Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2387
Noen som vet noe ytterligere om dette? Driver selv å prøver ut funskjonen nå. Sitter her å lurer på hvordan dette kan omgås, om mulig. Det ser ut som man kan omgå hele greien ved å bytte ut et ord i vær setning. Hvor lenge dette vil fungere er jeg dog usikker på da det ryktes at de skal ha en synonym kontroll på gang - nettopp for å forhindre dette.

Enn så lenge får dette være en midlertidig løsning for de som måtte ønske å jukse. Som sagt - vet du noe av interesse setter jeg pris på om du kan dele informasjon

PS. Jeg ønsker ikke å jukse, men tar dette som en utfordring å omgå.
Heh, hadde ikke gjort noe om du kunne forklart litt mer hvordan dette funket... Har skjedd litt med It'ser'n siden jeg brukte det.
Forøvrig: Kopier aldri en oppgave direkte, skriv om hele skiten med egne ord, setning for setning. Da blir den DIN(du brukte jo bare den andre oppgaven som veiledning? )
Det den gjør er bare å sammenligne den teksten du har med noe annet liggende på nett.

La oss si jeg skriver dette, det er juks og det står det samme på nettet ett eller annet sted; "hei, jeg heter ola nordmann, kona heter kari nordmann, jeg er dum, jeg liker å ta på meg selv, og kutte meg selv, jeg vil dø"

Da vil de f.eks dra ut noen trekk fra denne teksten og "søke" på det med sin egen eller en annen søkemotor. Det er ihvertfall sånn vi har blitt forklart av læreren vår at den funker.
Mener da at det er gjør er og regne ut hvor mangte % oppgacen din er lik i forhold til tidligere oppgaver. Hvis en stil matcher med stilen som søsteren din skrev for 1 år siden med over 80% så blir det regnet som kopiert...har jeg hørt
Det stemmer det som kakebakk sier. Det Lundern sier er det lærerne gjorde selv før. Men jeg tror den søker over hele itslearning, så blir sikkert en veldig stor database med alt som er ettehvert.
Trur detta har blitt diskutert før. Trur nokon kom med innspel om at ein kunne levere som .pdf slik at programet ikkje klarte å søke gjennom det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av knavik
Trur detta har blitt diskutert før. Trur nokon kom med innspel om at ein kunne levere som .pdf slik at programet ikkje klarte å søke gjennom det.
Vis hele sitatet...
PDF er da tekst det også, og det er trivielt å lage noko som eksporterer pdf til tekst.
Det med PDF har jeg selv tenkt på også, og testet. Venter nå på resultater. Tenkte kanskje at OpenOffice format ikke var støttet, men den fant søren meg teksten jeg gjemte der også.
Trikset når du kopierer tekster i skolesammenheng er å finne noe på engelsk.

-Du finner mye mer info på engelsk (så fremt det ikke er noe særnorsk du skriver om).
-Du må skrive det om til norsk, og skriver på den måten med egne ord.
-Du lærer stoffet til en viss grad under oversettelsesprosessen, noe som er greit dersom læreren spør deg om ting rundt temaet.
Er det noen vits i å lure seg selv, da?
Hva med å gi 100% utslag? Kopier direkte fra ett annet emne som ikke har noe med din stil å gjøre, f.eks kopier alt som står om bush på wikipedia, lim det inn i toppteksten/ bunnteksten, sett på hvit farge, eller lag en tekstboks i word, lim inn teksten, sett lav tekststørrelse, sett på hvit farge, lim inn i toppteksten/bunnteksten = voila, nå får du et høyt % tall på plagiering, og læreren skjønner ikke en drit.

Evt så kan du jo bare ta bilde av teksten (print screen) og lime inn i word. Da funker jo ikke plagieringskontrollen lengre.

Jeg tror at for å lure plagieringskontrollen må vi gjøre så kontrollen ikke leser teksten, men fortsatt så kan læreren se teksten.