Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2906
Hei,
jeg er 18 år, og har derfor lov å kjøpe alkohol opp til 21% (ca trur jeg),
men da jeg så litt på nett fant jeg en nettside hvor jeg kunne kjøpe 1L Jeger (35%) på nett til ca 180kr.
Er det noen som har kjøp alkohol fra utlandet på nett før, å vet om postkontoret sjekker prosent, slik at jeg dermed ikke får varen?
Eller holder det at jeg er 18år?
Takker for alle hjelpende svar!
De sjekker det helt sikkert.
Se tollsatser og avgifter f.eks her: http://www.toll.no/no/handle-i-utlan...rt-av-alkohol/
Ok...
takker for svar!
Blir det tatt på grensen, så vil du nok måtte oppgi alder.

Bestiller man fra vinmonopolet, så må man vise til gyldig alder for å få pakken utlevert.
Forstår det vis det bestilles fra Vinmonopolet, men tenkte for eksempel ved bestilling fra Tyskland der aldersgrensen på all alkohol er 16, men den gledes stoppes sikkert ved grensen til Norge ja...
Sitat av DONTpressESC Vis innlegg
Forstår det vis det bestilles fra Vinmonopolet, men tenkte for eksempel ved bestilling fra Tyskland der aldersgrensen på all alkohol er 16, men den gledes stoppes sikkert ved grensen til Norge ja...
Vis hele sitatet...
Må nok skuffe deg og si at det (heldigvis) ikke er lik aldersgrense på øl og sprit i Tyskland. Opp til noenogtyve prosent kan man kjøpe fra man er 16, men det er 18 års aldersgrense på sterkere saker. (Tilgjengeligheten er riktignok mye høyere, du kan kjøpe 1,5 liters flasker med Jäger i Berlins svar på vg-sjappene, for å ta et eksempel).
Sist endret av Bl4derunner; 27. januar 2015 kl. 22:29.
Ok, da får jeg finne noen pol-varer til isteden, det er ikke noen som vet drikker som smaker litt likt Jeger, bare med mindre prosent tilfeldigvis?
Fisherstorm kan kanskje være noe? Smaker mer Fishermans Friend om noe, dem ligger på 21,5% og 32% tror jeg.
Da må det prøves! Tusen takk for alle tips, det har vært veldig hjelpsomt!
Orginal gul-orginal blå-orginal blå dansk lakris sprit
Sitat av infamous x Vis innlegg
Orginal gul-orginal blå-orginal blå dansk lakris sprit
Vis hele sitatet...
Vi pleier å kjøre en shot av denne pr. mål i fifaturninger blant kompisser, og den går rett i fletta Original Blå (30%) that is.
TS er 18 år, og får ikke kjøpt denne.
Evt. kjøp 21% vodka og lag din egen tyrker, om du liker smaken på tyrker.
Finnes det noen nettsider fra evnt. Tyskland hvor alkohol er billig, som sender til Norge og ofte kommer forbi tollen? f. eks at det er pakket som gave eller noe? :P
Tviler på det, siden de vil sjekke alder ved henting av varene så vil de sannsynligvis vite om det er alkohol som sendes fra profesjonelle aktører. Men siden alkoholen er så billig i utlandet er det sikkert mulig å få den til Norge for under 200, da slipper du toll vil jeg tro