Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3306
Du leste overskriften. Dette er en prosess som iTunes 7 setter i gang med etter man har lagt inn ny musikk på iPod. Man kan se at alle sangene på iPod blir bladd igjennom, men HVA gjør egentlig denne prosessen? Sjekker den filer for DRM?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hehe, nei, den finner iformasjon om oppholdsfri avspilling. Dvs. at den blar gjennom musikksamlingen din og "fjerner" pausen mellom sangene som ikke bør ha mellomrom / hakk i avspillingen, f.eks. Pink Floyds The Wall. Altså, sanger som ikke bør ha det lille mellomrommet mellom sang 1 og sang 2 under avspilling.

Litt dårlig forklart, men poenget er at det mellomrommet av og til ikke passer å ha med, og dermed fikser iTunes avspillingen der det sømmer seg.
Ah okei. Tusen takk! Men finnes det noen måte å deaktivere denne sysselen på? Kan ikke se at det finnes noe valg for dette i instillingene...
Ser ingen grunn til at du ønsker å deaktivere dette.
Sitat av Matthiesen
Ser ingen grunn til at du ønsker å deaktivere dette.
Vis hele sitatet...
Jeg spurte ikke etter grunner for/imot deaktivering...
Ikke for å være helt teit her nå, men iTunes har jo innlagt kryssavspillings- valget. Så viss du velger å ha dette "mellomrommet" på sangene, vil jo funksjonen variere på

Lettere forklart: Du setter kryssavspillings funksjonen på f.eks 2 sekunder, og så kommer du til en sang med et stort mellomrom. Det blir vel litt "feil"?

Min mening, selv om du ikke spurte etter den.
Spiller ingen rolle om det blir et lydløst mellomrom for mye her eller der, jeg vil høre mp3-filene mine som de ER! Er jeg ikke fornøyd med et lydløst mellomrom så redigerer jeg det selv.

Er klar over at iTunes 7 foretar denne prosessen i beste hensikt, men finnes det ingen måte å avslå "hjelpen" på?
Spiller ingen rolle om det blir et lydløst mellomrom for mye her eller der, jeg vil høre mp3-filene mine som de ER! Er jeg ikke fornøyd med et lydløst mellomrom så redigerer jeg det selv.
Vis hele sitatet...
Må si du virker som en musikkelsker. Bra! Smaksak det der.


Er klar over at iTunes 7 foretar denne prosessen i beste hensikt, men finnes det ingen måte å avslå "hjelpen" på?
Vis hele sitatet...
Ikke som jeg har sett, dessverre.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Tias Vis innlegg
Litt dårlig forklart, men poenget er at det mellomrommet av og til ikke passer å ha med, og dermed fikser iTunes avspillingen der det sømmer seg.
Vis hele sitatet...
Jeg har i noen grad respekt for Apples ansatte når det gjelder tekniske spørsmål. Når det gjelder hvor det skal være stillhet og hvor det skal være lyd i eksempelvis musikkunstverket "The Wall", så har jeg enda større respekt for Roger Waters og hans karer. I all min beskjedenhet, jeg tror Pink Floyd vet bedre enn Apple hvor det "sømmer seg" å ha stillhet i "The Wall".

Det er fascinerende hvor arrogant Apple forholder seg til dette spørsmålet. Ikke bare må jeg noen ganger vente ganske lenge før jeg får kontakt, men det jeg venter på er altså at Apple overstyrer Pink Floyd i kunstneriske spørsmål. Og selvfølgelig er det ingen mulighet til å skru av dette, som vanlig er Apple av den oppfatning at de vet bedre enn både forbrukeren og musikeren.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av barelillemeg Vis innlegg
Jeg har i noen grad respekt for Apples ansatte når det gjelder tekniske spørsmål. Når det gjelder hvor det skal være stillhet og hvor det skal være lyd i eksempelvis musikkunstverket "The Wall", så har jeg enda større respekt for Roger Waters og hans karer. I all min beskjedenhet, jeg tror Pink Floyd vet bedre enn Apple hvor det "sømmer seg" å ha stillhet i "The Wall".

Det er fascinerende hvor arrogant Apple forholder seg til dette spørsmålet. Ikke bare må jeg noen ganger vente ganske lenge før jeg får kontakt, men det jeg venter på er altså at Apple overstyrer Pink Floyd i kunstneriske spørsmål. Og selvfølgelig er det ingen mulighet til å skru av dette, som vanlig er Apple av den oppfatning at de vet bedre enn både forbrukeren og musikeren.
Vis hele sitatet...
Du har et poeng, men var det virkelig verdt å bumpe en tre år gammel tråd for?
Av nysgjerrighet googlet jeg etter "Analyserer oppholdsfri avspilling", og ramlet da inn på dette forumet. Var ikke obs på datoen for tråden.

På den annen side, enhver mulighet til å disse Apple, er en mulighet til å gjøre noe bra for forbrukersamfunnet.