Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1068
Får ca ett halt år siden kjøpte jeg en helt ny Ipod med fargesjerm av en kar i byen. Fikk den til halv pris, så jeg kjønte med en gang at det var tyvgods uten at jeg brydde meg så veldig mye, men nå kommer problemet: ipoden er herpa og jeg har prøvd allt. jeg har vært inne på apple sin hjemme side og fulgt alle triksene men ingen ting funker.

Det jeg lurte på var om jeg kan levere den til reprasjon uten at de finner ut at den er stjålet? og hvor?
Du kunne vel sagt hva som var galt? Den er helt 'herpa', sa ikke meg så mye.
Si at det var en gave og at du har mista kviteringa? Bare et forslag...

Men som xuzo sier, hva er galt?
Om podden er stjålet fra en butikk el, har Apple og alle verksteder serienummeret, og du blir busta.
Kjipt, men det er risken ved å kjøpe tyvegods...
Trådstarter
20 0
det var det jeg tenkte meg: Da får jeg heller godta nederlaget og se om jeg får kjøpt en ny problemet står her vis dere lurer! http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=64912
Du kan jo alltids gi en av innvandrerreprasjonsstedene en sjanse, tviler på at de kan fikse denne feilen med de søker neppe i apples register så det er verd et forsøk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
vet hvor disse kjappene ligger hvor jeg kan fikse ipoden min 'uofisielt'? hadde vært greit og fiksa den
Det er vel ikke ulovlig å ved et uhell være mottaker av en gave som først i ettertid viste seg å være tyvgods?
▼ ... over en uke senere ... ▼
takk for linken. skal sjekke det ut
Officeline er original-verkstedet/butikken. Det er de som fører de autoriserte Apple-butikkene (Eplehusene) i norge.
Sitat av Emilio
Det er vel ikke ulovlig å ved et uhell være mottaker av en gave som først i ettertid viste seg å være tyvgods?
Vis hele sitatet...
Jo, tror faktisk det. Ikke skyt meg om det ikke er det, men er ganske sikker på at du og kan bli straffet.
hvis du får en gave av, si mora di, som du ikke har en anelse om at er tyvegods, jævelg rart at purken kan komm og arestere deg for å ta imot en gave, som du ikke ante var tyvegods.
Jeg ville prøvd meg hos eplehuset. De har ofte en del triks i bakhånd.

Hva skjer med skj/sj lydene a i denne tråden a?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvor smart er det å kjøpe sånt uten å sjekke at det fungerer?
Sitat av Ond^Sofa
Hvor smart er det å kjøpe sånt uten å sjekke at det fungerer?
Vis hele sitatet...
I følge det han skriver, så har den jo funket i et halvt år..


Tipper du kan få den reparert hos en mindre seriøs forhandler som ikke sjekker Apple-databasen.