Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3175
Hei!

Har spilt med lekepenger på Pokerstars nå i noen år, og kunne tenkt meg å prøve med ekte penger nå. Hvilken side er best når det kommer til overføring og utbetaling av pengene?
Jeg bruker Entropay hvis jeg skal sette inn penger med bankkort. Man kan også kjøpe "paysafecard" eller lignende på Narvesen og 7-Eleven. Jeg spiller kun på pokerstars, men disse mulighetene har man på de fleste sider. Uttak går rett til min bankkonto.
Riktig. Hvor lang tid tar det før pengene kommer? Da tenker jeg egentlig begge veier. Og en annen ting jeg kom til å tenke på nå, er det noen lover rundt hvor mye en kan tjene på dette? Hvordan er det med skatting av gevinster?
Pengene som du setter inn på pokerkontoen blir tilgjengelig umiddelbart. Uttak tar 2-10 virkedager. Enkeltgevinster (pr. hånd i cashgame / pr. turnering) på over 10 000 kr er skattepliktig. Satsen varierer ut i fra om du er en hobby- eller profesjonell spiller, eller med andre ord; hvor mye du tjener på pokeren. Hobbyspillere "slipper unna" med en kapitalskatt på 27% på enkeltgevinster over 10 000, mens profesjonelle spillere som har dette som inntekt har andre satser og vilkår.
Offtopic men om jeg setter inn 5000,- og velger å ta dette ut igjen, hvordan vil dette se ut på kontoutskrift oppmot hvis jeg vinner 5000,- og tar dette ut?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av The_WEB_KILLER Vis innlegg
Offtopic men om jeg setter inn 5000,- og velger å ta dette ut igjen, hvordan vil dette se ut på kontoutskrift oppmot hvis jeg vinner 5000,- og tar dette ut?
Vis hele sitatet...
Så lenge du kan bevise at du har satt inn 5000 så skal du neppe skatte av det. Det hadde vært helt på trynet ihvertfall.

Om du mente:
Du putter inn 5000, det er dine utgifter og du har kontoutskrift på det. Du taper 4990 men det er irrelevant pga det kan ikke skattevesenet sjekke. Du vinner 5000 på en turnering og tar det ut.
Nei, det jeg mente var at om jeg var en lyssky type som trengte å vaske noe penger, kan jeg da kjøpe paysafe el. Kontant for så å dompe dette inn på en pokerkonto kun for å kjøre det ut som "gevinst".?
Sist endret av The_WEB_KILLER; 21. november 2014 kl. 07:59.
Sitat av The_WEB_KILLER Vis innlegg
Nei, det jeg mente var at om jeg var en lyssky type som trengte å vaske noe penger, kan jeg da kjøpe paysafe el. Kontant for så å dompe dette inn på en pokerkonto kun for å kjøre det ut som "gevinst".?
Vis hele sitatet...
Da vil sikkerhetsavdelingen til pokerselskapet automatisk stoppe overføringen inntil du kan redegjøre for hva du holder på med, samt bevise at du er en ekte person.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Ueland Vis innlegg
Da vil sikkerhetsavdelingen til pokerselskapet automatisk stoppe overføringen inntil du kan redegjøre for hva du holder på med, samt bevise at du er en ekte person.
Vis hele sitatet...
Kan fint bare spille med en kompis, og med vilje tape pengene til han. De kaller det for chip-dumping.

Det er dog ikke lovlig, så hvis man skal gjøre det burde man vite hva man holder på med så man ikke blir tatt. Blir man tatt så tror jeg pokerstars konfiskerer alle pengene dine.