Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2658
Hei.

er ute etter å kjøpe et nettbrett.
må ha wifi,
3g er ønskelig, men ikke nødvendig.

trenger noen tips på hvilke nettbrett som er verdt å kjøpe,
hvor man får best pris.

Er ikke så intressert i Ipad.

må ha fullverdig nettleser. (Java og Flash støtte f.eks)

har sett på Samsung sin Galaxy 10,1 og den er veldig intressang,
har Galaxy S2 telefon og er veldig fornøyd med den.
men er ellers veldig blank på hva annet som finns der ute. :P

tips tas imot med takknemlighet.
Har hatt Galaxy 10,1 siden den kom ut og det er topp. men en ting som jeg syntes er lurt er og kjøpe tvilling sim og sette i tabben. slik at du slipper og løpe mellom mobil og tabb når du er hjemme. koster jo bare 300kr året
Asus Transformer Prime!
Jeg kan ikke anbefale annet enn iPad, da jeg har hatt det selv. Det er der du får flest apps og alt bare fungerer veldig greit. Men du kan jo gå i butikk og prøve litt forskjellige?
Sitat av Jari Vis innlegg
Hei.

er ute etter å kjøpe et nettbrett.
må ha wifi,
3g er ønskelig, men ikke nødvendig.

trenger noen tips på hvilke nettbrett som er verdt å kjøpe,
hvor man får best pris.

Er ikke så intressert i Ipad.

må ha fullverdig nettleser. (Java og Flash støtte f.eks)

har sett på Samsung sin Galaxy 10,1 og den er veldig intressang,
har Galaxy S2 telefon og er veldig fornøyd med den.
men er ellers veldig blank på hva annet som finns der ute. :P

tips tas imot med takknemlighet.
Vis hele sitatet...
har galaxy 10.1 og den funker ypperlig

spørs på bruk, men skal du ligge i senga og se youtube og høre på podcasts pluss surfe på en nettside en gang iblandt så er den perfekt

har såklart og slingbox, så jeg bruker den som en portabel mini tv ... skulle ønske det var standard med en slags flippsak bakpå så den kunne stå på bordet, det er det ikke men du får kjøpt det fra f.eks dealextreme for en liten slant

har du galaxy s2 kan du bare sette opp trådløs router på den og kjøre den som nettverksrouter.. 3g hadde jeg ikke giddi å hatt
Jari's Avatar
Trådstarter
23 2
mye forskjelligt så blir anbefalt her ja. :P

eg personlig blir bare mer å mer betatt av galaxyen.

Denim: sannt som du sier, bruker ofte threading mot pc'en nårr eg e ute på jobb å feilsøke.

ellers e Ipad uaktuelt. totalt uaktuelt. :P
det er som å kjøpe Playmo, nårr du vil ha Lego.

Skal kikke litt på Asus sin transformer nå.
Sitat av missjones Vis innlegg
Jeg kan ikke anbefale annet enn iPad, da jeg har hatt det selv. Det er der du får flest apps og alt bare fungerer veldig greit. Men du kan jo gå i butikk og prøve litt forskjellige?
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på dette med apps? Sist jeg leste var det flere android enn iPhone/iPad apps
Kjøp en Asus Transformer Prime om du har litt ekstra penger å rutte med. Det er verdens kjappeste tablet med en next-gen Tegra 3 penta-core prosessor (5 kjerner). Tegra 3 benytter seg av 4 kjerner som brukes når mobilen/tableten er aktiv, og en ekstra hjelpekjerne som kjører når den er inaktiv. Koster omtrent det samme som den dyreste Samsung Galaxy Taben 10.1 gjør, men yter ca. 4 ganger så bra, og det merkes godt på Android.
http://bilde.dinside.no/asus+transformer+prime.jpg?o=4193799&w=548&frame=0&ee=1323866445
Som det vises på bildet, følger det også med tastatur som kan hektes på/av når det måtte ønskes.
Sist endret av Kålroten; 21. februar 2012 kl. 18:17.
Ville ventet til iPad 3 for å se hva den tilbyr
Støtter transformer prime. Sitter selv med ipad, men kunne jeg valgt alt omigjen, hadde jeg antakeligvis gått for Prime(i lag med Boxee og galaxy S2, heller enn apple tv + iphone + ipad).
Jeg har Galaxy Tab 10.1 og er veldig fornøyd. Har ikke trengt å laste ned eller oppdatere noe for å kunne bruke den, altså jeg kunne se på Flash og lignende rett etter jeg tok den ut av boksen. Har god batteritid, pleier å lade den annenhver dag, og bruker den nesten hele tiden. Selv har jeg 3G 64gb versjonen, som var "litt" dyrere. Coveret som er lagd av Samsung ser også veldig fint ut, og er veldig hardt og beskytter bra.
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Kjøp en Asus Transformer Prime om du har litt ekstra penger å rutte med. Det er verdens kjappeste tablet med en next-gen Tegra 3 penta-core prosessor (5 kjerner). Tegra 3 benytter seg av 4 kjerner som brukes når mobilen/tableten er aktiv, og en ekstra hjelpekjerne som kjører når den er inaktiv. Koster omtrent det samme som den dyreste Samsung Galaxy Taben 10.1 gjør, men yter ca. 4 ganger så bra, og det merkes godt på Android.
http://bilde.dinside.no/asus+transformer+prime.jpg?o=4193799&w=548&frame=0&ee=1323866445
Som det vises på bildet, følger det også med tastatur som kan hektes på/av når det måtte ønskes.
Vis hele sitatet...
Spørs jo helt på bruk da vet du.

Vil du ha en tab med tastatur kan du jo egentlig like gjerne kjøpe en laptop og betale halvparten.

Sånn jeg ser det, er poenget med en tab bare å ha en veldig enkel og hendig liten flat skjerm, som tar lite plass og kan stappes ned i en sekk eller ligge i fanget i bilen eller ha'n med i senga og holde i som en bok eller sette på høykant, mens du ser filmer, surfe på youtube osv. Og det bør helst ikke koste all verden.

3500 betalte jeg for galaxy'n og det syns jeg var litt i overkant, men jeg bruker den jo mye da, er veldig fornøyd med høytalerne og skjermen, bra lyd og knallfint bilde, har et sånt stativ jeg settern på i senga og sovner i grisebingen til podcasts og youtube filmer hver kveld. Og jeg leser nyheter på den.

Det er akkuratt den bruken jeg kjøpte taben til også. Jeg skulle bare ønske adblock plus ble standard på android nettleserne mht all den søpla som er på nettsier om dagen, så det mangler litt enda mht nettsurfing.
Sitat av denim Vis innlegg
Spørs jo helt på bruk da vet du.

Vil du ha en tab med tastatur kan du jo egentlig like gjerne kjøpe en laptop og betale halvparten.

Sånn jeg ser det, er poenget med en tab bare å ha en veldig enkel og hendig liten flat skjerm, som tar lite plass og kan stappes ned i en sekk eller ligge i fanget i bilen eller ha'n med i senga og holde i som en bok eller sette på høykant, mens du ser filmer, surfe på youtube osv. Og det bør helst ikke koste all verden.

3500 betalte jeg for galaxy'n og det syns jeg var litt i overkant, men jeg bruker den jo mye da, er veldig fornøyd med høytalerne og skjermen, bra lyd og knallfint bilde, har et sånt stativ jeg settern på i senga og sovner i grisebingen til podcasts og youtube filmer hver kveld. Og jeg leser nyheter på den.

Det er akkuratt den bruken jeg kjøpte taben til også. Jeg skulle bare ønske adblock plus ble standard på android nettleserne mht all den søpla som er på nettsier om dagen, så det mangler litt enda mht nettsurfing.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt om du leste hele posten min, men du kan kjøpe tableten uten det avtagbare tastaturet. På en måten blir faktisk Prime en tablet som er bedre på samtlige områder enn Galaxy Taben...
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Jeg vet ikke helt om du leste hele posten min, men du kan kjøpe tableten uten det avtagbare tastaturet. På en måten blir faktisk Prime en tablet som er bedre på samtlige områder enn Galaxy Taben...
Vis hele sitatet...
poenget mitt er, den er sikkert bedre, men så koster den mer og, og da var spørsmålet mitt, hva slags bruksområder du har til tab'en som gjør at du kjøper det, heller enn en netbook eller laptop med bedre prestanda til halve prisen.
Sitat av denim Vis innlegg
poenget mitt er, den er sikkert bedre, men så koster den mer og, og da var spørsmålet mitt, hva slags bruksområder du har til tab'en som gjør at du kjøper det, heller enn en netbook eller laptop med bedre prestanda til halve prisen.
Vis hele sitatet...
Vel det du sier er faktisk feil. Med dock (tastatur), koster Prime ca. 4600 kronasjer. Uten dockingen får man tableten til 3500, noe som er like mye som den billigste Galaxy Tab 10.1. Mitt poeng er altså at Prime er bedre, med lik pris som Galaxy Tab.
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Vel det du sier er faktisk feil. Med dock (tastatur), koster Prime ca. 4600 kronasjer. Uten dockingen får man tableten til 3500, noe som er like mye som den billigste Galaxy Tab 10.1. Mitt poeng er altså at Prime er bedre, med lik pris som Galaxy Tab.
Vis hele sitatet...
aha! når jeg så priser sist rett etter den kom ut var det oppi 6000 mener jeg å huske.. Ok da, 1-0 til deg.
Jari's Avatar
Trådstarter
23 2
hvor kan jeg eventuelt få primen til 3500,-?
Hallo. Har to spørsmål jeg ikke har funnet svar på ved å søke.

1. Har Asus Eee Pad Transformer Prime 3G

2. Hvor kan jeg kjøpe den? Finner den ikke i noen norske nettbutikker.
Jari's Avatar
Trådstarter
23 2
Sinken:
1. Prime har ikke 3G.
2. Den finnes i enkelte nettbutikker, som cdon.com, men de har kun inne uten dockingstastatur.


Har lest litt på omtaler for Primen nå, og er mektig imponert av de leverer.
Det nye chipsettet Nvidia Tegra3 overgår lett forgjengeren som fremdeles blir levert på nye nettbrett.

prisene for primen for øvrig er ca 5200,- med tastatur og 4600,- uten.
Den prisen Kålroten har oppgitt kan jeg kun se tilhører Asus Transformer TF1, som ikke er Prime, og kjører det gamle chipsettet Nvidia Tegra2 med 2 kjerner.

Visst noen finner en butikk eller nettbutikk som leverer Asus Transformer Prime TF2, så gi beskjed, er veldig intressert i å få nevene i en.


her er forøvrig en veldig god gjennomkgang av Prime'en
http://www.swedroid.se/test-av-asus-...sformer-prime/


Har også kommet over mye snakk om emulatorer for primen, der de bruker PS3 kontroller.
Noen som vet mer om hvilke konsoller disse emulatorene er fra?
Fannt en video her der det ser ut så de spiller ganske krevende 3D spel på primen.
kan noen brekefte om det som blir spillt er kjørt på primen?
http://www.youtube.com/watch?v=ESzbbLGfiqc
Hei.
Vil bare si at jeg har en GTab, den litt eldre versjonen som man kaller Tab 7. Den har støtte for å ringe / sende SMS og alt det, det har ikke 10.1.

Derfor: Skal du ha en tab til alt, kjøp det samme som meg
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=33383865

Har jeg hatt råd, så har jeg slått til med en gang.
Jari's Avatar
Trådstarter
23 2
Sitat av Darko Vis innlegg
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=33383865

Har jeg hatt råd, så har jeg slått til med en gang.
Vis hele sitatet...
Men det er forgjengeren igjen, samme pris som i butikk nesten :P