Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3759
Tenkte jeg skulle hule ut en ganske tjukk bok jeg fikk gratis, og hjemme ting i den, men da jeg ser på youtube, så bruker de tremil på utsiden. Tremil på utsiden ser jeg hardt for meg at kan fungere, og lurer da på om det er muligt da å slå en spiker gjennom en bok uten at du ødelegger den helt? Noen andre tips, eller erfaringer da jeg skal starte å skjære?
Noen som foresten vet hvordan jag kan "låse" boka på en diskré måte?
Jeg brukte tapetkniv på ett donald duck bok. skjærte en firkant så hart jeg kunne i mange lag helt til den gikk hele veien gjennom. (sorry for dårlig skriving er ganske trøtt)
Ingen anelse hvordan du kan hule ut boken, men for å låse den burde vel en liten elektromagnetisk lås gjøre susen, samt være mulig å skjule fullstendig inni boken.
Sist endret av Dimergon; 18. mars 2012 kl. 01:18.
Poenget med å hule ut en bok er jo å gjemme unna ting der folk aldri kunne finne på å lete, så om noen ser en bok med en lås på så kan du ta deg faen på at det er den første plassen de kommer til å lete
Sitat av halsen89 Vis innlegg
Poenget med å hule ut en bok er jo å gjemme unna ting der folk aldri kunne finne på å lete, så om noen ser en bok med en lås på så kan du ta deg faen på at det er den første plassen de kommer til å lete
Vis hele sitatet...
Ja, lol.

For den eneste måten å låse noe på er med en svær hengelås som henger utenpå boken...
Sitat av halsen89 Vis innlegg
Poenget med å hule ut en bok er jo å gjemme unna ting der folk aldri kunne finne på å lete, så om noen ser en bok med en lås på så kan du ta deg faen på at det er den første plassen de kommer til å lete
Vis hele sitatet...
Bøker står gjerne med etikettsiden ut, altså med siden med alle sidene inn, der hvor låsen skal sitte.

Når noen en gang tar ut boken, så ville de jo åpne den uansett, og da er det like greit å ha en lås der så den personen ikke får se hva som er inni. Det man bør passe på er å velge den boka som er minst sannsynlig at noen velger.
Sånn du mener?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det man bør passe på er å velge den boka som er minst sannsynlig at noen velger.
Vis hele sitatet...
Hint: En halvgammel utgave av Store Norske Leksikon burde duge fint. God plass også.
en hul bok er jo selvfølgelig tøft, men ett dvd/spill-cover funker også. spesielt om du har den tykke typen med plass til 4/8 plater å fjerner midtdelen
Mormoner-bibelen?
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
Flotte svar, men jeg har allerede boken, lurer bare på hvordan jeg kan låse den diskré, og om det går Ann å bruke spiker til å holde sidene sammen? Jeg mener: telefonkatalogtynne sider er jævela harde! Vet av erfaring at de stopper kuler!
Sitat av stukeren Vis innlegg
Jeg mener: telefonkatalogtynne sider er jævela harde! Vet av erfaring at de stopper kuler!
Vis hele sitatet...
Tør jeg spørre hvordan du vet dette?
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Mormoner-bibelen?
Vis hele sitatet...
Hehe, faktisk ikke, satt meg ned å snakka isteden, vi kom frem til en løsning begge partner er enige i, jeg melder meg ut av statskjærka, og de prakker ikke å meg noe med Gud å gjøre! Haha, det er en gamma, og ganske tjukk leksikonsbok!
Sitat av stukeren Vis innlegg
Flotte svar, men jeg har allerede boken, lurer bare på hvordan jeg kan låse den diskré, og om det går Ann å bruke spiker til å holde sidene sammen? Jeg mener: telefonkatalogtynne sider er jævela harde! Vet av erfaring at de stopper kuler!
Vis hele sitatet...
Fjern alt papir, sett inn en ramme av tre=
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Tør jeg spørre hvordan du vet dette?
Vis hele sitatet...
Spørr i vei, Så på at en bekjent tokk med seg rifle, og telefonkatalog på skyte amen, og skøyt ivei! Har har håpe lisens, og alt foregikk på lovelig vis
Neutral Good
Mith's Avatar
Å gjemme ting i bøker er stjerneeksempelet på Security through obscurity, det er med andre ord ingen vits å prøve å spikre igjen boka, hele konseptet går ut på å gjemme ting der du tror ingen vil lete.
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Fjern alt papir, sett inn en ramme av tre=
Vis hele sitatet...
Neimen meg ikke dum! Har metervis av tynne lister hjemme, er jo forsovidt bare å "tvinge/lime" disse in! Men noen erfaringer på om spiker fungerer?
Du må jo gjerne kjøre en spiker igjennom sidene etter å ha hulet den ut, men dersom det ikke er noen mothakker på spikeren vil den jo ikke holde noe særlig.
Hvis du ikkje har hulla ut boka enda, so skal eg fortelle deg av erfaring att kniv blir å ta lang tid.
Prøv heller ei båremaskin 'hull for hull', som eg gjorde.
For og gjemme stæch og stjelte penger og slikt må mann helst bruke Norges Lover. Ganske så stor nok plass.

OT: Bruk en scapel til og sjære ut sidene. Disse får du kjøpt billig som F på biltema.

Sitat av stukeren Vis innlegg
Spør i vei, Så på at en bekjent tok med seg rifle, og telefonkatalog på skyte banen, og skøyt i vei! Har har våpen lisens, og alt foregikk på lovelig vis
Vis hele sitatet...
Jeg måtte desverre bare rette litt på skriveleifen din.
Kjøpte det på Clas Olsson for 3 dager siden en bok med hemmelig rom og du kan låsen den det syns ikke i det hele tatt for du må opne første side i boka for og så komme til en plate med lås og et stort rom inne til og gjemme unna noen svarte penger eller narko eller hva DU. Måtte ønske

Sitat av DingoXo Vis innlegg
Kjøpte det på Clas Olsson for 3 dager siden en bok med hemmelig rom og du kan låsen den det syns ikke i det hele tatt for du må opne første side i boka for og så komme til en plate med lås og et stort rom inne til og gjemme unna noen svarte penger eller narko eller hva DU. Måtte ønske
Vis hele sitatet...
Kr 130 ikke mer vartfall
Det jeg vil anbefale deg er å skaffet et metallskrin du kan ha inni hullet du kutter ut av boken. det blir lettere å låse metallskrinet og lukke boken rundt, instedet for å låse selve boken.
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
Har ordna boka nå! Først spikret jeg rundt og etterpå tok jeg tapetkniv og hula ut boka. Spikerene sitter som bare fa*n. Har jo faktisk norske lover fra 95 , men syntes at denne har mere verdi i "book edition" en i "hul edition"

Sånn reint praktisk, så er boka jævela fin, kan stjæle, gjemme, eller skule veldig mye!!

Noen andre som har noen sånne bøker eller?

Hvor kan jeg få tak i tjukke bøker? Bortsett fra loppemarkeder da
Sitat av stukeren Vis innlegg
Har ordna boka nå! Først spikret jeg rundt og etterpå tok jeg tapetkniv og hula ut boka. Spikerene sitter som bare fa*n. Har jo faktisk norske lover fra 95 , men syntes at denne har mere verdi i "book edition" en i "hul edition"

Sånn reint praktisk, så er boka jævela fin, kan stjæle, gjemme, eller skule veldig mye!!

Noen andre som har noen sånne bøker eller?

Hvor kan jeg få tak i tjukke bøker? Bortsett fra loppemarkeder da
Vis hele sitatet...

Brukthandel