Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 11802
Heihei. For det første vet jeg at det helt sikkert har vært 100 post's med samme spørsmål, men jeg får aldri besvart MINE spørsmål i deres poster.

Og for det andre ikke kom med idiot svar eller svar som, "hvorfor prøve uansett"?, jeg vil prøve akkurat like mye som dem 20+ millioner menneskene som har villet prøvd.

Men drit i det, jeg lurer på om jeg får rusen som hasj skal gi. la meg fortelle here progressen min. Har røykt omtrent 10ganger god hasj (det vet jeg fordi vennene mine blir stein), vi kjøper gjerne inn 5-6gram og røyker 2gram hver. Jeg mener jeg inhalerer riktig, får røyka inn i munnen og tar et trekk til og hiver det ned i lungene og holder det der for omtrent 3sekunder, også puster jeg rolig ut. Jeg prøver å ikke svelge røyken også, som jeg har blitt fortalt er feil. Noen sekunder etter på får jeg et skikkelig svimmel kick i hodet, noe som jeg trodde/tror er nikotinen fra tobakken jeg blander ut med hasjen? You tell me. Jeg har alltid blitt litt rød i øynene, plutselig matkick, og veldig sløv, Noe som jeg tror kansje har med nikotinen? Jeg er ikke casual røyker så jeg vet ikke forskjellen. Men uansett, jeg blir sløv og tenker veldig sakte, i tilleg til at jeg er så slapp at jeg nesten ikke orker si noe, bare sitte i en god stol. I det siste jeg har røykt har jeg fått skikkelig latterkicks, like mye som dem andre venenne mine får. Så for en person uten visdom til hasjrusen, vil jeg tro jeg er stein, UTENOM at jeg ikke kjenner til noe "lykke" eller "euforia", som jeg veldig gjerne vil ha og er derfor jeg sender inn denne giganstiske posten som jeg håper å få svar på.

Oppsummering:
Jeg blir veldig svimmel i starten av dem første jointene/bong-hitsene.
Fysiske symptomer som matkick, røde øyne og store pupiller.
Veldig sløv, smårister.
Får latterkicks, men dem oppstår av at jeg ler av mine venner sine lattre. Vet ikke om det har noe å si, Vaneligvis hadde jeg nok aldri ledd så mye av å høre på andre stein'inger. Men jeg er redd det har noe med nikotinen som gjør meg avslappet og da er det lettere å få latterkicks, I DONT KNOW YOU TELL ME! (please)

Men det som bugger meg mest er at jeg ikke får denne enorme avslappede følelsen som det er snakk om (euforia).

Tusen milliarder takk for all svar og hjelp.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Først av alt, jeg er ganske stein når jeg skriver dette. Bare så det er sagt.

Jeg føler for å si: glem forventningene. Ikke bruk tankevirksomhet på å vente på lykken. Om du klarer det tror jeg du sakte men sikkert vil oppdage lykken i den situasjonen du befinner deg i.
Du sitter i en god stol (som du sa), med gode venner og røyker fantastisk hasj. Du er skikkelig avslappet, har ikke lyst til å flytte deg for noe i verden. Eller kanskje for litt cola og godteri?
Det er en ganske koselig situasjon, sant?

Prøv med litt behagelig musikk.
Nå sitter jeg med denne på øret faktisk, og jeg forsvinner i musikken.

Som sagt: glem forventningene. Ikke sitt og lur på om du er stein eller ikke. Føl lykken i din egen gode tilværelse
Glem forventninger jah, prøv å press fram et smil, godt mulig smile blir sittende fast

Syntes ellers hasj er kjedelig å røyke, jeg blir for slapp av det enkelt og greit.
Prøv deg med no grønt istede, mulig du letter.
Har lest om folk her som har trodd de var et romskip, sykt nok.
Jeg har røyket noen år og har ikke følt euforien ofte, for å si det sånn. Som Antim0n nevner har det en del med stemingen å gjøre for min del, i helt avslappede situasjoner har jeg virkelig kjent det.
Det er ikke sikkert alle føler den følelsen, en del jeg kjenner forteller at de aldri har opplevd det.

Mange sier at det kanskje blir annerledes når man røyker grønt og det kan godt ligge noe i det.
Sitat av geekstar Vis innlegg
Mange sier at det kanskje blir annerledes når man røyker grønt og det kan godt ligge noe i det.
Vis hele sitatet...
Spørs jo om man røyker Indica eller Sativa. Indica er en sofastrain og du blir slapp og døsig. Sativa er nesten helt motsatt og gir en fniseeufori og du ikke helt tappet for energi.

Det har noe med forskjellig cannabioler (andre enn tch). osv.
Noen får utdype dette bedre om det ikke er helt feil. Må på jobb..
Sist endret av plohg; 10. februar 2009 kl. 07:44.
ikke sitt å let etter noen rus , får da kommer det ingen rus. så enkelt er det.
Sitat av plohg Vis innlegg
Spørs jo om man røyker Indica eller Sativa. Indica er en sofastrain og du blir slapp og døsig. Sativa er nesten helt motsatt og gir en fniseeufori og du ikke helt tappet for energi.

Det har noe med forskjellig cannabioler (andre enn tch). osv.
Noen får utdype dette bedre om det ikke er helt feil. Må på jobb..
Vis hele sitatet...
Joda klart det er dette som har betydningen, men slik jeg har forstått det norske markedet er omtrent all hasjen i norge ( i hvertfall i oslo/akershus ) produsert av Indica strains som da gir en slappere og sløvere rus, mens det meste av grøntmarkedet i norge består av Sativa som er en litt mer våken type rus med mer eufori.
Sitat av milkbone Vis innlegg
Oppsummering:
Jeg blir veldig svimmel i starten av dem første jointene/bong-hitsene.
Fysiske symptomer som matkick, røde øyne og store pupiller.
Veldig sløv, smårister.
Får latterkicks, men dem oppstår av at jeg ler av mine venner sine lattre. Vet ikke om det har noe å si, Vaneligvis hadde jeg nok aldri ledd så mye av å høre på andre stein'inger. Men jeg er redd det har noe med nikotinen som gjør meg avslappet og da er det lettere å få latterkicks, I DONT KNOW YOU TELL ME! (please)

Men det som bugger meg mest er at jeg ikke får denne enorme avslappede følelsen som det er snakk om (euforia).
Vis hele sitatet...
Personlig så er dette helt vanlige symptomer av hasjrøyking.
Det er heller ikke nikotinen som "gir deg" latterkick. Dette er hasjen.
Som andre også har sagt så bør du ikke har så store forventninger til rusen. Heller ikke tenke på om du "gjør det rett". Det beste er bare å slappe av med kompiser og røyke, høre på musikk/se film/snakke.
Opplever heller ikke alltid en euforia, men det kommer nok mest ann på setting og faktisk hvilken hasjtype du røyker.

Lykke til med videre utprøvelser.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av milkbone Vis innlegg
Jeg blir veldig svimmel i starten av dem første jointene/bong-hitsene.
Fysiske symptomer som matkick, røde øyne og store pupiller.
Veldig sløv, smårister.
Får latterkicks, men dem oppstår av at jeg ler av mine venner sine lattre. Vet ikke om det har noe å si, Vaneligvis hadde jeg nok aldri ledd så mye av å høre på andre stein'inger. Men jeg er redd det har noe med nikotinen som gjør meg avslappet og da er det lettere å få latterkicks, I DONT KNOW YOU TELL ME! (please)

Men det som bugger meg mest er at jeg ikke får denne enorme avslappede følelsen som det er snakk om (euforia).

Tusen milliarder takk for all svar og hjelp.
Vis hele sitatet...
Det du gjengir her er jo cannabis rus, hverken mer eller mindre.
Du bør kanskje tenke deg om om dette faktisk er det du er ute etter, for ja, det finnes folk som ikke synes rusen er like behagelig som andre. Bare fordi kompisene dine røyker betyr ikke at du må røyke også.

Eufori (Euphoria) er en følelse av lykke, av tilfredshet. Det har lite med sløvhet/slapphet å gjøre.
Målt opp mot hverandre så er ikke cannabis det stoffet som gir en heftig lykkefølelse alene, det blir som andre har nevnt her: Avhengig av situasjonen.
Cannabisrusen forsterker situasjonen der og da, sitter man med gode kompiser og forteller artige historier, eller ser en bra komedie film/serie, vil rusen forsterke det som er artig fra før.