Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 7897
Tirsdag kveld da jeg var på vei hjem med min kjæreste ble jeg helt utenvidere angrepet av en liten tett norsk mann i 30-40 årene 20 meter utenfor mitt eget hus!(Jeg er selv bare 18 år).

Mannen kom stormende mot meg fra rundt ett hjørne og dette var helt uventet.
Han begynte å slå mot meg gjentatte ganger men jeg klarte å dukke unda stoppe han ett lite sekund med å sparke han i hodet.(Jeg sparket han i ren refleks pga jeg har trent kickboxing på konkuranse nivå og har en del tittler).

Dette gjorde mannen mer aggresiv og han begynte å brøle masse om at jeg ikke kunne menge meg med sånne jenter osv, han hadde tydeligvis en formening om at kjærsten min var hore ellerno(Han har null kjennskap til henne, og hun går verken lett kledd eller ser horete ut på noen måte)

Mannen fortsatte å angripe meg med slag som han heldigvis ikke traff på, jeg sparket ett frontspark i solar plexus slik at han falt på bakken, men han bare reiste seg og fortsatte å skjelle ut kjæresten min og med å angripe meg.

Kjæresten min ringte politiet under hendelsen, men det var ikke til mye hjelp.

Jeg sparket han ned på bakken en gang til slik at han falt, han ble liggende litt denne gangen før han reiste seg og brølte av full hals! jeg skjønnte at jeg ikke hadde noe annet valg enn å sause på skikkelig denne gangen, så jeg tok løpefart å klinka til han alt jeg makta mitt på kjeften.

Han fikk ett stort kutt på leppa og han dreiv å sjangla rundt og skrek.

Jeg tok med kjæresten inn og varslet naboene om at det er en gærning som angriper tilfeldige personer, mannen hadde forsvunnet men jeg vet ikke hvor han tok veien.

Det kom deretter en gråtende dame i 30 årene ut fra blokken slåsskampen fant sted, hun hevdet å være søsteren til denne mannen og hun fortalte oss at han bor på ett psykiatrisk hjem en halvtimes tid unna, og at han driver med noe nedtrapping av medisiner og at han har en eller annen diagnose(jeg spurte ikke hvilken diagnose det var).

20 minutter senere gikk jeg ut igjen for å se om han fortsatt var ute, men jeg så bare søstra hans og jeg gikk bort til henne. Hun fortalte meg at moren hennes kjørte mannen til legevakta.

Jeg annmeldte dette til politiet på onsdag, men det er fordi jeg klarte ikke å slutte å tenkte på "Tenk hvis det var noen andre som ble overfalt av den mannen". Det kunne gått skikkelig ille, jeg har aldri i mitt liv sett en så aggresiv person.

Jeg tror at hvis han hadde angrepet noen som ikke kunne takle situasjonen på den måten jeg gjorde, kunne dette ha endt med døden!

Håper politiet tar dette seriøst, og sperrer han inne på en lukket instutisjon for godt!

Hva tror dere straffen hans kan bli i og med at han er en psykiatrisk pasient?
Det store problemet her, er jo det at han er en psykiatrisk pasient, så jeg tror du må se langt etter en fengselstraff.
Godt å høre at du taklet situasjonen som du gjorde, selvom det kanskje ble litt i overkant voldelig?
Sitat av rW. Vis innlegg
Det store problemet her, er jo det at han er en psykiatrisk pasient, så jeg tror du må se langt etter en fengselstraff.
Godt å høre at du taklet situasjonen som du gjorde, selvom det kanskje ble litt i overkant voldelig?
Vis hele sitatet...
Hva hadde du gjort hvis en psykisk ustabil mann hadde gått løs på deg gjentatte ganger?
Trådstarter
Saken er at han hadde såppas bred kroppsbygning at jeg ikke hadde mulighet til å holde han/kaste han i bakken.
Jeg følte at den eneste løsning her var slag og spark, jeg vil ikke si at dette var for voldelig.

Men ja, det er nok ikke snakk om fengselstraff.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Hva hadde du gjort hvis en psykisk ustabil mann hadde gått løs på deg gjentatte ganger?
Vis hele sitatet...
Just saying! Hadde ikke mannen vært så psykisk ustabil som det kommer frem her kunne dette slått verre ut for TS, noe som ville vært tragisk.

Men det er ikke godt å si hva jeg ville gjort, jeg har ingen kampsport bakgrunn, og ville nok enten prøvd å "flykte" fra situasjonen, eller kanskje endt opp med å skade han verre fordi jeg ikke hadde kunne kontrollere skadene/Fått skikkelig grisejuling...

Edit:
Sitat av Cheesy Vis innlegg
Saken er at han hadde såppas bred kroppsbygning at jeg ikke hadde mulighet til å holde han/kaste han i bakken.
Jeg følte at den eneste løsning her var slag og spark, jeg vil ikke si at dette var for voldelig.

Men ja, det er nok ikke snakk om fengselstraff.
Vis hele sitatet...
Ah, slik å forstå!
Sist endret av rW.; 12. mai 2011 kl. 12:47. Grunn: Tok en forhastet konklusjon
Sitat av Cheesy Vis innlegg
Håper politiet tar dette seriøst, og sperrer han inne på en lukket instutisjon for godt!
Vis hele sitatet...
Tenk deg litt om før du kommer med utsagn som er rett ut dumme! Selv om denne mannen kanskje var i en psykotisk fase nå, muligens med audiovisuelle hallusinasjoner, betyr absolutt ikke det at han burde speress inn for resten av livet. Han kan fint bli bedre igjen, og istand til å leve et liv i samfunnet. Jeg skjønner at du ble skremt av angrepet, men tenk.

Sitat av Cheesy Vis innlegg
Hva tror dere straffen hans kan bli i og med at han er en psykiatrisk pasient?
Vis hele sitatet...
Han burde ikke straffes, da saken er at han sannsynligvis var psykisk utilregnelig i gjerningsøyeblikket. Han burde selvsagt få et opphold på en lukket avdeling hvor han kan få behanling, men ikke for alltid.
Trådstarter
Greit, jeg overdriver da jeg sier at han burde sperres inne for alltid.
Men mannen trenger behandling snarest!
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Cheesy Vis innlegg
Men mannen trenger behandling snarest!
Vis hele sitatet...
Hvis han både bor på institusjon og medisineres så er han jo alt under behandling. Jeg skjønner ikke helt hva du vil diskutere her, hvordan skal vi ha noen formening om straffen han evt. får?
Sist endret av Mith; 12. mai 2011 kl. 12:56.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvis han både bor på institusjon og medisineres så er han jo alt under behandling. Jeg skjønner ikke helt hva du vil diskutere her, hvordan skal vi ha noen formening om straffen han evt. får?
Vis hele sitatet...
Behandlingen burde vel sannsynligvis endres. Hva han ønsker å diskutere er derimot uklart.
Trådstarter
Han får tydeligvis lov til å gå fritt rundt, og det kan han ikke fortsette med.
Som sagt, dette kunne endt dårlig om han gikk løs på en annen person som ikke hadde taklet sitasjonen!

Sitat av Drachir Vis innlegg
Behandlingen burde vel sannsynligvis endres. Hva han ønsker å diskutere er derimot uklart.
Vis hele sitatet...
Jeg lurer på folk har noen formening om hva politiet kommer til å gjøre med saken. Jeg ønsker at han ikke skal kunne sette sine føtter ute igjen før han har blitt "Frisk".
Sist endret av Cheesy; 12. mai 2011 kl. 13:01.
Sitat av Cheesy Vis innlegg
Jeg lurer på folk har noen formening om hva politiet kommer til å gjøre med saken. Jeg ønsker at han ikke skal kunne sette sine føtter ute igjen før han har blitt "Frisk".
Vis hele sitatet...
Politiet kommer nok ikke til å gjøre noe særlig. De slipepr aldri noen ut fra en psykiartisk institusjon dersom de tror h*n representereren fare for seg selv eller andre, men det er ikke alltid så lett å vurdere.
Trådstarter
Jeg glemte å skrive at han også ropte "Al qaida".
Tror neppe han får noe straff da han er psykisk utilregnelig. Du prøvde jo flere ganger med enkelte slag og få han ned og bruke minst mulig vold for å stoppe situasjonen.
MEN hvilke flukt muligheter hadde du? Mener du har lov til å få en person ned på bakken også se etter flukt muligheter og bli stående der og vente på at han reiser seg er kanskje ikke det smarteste?
Driver selv med kickboxing og har måttet bruke det et par ganger men har som regel nøyd meg med å sparke etter kroppen. Ribbein gjør sabla så vondt om du sparker brist i de. Hodet er veldig risky og sparke etter er fort gjort og gi fyren en hjerneskade her.
Men iogmed at han er psykriatisk så spørs det jo hvor mye smerte han var i stand til å føle i psykosen sin.

Han burde i allefall få et vurdering på om han er en fare for samfunnet generelt.
Jeg skjønner ikke helt at han får bo hjemme når han trapper ned medisinene sine, og reagerer han på denne måten burde det i allefall skje på et sykehus av noe slag som har mulighet til å kontrollere dette. Samfunnets beskyttelsesbehov veier her tyngre en hans rettigheter.
Tror neppe dette får noen konsekvenser for noen av dere, annet et han må inn til en vurdering om han burde få et opphold på en lukket avdeling til psykosen og de voldelig tendensene hans avtar
Han får ingen straff. Jeg fikk slått ut to tenner, brukket kjeveben og krageben helt uventet av en ustabil fyr.

Hann satt 2 timer hos politiet, så slapp de hann fri, that's all.
Teller Penger
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Tror neppe han får noe straff da han er psykisk utilregnelig. Du prøvde jo flere ganger med enkelte slag og få han ned og bruke minst mulig vold for å stoppe situasjonen.
MEN hvilke flukt muligheter hadde du? Mener du har lov til å få en person ned på bakken også se etter flukt muligheter og bli stående der og vente på at han reiser seg er kanskje ikke det smarteste?
Driver selv med kickboxing og har måttet bruke det et par ganger men har som regel nøyd meg med å sparke etter kroppen. Ribbein gjør sabla så vondt om du sparker brist i de. Hodet er veldig risky og sparke etter er fort gjort og gi fyren en hjerneskade her.
Men iogmed at han er psykriatisk så spørs det jo hvor mye smerte han var i stand til å føle i psykosen sin.

Han burde i allefall få et vurdering på om han er en fare for samfunnet generelt.
Jeg skjønner ikke helt at han får bo hjemme når han trapper ned medisinene sine, og reagerer han på denne måten burde det i allefall skje på et sykehus av noe slag som har mulighet til å kontrollere dette. Samfunnets beskyttelsesbehov veier her tyngre en hans rettigheter.
Tror neppe dette får noen konsekvenser for noen av dere, annet et han må inn til en vurdering om han burde få et opphold på en lukket avdeling til psykosen og de voldelig tendensene hans avtar
Vis hele sitatet...
eneste muligheten han hadde var å slå han rett ned og sørge for at han ikke er en fare for omgivelsene.., hvis han hadde flyktet kunne jo psychon ha flydd på forsvarsløse barn/andre voksne, hadde gjort det samme som Ts selv
Sitat av Cheesy Vis innlegg
Jeg glemte å skrive at han også ropte "Al qaida".
Vis hele sitatet...
Haha du kødder mann.

I så fall blir hann frikjent fordi hann bare utøvde sin religion.
Er ikke trådstarter som skal beskytte samfunnet generelt.
Her er det politiet sin oppgave.
Spark i hodet er uansett en ekstrem forsvarsreaksjon. Jeg kan forstå at den fortas i bestyrtelse eller ren refleks. Driver med kickboxing selv men har aldri hatt en refleks som ender med et spark i hodet på motparten annet en i ringen der jeg bevist ser etter åpninger for spark/slag.
Hvis han hadde mulighet til å flykte er dette åpenbart muligheten han burde ha valgt. Når en fyr går rundt i nabolaget og skriker kommer som regel politiet til slutt før noen blir nødt til å sende han på legevakta.
Han sier jo det er kveld så tviler på at det var så mange barn ute, men kan absolutt se at det kan forstås som nødverge men nødverge er utrolig strenge på hvor mye kraft du kan yte mot en person for å hindre han i diverse handlinger.
Spark i hodet, spark i kjeven osv er vel ikke helt etter boka når det gjelder nødverge. jeg husker en sak i oslo for en stund siden som politiet framnevnte som et klassisk eksempel på nødverge.
Der var det også en psykisk ustabil mann som gikk til angrep på tilfeldige. Der tok han tak i feil personer og det ender med et personen retter 3 spark mot han for å få han til å slippe som treffer i ribbeina, deretter trekker han seg unna selv om personen reiser seg igjen. Dette er klassisk nødverge.
Det at det her kan virke som om ts blir stående over han siden han bruker en stund på og reise seg vet jeg ikke helt om man kan kalle nødverge lenger.
Det at han til slutt reiser seg og brøler for full hals vet jeg ikke om kan karakteriseres som et angrep men trådstarter tar jo her løpefart og klinker til i ansiktet igjen.... Her tror jeg muligens parametere for nødverge er overskredet
Straffen ja, dere husker vel han somaleren som knivstakk flere personer på trikken i oslo ? Ja, han er en " psykiatrisk pasient " så han slipper streng straff pga han er psykisk syk !
Det er helt klart du har all rett til å forsvare deg når du blir fysiskt angrepet, men at en mann skal bli straffet for å være offer for sin egen psyke er jo helt urimelig. Hvis han er en fare for samfundet burde han fått behandlig på lukket avdeling, men straff er helt feil å gi ham.
Sist endret av Opteryx; 12. mai 2011 kl. 14:02.
Jeg sier ikke at man ikke har rett til å forsvare seg men bare at loven om nødverge også sier at man ikke skal skyte spurv med kanoner
Sitat av Cheesy Vis innlegg
hun fortalte oss at han bor på ett psykiatrisk hjem en halvtimes tid unna, og at han driver med noe nedtrapping av medisiner
Vis hele sitatet...
Virker litt rart at hjemmet han bor på slipper han løs når han er i en så ustabil periode, eller kanskje han hadde rømt? Uansett burde de ta på seg litt av skylden, enten fordi de slipper løs farlige personer eller fordi de har slappe sikkerhetsrutiner for psykotiske.
Kommer vel helt ann på om han er tvangsinnlagt eller på lukka avdeling. Er ingenting som hindrer de på åpen avdeling med å ta seg en tur hjem. Og at de skal trappe ned medisiner er i seg selv ikke god nok grunn til å flytte han til lukket avdeling
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Og at de skal trappe ned medisiner er i seg selv ikke god nok grunn til å flytte han til lukket avdeling
Vis hele sitatet...
Hvis nedtrapping av medisinene han bruker kan føre til slike reaksjoner burde det kanskje være det.
Synes det er trist å se at folk bagatelliserer psykisk sykdom. Selvsagt skal ikke mennesker som sliter med psykoser, vrangforestillinger osv. straffes. Tilstanden deres vil antageligvis bare forverres av dette. Prøv å se litt lengre enn nesetippen deres.
Tenk hvis en dag jeg blir psykotisk og hva trenger jeg? Jo lang fengselstraff for å drept noen og når jeg slipper ut så dreper jeg enda flere. Høres det bra ut? Eller får hjelp for psykosen min på psykiatrisk sykehjem? Hva syns du det beste alternativ for han fyren sloss med deg?
Sikkert en ubehagelig opplevelse, men nå er det heldigvis uhyre sjelden at psykiatriske pasienter angriper tilfeldig forbipasserende da. Alminnelig gatevold er nok et betydelig større samfunnsproblem, for å si det sånn.
Jeg forstår jo selvsagt at du følte behov for å forsvare deg, men hvis mannen har skader utover skrammer kan det nok hende du må være forberedt på å forklare deg om dette på en skikkelig måte. Forsto eller burde du forstått at mannen var i vesentlig ubalanse, f eks? Hadde du noen mulighet til p komme deg innendørs i stedet for å slå og sparke? Den type ting.
Det er nå en gang sånn at vi ikke kan låse inn alle risikomomenter i samfunnet, litt på samme måte som at vi ikke kan forby våpen og alkohol, osv osv. If you catch my drift
Sist endret av Proteus; 12. mai 2011 kl. 15:33.
Trådstarter
Jeg forsto at det var noe merkelig ettersom at han løp på meg uten at han visste hvem jeg var eller at jeg hadde gjort han noe.

Det var ikke aktuelt å løpe fra stedet, ettersom at han garantert hadde løpt etter, og jeg var ikke interesrt i en "løp for livet" situasjon, hvor utfallet kunne blitt at vi sto inne å var redde mens han sto utafor å skrek og prøvde å slå inn døra mi.
Sitat av Proteus Vis innlegg
Forsto eller burde du forstått at mannen var i vesentlig ubalanse, f eks?
Vis hele sitatet...
Det skjønner jo alle. En person som angriper tilfeldige er ikke en balansert person. Men er vel umulig å vite om han har en diagnose eller om han er skikkelig dritings/ruset på noe annet rart.
Trådstarter
Det første som slo meg var at han var rusa på noe.
Men etter søstra sin forklaring var dette utelukket.
Sitat av Cheesy Vis innlegg
Jeg lurer på folk har noen formening om hva politiet kommer til å gjøre med saken. Jeg ønsker at han ikke skal kunne sette sine føtter ute igjen før han har blitt "Frisk".
Vis hele sitatet...
Det er ikke så mye politiet får gjort med dette. De kan opprette en straffesak, som så kan føres for retten av en politiadvokat eller en statsadvokat. Det er imidlertid ikke opp til politiet å avgjøre hva slags straffereaksjoner som er aktuelle, eller om det er aktuelt å anvende sanksjoner i det hele tatt. Det eneste de kan gjøre er å argumentere for sitt synspunkt. Det er domstolene som dømmer her til lands, i og med at vi er så heldige å leve i en rettsstat. Psykisk syke som utfører mindre lovbrudd i psykotiske tilstander blir sjelden straffet. Bare se på han karen her:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.4783175
Sist endret av mentalmelt; 12. mai 2011 kl. 17:05.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Du gjorde det riktige, Kung fu panda
Straffeloven §44: "Den som på handlingstiden var psykotisk [..] straffes ikke."

Så du kommer ikke til å vinne i retten hvertfall.
Sist endret av Grix; 12. mai 2011 kl. 18:05.
Sitat av Grix Vis innlegg
Straffeloven §44: "Den som på handlingstiden var psykotisk [..] straffes ikke."

Så du kommer ikke til å vinne i retten hvertfall.
Vis hele sitatet...
Tja, om man er en fare for omverdenen er ikke veien så lang til lukket avdeling.
De eneste som burde blitt straffet er folka som slapp han ut på gata i den tilstanden...

Eller evt. de som sovna bak skrivebordet da han stakk av
Troll. Perfekt historie for den som ønsker å få oppmerksomhet, KP og bli sett på som helten som redda dama si fra en mentalt forstyrret mann.
Sitat av Atuhl Vis innlegg
De eneste som burde blitt straffet er folka som slapp han ut på gata i den tilstanden...
Vis hele sitatet...
Tenk litt! Bare en oppfordring...
Tror du det alltid er lett å vurdere om en pasient er stabil og hvor h*n ligger med tanke på sykdomsbilde? Er det lett å vite om han vil slutte å ta medisinene sine? Er det lett å vite om han kommer til å bli verre, selv om han har vært rolig frem til nå?

Om korttenkte mennesker som deg fikk lov til å bestemme noen ting ville ingen kunne jobbet som helsepersonell!

Sitat av Atuhl Vis innlegg
Eller evt. de som sovna bak skrivebordet da han stakk av
Vis hele sitatet...
Om pasienten var så dårlig som denne mannen, og åpenbart en fare for seg selv og andre, var han garantert på en avdeling med låste dører. Da betyr det ikke noe om vakta sov, selv omhan ikke burde gjøre det, for døren er låst i begge ender. Dette er det ofte tilmed på åpne avdelinger.
Trådstarter
Vil legge til at jeg pratet med søstra hans ista.
Hun sier at han ble kjørt til legevakten og måtte sy flere sting i leppa den kvelden.

Tviler på om det kan føre til konsekvenser for meg, eller hva tror dere?
Sitat av Cheesy Vis innlegg
Vil legge til at jeg pratet med søstra hans ista.
Hun sier at han ble kjørt til legevakten og måtte sy flere sting i leppa den kvelden.

Tviler på om det kan føre til konsekvenser for meg, eller hva tror dere?
Vis hele sitatet...
For å være ærlig virker det som om du brukte i overkant mye vold. Husk at det skal være siste utvei, ikke "jeg gadd ikke løpe".

Men det kommer selvsagt an på veldig mye og antakeligvis skjer det ingenting.
Sist endret av Wilibald; 12. mai 2011 kl. 23:26.
det psyiske helsevesnet her i landet er elendig det vet jeg av erfaring fra min ungdom! + at legene er livredde for og skrive ut noe! er ikke rart at slike episoder skjer!
Du gjorde det man skal gjøre i en slik situasjon, bedre at han fyren fikk seg noen kutt, enn at du eller noen andre skulle blitt uskyldig skadet, håper dem lukker fyren inne får godt! han har hvertfall ikke noe ute på gata å gjøre når han har en slik kortslutning i toppen..
Bra du gjorde som du gjorde.
Sitat av Wilibald Vis innlegg
For å være ærlig virker det som om du brukte i overkant mye vold. Husk at det skal være siste utvei, ikke "jeg gadd ikke løpe".

Men det kommer selvsagt an på veldig mye og antakeligvis skjer det ingenting.
Vis hele sitatet...
det var nok ikke snakk om å ikke gidde å løpe..
Trådstarter
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Troll. Perfekt historie for den som ønsker å få oppmerksomhet, KP og bli sett på som helten som redda dama si fra en mentalt forstyrret mann.
Vis hele sitatet...
Seriøst skjerp deg.

Hvem setter seg ned og bare finner på en sånn historie for å få KP?
Det var heller ikke snakk om å redde dama mi, han ville ikke se på henne engang, han ropte bare masse om henne og ikke til henne.
Hvorfor diskuterer folk egentlig om saken var i overkant voldelig og om gjerningsmannen ikke burde/burde få fengselsstraff? Du kan ikke bable i vei med masse teori når du selv ikke har vært i en lignende situasjon hvor du føler deg og din partners liv er i fare. Selvfølgelig har jeg sympati for trådstarter her, og ikke gjerningsmann, når trådstarter sier han burde bures inne. Greit nok at gjerningsmann ikke vil bures inne for dette mtp at han er psykisk ustabil, men jeg har full sympati til trådstarter når han føler seg selv og andre i nabolaget truet av denne mannen. Jeg har selv vært inne i en lignende situasjon for par år tilbake, da en mann kom fra intet, plutselig gikk amok, skrek som faen og knuste et reklameskilt med nevene. Jeg gikk forbi han med to meters avstand og var forberedt på at han ville gå løs på meg. Dette gjorde han heldigvis ikke, men han gikk forbi meg med ett dødelig blikk. Forøvrig, så vil jeg si at trådstarter har gjort alt riktig i forhold til denne situasjonen, da han ikke hadde hatt sjangs å løpe fra konfrontasjonen da partneren hans tydeligvis ville ha blitt tatt igjen av gjerningsmannen.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Hva hadde du gjort hvis en psykisk ustabil mann hadde gått løs på deg gjentatte ganger?
Vis hele sitatet...
Det går for eksempel an å løpe bort fra vedkommende. Slik jeg forestiller meg det siste sparket virker det totalt unødvendig. Istedenfor å ta løpefart for å sparke han i munnen kunne kanskje han og kjæresten tatt løpefart derifra.
Sist endret av Mullah; 13. mai 2011 kl. 16:18.
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Må jo også huske på at i en sånn situasjon, så er det ikke alltid man har tid eller klarer å tenke så jævlig fort.
Sitat av Weedwacker Vis innlegg
Han får ingen straff. Jeg fikk slått ut to tenner, brukket kjeveben og krageben helt uventet av en ustabil fyr.

Hann satt 2 timer hos politiet, så slapp de hann fri, that's all.
Vis hele sitatet...
WTF?!!?

Det tror jeg ikke før jeg får se det!
Trådstarter
Sitat av Mullah Vis innlegg
Det går for eksempel an å løpe bort fra vedkommende. Slik jeg forestiller meg det siste sparket virker det totalt unødvendig. Istedenfor å ta løpefart for å sparke han i munnen kunne kanskje han og kjæresten tatt løpefart derifra.
Vis hele sitatet...
Jeg var trengt oppe i et hjørne og hadde ikke mulighet til å løpe, han blokerte veien og jeg måtte slå meg løs.

jeg KUNNE tatt en risk og løpt forbi han, men jeg ville ikke ta sjangsen
Sitat av Drachir Vis innlegg
Han burde ikke straffes, da saken er at han sannsynligvis var psykisk utilregnelig i gjerningsøyeblikket. Han burde selvsagt få et opphold på en lukket avdeling hvor han kan få behanling, men ikke for alltid.
Vis hele sitatet...
Hva er greia med at folk med mentale problemer ikke skal bli straffa likt som vanlige mennesker. Jeg er selv schizofren, å jeg hadde forventa at viss jeg hadde banket/drept en person skulle jeg fått akkurat lik straff som en hvilken som helst annen person.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Cheesy: Jeg forsto det slik at du sparket han to ganger slik at han falt, før du til sist hadde nok plass i ditt hjørne til å ta løpefart og sparke han i ansiktet. Og du var rett ved der du bor.
Sist endret av Mullah; 13. mai 2011 kl. 16:30.