Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1236
Hei!

Kjøpte noe via nettet som ikke holdt mål med VISA gjennom paypal. Så jeg fikk beskjed av paypal om å gå via visa for å gjøre chargeback.

Dette gjorde jeg og mens selger fikk emails med oppdateringer osv, Så fikk ikke jeg ett eneste ett....


Etter paypal hadde fått saken av VISA, Så ble den undersøkt der og paypal satt kontoen til selger i -500euro og sperret den. Saken ble sendt videre til VISA etter paypal hadde sett på den og de støttet selvfølgelig selger, Noe jeg tror de alltid gjør.

Ifølge det selger har fått beskjed om så fikk han følgende mail (google translate)

As you know, we used the information provided to us for
challenge a chargeback against the detailed transaction
below. Despite our efforts, the issuer of the
buyer's credit card has taken a decision in favor of
buyer.

Unfortunately we do not control the outcome of the decision of the
chargeback to take the buyer's issuing bank in a
credit card transaction. By accepting the terms of the
Terms of Use PayPal, consented to accept the decision of the bank
issuer as final and legally binding in such disputes.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke hørt noenting siden jeg startet chargeback fra verken paypal eller visa/dnb.

Men det jeg lurer på er, Vil jeg få tilbake pengene selv om selger ikke har penger på paypal eller konto? For slik jeg forsto det så hadde han null på paypal og minimalt på bankkonto.....

Har lest litt forskjellig, Noen sier paypal må legge ut så lenge chargeback er vunnet hos VISA, Mens noen sier man kun vil få pengene om paypal får krevd de inn fra selger, For han har sagt han nekter å betale kravet fra paypal....



Håper på hjelp fra noen som har vært igjennom denne mølla før.
Du får pengene dine av VISA uansett hva PayPal og selger foretar seg. Det er fordelen med å benytte kredittkort til netthandel.