Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1652
Har en plate på + - 10kg som jeg ønsker å tippe rolig 90* ved å trykke på en knapp. Grønn på slikt så alle tips ta med takk. Platen er ca 1m x 0,5m.
Viktig at den er så liten som mulig. eller noen som kan hjelpe en knøl å finne rett gassdemper om pris på aktuator med styring blir noe mye over 1000,-
Forsøkte å finne gassdemper på Clas til en subwooferkasse engang . De har en liste over hvor mange kilo hver demper kan løfte. Tror du bare kan stikke innom nærmeste CO og spørre dem. Den lista var bare en slags katalog, de hadde ikke noe elektronisk liste og heller ingen oversikt på webben.

Gassdemperne på CS er billige og koster kun noen hundrelapper.
Sist endret av frtoretang; 20. juni 2014 kl. 02:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg bare fant disse, vet ikke om det er av interesse.
http://www.goodluckbuy.com/index.php...tuator&x=0&y=0
Du vil trenge 24v power supply. Også vet jeg ikke om du vil at dette skal gå automatisk eller om du skal styre det manuelt? Skal den aldri stoppe i en posisjon annen enn 0 og 90 grader? I så fall vil du komme langt med et par brytere, og evt. noen releer og endebrytere hvis du vil ha det mer automatisk (at du slipper å stå å trykke på en knapp).
Har litt begrenset med plass til sylinderen så den blir nok litt stor. Skal høre på Clas etter gassdempere.
Finnes det ikke andre motoriserte alternativer som kan gjøre denne jobben? Eller noe utstyr som kan hentes fra dagligdagse ting? Har sett på demperne på kontorstoler, men dem jeg har lekt med har vært litt for store til mitt bruk:/