Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 4990
Noen som har greie på dette. Jeg var på kanotur i tre dager, tilbrakte den ene natta under åpen himmel.

Nå sitter jeg her med en hel bråta med myggestikk, så jeg bare lurte på om det gikk ann å ta en liten sprøyte, stikke den på myggstikket sånn rett under huden å trekke ut gifta. Eller bare ta sprøytespissen å stikke under huden så kanskje gifta bare renner ut?
Det er ingen gift der, det er spyttet til myggen vi er allergisk mot, og får en reaksjon. Ingen gift, umulig å fjerne. Bunt heller opp med medisinen "Zyrtec", så bryr du deg ikke med myggestikk.
Nei, herregud! Myggen setter vel ikke gift i deg, den suge ut blod. Right? Så du får neppe noe ut..

Edit: Dæsj på med Aloe-Vera!
iDark's Avatar
Trådstarter
Joa det er også en mujlighet. MEn problemet er at jeg skal ut i garasjen å skru på bilen i noen timer. Da er det ikke lett å kjø som pokker hele tia
Gni litt sitron eller noe på huden. Det er lettere å hindre myggen fra å bite, enn å lindre myggstikkløen.
nFF Marshall
morten's Avatar
meitemark har rett, Zyrtec er tingen mot myggstikk. Har også hørt at bistikk ikke merkes lenger heller, men det tør jeg ikke bekrefte.
iDark's Avatar
Trådstarter
Problemet er at myggen allereda har biti mneg på så inn i helv**e mange steder. to stykk på pekefingeren, tre stykk på høyrearmen og noen anddre diverse steder på kroppen.
Du syter mer enn lillesøstera mi Aloe-Vera og Zyrtec! LØP Å KJØØØP!.....
Zyrtec, eller anen allergi medisin funker fett
myggen sprøyter inn noe for å tynne ut blodet slik at den klarer å suge det opp, så det må jo være en slags gift. Tviler på at det er så mye at det er mulig og fjerne det men
iDark's Avatar
Trådstarter
Aloe vera ja faen. Dæven, det var lurt. *gå i stuevinduet å kibbe et blad av planta til mutter*

FAen dere er ikke så dumme!
mygg er onde vesen som stikker for å plage andre
Sitat av reagol
mygg er onde vesen som stikker for å plage andre
Vis hele sitatet...
Mygg er vesen som stikker dyr og mennesker for å kunne overleve, legge egg og videreføre myggbestanden.

Sånn for å ta fakta.
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
eurax fungerer lindrende.
Sist endret av larsforstyrret; 11. juni 2005 kl. 18:53.
Croyfer, du har i hvertfall fulgt med i timene
Sitat av Croyfer
Mygg er vesen som stikker dyr og mennesker for å kunne overleve, legge egg og videreføre myggbestanden.

Sånn for å ta fakta.
Vis hele sitatet...
For å stikke enda flere. Kanskje ond art er rettere sagt :P
Nei det er sånn naturen fungerer. Dyr blir født med att formål: å formere seg og dø. Det er ikke noe anderledes med hverken mygg eller mennesker.
iDark's Avatar
Trådstarter
Ja ja, men men. Aloe vera funka ihvertfall., hadde bare vært kult å kunne bare dra det ut med en sprøyte så gikk det over.

Det må jo være ett eller annet som samler seg opp i den vite klumpen.
Du er hovnet opp, det er derfor du har en klump der.
haha, høres ut som du aldri har blidt stukket av en mygg før, den beste medisin er bare å la vær å klø på myggstikkene.

"Smerten" er så bitteliten at man burde klare å la vær å klø
Folk reagerer _veldig_ forskjellig Magnus. Noen kan jo dø av myggstikk..
Det er mye morsomere og klø på de. Da klør de enda mer også skaper du en ond sirkel av kløe. Klø på andres myggstikk gir en god følse. Litt som Evil Genius spillet.
Tror ikke trådstarter her hadde holdt ut lenge under tortur. Etter et på myggestikk i cella hadde han fortalt alt
Sitat av Luric
Det er mye morsomere og klø på de. Da klør de enda mer også skaper du en ond sirkel av kløe. Klø på andres myggstikk gir en god følse. Litt som Evil Genius spillet.
Vis hele sitatet...
Utrolig god kommentar, skal ta til meg det å klø på andres myggstikk. Hørtes "godt" ut...

Zyrtec funker på bi-stikk ja...
Her saliva contains proteins (anticoagulants) that prevent your blood from clotting. She sucks your blood into her abdomen (about 5 microliters per serving for an Aedes aegypti mosquito).

After she has bitten you, some saliva remains in the wound. The proteins from the saliva evoke an immune response from your body. The area swells (the bump around the bite area is called a wheal), and you itch, a response provoked by the saliva. Eventually, the swelling goes away, but the itch remains until your immune cells break down the saliva proteins.

Kilde: How Stuff Works om myggstikk
Vis hele sitatet...
The diameter of a 15 min mosquito-bite weal was 10.1 +/- 10.4 mm (mean +/- s.d.) with the placebo and 5.9 +/- 5.9 mm with cetirizine treatment (P < 0.05). The 15 min pruritus scores were 36.0 +/- 25.2 and 11.2 +/- 13.2 (P < 0.001), respectively. The diameter of the 24 hr mosquito-bite lesion was 12.6 +/- 21.9 mm with the placebo and 7.4 +/- 16.1 mm with cetirizine treatment (P < 0.01).

Kilde: National Library of Medicine om cetirizine

PS! Cetirizine er virkemiddelet i allergimedisinen Zyrtec
Vis hele sitatet...
Der har dere hva som faktisk skjer ved et myggstikk og hva som er den mest effektive behandlingsmetoden. Kan dere for guds skyld slutte å gjenta hverandre med udokumentert svada nå?
når vi nå er inne på tortur, prøv å ta en snartur til pasvikdalen i sør-varanger komune i slutten av juni.. på det værste er det umulig å lense sjarken (les: pisse) ute i friluft.. helt jævlig med 29 myggstikk på darrisen..
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jeg har for lengst gitt opp den mentale kampen mot myggstikkene. Jeg klør meg til blods. Smerte er bedre enn kløe! Jeg vinner! Og vet dere hva? Det er faen meg herlig!
Spyttet til myggen (tror jeg) gjør at det ikke blør fra stikket. Dvs, det "lukker" såret..
Dark:
Du skal være glad det ikke er ordentlig finnmarks mygg, dem er seriøst 4 ganger større enn mygga sørpå. Så vis du bør sørpå, så har du ikke så mye å klage over
Noen sier at mygga her oppe er så stor, at det er godt når den sug
Såvidt jeg vet, så er det faktisk sant at myggen sprøyter noe ut i blodet vårt.
Når den stikker sprøyter den automatisk ut et stoff som tynner ut blodet så den enklere klarer å suge det i seg. Om ikke det var myggen så var det et annet dyr som snylter på andres blod.
Næh, skumleste bare virket ikke som noen svarte noe på det. annet enn at noen sa at den ikke sprøytet inn "gift".
jeg reagerer helt sykt på myggestikk. jeg få svære "byller" av det. jeg klarer selvfølgelig ikke å la vær å klø. utrolig irriterende med mygg
Da skaffer du deg bare Telfast piller Sub_sic. De tar du rett etter at du har blitt stukket og så gjør det slik at du ikke hovner så insane opp. Har samme problemet selv, bare med vepsestikk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
pappa reagerer ikke på mygg, men hørt at hvis du lar myggen suge til den er ferdig tar den ut spyttet sitt igjen(suger det ut) som gjør at du ikke vill få noe bylle,kløe.

Joachim
Jeg får mongo svære klumper av mygstikk, ser helt freak ut.
Men jeg lar bare vær å klø. så synker de i størrelse etter et par timer ellerno.
Det kjipe er å bli stukket på stranden eller noe slikt, ser jo ut som om jeg har en sykdom
Reaksjonen vi mennesker har når vi blir stukket av mygg er en allergisk reaksjon på "spyttet" til myggen. Antihistaminer er svaret til de fleste mindre allergiske reaksjoner, hvis du sliter mye med myggstikk/vepsestikk osv, så kan man ta to/tre tabletter med antihistaminer for å hindre at kroppen reagerer for kraftig. Som tusen andre har sagt før, zyrtec er en av de mest utbredte antihistaminene på markedet akkurat nå og fungerer helt utmerket.
Sitat av *Joachim*
pappa reagerer ikke på mygg, men hørt at hvis du lar myggen suge til den er ferdig tar den ut spyttet sitt igjen(suger det ut) som gjør at du ikke vill få noe bylle,kløe.

Joachim
Vis hele sitatet...

Funker dårlig, har latt den bare sitte der jeg, kommer like forbanna et myggstikk.

Gøy å se på at myggen blåser seg opp med blod, for så å splatte den så blodet spruter.

Det er faktisk dumt å bare "koste" vekk myggen når den bare er halvfull, for da kommer den myggen til meg foreksempel og skal suge mere blod, og da kanskje han tufsen hadde en blodsmittende sykdom (ex: HIV/AIDS) og du får litt av viruset i deg ikke bra. Ingen har bevist at det kan smitte, men ikke verdt å ta sjangsen spør du meg. Får creeps når jeg klapser til en mygg som nettop satt seg på meg, også spruter den en annen persons/dyrs blod på meg.

Og for faen, dere suger: det er ikke spytt, det et stoff (kall det gift om du vil for det er det som skaper kløen og hevelsen) men det som ikke stod på wikipedia, eller er nevnt enda, var at myggen må bruke den giften for at ikke blodet skal koagulere. For når blodet kommer ut i lille myggen stivner det.
Innen rusmiddelseksjonen er det endel ting som hjelper
Du kan jo f. eks. prøve å lage din egen opium .... er de valmuefrøene man kjøper "plantbare" forresten?
Siden de fleste arter lever i harmoni med hverandre (med tanke på næringskjden osv.), så lurer jeg på hvilken måte myggen er nyttig for andre arter? Hadde den trengt å eksistert? Hva hadde skjedd om den ble utryddet?
Som du ser på bildet så har du alle myggstikkene jeg har klart å få på en kveld oppe ved en dam.
Du kan eventuelt klø deg til blods..da tror jeg ikke du kommer til å klø så veldig mye mer på akkurat det stedet. Forkjellige midler mot myggstikk er et alternativ.
Eventuelt kan du kutte av deg hele kjøttklumpen. Vet ikke hvordan dette vil innvirke mot kløen, men jeg tror den vil gi seg .
Forøvrig er det ikke farlig å utrydde myggen. Så en dokumentar her om dagen og de sa at man kan trygt utrydde myggen uten for store konsekvenser. En viss type fugler som spiser dem though.
Ja, fugler og fisk spiser vel mygglarver og mygg.

I panama utryddet de jo myggen, de hellte olje i panamakanalen (og andre vann?), da døde alle mygglarvene, og myggen ble utryddet. Ble store forrurensinger av det men, myggen der bærer med seg den svært så farlige malariabakterien som smitter mennesker som myggen stikker. De dør uten behandling/vaksine.

Grunnen til at myggen i Norge ikke har malariabakterien i seg, er at det er for kaldt for bakterien i Norge.
Sist endret av BakkiZ; 23. juni 2005 kl. 22:15.
Sitat av BakkiZ
Det er faktisk dumt å bare "koste" vekk myggen når den bare er halvfull, for da kommer den myggen til meg foreksempel og skal suge mere blod, og da kanskje han tufsen hadde en blodsmittende sykdom (ex: HIV/AIDS) og du får litt av viruset i deg ikke bra. Ingen har bevist at det kan smitte, men ikke verdt å ta sjangsen spør du meg. Får creeps når jeg klapser til en mygg som nettop satt seg på meg, også spruter den en annen persons/dyrs blod på meg.
Vis hele sitatet...
Slapp av, BakkiZ;

http://www.rci.rutgers.edu/~insects/aids.htm
Sitat av BakkiZ
Funker dårlig, har latt den bare sitte der jeg, kommer like forbanna et myggstikk.

Gøy å se på at myggen blåser seg opp med blod, for så å splatte den så blodet spruter.
Vis hele sitatet...

Når du først lar den sitte pass på å stramm skinnet/musklene i armen så ikke myggen får stikki av, da blåser den enten til den ikke klarer og fly så den dør ellers sprenger den rett og slett.

Joachim
iDark's Avatar
Trådstarter
Unstable: har vært nordpå å fått kjenne på myggen der ja!



Virker som alt der oppe er større. Fisken, fuglen, og myggen
▼ ... over en uke senere ... ▼
"Myggen er et ufølsom og uhøflig kryp.
Først suger den deg, så stikker den av og du hører aldri fra den igjen"

sitat av ei venninne i Bossekop som visstnok har hatt flere mer eller mindre interessante opplevelser med Finnmarksmyggen.
Dette er den værste sytinga jeg har vært borti. Dere som aldri har vært nord for Sinsen, kroppen lager sin egen motgift mot myggstikk, altså vi som har sett ei furu.
Det finnes flere titalls tusen mygg arter, og knott som er en av artene produserer gift. Vanlige mygg kan ha små mengder enzymer som ligner veldig på ormegift.
-caplex.net


Fant også dette:
Under siste verdenskrig brukte alle nasjoner mygg og knott som torturredskap i nordområdene. De kledde offeret nakent og surret det fast på ei myr.
Tyskerne gjorde det med en russer i Øvre Pasvik. Han skrek stygt noen timer, men så ble det stille. Neste morgen var han død.
Sitat av Dark
Unstable: har vært nordpå å fått kjenne på myggen der ja!



Virker som alt der oppe er større. Fisken, fuglen, og myggen
Vis hele sitatet...
Og kjeften?
Mygg er da ikke det værste. Knott lager mye større merker (ca på størrelse med en 5-er) og dem klør i forhold til størrelsen, heldigvis får man ikke like mange knottstikk som myggstikk. Klegg gjør mest vondt ettersom dem ikke stikker, men biter av stykker av deg. Og som nevnt tidligere, så er det seriøst lite mygg og slikt sør på, og dem er MYE mindre enn i finnmark. Slutt å klag frøken suttrepave.

Scha