i snart 5år nå, aldri hatt en telefon som har levd så lenge og tålt så mye. Men nå har den begynt å "fuske" for mye, skrur seg av i tide og utide. Batteriet er dog fortsatt topp, mulig det bare var før at disse tok fort kvelden.
Sist endret av HabbaLaBiba; 12. april 2011 kl. 14:40.
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
w810i en har dekket mine krav i snart 5år nå, aldri hatt en telefon som har levd så lenge og tålt så mye. Men nå har den begynt å "fuske" for mye, skrur seg av i tide og utide. Batteriet er dog fortsatt topp, mulig det bare var før at disse tok fort kvelden.
Vis hele sitatet...
Samme som med min, bare at den ikke skrur seg av.
Høyttaleren/mikrofonen fusker og skurrer litt, så det er hovedgrunnen til at jeg må bytte den ut.
Batteriet er veldig bra på min også. Det holder fortsatt i over en uke med vanlig bruk.
Sist endret av Grimdoc; 12. april 2011 kl. 14:47.
Okey, jeg kjøpte min LG Optimus One for snart 4 uker siden. Dette var min første androidtelefon og/eller smartphone. Jeg har muligens ikke utnyttet android til det høyeste på telefonen, men alt har likevel godt som en lek. Husk at du må installere norsk tastatur da det ikke ligger installert fra før. Nå bruker jeg "Scandinavian Keyboard". Skjermen er noe smal sammenlignet med min iPod touch. På grunn av det var det litt vanskelig å skrive i starten, det er bedre nå. Jeg sliter litt med å forstå filbehandlingen, da det ikke er et skikkelig program for å fikse dette installert fra før, men det kommer nok hvis jeg setter meg litt mer inn i det. Kameraet er jeg ikke superfornøyd med. Det er helt greit etter min skala. Har forresten lagt ut en video som tester kameraet litt ute og inne lastet direkte opp fra telefonen. http://www.youtube.com/watch?v=rkJXiQG40BI

Alt i alt er jeg storfornøyd! Nå skal det sies at jeg bare betalte 1kr. Mamma betaler abbo og jeg telefonen. Vil si at hvis du ikke har altfor høye krav til en smartphone så kan du gå for denne. Det er ingen HTC Desire akkurat, men den er iallefall god nok for meg.
En simpel android telefon med mange muligheter!

Bare si ifra hvis det er noe du lurer på med den / jeg skal teste for deg! Og lykke til
Huawei U8800!
Ser ut til at det nå står mellom Sony Ericsson Elm og LG P500 OPTIMUS ONE

Kamera blir aldri brukt uansett, så her hjelper det ikke at SE er bedre. Men på andre bruksområder blir jeg litt usikker. En android telefon må da ha noen store fordeler over en "dumbphone". Prisforskjellen er jo så liten at jeg ikke vil "drite" meg ut med å kjøpe SE Elm for å finne ut at jeg heller skulle gått for LG optimus one.

skateward>
Hvordan er LG P500 OPTIMUS ONE på film og musikk avspilling?
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
Skal dere ha skikkelig mobiltelefon, så råder jeg dere til å kjøpe dere en HTC HD2 og installere Android på den. Den er kraftigere enn HTC Desire HD, og er like like bra ellers. Jeg kjøpte min brukt (i 32 timer) for 2500,- og er ikke annet enn storfornøyd. De finnes fremdeles på finn, men de er i ferd med å bli utryddet på grunn av at de ikke lenger er i produksjon.
Vis hele sitatet...

Tuller du? Både jeg og en kompis av meg har HD2, og jeg kan si at den er ikke noe annet enn møkk. Tåler ikke noe, ikke solid i det hele tatt, kan bli treg osv osv ..
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Ser ut til at det nå står mellom Sony Ericsson Elm og LG P500 OPTIMUS ONE
skateward>
Hvordan er LG P500 OPTIMUS ONE på film og musikk avspilling?
Vis hele sitatet...
Pussig du skulle spørre om det. Når jeg så det kom jeg på en liten hendelse i dag morges. I går kveld la jeg over den nye skiva til Foo Fighters for å høre på den mens jeg sykla til skolen. Uansett, da jeg skulle putte i headsetet i sta merka jeg at minijacken (3,5) var litt trang! (?) Hvorfor aner jeg ikke og det kan være unikt for mitt produkt. Jeg har aldri hatt noe behov for å bruke minijack utgangen før så kan ikke si noe om den har vært sånn hele tiden. Det funker å høre på musikk, men den har lettere for å dette ut enn iPoden min. Bortsett fra det så er UE for musikk kjempe bra! Den har alt det man kan forvente og er veldig oversiktlig. Siden det er android tipper jeg det er mulig å tweake dette til å passe dine behov.

Film har jeg ikke brukt mye. Har noen videoer jeg har filmet med kameraet som jeg spilte av nå for å teste. Helt greit, ryddig og oversiktlig. Ikke noe spesielt å si egentlig. Alt virka som det skal.
Noen som vet noe om SAMSUNG S5660 GALAXY GIO? Litt kraftigere prosessor, men har det noe å si?
Kjempe kampanje på Elkjøp. HTC desire HD til 995, med telenor abbonement (Komplett M)

info om abbonement : http://www.telenor.no/privat/mobil/m...ent/komplettm/

kjempe abbonement hvis du bare ringer middels mye, sender middels mye meldinger og bruker middels mye med datatrafikk

Vi har solgt veldig mye av den telefonen og det abbonementet i vår Elkjøp butikk
Sitat av Nugi Vis innlegg
Kjempe kampanje på Elkjøp. HTC desire HD til 995, med telenor abbonement (Komplett M)

info om abbonement : http://www.telenor.no/privat/mobil/m...ent/komplettm/

kjempe abbonement hvis du bare ringer middels mye, sender middels mye meldinger og bruker middels mye med datatrafikk

Vi har solgt veldig mye av den telefonen og det abbonementet i vår Elkjøp butikk
Vis hele sitatet...
Uansett hva du sier så er abbonomang no dritt. Koster mer enn mobilen itself !
Joa, men uansett så må du jo ha et nr, og om du først kjøper deg en f.eks HTC desire HD så har du lett tilgjengelighet til å bare gå innpå nett, å da kan det bli veldig kostbart etterhvert om du bare har et kontant kort.

Og om du velger et abbonement som tilsvarer ditt bruk av telefonen så vil det uansett lønne seg i lengden

+ at du slipper å betale så mye for telefonen der å da, på en måte en avbetaling.

men det er jo bare mitt forslag, er du ikke interisert i å ha et abbonement så er det helt greit for meg
Ingen erfaringer på Galaxy GIO?
Har selv en samsung galaxy spica, som i seg selv er en veldig grei mobil! Den kan bli litt stor og klumpete til tider, og man kan ikke installere all verdens med apps, fordi da blir den ganske treg. Men ellers så kan jeg absolutt anbefale den!
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Har dessverre ingen erfaringer med Galaxy Gio, men som du selv har foreslått for deg selv tidligere er jeg rimelig sikker på at Optimus One vil være det desidert beste valget i prisklassen. Ikke minst nå som du får den for 1400 kroner hos dustinhome. Jeg har enda tilgode å lese en negativ anmeldelse av telefonen.
Da "må" jeg tydeligivis bare gå for LG og Optimus One da. hehe

Takk for alle innspill, store som små
Vil anbefale deg å ta en titt på ZTE Blade. Den mobilen gir fantastisk mye for pengene, og koster kun 1500,- ulåst! Kombiner denne med Onecall, så har du en fantastisk smarttelefon
Skeptisk Lars, prisen på LGn ligger jo under ZTE Blade. Og Samsungen rett over.

Skjemern til ZTE Blade ser litt større ut, men ikke nødvendigvis bedre av den grunn. Den shipper også med en eldre Android. Har ikke støtte for n wifi standard som Samsung. Helt ukjent merke så vidt meg bekjent.

Om du ikke du vet noe jeg ikke vet da?
Har ikke sett på den andre, har tilgang til nett via mobil bare, da jeg er på ferie! Madammen har en slik ZTE, og den er både bedre og mer prisgunstig enn andre tilsvarende telefoner som SE x10 mini feks.. men om den Samsungen er bedre enn den, skal jeg ikke krangle på det.
Sitat av prenix Vis innlegg
Komplet.no har tilbud på HTC Legend.
Vis hele sitatet...
NEEEEEEEEEEEEEI!
Den suger! Lagger på angry birds :S
Sitat av Erlendman Vis innlegg
NEEEEEEEEEEEEEI!
Den suger! Lagger på angry birds :S
Vis hele sitatet...
Det gjør den jeg nevnte også det. Fin telefon forde.
Sitat av prenix Vis innlegg
Komplet.no har tilbud på HTC Legend.
Vis hele sitatet...
nei, nei, nei, tross reviews er jeg en veldig misfornøyd kunde etter kjøp av den! Vil du spille spill, lagger den på den fleste spill, ingen gode roms på den, ikke spesielt pen å se på! Nei, du får gå for noe annen, ikke Legend!