Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 728
Jeg trenger msn til ubuntu, hater gaim.Men får ikke amsn til og virker, når jeg trykker på amsn kommer det starting amsn i panelet og etter 5 sec går det vekk, hvordan kan jeg fikse det ?
og ein aen ting er det mulig og skifte hurtigtasten til restar av x eller hva det hetter ? trykker altid dobbelt på becksapce
Er ny i ubuntu saa prøv og beskriv litt bra.

Ellricho
En fortalte meg at det kunne være noe med at kontaktene på listen din bruker rare tegn. Dette problemet hadde jeg. Så jeg skiftet til kopete, som fungerer veldig bra. Søk etter kopete i synaptics.
DownloadGenie: kopete virket det men ikkje fortell meg at jeg må legge till alle kontaktene igjenn ?
Starte amsn fra terminal og se om du får en feilmelding.
jeg må installer noe som hetter tcl men probleme er at jeg må in i su og får feil meldingen
ellricho@ellricho-ubuntu:~$ su
Password:
su: Authentication failure
Sorry.
sudo passwd root
<skriv passordet ditt>
<skriv root pass>
<og igjen>

Så kan du bruke su.
I Ubuntu skal du ikke su'e til root. Meninga er at du skal bruke sudo.
eks: sudo apt-get install amsn


Nå så jeg The Freaks post.
Skal du su'e til root, skriv 'su -', og ikke 'su'. Da setter den PATH og hele pakka.
Sist endret av Marjo; 12. oktober 2006 kl. 22:01.
Sitat av Oxyd
DownloadGenie: kopete virket det men ikkje fortell meg at jeg må legge till alle kontaktene igjenn ?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk aldri gaim til å fungere med msn, så jeg byttet til kopete. Nei du må ikke legge til alle kontaktene igjen.