Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 26660
Digital nomade
trippy's Avatar
Noe mildt noe uten så mye tobakkssmak, men heller ikke noe menthol shvip. Skal smake så mye som mulig bønne.
En gang for maange år sia var vi i beit for tobakk, men hadde flis.
-Men hadde hatt fest dagen(e) før, så det var plenty av sneiper i askebegrene. -Ikke noe vi i utgangspunktet ville røyke på.. Ganske så uapetittelig igrunn, helt til jeg kom på en idè:

Jeg kokte tobakken i litt vann og tørka den (vannet som jeg tømte ut var jææævlig brunt, og tok nok med se en stor del av både tjære og nikotin).

Resultatet ble et særdeles velsmakende og lettrøykt mekk, og anbefales på det varmeste..
For ettertiden ble dette noe jeg gjentok hvis jeg skulle mekke mer enn bare littegrann..
Ta den mildeste tobakken du personlig liker,legg alt over på ett papir og tørk knusk tørt.
Ta ett gammelt dørslag i stålnetting,putt tobakk oppi og gni rundt.
Voila der sitter du med helt fin mekketobakk,alt det store blir igjenn i dørslaget

Ang. koke tobakk i vann har jeg aldrig prøvd men har brukt sterk Etanol til dette en gang og det ble bra det.

Hvis noen synes det blir for tørt kan du fukte tobakken som vanlig med en potetskive el.
petterøes blanding 4 er helt perfekt - lite ører og fint snitt. Og mild smak. Den blir stadig vanskeligere å få tak i, i vanlige butikker for tiden, men da er Gul blanding 3 en fin erstatter.
Har testet det meste av tobakk som finnes i dagligvareforretningen og har kommet fram til gul Camel som min favoritt.

Eneste kriterie er smak, og gul camel som er roastet har en søt og mild aroma som jeg synes passer utmerket i joint.
▼ ... flere år senere ... ▼
Manitou er som andre tidligere har nevnt, et godt alternativ. Tobakken er lys, kuttet i fjerde og inneholder ikke parfymestoffer. Ørene er nermest fraværende og smaken er relativt mild. Toaster du den blir smaken merkbart mildere, dog du får en ny markant "toasted" smak. Den blir også lett å knuse til ønsked formål. Denne er desverre ikke å finne i normal dagligvare men nærmest alltid å få tak i på en tobakksforretning, eller i en og annen privat kiosk.

Personlig vil jeg si dette er det beste alternativet pga mangelen på parfymestoffer som vil tukle med de andre smakene i røyken. Samt at den er rimelig vanlig å komme over i de fleste byer i landet.

Ellers er hva du bruker av tobakk en total smakssak og jeg anbefaler du prøver forskjellige produkter du har hatt god erfaring med tidligere.

Håper dette kan komme til nytte..
Hvis jeg forsto det rett så røyker du i vannpipe. Jeg pleide å først legge en klype frukttobakk nederst i bowlen, deretter en god del greens (aldri prøvd med brunt), så en liten klype frukttobakk oppå der igjen, og til slutt ca 0,1-0,2 med grønt. Funka fjell og smakte great
Siden jeg ikke bruker nikotin, så går det nesten utelukkende i Kent White sigaretter, da den nesten ikke inneholder nikotin.
Hva er meningen med en slik tråd hvor alle kaster ut sine egne personlige meninger angående hvilken tobakk som er best til mekking? Hva med tråd om hva som er det beste til middag?
Definer bra mekketobakk først. Er det viktig at den er naturlig, økologisk dyrket? Eller, skal den være uten øyner, eller kanskje tørr? Kanskje fersk? Og ikke minst hvorfor.
Hvis du er som meg og ikke liker tobakk smaken eller nikotin kicket i en joint, så ville jeg anbefalt Kent HD. Den har kun 0.1mg av tjære og nikotin og etter toasting så er den utrolig mild og smaker nøytralt.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Rød eller blå Pall Mall er best, ingen protest!
Den har ingen ører eller kvister, bare mild og fin tobakk.
▼ ... flere år senere ... ▼
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Lyse petterø sigaretter er Quick and easy.

Ellers går det mye i rød Mix.
Jeg slutta å røyke sigg for ca 2 år siden, men røyker fortsatt hasj.
I alle de åra jeg har røyka hasj (ca 12 år) har jeg vell prøvd det meste å mekke med og finni ut at petterøes lys blå
er uten tvil den beste, mild tobakk med lite nikotin (noe du ikke trenger i et mekk å ihvertfall om du ikke røyker sigg) og heller ingen kvister og "ører". Med det sagt så kan jeg jo også si hvordan jeg mekker, jeg toaster siggen bra, gnir tobakken ut av sigaretthylsteret og pulveriserer tobakken, deretter tar jeg bønna (04-05) og fliser ut i tobakken før jeg deretter brenner raskt over og gnir.
Hvit petterøes eller blå camel er de jeg syntes er best til mekk. Røyker ikke sigg så det er greit med litt mild tobakk i spliffen
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Kjøp lucky stricke rulle tobakk, den er uten ører
Vis hele sitatet...
Unnskyld, uten ører? Hva betyr det?

Jeg bruker enkelt og greit billigste jeg får tak i, likegyldig, hasj er hasj
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Unnskyld, uten ører? Hva betyr det?
Vis hele sitatet...
Ører, øyer eller hva man kaller det, er bladstilk som er kuttet opp og er som oftest en del av tobakken.
Det kan ligne litt på små ører eller øyne, er tykkere og brenner annerledes enn resten av tobakken, mange bruker tid på å fjerne disse fra tobakken før man gnir inn hasjen eller blander med weed.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Siden tråden har blitt dratt opp fra de døde så kan jeg vel gi mine to cents og:
Brukte lenge tobakk, mer verdi for pengene var tankegangen. Bruke Rød Mix en stund, så over til Gul Mix, så over til Petterøes Lys tobakk.
Etterhvert endret jeg rutinene mine, jeg orket ikke å riste/toaste tobakken noe særlig.
Jeg synes sigaretter hadde en skarp smak, mens tobakk var rundere og mildere, men etterhvert endret jeg mening:
Den runde smaken til tobakk synes jeg ble for mye, nesten kvalmende.

Nå går det i petterøes sigaretter, jeg behandler ikke tobakken noe særlig, bare ut fra hylsen sin og gni sammen noe god grønt.
De gangene jeg røyker med tobakk, så går det i hovedsak i rød 3. Synes det smaker best, men finner i tillegg kombinasjonen veldig nostalgisk.

Tips til risting av tobakk:

1. Finn en liten sil/sikt (av metall naturligvis).

2. Legg tobakken i silen og brenn under med lighter. Flammen skal røre bunnen og beveges kontinuerlig.

3. Når tobakken kjennes tørr nok ut, gnir du den bare mot bunnen av silen til alt er filtrert. Da sitter du igjen med perfekt (imo.) bongtobakk i blekka, igjen i rista ligger ører/kvister osv. som du nå slipper å pelle ut selv.

Profit, eller hva nå man sier
Sist endret av Chillipølse; 31. januar 2018 kl. 00:38.
Mohawk (aus Deutschland)
Auld kendal (unscented)
Særeste av de sære
shallabajs's Avatar
Husker når jeg bodde i kollektiv så hadde jeg en romkamerat som kjøpte petterøes hvit. Han lagde en slags stekepanne av aluminiumsfolie, brant den litt, deretter roastet han tobakken på stekeplata med den. Funka utrolig bra, smakte godt og var knall å rulle med.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har brukt petterøes hvit i flere år til mekk, det er min favoritt. Lite nikotin, trekker godt, og smaken er god.
Kent white om du ikke er hypp på nikotin og tjære
Blue Master sigaretter, inneholder kun fin tobakk