Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 809
Hei jeg fant et virus kalt svhost.exe og sisec.exe (som også kaller seg sisecc.exe)
Vet noen om hvordan fjerne det? Jeg fant fil plasseringen og slettet den. Etter en kort stund ble den laget på nytt. Vær så snill å hjelp! Svar ønskes fort.
Håper du har antivirus, evt. ta en "fullstendig system søk" som det heter i Norton 360. Heter vel noenlunde samme på andre antivirus programmer.
Last ned MBAM
Start i sikkerhetsmodus
Ta en full scan
svchost.exe: According to Microsoft: “svchost.exe is a generic host process name for services that run from dynamic-link libraries”. Could we have that in english please?

sisec.exe: This file is infected with: Trojan.Win32.Agent.AMN

fant ikke noe særlig på dens siste sisecc.exe men kjør igjennom litt antivirus og MalwareBytes så bør du få vekk driten.
Ikke Værst På PC
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
svchost.exe: According to Microsoft: “svchost.exe is a generic host process name for services that run from dynamic-link libraries”. Could we have that in english please?

sisec.exe: This file is infected with: Trojan.Win32.Agent.AMN

fant ikke noe særlig på dens siste sisecc.exe men kjør igjennom litt antivirus og MalwareBytes så bør du få vekk driten.
Vis hele sitatet...
Det kan være TS skrev feil, men den første prosessen TS nevnte var svhost.exe ikke svchost.exe.
svhost.exe:

svhost.exe is a process which is registered as the W32.Mydoom.I@mm worm. This virus is distributed via the Internet through e-mail and comes in the form of an e-mail message, in the hope that its hostile attachment is opened.

The worm has its own SMTP engine which means it gathers E-mails from a local computer and re-distributes itself.

In worst cases this worm can allow attackers to access your computer, stealing passwords and personal data. This process is a security risk and should be removed from your system.
Vis hele sitatet...
http://www.processlibrary.com/direct.../#.UJuo-8VmKfY

Last ned antivirus. AVG er gratis og burde gjøre susen.
Sist endret av caperno; 8. november 2012 kl. 13:46.
https://www.virustotal.com/ last opp exe filen her, så blir det scanned med 37 antivirus, så laster du ned den antiviruset som detecter den
Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
Det kan være TS skrev feil, men den første prosessen TS nevnte var svhost.exe ikke svchost.exe.
Vis hele sitatet...
Sant det Skrivebord, men etter et par google søk fant jeg nada på svhost men masse ang. svchost så da regna jeg med at TS skrev feil.
Takk for svarene! PC-en min har aldri vært så ren fra virus før

men det heter svchost.exe og "kommer fra" adobe. Fant den i en adobe folder. Jeg har bare flashplayer så jeg fant ut at det var et virus fordi jeg bruker ingenting som trenger adobe programmer. Sorry for skrivefeil :P
Sist endret av Bamse5b; 8. november 2012 kl. 14:58.
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
svchost.exe: According to Microsoft: “svchost.exe is a generic host process name for services that run from dynamic-link libraries”. Could we have that in english please?

sisec.exe: This file is infected with: Trojan.Win32.Agent.AMN

fant ikke noe særlig på dens siste sisecc.exe men kjør igjennom litt antivirus og MalwareBytes så bør du få vekk driten.
Vis hele sitatet...
Etter det jeg har lest, kan trojanske hester også gå under svchost.exe. Kan være lurt å se under "beksrivelse" i taskmgr.
Sist endret av Lacertosus; 8. november 2012 kl. 14:58.
Bruk et program som fjerner alle undermapper av et program/fil. Vet ingen konkrete eksempler for dette til windows, men jeg tror CC-cleaner kan fungere til dette.