Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4077
Hei!

Lurer egentlig bare på hvordan jeg kan bruke mitt Visa-Elektron på nettet!
Hvis du ikke vet hva dette er så skal jeg forklare det:
Det er et slags bankkort som du knytter til en konto. Du kan få det når du er min 13år (tror jeg) Men det lange nummeret som skal være på den ene siden av kortet står ikke der, og det er nødvendig for å shoppe på internet, så jeg lurer på om kortet i det heletatt har et slikt nummer, og isåfall, hvor finner jeg det?

Mvh
Marius
Det går ikke.
Det er derfor kortet mangler det nummeret, som forøvrig heter kortnummer

Kjøp deg et visa spendon hos 7-11/narvesen så skal du se
Jeg har kortnummer på mitt electron-kort.
Kontakt banken din og du får kortnummer. Hvis ikke kan du be om nytt kort med nummer på.

Og jo, det går. Hater at folk skal komme her å si "det går ikke" når de ikke har et snev av fakta å komme med.
Nordea sine Visa Electron kan brukes på nettet.

Sparebank1, DnB Nor osv. sine Electronkort kan ikke dette.
Er jo en grunn til at dette nummeret mangler på akkurat ditt kort.
For at det ikke skal kunne gå an å handle på nettet

Mente ikke å være kort i svaret, men så lenge det nummeret mangler på HANS kort, så går det ikke.
Capishe?
Sitat av ragedAsian Vis innlegg
Det er derfor kortet mangler det nummeret, som forøvrig heter kortnummer

Kjøp deg et visa spendon hos 7-11/narvesen så skal du se
Vis hele sitatet...
Takk, det viste jeg jo egentlig, vet ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det :S
Sitat av Tryllestav Vis innlegg
Nordea sine Visa Electron kan brukes på nettet.

Sparebank1, DnB Nor osv. sine Electronkort kan ikke dette.
Vis hele sitatet...
Siden du tydlighvis er så smart, og sier at det ikke går med DNBNor sitt f.eks, kan du gi meg et bevis på det?
Siden med mitt går det utmerket...
Jeg har et DNBNor VISA kort, og jeg er 17. Det er den lange kort nr. foran, og har denne spesielle 3 siffer koden bak.
Har du DNBNor, sjekk ut denne siden:
https://www.dnbnor.no/privat/nettban...ram/intro.html

Jeg vet ikke med de andre bankene, men det pleier å gå, å spørre de i banken! Har du med foreldrene, kan folka i banken gjøre underverker altså.
Sitat av Helldude Vis innlegg
Siden du tydlighvis er så smart, og sier at det ikke går med DNBNor sitt f.eks, kan du gi meg et bevis på det?
Siden med mitt går det utmerket...
Jeg har et DNBNor VISA kort, og jeg er 17. Det er den lange kort nr. foran, og har denne spesielle 3 siffer koden bak.
Har du DNBNor, sjekk ut denne siden:
https://www.dnbnor.no/privat/nettban...ram/intro.html

Jeg vet ikke med de andre bankene, men det pleier å gå, å spørre de i banken! Har du med foreldrene, kan folka i banken gjøre underverker altså.
Vis hele sitatet...
Men dette er ikke et standard VISA-elektron kort som du fikk fra banken i første stund!
Et standard Elektron-kort har kortnummer foran og CVV bak - dog ikke med harde tall (for å forhindre at kortet blir belastet 'offline')
Sitat av Tryllestav Vis innlegg
Nordea sine Visa Electron kan brukes på nettet.

Sparebank1, DnB Nor osv. sine Electronkort kan ikke dette.
Vis hele sitatet...
Dnb Nor Electron har kortnummer, iallefall har mitt det. Men tror man må være minst 15 for å få det. Jeg gikk bare ned i banken og fikk med meg noen papirer jeg og min mor måtte signere, så fikk jeg det nye kortet i posten en uke etter.

Sparebanken Sør har ikke dette tilbudet, iallefall ikke for en måned siden, da en venn av meg prøvde.

OP: Stikk ned i banken og spør, de vet det bedre enn oss