Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1037
Hei. Jeg har da fått skiftet ut den ene harddisken på laptopen min med en vanlig WD3200 harddisk. I tillegg så byttet jeg ut den optiske disken med en SSD. Jeg installerte da Windows 7 på SSD'en. Problemet er at kun SSD harddisken med operativsystemet synes! Jeg kan se i enhetsbehandlinger at den andre vanlige harddisken er der, men den synes ikke i "datamaskin" og jeg får da ikke brukt den. Hvordan fikser jeg dette?
Initialiser disken, deretter formaterer du den.

Start - kjør - diskmgmt.msc
Håper jeg ikke er helt på jordet nå, men jeg tror du må tildele disken en bokstav i Disk Management.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Om WD3200 disken er helt ny og aldri vært brukt før må du partisjonere den før du kan bruke den. Det gjør du i Disk Managment. Dit kommer du på måten waf beskrev
Takk dere! Det fungerte
Trodde Windows 7 installerte alle drivere automatisk jeg
@dtphu0411: Supert!

Sitat av Tryllestav Vis innlegg
Håper jeg ikke er helt på jordet nå, men jeg tror du må tildele disken en bokstav i Disk Management.
Vis hele sitatet...
Ved å intialisere og formatere disk får du automatisk tildelt stasjonsbokstav.

Sitat av Zendium Vis innlegg
Om WD3200 disken er helt ny og aldri vært brukt før må du partisjonere den før du kan bruke den.
Vis hele sitatet...
Alle -nye- disker, som trådstarter skriver, må intialiseres og formateres.

Helt unødvendige innlegg, imho, da dere bare gjentar det som allerede er blitt skrevet. This is the cancer that destroys freakforum.
Sist endret av waf; 16. november 2012 kl. 20:46.