Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2207
http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/f...e-4023924.html

Hun var jo en kvinne med kontroversielle meninger, men etter min mening er det å feire døden hennes på denne måten virker ganske sykt...
Absolutt respektlaust.
Ho kan da ikkje ha vore så galen?

"Speak no ill of the dead"
Sitat av temp3r Vis innlegg
Ho kan da ikkje ha vore så galen?
Vis hele sitatet...
Jo, det kan hun. Jeg kan vel ikke si at jeg feiere, men hun har ødelagt så mye for så mange at jeg kan godt forstå de som gjør det.
http://www.youtube.com/watch?v=B1NyWbhCxZE
Margaret Thatcher var en jævla aristokratbitch, som virkelig fikk skutt fart i skillet mellom rik og fattig i England. Fattern bodde i england fra 82-86, og fortalte meg for noen år siden av Thatcher var hatet av studenter og arbeiderklassen.

Så joda, for noen er sikkert dette verdt å feire med både champis og øl.
At dama gjorde mye galt er det liten tvil om. Nå på slutten var hun visstnok dement og hadde uansett ingen makt.

Å feire at noen er døde er i mitt hode galt uansett hvem det er.
Sitat av Dr_Alzheimer Vis innlegg
Å feire at noen er døde er i mitt hode galt uansett hvem det er.
Vis hele sitatet...
Virkelig? Gaddafi, Hitler, Bush osv ble/vil bli feiret fra min side iallefall.
Det finnes langt mer avskyelige aktiviteter som bør tas tak i der ute i den store verden enn at noen jubler over en politikers dødsfall. Det finnes nok en god del mennesker som gjerne vil danse over graven hennes, og det sier vel sitt. Men dette er kanskje vanskelig for nordmenn å forstå da vi ikke har noe særlig peiling hva som egentlig foregikk i Storbritannia da hun var statsminister.

Det er mange år siden hun var aktiv i politikken, og at dama nå er død gjør jo overhodet ingen forskjell på det politiske systemet i Storbritannia uansett. Det var jo en god del av dem som jublet da Saddam Hussein ble hengt, og da Osama Bin Laden ble tatt av dage. Var det veldig mange som gråt over Adolf Hitler i mai 1945, kanskje?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Eneste grunnen til at jeg visste hvem Thatcher var er jo hatet Roger Waters hadde mot henne etter falklandskrigen etc.

Genialt album btw :

http://www.youtube.com/watch?feature...v=AqonCo0A68o#!
Er det ikke erkemerket på at man har vært en suksessfull politiker/leder hvis folket feirer døden din mer enn bursdagen din?
Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Virkelig? Gaddafi, Hitler, Bush osv ble/vil bli feiret fra min side iallefall.
Vis hele sitatet...
Virkelig. Selv om jeg forstår at det må ha vært stort for deg å være med å feire Hitlers død og krigens slutt

Men seriøst: Når fæle mennesker som de du nevner (og Thatcher for den saks skyld) dør, bør vi forkaste idéene og fordømme handlingene deres, ikke feire at et menneskeliv er avsluttet.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Dr_Alzheimer Vis innlegg
Virkelig. Selv om jeg forstår at det må ha vært stort for deg å være med å feire Hitlers død og krigens slutt

Men seriøst: Når fæle mennesker som de du nevner (og Thatcher for den saks skyld) dør, bør vi forkaste idéene og fordømme handlingene deres, ikke feire at et menneskeliv er avsluttet.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det var en god dag når bin laden døde.
*thatcherismens* død hadde vært verdt å feire. døden til en gammel senil dame - sannsynligvis med en familie som var glad i henne - gir ikke verden noen grunn til å feire...
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Jeg synes det var en god dag når bin laden døde.
Vis hele sitatet...
Så bra at du koste deg. Kan du forklare hvorfor?
Sitat av Dr_Alzheimer Vis innlegg
Men seriøst: Når fæle mennesker som de du nevner (og Thatcher for den saks skyld) dør, bør vi forkaste idéene og fordømme handlingene deres, ikke feire at et menneskeliv er avsluttet.
Vis hele sitatet...
Forsåvidt sant, men om man ikke aksepterer at folk feirer at noen mennesker dør er det vel ikke lange veien til å sensurere kritikk av 'the bitch' av hensyn til familien hennes (eller eventuelt andre grunner til at man ikke burde feire).
Thatcher var en meget offentlig person, og om det kommer hyllester av henne etter hun dør burde man også kunne skrive kritikk. Thatcher var mer et symbol enn et menneske for mange, og jeg tror at spesielt i disse budsjettnedkuttingstider som er i England for tiden er det mange som ønsker å tro at idéene hun symboliserte dør med henne.
Jeg skjønner godt de som feirer at hun er død og jeg ser ikke hvorfor de burde nektes det? Dama ødela livet til mange mennesker og var hata av ennå fler.

Så lenge folk ikke ljuger om døde folk ser jeg ingen grunn til at man ikke kan si hva man vil om dem.
Jeg vil selvfølgelig ikke nekte noen å feire. Dette er et diskusjonsforum - alt jeg skriver er ikke forslag/krav til nye lover
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Til tross for det enorme hatet og den enorme motstanden mot henne, både i Storbritannia og i andre steder i verden, så sto hun likevel fjellstøtt på sitt - og ikke glem, dét gjorde hun stod fjellstøtt med demokratiske virkemidler.
Dét er det ikke alle ledere som har gjort, hverken i Vesten eller utenfor Vesten/vestlige demokratier. Hun overbeviste alle med politikken sin.

Storbritannia var i en dyp nedgangsperiode på 70-tallet. SPesielt økonomisk, men også politisk og sosialt. Hun var den som fikk landet og folket tilbake på rett kjøl. Man kunne jo ikke gjøre alle fornøyde med "pakken" sin, slik at mange ble i kjølvannet av Thatcherismen rimelig misfornøyde.

Hun nevnte at Tony Blair var noe av det beste "produktet" av hennes styre, og hvis vi ser i retrospektiv, er Blair nesten like mye hatet _nå_ i Storbritannia (spesielt for Irak-krigen), som Thatcher var på 80-90-tallet.
Men Blair fikk også UK tilbake på rett kjøl, etter flere år med en middels dårlig høyre-konservativ regjering, som ikke gjorde noe ut av seg.
Men jeg må bare skyte inn at personlig mener jeg det var en stor feilvurdering av britene og Blair å støtte USA i Irakkrigen, som vi vet var fuillstendig ulovlig. Ellers har britene mye å takke Blair for, akkurat som Thatcher.

... Tilbake til Thatcer; Dama var rett og slett absolutt kompromissløs, og beintøff[...] Jeg synes kompromissløs-het er en god egenskap, selv om det bør brukes med måte. Det å inngå kompromisser betyr jo å vanne ut sitt opprinnelige standpunkt. Her i Norge, og i vår kultur lærer man å ofte inngå kompromisser, men hvis man ser nedi Europa forfekter man mer en tøffere stil, f.eks lederstil. (....) Det betyr ikke nødvendigvis at jeg er enig i politikken hennes, men hun var en person/personlighet Storbritannia trengte for å komme seg ut av krisen på 70-tallet, som i særdeleshet de helt rabiate fagforeningene skapte[COLOR="Gray"] (..var rabiate på 70-tallet, er langt ifra det nå)[/COLOR].
Sist endret av aeon_illuminate; 10. april 2013 kl. 00:40.