Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 6455
Hei folkens! Jeg lurer på om jeg bør kjøpe eller piratkopiere Windows? Piratkopiering er jo billigere, men man kan jo få problemer. Kom med deres meninger og begrunn svaret deres
Skal noe til for å bli tatt for dette, og opplevelsen av operativsystemet er det samme, så hva som er best kommer an på det etiske, og hva du selv mener er korrekt. Bryr du deg ikke om det etiske ved dette, så har du vel allerede svaret.
du kan få tak i en helt lovlig windows versjon her http://freak.no/forum/showthread.php?t=227883 (anbefaler win7 ultimate x64)

det eneste du trenger å gjøre da, er å "fjerne" aktiveringen via et program. jeg har brukt "Windows 7 Loader 1.6.9 by Daz" i 3 år nå, funker like fett hver gang
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
du kan få tak i en helt lovlig windows versjon her http://freak.no/forum/showthread.php?t=227883 (anbefaler win7 ultimate x64)

det eneste du trenger å gjøre da, er å "fjerne" aktiveringen via et program. jeg har brukt "Windows 7 Loader 1.6.9 by Daz" i 3 år nå, funker like fett hver gang
Vis hele sitatet...
Helt lovlig og helt lovlig fru blom. Det er først lovlig om han tar i bruk en lisensnøkkel han har kjøpt.
Det er lenge siden det gikk opp for meg at det er mer arbeid enn det er verdt å piratkopiere windows. Først må du få tak i fungerende loader og så må du være nøye med hvilke oppdateringer du installerer slik at du ikke ødelegger for deg selv.

Kjøp windows så slipper du bekymringer og stress.
Seriøst?
ALLE pc-ene i huset her har piratkopiert Windows. Dama mi har piratkopiert Windows.
Alle vennene jeg har reinstallert PC-en til har piratkopiert Windows.

Og jeg har hatt så mange problemer med det: 0.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det er lenge siden det gikk opp for meg at det er mer arbeid enn det er verdt å piratkopiere windows. Først må du få tak i fungerende loader og så må du være nøye med hvilke oppdateringer du installerer slik at du ikke ødelegger for deg selv.

Kjøp windows så slipper du bekymringer og stress.
Vis hele sitatet...
eller... installer hva faen du vil, bare gjør en loader/activator når det skulle oppstå problemer dog er jeg litt enig, lovlig windows føles rett og slett bedre... jeg for min del har en rigg til sikkert 15-20k, en tusenlapp til en lisens overlever jeg
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Cikey Vis innlegg
... så må du være nøye med hvilke oppdateringer du installerer slik at du ikke ødelegger for deg selv...
Vis hele sitatet...
Wat.

Har aldri hatt dette problemet med piratkopiert windows.
Kjører lovlig nå da, og må si det er null forskjell.
Går på Høgskolen. Bare for meg å spørre it-avdelinga på skolen og få windows nøkkel :P Helt lovlig
Sist endret av rspederse; 14. januar 2013 kl. 23:16.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
eller... installer hva faen du vil, bare gjør en loader/activator når det skulle oppstå problemer dog er jeg litt enig, lovlig windows føles rett og slett bedre... jeg for min del har en rigg til sikkert 15-20k, en tusenlapp til en lisens overlever jeg
Vis hele sitatet...
Bare sånn til info. Den går ikke for 15K som den har blitt lagt ut på finn.no som.
Sitat av rspederse Vis innlegg
Går på Høgskolen. Bare for meg å spørre it-avdelinga på skolen og få windows nøkkel :P Helt lovlig
Vis hele sitatet...
Du vil vel ikke sende meg en nøkkel på pm?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Starz Vis innlegg
Bare sånn til info. Den går ikke for 15K som den har blitt lagt ut på finn.no som.
Vis hele sitatet...
Om jeg husker rett var det vel den som hadde fått ett par bud

Men joda, den blir nok solgt. Mange idioter på finn
Sitat av Starz Vis innlegg
Bare sånn til info. Den går ikke for 15K som den har blitt lagt ut på finn.no som.
Vis hele sitatet...
det er finn.no, kunne solgt den for 25k med rett beskrivelse...

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Om jeg husker rett var det vel den som hadde fått ett par bud

Men joda, den blir nok solgt. Mange idioter på finn
Vis hele sitatet...
nettopp
EDIT: tøft at folk har sett den da trodde ikke at så mange ville kjenne den igjen...
Sist endret av vangsfreaken; 15. januar 2013 kl. 01:22.
Sitat av Hermzz Vis innlegg
Hei folkens! Jeg lurer på om jeg bør kjøpe eller piratkopiere Windows? Piratkopiering er jo billigere, men man kan jo få problemer. Kom med deres meninger og begrunn svaret deres
Vis hele sitatet...
Piratkopiering er jo billigere.....
Så du stjeler operativsystemet ditt? Fordi du ikke gidder å betale?

Synes det er lavmål å ikke kjøpe operativsystemet sitt. Litt stusselig på en måte å stjele selve kjernen i maskinen sin.

Personlig ville jeg ALDRI kjøpt og betalt for Windows, synes ikke det er verdt pengene gitt dessuten bruker jeg andre OS på mine maskiner.
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Piratkopiering er jo billigere.....
Så du stjeler operativsystemet ditt? Fordi du ikke gidder å betale?

Synes det er lavmål å ikke kjøpe operativsystemet sitt. Litt stusselig på en måte å stjele selve kjernen i maskinen sin.

Personlig ville jeg ALDRI kjøpt og betalt for Windows, synes ikke det er verdt pengene gitt dessuten bruker jeg andre OS på mine maskiner.
Vis hele sitatet...
du motsier egentlig deg selv...
...hvordan da?????

Jeg forsøker å si at jeg personlig ikke gidder kjøpe windows, da jeg ikke bruker windows.
De som bruker windows, men ikke betaler for det, er simpelt tyveri det gitt..

Jeg har betalt for mine OS som jeg bruker, men som sagt, gidder ikke bruke windows da det er for dårlig OS til min bruk..

..hvor er det jeg motsier meg selv, egentlig, ??
Sist endret av lydmannen; 15. januar 2013 kl. 01:37.
Sitat av lydmannen Vis innlegg
...hvordan da?????

Jeg forsøker å si at jeg personlig gidder ikke betale for windows, da jeg ikke bruker windows.
De som bruker windows, men ikke betaler for det, er simpelt tyveri det gitt..

Jeg har betalt for mine OS som jeg bruker, men som sagt, gidder ikke bruke windows da det er for dårlig..

..hvor er det jeg motsier meg selv, egentlig, ??
Vis hele sitatet...
du sier selv at det er feil å piratkopiere ett operativsystem som i utgangspunktet koster penger, men likevel at du aldri ville betalt for det... selv om du sier du ikke bruker windows virker det veldig feil.
Linux ftw.

Men skal du ha Windows, så syns jeg at man kan kjøpe en lisens. Det koster ikkje mye over 1000 lappen for en lisens, her f.eks er Windows 7 Ultimate NO OEM til litt over 1500 kr som er den største (?) windows 7 versjonen.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=631765

På den tiden jeg var Windows bruker, riktig nok begynner det å bli en god del år siden, så kostet windows lisenser rundt 3-4K, og på den tiden var jeg til å med student. Men jeg kjøpte for det om windows lisenser til maskinene mine.
@Vangsfreaken

..Hvorfor skal jeg kjøpe og betale for ett operativsystem jeg ikke bruker?????

Som sagt, jeg bruker ikke windows, da dette er ett for dårlig OS for min bruk, derfor vil jeg heller ikke betale for det.

Jeg bruker ikke windows, derfor ønsker jeg ikke å kjøpe eller betale for dette OSet.
MEN; jeg ser NED på folk som bruker windows piratkopiert, synes det er lavmål.

håper du forstod nå vangsfreak
Sist endret av lydmannen; 15. januar 2013 kl. 01:44.
Sitat av lydmannen Vis innlegg
@Vangsfreaken

..Hvorfor skal jeg kjøpe og betale for ett operativsystem jeg ikke betaler for?????

Som sagt, jeg bruker ikke windows, da dette er ett for dårlig OS for min bruk, derfor vil jeg heller ikke betale for det.

Jeg bruker ikke windows, derfor ønsker jeg ikke å kjøpe eller betale for dette OSet.
MEN; jeg ser NED på folk som bruker windows piratkopiert, synes det er lavmål.
Vis hele sitatet...
Hva bruker du datamaskinen til når windows er for dårlig? Ut fra skrivingen din, så skulle man nesten tro du var 14 år gammel.

EDIT: Hvilken operativ system kjører du da?
Sist endret av 0xFF; 15. januar 2013 kl. 01:45.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hva bruker du datamaskinen til når windows er for dårlig? Ut fra skrivingen din, så skulle man nesten tro du var 14 år gammel.

EDIT: Hvilken operativ system kjører du da?
Vis hele sitatet...
Er ikke 14 år, synes Ubuntu og OSX er bedre styresystemer enn Windows.
Trenger helt stødige OS som ikke krasjer (mediaproduksjon) så har selvsagt OSX.
Har mange dårlige erfaringer med windows.

OSX 10.8.2 er det OSet jeg har nå og som jeg mener er mye bedre og mer stabilt enn windows.
Sist endret av lydmannen; 15. januar 2013 kl. 01:49.
Sitat av lydmannen Vis innlegg
@Vangsfreaken

..Hvorfor skal jeg kjøpe og betale for ett operativsystem jeg ikke bruker?????

Som sagt, jeg bruker ikke windows, da dette er ett for dårlig OS for min bruk, derfor vil jeg heller ikke betale for det.

Jeg bruker ikke windows, derfor ønsker jeg ikke å kjøpe eller betale for dette OSet.
MEN; jeg ser NED på folk som bruker windows piratkopiert, synes det er lavmål.

håper du forstod nå vangsfreak
Vis hele sitatet...
Jeg forsto fint at du ikke vil verken bruke eller kjøpe Windows, men du får det til å virke fornuftig å piratkopiere operativsystem, samtidig som du sier det er feil og at du ser ned på de som gjør det.

Sitat av lydmannen Vis innlegg
Er ikke 14 år, synes Ubuntu og OSX er bedre styresystemer enn Windows.
Trenger helt stødige OS som ikke krasjer (mediaproduksjon) så har selvsagt OSX.
Har mange dårlige erfaringer med windows.

OSX 10.8.2 er det OSet jeg har nå og som jeg mener er mye bedre og mer stabilt enn windows.
Vis hele sitatet...
Hvis du opplever Windows som ustabilt gjør du noe feil. Jeg bruker både osx og Windows daglig, å begge deler har sine fordeler og ulemper, men ingen av de er mer stabilt enn det andre. Jeg opplever faktisk like mye heng og småproblemer i osx som Windows, men i begge tilfeller skyldes dette vanligvis dårlig programvare fra en 3. Parts leverandør.
Er helt sikker på at Microsoft foretrekker at folk piratkopierer Windows fremfor at de bruker Linux siden en piratkopiert Windows gir dem bedre markedsfeste enn at folk ikke bruker dem i det hele tatt. Det i seg selv er jo god nok grunn til å ikke anbefalt piratkopering.
Microsoft har dratt inn nok utallige milliarder kroner på å være på rett sted til rett tid, noe vi kaller flaks.


Linux-bruker

Eneste grunn til å gi dem penger (les bruke produktene deres) må være manglende kunnskap eller at man er fastlåst i produktene deres.
Jeg forstår jo at det tar tid å sette seg inn i ny programvare, som Linux, så jeg er glad for at jeg hatt interessen for fri programvare i mange år.
Pakkene er jo blitt så fine og lettbrukte nå og det viser jo at det er mulig og lage kvalitetsprogramvare uten at det koster penger.
Jeg sier ikke at det må være gratis. Jeg hadde gladelig heller betalt en "Linux-lisens", men ikke hver gang jeg skaffer en ny maskin...
allt er mye bedre når du kjøper det, uansett hva tjuvraddene som ikke har råd sier
politi bryr seg ikke om slikt, bare last ned du
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
allt er mye bedre når du kjøper det, uansett hva tjuvraddene som ikke har råd sier
Vis hele sitatet...
Alt er bedre når man kjøper det?
Det er absolutt ingen forskjell i windows om jeg kjøper en lisens eller laster ned og bruker REMOVE WAT eller en win 7 loader.

Får uansett akkurat det samme.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
allt er mye bedre når du kjøper det, uansett hva tjuvraddene som ikke har råd sier
Vis hele sitatet...
Jeg har lovlig lisens nå, men har hatt akkuratt samme versjon før, bare piratkopiert.

Tør du påstå at jeg ikke kan uttale meg om dette?

Det her 100% likt, bare lettere og piratkopiere.
(Har faktisk hatt mer problemer med å aktivere lovlig enn det jeg har ulovlig)
Hvis du skal piratkopiere bør du tenke på at du ikke kan få noen support fra microsoft.
Jeg bruker ikke piratkopiert Windows, men kan være noe med at jeg har en Dreamspark bruker hvor jeg kan laste ned omtrent alle Windows OS, til og med W8 gratis.
Sitat av Hermzz Vis innlegg
Hei folkens! Jeg lurer på om jeg bør kjøpe eller piratkopiere Windows? Piratkopiering er jo billigere, men man kan jo få problemer. Kom med deres meninger og begrunn svaret deres
Vis hele sitatet...
En oppgradering til Windows 8 Pro koster 249 kroner.
Du skal ikke knote mye med en piratkopi før du har brukt opp den summen i tid og ergelse.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Inge1994 Vis innlegg
Hvis du skal piratkopiere bør du tenke på at du ikke kan få noen support fra microsoft.
Vis hele sitatet...
Vent, har de i det hele tatt support?

Har aldri hørt om noen som har ringt til microsoft for support, kun ringt til forhandlere eller slikt.

EDIT: Tenker på support som i tlf/email support, vet om nettsiden.
Sist endret av Freddy_fred5; 22. januar 2013 kl. 13:01.
Har du råd til en pc til 7000kr, så har du råd til en lisens til 500! Tenk på det som en vital del av pcen. Software er like dyrt å utvikle som hardware.

Piratkopiering ødelegger markedet, og tvinger prisene på å utvikle ny software opp.

Grunnen til at Windows kan oppleves som litt mindre stabilt for folk uten teknologisk innsikt, er at det er laget for å kjøre på en haug med forskjellige plattformer, til forskjell fra osx som er laget med tanke på en plattform. Installerer du osx på en vanlig laptop, vil det være ustabilt som bare f.
Sitat av Ross Vis innlegg
Har du råd til en pc til 7000kr, så har du råd til en lisens til 500! Tenk på det som en vital del av pcen. Software er like dyrt å utvikle som hardware.
Vis hele sitatet...
500 kr? Trur du bør sjekke markedet igjen.
849 for en billig windows 7 i tillegg til at det er OEM....

Piratkopier og du kan bruke den når du vil, hvor du vil og ikke betale en krone.
Har du budsjett på 7k, så bruker du ikke 5.8k på pc'en og resten på OS. Da går du ned ganske mye i ytelse på selve pc'en.

Den dagen windows har OS for ca 300-400 kr og at det ikke er OEM. Så kan jeg begynne å tenke på å kjøpe OS.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Den dagen windows har OS for ca 300-400 kr og at det ikke er OEM. Så kan jeg begynne å tenke på å kjøpe OS.
Vis hele sitatet...
http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows/buy

249kr!

Kjøpte den jeg og første gang jeg har lovlig lisens siden windows 95.
*edit*
ser du har frem til 31. Januar på deg.
Sist endret av Alphanio; 22. januar 2013 kl. 14:17.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows/buy

249kr!

Kjøpte den jeg og første gang jeg har lovlig lisens siden windows 95.
*edit*
ser du har frem til 31. Januar på deg.
Vis hele sitatet...

Ok. Jeg skulle ha endret til: Når de kommer med et FUNGERENDE OS, så kan jeg vurdere det.
Windows 8 er fortsatt for ustabilt og litt for mange leverandører som f.eks TP-link, Logitech osv har ikke alle drivere tilgjengelig enda for Windows 8, så da er det ikke noe vits i å oppgradere til dette.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Måtte installere nvidia driver, ellers lå alt inne fra før.

Liker ikke bloatware som følger med Logitech drivere o.l likevel.

Windows 7 Oem lisens har vi på jobb så det er ikke att jeg ikke har tilgang til det gratis.
*edit*
Har vert nølende selv men synes det fungerer bra nå.
Sist endret av Alphanio; 22. januar 2013 kl. 14:34.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
500 kr? Trur du bør sjekke markedet igjen.
849 for en billig windows 7 i tillegg til at det er OEM....

Piratkopier og du kan bruke den når du vil, hvor du vil og ikke betale en krone.
Har du budsjett på 7k, så bruker du ikke 5.8k på pc'en og resten på OS. Da går du ned ganske mye i ytelse på selve pc'en.

Den dagen windows har OS for ca 300-400 kr og at det ikke er OEM. Så kan jeg begynne å tenke på å kjøpe OS.
Vis hele sitatet...
849 er fortsatt bare en fjert i forhold til hva folk betaler for eks div skjermkort etc, og et os er en minst like viktig komponent som skjermkortet.

Men det viktigste er å støtte de som faktisk utvikler dette systemet, software ingeniører er kanskje de som jobber hardest / lengst i forhold til lønn, og uten tvil med de mest kompliserte systemene. Jeg kommer alltid til å se ned på folk som piratkopierer, det er utrolig egoistisk, og helt på linje med å stjele innenfor visse segmenter.
Sitat av Ross Vis innlegg
849 er fortsatt bare en fjert i forhold til hva folk betaler for eks div skjermkort etc, og et os er en minst like viktig komponent som skjermkortet.

Men det viktigste er å støtte de som faktisk utvikler dette systemet, software ingeniører er kanskje de som jobber hardest / lengst i forhold til lønn, og uten tvil med de mest kompliserte systemene. Jeg kommer alltid til å se ned på folk som piratkopierer, det er utrolig egoistisk, og helt på linje med å stjele innenfor visse segmenter.
Vis hele sitatet...
Du kan godt se ned på oss. Vi ser ikke opp på dere av den grunn.
Jeg kjøpte OS en gang før. Satt sammen pc'en, installerte windows og 2 dager senere var HK dødt. Fikk nytt HK, måtte installere på nytt. ÅNEI, da fungerer ikke dette lengre siden OS er da bundet til hardwarene du hadde før.

Greit at man skal støtte de som utvikler, men det kan de som absolutt ikke vil piratkopiere (sånn som deg) gjøre istedenfor.
Kan lik så greit bare gå over til Linux som er gratis jeg, men har linux bare pga at samboeren låner pc'en til jobb og hu ikke vil lære seg Linux.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Du kan godt se ned på oss. Vi ser ikke opp på dere av den grunn.
Jeg kjøpte OS en gang før. Satt sammen pc'en, installerte windows og 2 dager senere var HK dødt. Fikk nytt HK, måtte installere på nytt. ÅNEI, da fungerer ikke dette lengre siden OS er da bundet til hardwarene du hadde før.

Greit at man skal støtte de som utvikler, men det kan de som absolutt ikke vil piratkopiere (sånn som deg) gjøre istedenfor.
Kan lik så greit bare gå over til Linux som er gratis jeg, men har linux bare pga at samboeren låner pc'en til jobb og hu ikke vil lære seg Linux.
Vis hele sitatet...

Se for deg at du nettop har brukt 5 år, estimert ca 21 000 timer på å utvikle et nytt spill.
På den tiden har du pådratt deg en enorm gjeld siden du tjener ikke noe mens du faktisk utvikler. Litt frustrerende da hvis en kid legger hele prosjektet ditt fritt tilgjengelig på nettet. Så er det da rettferdig at du fortsatt skal gå i minus når spillet er ferdig, pga ca 40% stjeler det?

Det blir som å selge vafler, bare at for hver vaffel du selger, blir en stjelt. Hvis da det koster 10kr å lage en vaffel, og du selger de for 15 kroner, mister du 5 kroner for hvert slikt salg, til slutt blir tapet for stort, og du må finne en annen jobb.
Resultatet blir at ingen får kjøpe vafler.
Sitat av Ross Vis innlegg
Se for deg at du nettop har brukt 5 år, estimert ca 21 000 timer på å utvikle et nytt spill.
På den tiden har du pådratt deg en enorm gjeld siden du tjener ikke noe mens du faktisk utvikler. Litt frustrerende da hvis en kid legger hele prosjektet ditt fritt tilgjengelig på nettet. Så er det da rettferdig at du fortsatt skal gå i minus når spillet er ferdig, pga ca 40% stjeler det?

Det blir som å selge vafler, bare at for hver vaffel du selger, blir en stjelt. Hvis da det koster 10kr å lage en vaffel, og du selger de for 15 kroner, mister du 5 kroner for hvert slikt salg, til slutt blir tapet for stort, og du må finne en annen jobb.
Resultatet blir at ingen får kjøpe vafler.
Vis hele sitatet...
Piratkopiering er bra markedsføring. Det er mange, meg inkludert, som laster ned spill, filmer og musikk før jeg kjøper det for å se om det er verdt det.
Sitat av Theoneandonly Vis innlegg
Piratkopiering er bra .. før jeg kjøper det for å se om det er verdt det.
Vis hele sitatet...
Hvor lenge skal du prøve et operativsystem før du kjøper det da?
Har betalt for mitt selv og har holdt på med data i 30 år.
Sitat av Theoneandonly Vis innlegg
Piratkopiering er bra markedsføring. Det er mange, meg inkludert, som laster ned spill, filmer og musikk før jeg kjøper det for å se om det er verdt det.
Vis hele sitatet...
Hvor mange tror du laster ned et OS "for å prøve det", for så og kjøpe det på samme måte som mange gjør med spill?
Sitat av Moraan Vis innlegg
Hvor mange tror du laster ned et OS "for å prøve det", for så og kjøpe det på samme måte som mange gjør med spill?
Vis hele sitatet...
For å være ærlig, ingen. Men microsoft taper neppe på at folk piratkopierer OS'et dems.
Sitat av Theoneandonly Vis innlegg
For å være ærlig, ingen. Men microsoft taper neppe på at folk piratkopierer OS'et dems.
Vis hele sitatet...
Det kan godt være, jeg har ingen tall på dette.

For å følge opp din tankegang: taper Ruter på at en person sniker på t-banen? Taper Aftenposten noe på at noen stjeler en avis? Taper butikken noe om noen stjeler en brus?
Jeg skal ikke spekulere i hva du vil svare, men mange vil nok svare "nei" på dette, for så og ombestemme seg og innse at oppførselen kanskje medfører tap for bedriften likevel hvis man mangedobler produktet det er snakk om.
Sitat av Moraan Vis innlegg
Det kan godt være, jeg har ingen tall på dette.

For å følge opp din tankegang: taper Ruter på at en person sniker på t-banen? Taper Aftenposten noe på at noen stjeler en avis? Taper butikken noe om noen stjeler en brus?
Jeg skal ikke spekulere i hva du vil svare, men mange vil nok svare "nei" på dette, for så og ombestemme seg og innse at oppførselen kanskje medfører tap for bedriften likevel hvis man mangedobler produktet det er snakk om.
Vis hele sitatet...
Taper ruter på om en person sniker på trikken fremfor at vedkommende kjøre sin egen bil? Den sammenligningen med aftenposten var litt feil, det blir mer rett å spørre om aftenposten taper på om du ikkje kjøper avisen men likevel leser den.

Spørsmålet er vel heller om Microsoft taper penger på at folk piratkopierer fremfor at dem bruker konkurentene sine systemer som linux eller osx.
Poenget mitt var vel litt mer at når det blir snakk om mange nok av noe som ikke blir betalt for, så vil bedriften som leverer/produserer, tape på det.

Hva skjer hvis ALLE brukere av Windows piratkopierer?

For å svare på det du spør om: ja, Aftenposten taper prisen av en avis dersom noen leser den uten å betale for den. Dersom en bileier dropper bilen en dag, og tar t-banen, taper ikke Ruter nevneverdig på det. Men dersom ALLE bilister velger å snike på t-banen fremfor å ta bilen til jobb, ja så taper de penger.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Det funker like godt med og uten lisens. Moralen i det hele er ikke bra.
Bare ta å last det ned, mye lettere og det sparer deg noen kroner du kan bruke på andre ting.
Låner denne tråden litt så jeg slipper og lage ny for et spørsmål :P
Hva er forskjellen på: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630907#extra og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630907#extra
?
Sitat av BrokenBone Vis innlegg
Låner denne tråden litt så jeg slipper og lage ny for et spørsmål :P
Hva er forskjellen på: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630907#extra og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630907#extra
?
Vis hele sitatet...
Har ikke sjekka linken, men du viser rett og slett den samme linken to ganger, da er det selvsagt null og niks forskjell...