Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3689
God kveld!
I dag var jeg i et møte med barnevernet, der de tok opp min bruk av cannabis. Jeg skal nå avlegge urinprøve på helsestasjonen en gang i uka i et år, og jeg tror jeg skal klare å holde meg unna i denne perioden.
Jeg har røykt så å si daglig siden juni i fjor med en måneds pause i august/september, men jeg tok siste trekk på fredag.
Vanligvis drikker jeg mellom 2 og 4 liter vann hver dag, og det har jeg gjort siden i høst. Mener å huske at dette skal ha noe å si for hvor mye avfallsstoffer som vises i urinen(?) Er det noen som helst mulighet for at den første prøven er negativ eller bør jeg forvente at den er positiv?
Blir jeg sjekket kun for cannabis, eller ser de etter andre stoffer også? (De gangene jeg drikker alkohol, liker jeg å kombinere det med et par piller eller litt kokain)
Dersom jeg mot formodning ikke skulle klare å holde meg unna, kunne The Wizzinator vært en løsning? Er det stor mulighet for å bli tatt i å "jukse" på prøvene?
På forhånd takk for svar!
Sist endret av Slafs; 27. januar 2015 kl. 21:48.
Hvilke stoffer de tester kommer an på prøven de bruker. Du kan stikke på apoteket og kjøpe en, koster ca 400 kroner. Vanligvis tester den for de 5 mest vanlige stoffene. THC, Benzo, Amf, kokain og en til jeg ikke kan huske. (Var ihvertfall det på min)

Det varierer hvor lenge THC kan spores i kroppen din. Forbrenningen din har alt å si her. "Gjennomsnittlig" vil THCen sitte i ca to måneder ved såpass hyppig bruk som du har hatt.
Når er den første prøven din? Hvis den er i nær fremtid er svaret nei.
Vet de for fakta at du røykte, eller vil det ha noen konsekvenser hvis de "finner ut at du røykte"? De vil naturligvis vite at THCen er sporbar i urinen ganske lenge, så hvis dette møtet fant sted fordi du er blitt ferska i røyking så er ikke det noe du trenger å bekymre deg for.
Sist endret av PerPerPerPer; 27. januar 2015 kl. 22:06.
Anbefaler deg på det sterkeste å drite i å stresse med rømningsveier som svært ofte ikke fungerer, og heller gå med alkohol et år. Du kan fucke opp så utrolig mye om du failer gang på gang. Et år av livet ditt, så kan du røyke så mye du vil. Se på det som en test for psyken din, og viljen din. =)
Tror nok den prøven blir positiv.. Du kan prøve å vanne ut pisset ditt (dette fjerner ikke THC!) og ta et par B-vitaminer, dette gjør pisset ditt gult, så ser de ikke at du har vanna ut.
De tester for, som per sa, THC, benzo, amf, kokain og opium/heroin (tror jeg..)
Men prøv å ikke røyke før du er ferdig, du kommer bare til å ha noia for å pisse positivt hvis du toker, trust me
Trådstarter
Takk for svar!
Har bestemt meg for å droppe ulovlige stoffer dette året, og heller starte å trene og spise sunt igjen.
Første prøve er i morgen, så får se hvordan det går.
Fett! Lykke til
Sitat av losji Vis innlegg
Tror nok den prøven blir positiv.. Du kan prøve å vanne ut pisset ditt (dette fjerner ikke THC!) og ta et par B-vitaminer, dette gjør pisset ditt gult, så ser de ikke at du har vanna ut.
De tester for, som per sa, THC, benzo, amf, kokain og opium/heroin (tror jeg..)
Men prøv å ikke røyke før du er ferdig, du kommer bare til å ha noia for å pisse positivt hvis du toker, trust me
Vis hele sitatet...
På sånne tester måler de hvordan urinen er, husker ikke om det var noe med verdier eller latt urin. Tallene er en del høyere når jeg har drukket masse vann. Men kan jo hende det hjelper med b vitamin, jeg bare stussa litt siden du sa at pisset blir gult så dem ser det ikke. Jeg tviler sterkt på at de står å studerer urinen. Ikke meninga å virke bitch ellerno nå men, jeg synes det var litt morsomt hvis jeg forstod def riktig
Sitat av marley95 Vis innlegg
På sånne tester måler de hvordan urinen er, husker ikke om det var noe med verdier eller latt urin. Tallene er en del høyere når jeg har drukket masse vann. Men kan jo hende det hjelper med b vitamin, jeg bare stussa litt siden du sa at pisset blir gult så dem ser det ikke. Jeg tviler sterkt på at de står å studerer urinen. Ikke meninga å virke bitch ellerno nå men, jeg synes det var litt morsomt hvis jeg forstod def riktig
Vis hele sitatet...
Når jeg var på pissing (dette var hos politiet da), så var det ikke noen "måling". De så bare hvis pisset så ut som vann, og da sa de at jeg måtte komme og ta en ny prøve.
Trådstarter
Sitat av losji Vis innlegg
Når jeg var på pissing (dette var hos politiet da), så var det ikke noen "måling". De så bare hvis pisset så ut som vann, og da sa de at jeg måtte komme og ta en ny prøve.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Jeg pisser veldig sjeldent gult, som regel er det ganske blankt og ser litt ut som vann. Må jeg slutte å drikke så mye om prøven skal bli "godkjent"?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei! Jeg lurer på hvorfor Benzo slår ut på urinprøven hos legen, når jeg ikke har spist noen tabeletter som inneholder dette (såvidt jeg vet).
Dette gir meg mange problemer, og vil derfor veldig gjerne finne ut hvorfor legen får dette resultatet på min urin.

Har en liste over diverse piller jeg har tatt i perioden før, men virker rart for meg at noe av dette skal slå ut. Men kanskje dere har mer peiling og kan hjelpe.
Relpax (migrenemedisin)
Cetrizin Myland (allergimedisin)
Bio Energi Tablets (Mexicanske migrenetabeletter)

Hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg å sjekke ut dette eller evt vet noe om det.
enig med relevant, hold deg til alkohol mens du pisser, jeg gjør det. er litt kjipt men det fungerer
Sitat av wildone Vis innlegg
Hei! Jeg lurer på hvorfor Benzo slår ut på urinprøven hos legen, når jeg ikke har spist noen tabeletter som inneholder dette (såvidt jeg vet).
Dette gir meg mange problemer, og vil derfor veldig gjerne finne ut hvorfor legen får dette resultatet på min urin.

Har en liste over diverse piller jeg har tatt i perioden før, men virker rart for meg at noe av dette skal slå ut. Men kanskje dere har mer peiling og kan hjelpe.
Relpax (migrenemedisin)
Cetrizin Myland (allergimedisin)
Bio Energi Tablets (Mexicanske migrenetabeletter)

Hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg å sjekke ut dette eller evt vet noe om det.
Vis hele sitatet...
Har også brukt bedøvelseskrem som er kjøpt i Mexico, brukte en god del av denne fordi jeg tok tattovering på hele overarmen
Sist endret av wildone; 27. februar 2015 kl. 17:39.
Du kan bruke andres piss i sprøyte om de ikke glaner for mye. Bare sørg for at denne holder kroppstemperatur.

Jeg røyka i ca 8-9 år og måtte plutselig pisse hver uke.

Tok vel 3 måneder før jeg var "frisk" og "rein" som de kalte det
Trådstarter
Merkelig nok ble jeg rein på under 2 uker etter 6 mnd daglig røyking. Som sagt holder jeg meg til alkohol dette året, men har blitt bedt med på tur til Amsterdam til sommeren. Da må jeg mest sannsynlig pisse enten hver andre uke eller 1 gang i mnd. Har lyst til å dra, men er litt bekymret for at prøven blir positiv. Dersom jeg drar og deretter pisser positivt, kan jeg "skylde på" at jeg har vært i amster eller har ikke dette noe å si, selv om jeg kan dokumentere at jeg har vært der?

Sitat av wildone Vis innlegg
Hei! Jeg lurer på hvorfor Benzo slår ut på urinprøven hos legen, når jeg ikke har spist noen tabeletter som inneholder dette (såvidt jeg vet).
Dette gir meg mange problemer, og vil derfor veldig gjerne finne ut hvorfor legen får dette resultatet på min urin.

Har en liste over diverse piller jeg har tatt i perioden før, men virker rart for meg at noe av dette skal slå ut. Men kanskje dere har mer peiling og kan hjelpe.
Relpax (migrenemedisin)
Cetrizin Myland (allergimedisin)
Bio Energi Tablets (Mexicanske migrenetabeletter)

Hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg å sjekke ut dette eller evt vet noe om det.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke noe særlig om benzo, men du har nok fått i deg noe som slår ut på det ja. Jeg mener å huske at det finnes prøver som er grundigere og dermed kan bevise at du ikke har brukt det. Kan du ikke høre med legen din om det er mulig å ta en slik test?
I tillegg kan du sjekke innhold i pillene du har tatt opp mot stoffer som kan gi falske positive prøver mot f.eks denne siden.
Det er ikke ulovlig for nordmenn å røyke cannabis i utlandet såfremt det er lovlig i det landet.
Kjøp og salg derimot går under straffeloven og dette kan du straffes for.
Hvis du derfor innrømmer å ha røyket, men er veldig klar på at dette var noe du FIKK, ikke betalte for, er det ikke straffbart.

Hva barnevernet synes om saken er noe helt annet, men det gjelder å være litt harde med dem, ikke finne seg i all mulig dritt de kommer med, da blir du aldri ferdig med dem.
Sist endret av pkk1990; 2. mars 2015 kl. 02:56.
Sitat av Slafs Vis innlegg
Som sagt holder jeg meg til alkohol dette året, men har blitt bedt med på tur til Amsterdam til sommeren. Da må jeg mest sannsynlig pisse enten hver andre uke eller 1 gang i mnd. Har lyst til å dra, men er litt bekymret for at prøven blir positiv. Dersom jeg drar og deretter pisser positivt, kan jeg "skylde på" at jeg har vært i amster eller har ikke dette noe å si, selv om jeg kan dokumentere at jeg har vært der?
Vis hele sitatet...
Når det kommer til barnevern og helsevesen er disse mindre opptatt av lovligheten av rusmidlene du inntar enn de implikasjonene de antar at er forbundet med at du inntar dem. Disse instansene opererer med en forståelse av at man er syk så lenge man inntar ulovlige rusmidler jevnlig, og har de først informasjon om at du har hatt et jevnlig bruksmønster over en lengre periode tidligere, kommer de til å se alvorlig på en positiv urinprøve. Mao. så vil det ha lite å si om du kan dokumentere at du har inntatt stoffet på et sted hvor dette ikke er straffbart, de vil fortsatt anse dette som et "sykdomstegn".

Dersom du vet med sikkerhet at du har en måned på deg fra du reiser til Amsterdam til du skal avlegge neste urinprøve så vil jeg anta at sjansen for å avlegge en positiv urinprøve etter turen er minimal, dersom konsumet holdes innenfor rimelighetens grenser. Spesielt siden du allerede har opplyst at du ble ren på 2 uker etter 6 måneders jevnlig inntak.

Selv om risikoen, vurdert ut fra de opplysningene du kommer med fremstår som lav, så er det viktig at du tenker deg godt om før du bestemmer deg for å dra på en eventuell tur. Du må gjøre deg opp en mening om hvorvidt den subjektive nytteverdien overgår den potensielle risikoen.