Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 5702
Har noen gram hasj, og lurer på hvordan jeg vet ca hvor mye av det som er ett gram?
Har liksom ikke noe vekt jeg kan måle slikt med, og føler meg ikke helt trygg på og bare gå sånn cirka ut i fra hva som er 1g
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Kjøp en vekt.
Ca det samme som en tyggis
skal du selge dritten så har du også råd til å legge ut 200,- for en vekt.
Google, mah friend.
Søk etter ''1 gram hasj'', så popper det opp bilder du kan gå ut ifra.
Er ikke så veldig vanskelig å ta det på øyemål.


skal du selge dritten så har du også råd til å legge ut 200,- for en vekt.
Vis hele sitatet...
True dat.
Sist endret av Deadhorse; 12. mai 2011 kl. 16:35.
Om du ikke vil ha det sånn ca, er du nødt for å bruke vekt. Om du vet hvor mye du har, for eksempel om du har en femmer kan du dele den i 5 like store deler, men da blir det på øyemål og ikke nøyaktig.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
skal du selge dritten så har du også råd til å legge ut 200,- for en vekt.
Vis hele sitatet...
http://www.dealextreme.com/p/portabl...1g-2-aaa-52541
http://www.dealextreme.com/p/precisi...solution-15002
Ja om man vil vente i 2-3 måneder så er det bare bestille fra DX ;P
Faktisk hatt begge de to vektene! Den til 6$ funker greit, men er noe upresist! I tilegg har den grei batterilevetid, dog sluttet den å funke på mystisk vis etter et par mnd! Den andre vekta, til 10$, betalte jeg 200 for på finn.no (tror de selges fortsatt) Den har en ekstra desimal + den er noe større. Merker det er mye bedre kvalitet i den enn den andre
Vekt måles med en vekt, enkelt og greit. Øyemål duger ikke med mindre man er veldig erfaren, og til og med da kan det være problematisk, siden det ofte er store variasjoner i tetthet fra plate til plate.
Hvis du vet vekten på en plate så er det vel bare å veie hele platen og regne ut hvor store 1g biter er.
Skal du selge det videre bør du kjøpe en vekt.
Jeg hadde blitt pissed om jeg fikk et shit-gram fordi en noob dealer fant ut vekten av et gram hasj fra freakforum
Sitat av The Rebel Vis innlegg
Hvis du vet vekten på en plate så er det vel bare å veie hele platen og regne ut hvor store 1g biter er.
Vis hele sitatet...
Hvis du vet vekten på en plate er det ingen grunn til å veie den. Når du sier at du vet, da vet du og antar ikke...
Sitat av Corre Vis innlegg
Hvis du vet vekten på en plate er det ingen grunn til å veie den. Når du sier at du vet, da vet du og antar ikke...
Vis hele sitatet...
Haha, den la jeg faen ikke merke til engang
Om planen er salg og du ikke har vekt, så kan du alltids gamble på at de du selger til heller ikke har vekt. Eller bare kjøpe en vekt. Koster relativt lite, men det er jo et engangsbeløp som du tjener inn igjen ganske greit. Alle som røyker mer en enn sporadisk har/burde ha en vekt om så bare for å holde kontroll på stasjet.

Om du syns det er stress å kjøpe vekt på internett så er det relativt enkelt å finne noen i miljøet som har en vekt til overs de er villig til å selge til deg.
oppskrift på nødvekt

1.bind en snor på midten av en blyant
2.heng den fast i noe,pass på at blyanten henger vannrett
3.ta to like lange snorer på hver ende av blyanten
4.fest en sigg i ene snora å hasjen i den andre
henger blyanten rett så har du 1 gram
Sist endret av skukketrure; 12. mai 2011 kl. 17:38.
Super-Freak
Tommen_'s Avatar
får du direkte fra plate (50, 100, 200) pleier de fleste platene og være ca. 1cm tykk.

de jeg har sett er rektangulære, hvor 50g plata er 5x 10cm x 1cm tykke.

har du en linjal, kommer du et stykke på vei mtp hvor mye du har. MERK dette blir på feelingen og ikke like nøyaktig som vekt (såklart.)

så har du ikke råd til vekt, har du råd til en linjal.

kjekt også når du skal handle av andre (dette gjelder kun brunt \ plate varer)
er klumpen brekt av en plate eller noe, kan du måle litt her og der.

1x1x1 cm = røflig en ener.

dog har noen plater i omløp vært 0,5cm , bør da være 2 cm lang eller bred etc.
litt enkel matematikk løser en del ting her.


men så klart; alle andre har anbefalt vekt, som klart er best !
(dette blir mer en fattigmanns-løsning)
20 nedover 5 bortover nuff said
Du kan lage en nødvekt ved å lage en vippe og bruke en form for kontroll-lodd i ene enden. Søk opp hvor mye en 50-øring veier på wikipedia f.eks.

Kjøp en ordentlig vekt /thread
Tviler STERK på at OP har en plate.
Du kjøper ikke en plate uten å ha vekt, for å spørre etter generellvekt her.
Du har vell 3-8 gram som skal fordeles på noen kompiser da du eller noe andre kjøpte for alle, eller noe i den duren?
Sist endret av Scabby_Gabby; 12. mai 2011 kl. 18:40.
øyemål er trenisngssak^^ Selv er jeg en racer på å dele av presist, selv om jeg har vekt itilleg selfølgelig. Men så kan jo vekt og størrelse variere litt på Hasjen, så om man skifter type kan man fort ta feil. Om du har kjøpt 5, 8 10 eller lignende og skal fordele det kan det være lurt å dele det når dere kjøper det og vet hvor mye det er. (hvis dealern deres er til å stole på da seff^^) Det er ofte lettere og dele en 8'er i to 4'erer for så og dele de to igjen om man trenger å dele mer. Men for å være sikker må man ha en vekt=)
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Vis hele sitatet...
I don't know where the reviews for the previous versions came from, but my 30 minutes of testing this version failed to register a single measurement.

I placed it on a hard oak table - right in the middle so that the vibrations didn't move it off the surface. I let the thing do its' calibration exercise and then place a series of objects on it, choosing both 'soft' objects as well as 'hard' ones. Examples are: my pocket knife having 3 blades and a couple of screwdriver heads in it, a butane lighter, a small glass ashtray, my tv remote control, and a brand new tube of ointment weighing 30g according to the label. Pressed the next button after centering the object on the surface of my iphone and waited until the vibrations stopped again. Every object, according to this feat of scientific programming, weighed exactly 0.00.

Sure glad this appl is free - otherwise I'd feel as silly as the people who paid for one of the other scale appls that received bad reviews. Chalk this one up with a 0 rating, even tho I had to click on one star.
Vis hele sitatet...
Leste du siden du linket til?
Hasjens vekt varier mye fra hvilken type det er osv, det finnes også kompakt hasj som gjør at ett gram ser veldig lite ut, dersom du har tenkt til å pushe så MÅ du ha vekt, hvis ikke går du mest sansynlig i minus.
Det sier seg selv, åssen måler du opp 100 gram smør f.eks?
VEKT!
Jeg tror det du trenger er en vekt.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Det sier seg selv, åssen måler du opp 100 gram smør f.eks?
VEKT!
Vis hele sitatet...
Nei, man skjærer av etter målene på siden der det står hvor mye 50 og 100g er
Trådstarter
8 0
Kjøpte 5g, har en kump som er på størrelse med en bulljong terning som vistnok er 5g, det jeg betalte for iallfall. Er dette ca riktig størrelse?
5G er som oftest større enn en buljong.. Om den ikke er sykt kompakt da.
Vet ikke om det har blitt skrevet, men en vanelg prince veier en grammer eller 0,9 etter alle vektene jeg har hatt, så hvis du skal lage hjemmelaget vekt så gå ut i fra det, beste tipset jeg kan gi så lenge du ikke har vekt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette kommer veldig ann på hasjen. Noen kickere er veldig små, og klemt godt sammen, mens andre er mer "fluffy", eller mindre komptakt om du vil. Det er som weed, men bare i mindre skala på forskjellen. Har selv fått keef som ser ut som en 0.4, så blir det tatt på vekten og det står 1,1. Hvis du vet hvor mye du har, så kan du som andre har sagt dele det opp i like deler.

Skal du forresten ha en vekt, ikke kjøp på internett. Dra ned til Shangri-La og kjøp en vekt for 200-300 kroner, eller bare kjøp deg en standar fjærvekt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Å styr unna altfor våt weed, uansett om den er god så blir du på en måte bøffa når den veier et g når du kjøper den, men plutselig ,03 når du har tørka den.


A.K.A, dårlig behandla weed, av folk som kun er ute etter å selge så fort planta har vokst ferdig, uten å tørke eller en dritt.
Sist endret av selvmord; 30. mai 2011 kl. 00:52.
1 cigg veier akkurat 1gram. så nødvekt me den er ypperlig
Sitat av paddus Vis innlegg
Vis hele sitatet...
OFF TOPIC
Er det noen som har testa den vekta,kjøpte den,men kompisen min sa det bare var piss. Sorry for å låne tråden din
Sitat av fez240 Vis innlegg
1 cigg veier akkurat 1gram. så nødvekt me den er ypperlig
Vis hele sitatet...
AHA! Det er derfor der florerer med kjipper 0.9 spenn ja....

Dinglet nettopp 5 cigg. Alle var på 0.9g
Sist endret av Turilli; 30. mai 2011 kl. 02:34.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av McIvar Vis innlegg
OFF TOPIC
Er det noen som har testa den vekta,kjøpte den,men kompisen min sa det bare var piss. Sorry for å låne tråden din
Vis hele sitatet...
Den funker nok MYE bedre enn å ta ting på øyemål hvertfall, å den prisen var jo ikke ran heller. Men jo høyere du går opp i pris, jo bedre får du får penga (somregel)
Sitat av Milfweed Vis innlegg
Har noen gram hasj, og lurer på hvordan jeg vet ca hvor mye av det som er ett gram?
Har liksom ikke noe vekt jeg kan måle slikt med, og føler meg ikke helt trygg på og bare gå sånn cirka ut i fra hva som er 1g
Vis hele sitatet...
Hvis du selger så må du vel ha en viss anelse. Du får dele ca da vettu for du vet vel hvor mye det er når du får det? men kjøp en dingle som de kaller det,den er ikke digital,men den er ganske nøyaktig billig. Du selger tydeligvis ikke stort så kjøp en som går opp til 10 gram. det holder.