Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 7144
Lurer på om det er stor risiko for å bli tatt for å laste ned filmer, altså om politiet bryr seg.

Jeg her i det siste lastet ned ganske mye, bruker for det meste piratbay, torrentbutler og norskbits. Så frå jeg en link og laster filmen ned i µtorrent.

Antar at politiet heller går for dei som lasta opp enn dei som lasta ned. Men er det neo sjangse for at jeg blir tatt ?
Jeg har da lastet ned nesten 700gb bare på denne pcen og har ikke hørt noe fra politiet.
Ikke vær så paranoid..
Sjansene for å bli tatt er minimale, men blir du først tatt er du sånn halvveis i trøbbel. Selv om jeg ikke vet om noen som er tatt i Norge!
Prachtsteak
Splittr's Avatar
Trådstarter
Er da ikke paranoid?
Bare spurte om hvordan risikoen for å bli tatt var..
Sitat av Splittr Vis innlegg
Er da ikke paranoid?
Bare spurte om hvordan risikoen for å bli tatt var..
Vis hele sitatet...
Risikoen for å bli tatt er veldig liten
Det finnes vel ingen som direkte jobber med å ta nedlasterne så jeg vil si det er 0 risiko.
Du kan bli mindre paranoid ved å komme deg inn på noen private trackere. Åpne trackere er for massene som ikke vet bedre.
Hvis de skulle tatt noen hadde de vel heller tatt de som laster opp filmer osv.. enn de som laster ned.
Prachtsteak
Splittr's Avatar
Trådstarter
Da trur eg at eg er ganske trygg XD Men kva er ein privat tracker ? Kor finn eg det?
Som dykk sikkert forstår er eg ganske ny på dette området. :/
Sitat av Skrue Vis innlegg
Du kan bli mindre paranoid ved å komme deg inn på noen private trackere. Åpne trackere er for massene som ikke vet bedre.
Vis hele sitatet...
Da må du som regel laste opp? En venn fikk politiet på besøk etter 3 dagers opplasting.
Prachtsteak
Splittr's Avatar
Trådstarter
Virka som litt mykje styr, og det hørest ganske sikkert ut fra ka dei andre sei

Men tusen takk for tipset
Sjansen for å bli tatt for nedlasting er like stor som å drukne i Sahara-ørkenen!
Paradise lost
1492's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Da må du som regel laste opp? En venn fikk politiet på besøk etter 3 dagers opplasting.
Vis hele sitatet...
Det er vel kanskje ingen god ide å spre manifestet til Breivik på nettet. Da kan du vel forvente at politiet kommer på besøk
Sitat av Xernox Vis innlegg
Da må du som regel laste opp? En venn fikk politiet på besøk etter 3 dagers opplasting.
Vis hele sitatet...
Du laster jo opp når du laster ned med torrents så lenge du ikke har skiftet på settings. Du skal være jævlig uheldig å bli tatt for pirat virksomhet
Sitat av Xernox Vis innlegg
Da må du som regel laste opp? En venn fikk politiet på besøk etter 3 dagers opplasting.
Vis hele sitatet...
Kan jeg få spørre hva som ble lastet opp?




Personlig har jeg lastet ned filmer, TV-serier, programmer og spill i 11-12 år i stor skala uten problemer.

Men har fått en 30-40 brev fra Telenor for mange år siden ang at det ikke var lov til å drive server-virksomhet på et privatab.
Sikkert pga at jeg lastet opp så mye.
Men har aldri fått lignende fra Get eller Altibox.
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Selv har jeg 1 TB ned og 750 GB opp, far er politi og selv har jeg hørt veldig lite fra han. Hvordan jeg får råd til alle spillene lurer han fælt på, men jeg sparer da en shitload med cashmoneyfloser på det
Prachtsteak
Splittr's Avatar
Trådstarter
Superb ! Da ken eg fortsette utan problemos !
eneste jeg vet om som har blitt dømt for fildeling i norge er han fra stavanger som driftet en hub på dc++ for en del år siden? er det fler?

datatilsynet passer på at myndighetene ikke overvåker hva vi driver med på nettet, jeg er glad for det
Det er fullt lovlig å LASTE NED filer, men det er ulovlig å LASTE OPP filer. Om du går inn i programmet ditt du bruker for å laste ned med, setter upload speed så nært 0 som mulig, (ikke 0, dette betyr da uendelig) da er det bare å laste ned så mye du vil. Selv har jeg aldri brydd meg om dette, og har selv nesten 1TB upload til TPB det siste året.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mhans161 Vis innlegg
Det er fullt lovlig å LASTE NED filer, men det er ulovlig å LASTE OPP filer.
Vis hele sitatet...
Nei, beklager, det er ti år sidan åndsverkslova vart endra. No er det brot på ÅVL å kopiere materiale frå ei ikkje-lovleg kjelde.
Tror du virkelig du kommer til å bli straffeforfulgt, mens piratebay fikk gå fri? Jeg ler meg ihjel.
Sitat av mhans161 Vis innlegg
Det er fullt lovlig å LASTE NED filer, men det er ulovlig å LASTE OPP filer. Om du går inn i programmet ditt du bruker for å laste ned med, setter upload speed så nært 0 som mulig, (ikke 0, dette betyr da uendelig) da er det bare å laste ned så mye du vil. Selv har jeg aldri brydd meg om dette, og har selv nesten 1TB upload til TPB det siste året.
Vis hele sitatet...
Det er jo ei myte? Kilde takk?
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Tror du virkelig du kommer til å bli straffeforfulgt, mens piratebay fikk gå fri? Jeg ler meg ihjel.
Vis hele sitatet...
TPB er svensk, og aldri stilt for noen norsk domstol. Dermed gir det liten mening å sammenligne med den saken.

"Tror du virkelig du vil gå fri når en alenemor måtte betale 1,2 millioner i erstatning? Jeg ler meg ihjel"
ikke noe farlig med å laste ned.
Bare du har hdd'en i en lednig ut av pcen+ en hammer til å knuse hele greia da er du sikker
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
To venner har tilsammen lastet ned 10 terra, de har ikke blitt kontaktet av politi.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
eneste jeg vet om som har blitt dømt for fildeling i norge er han fra stavanger som driftet en hub på dc++ for en del år siden? er det fler?
Vis hele sitatet...
Var vel flere nordmenn som ble straffet når Elite-Torrents ble tatt for en 5-6 år siden?

Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
Sjansen for å bli tatt for nedlasting er like stor som å drukne i Sahara-ørkenen!
Vis hele sitatet...
Drukning er den største dødsårsaken for mennesker i Sahara FYI

Kjenner flere som har fått mail og brev fra Microsoft og nettoperatør med varsler og trussler, men skjer vel ikke noe mer en det så vidt jeg vet.
Sist endret av Patkomplat; 10. oktober 2011 kl. 15:04.
Det er ikke så sort/hvitt som dere skal ha det til (at enten så slipper du helt unna, eller så kommer politiet på døra).

Slik foregår det per dags dato: Advokatfirmaer, eller andre selskaper som handler på vegne av rettighetsinnehaveren, bruker mange triks for å ta individer. Mye av dette går på ren innsamling av informasjon for å ta "storfiskene", men de har også bevist at de prøver å sabotere hele torrenter. På omtrent *ALLE* offentlige, åpne trackere (f.eks. piratebay) overvåker de nye torrenter som de enten eier, eller har eiers velsignelse til å handle på vegne av. De legger seg i torrentskyen og begynner så å samle inn informasjon om hvem som befinner seg i skyen, og samler da inn IP-adresser, hvor stor andel av torrentfilen du eier, tidspunkt og alt relevant. I enkelte tilfeller prøver de også å laste opp falske torrents selv, med den hensikt å kaste bort tiden til piratene, og av og til kjører de også klienter som med vilje sender korrupt informasjon (men som hasher riktig). Sistnevnte teknikk fungerer ikke så bra, ettersom torrent-klienter vanligvis avslutter all kontakt med noen som har sendt mer enn 2-3 korrupte pakker.

På slutten av dagen/uka/måneden sender så selskapet ut en god del e-poster til abuse-avdelingen hos ISPen din. Vanligvis velger de å ignorere disse om det bare kommer et fåtall, men enkelte ISPer vil vanligvis forwarde slike eposter til kontaktadressen din fortløpende. Ved hyppigere torrentaktivitet vil de derimot måtte kontakte deg og be deg stoppe, og du risikerer da at saken eskaleres videre om/når det blir midler til det.

Så kort sagt; jo mer du laster opp/ned, jo større sjanse er det for at det blir en sak ut av det. ISPene deres har sannsynligvis fått opptil flere E-poster allerede med lister over alt du har piratkopiert. Det er derimot mindre utbredt av slikt blant private trackere, og rettighetsinnehaverene er egentlig mest interessert i individene som lastet opp torrenten til å begynne med. Uten disse pirat-gruppene så faller ting fort sammen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Titta raskt gjennom åndsverkloven og følgende paragrafer traff meg:

Det er ganske "mye" å lese, men jeg la med alt ettersom jeg vet at dere liker kildebruk i sin helhet og fremhevet det som er relevant.


§ 4. Opphavsmannen kan ikke sette seg imot at andre benytter hans åndsverk på en slik måte at nye og selvstendige verk oppstår.Opphavsretten til det nye og selvstendige verk er ikke avhengig av opphavsretten til det verk som er benyttet.

Den som oversetter eller bearbeider et åndsverk eller overfører det til en annen litterær eller kunstnerisk form, har opphavsrett til verket i denne skikkelse, men kan ikke råde over det på en måte som gjør inngrep i opphavsretten til originalverket.



§ 12. Når det ikke skjer i ervervsøyemed (Altså at du ikke skal tjene penger), kan enkelte eksemplar av et offentliggjort verk fremstilles til privat bruk. Slike eksemplar må ikke utnyttes i annet øyemed. Opphavsmennene gis en rimelig kompensasjon gjennom årlige bevilgninger over statsbudsjettet. Kongen kan fastsette nærmere regler om fordeling av kompensasjonen.

Bestemmelsen i første ledd gir ikke rett til å
a) ettergjøre bygningskunst gjennom oppføring av byggverk,
b) fremstille maskinlesbare eksemplar av datamaskinprogram,
c) fremstille maskinlesbare eksemplar av databaser i maskinlesbar form, eller
d) fremstille eksemplar av kunstverk (Dekker så vidt jeg har forstått også filmer) ved fotokopiering, avstøpning, avtrykk eller tilsvarende fremgangsmåte når eksemplaret kan oppfattes som originaleksemplar.

Bestemmelsen i første ledd gir ikke rett til å la fremstillingen utføre ved fremmed hjelp når det gjelder:
a) musikkverk,
b) filmverk,
c) skulptur, billedvev og gjenstander av kunsthåndverk og kunstindustri, eller
d) kunstnerisk gjengivelse av andre kunstverk.

Funksjonshemmede kan uten hinder av denne bestemmelse la fremstilling av musikk- og filmverk utføre ved fremmed hjelp som ikke medvirker i ervervsøyemed, når dette er nødvendig på grunn av funksjonshemningen.

Det er ikke tillatt å fremstille eksemplar etter denne paragraf på grunnlag av en gjengivelse av verket i strid med § 2, eller på grunnlag av et eksemplar som har vært gjenstand for eller er resultat av en omgåelse av vernede tekniske beskyttelsessystemer, med mindre slik eksemplarfremstilling er nødvendig etter § 53a tredje ledd andre punktum.


§ 19. Er et eksemplar av et verk solgt med opphavsmannens samtykke, kan eksemplaret spres videre blant allmennheten. Det samme gjelder eksemplar av offentliggjort verk, og ethvert eksemplar av kunstverk eller fotografisk verk, som opphavsmannen på annen måte har overdratt. Bestemmelsene gjelder bare der eksemplaret er solgt eller overdratt som nevnt innenfor Det europeiske økonomiske samarbeidsområde, med mindre eksemplaret er ervervet av en person til privat bruk eller spres videre ved utlån eller utleie.

Bestemmelsen i første ledd gir, med unntak for byggverk og bruksgjenstander, ikke adgang til utleie. Heller ikke gir bestemmelsen adgang til utlån av maskinlesbart eksemplar av datamaskinprogram.Likestilt med leie er bytte som drives som organisert virksomhet.


§ 53a. Det er forbudt å omgå effektive tekniske beskyttelsessystemer som rettighetshaver eller den han har gitt samtykke benytter for å kontrollere eksemplarfremstilling eller tilgjengeliggjøring for allmennheten av et vernet verk.

Det er videre forbudt å:
a) selge, leie ut eller på annen måte distribuere,
b) produsere eller innføre for distribusjon til allmennheten,
c) reklamere for salg eller utleie av,
d) besitte for ervervsmessige formål, eller
e) tilby tjenester i tilknytning til

innretninger, produkter eller komponenter som frembys med det formål å omgå effektive tekniske beskyttelsessystemer, eller som kun har begrenset ervervsmessig nytte for annet enn slikt formål, eller som i hovedsak er utviklet for å muliggjøre eller forenkle slik omgåelse.


Bestemmelsen i denne paragraf skal ikke være til hinder for forskning i kryptologi. Bestemmelsen i første ledd skal heller ikke være til hinder for privat brukers tilegnelse av lovlig anskaffet verk på det som i alminnelighet oppfattes som relevant avspillingsutstyr. For tekniske innretninger til beskyttelse av et datamaskinprogram gjelder i stedet det som er bestemt i § 53c.

Bestemmelsene i første ledd skal ikke være til hinder for eksemplarfremstilling etter § 16.


§ 56. Alle eksemplar av åndsverk eller annet arbeid som ulovlig er fremstilt, innført eller gjort tilgjengelig for almenheten her i riket, kan inndras ved dom til fordel for den fornærmede eller overdras til ham mot vederlag som ikke overstiger fremstillingsomkostningene. Det samme gjelder trykksatser, klisjéer, former og annet som utelukkende kan tjene til ulovlig fremstilling eller bruk av verket eller arbeidet.

I stedet for inndragning eller overdragelse kan den fornærmede kreve at gjenstanden helt eller delvis skal tilintetgjøres eller gjøres utjenlig til ulovlig fremstilling eller bruk. Hvis betydelige økonomiske eller kunstneriske verdier ville gå tapt, kan likevel retten efter omstendighetene tillate at fremstilte eksemplar gjøres tilgjengelig for almenheten mot erstatning eller oppreisning til fornærmede.

Bestemmelsene i denne paragraf kan ikke anvendes overfor den som i god tro har ervervet eksemplar av verket til privat bruk, med mindre det gjelder avstøpning av skulptur. De gjelder heller ikke byggverk, men den fornærmede kan efter omstendighetene kreve endring, erstatning eller oppreisning. Bestemmelsene gjelder dessuten ikke de i § 44 nevnte pressemeldinger.



Mens jeg trålet fant jeg ikke noe som indikerte at det skulle være forbudt å anskaffe verket til privat bruk, det kan selvfølgelig ha gått tapt i ordlegging, men det virker som det fremdeles kun er ulovlig å faktisk dele.

§4 var også litt festlig. Der hadde det vært gøy å vite hvor mye endring som må til og hvoridt det er ulovlig å forandre når man ikke har brutt noen lover i tilegnelsen, selv om formålet med å endre det er å kunne dele det.


Kilde: www.lovdata.no


TL;DR: prøv igjen
#Offisielt Trønder
Fikk faktisk en advarsel som sa at jeg skulle slette alle tingene jrg hadde lastet ned fra et lite lokal nettlevrandør. Telenor ftw!


Sletta jo ofc alle filene (a)
Grunn til å holde seg unna public sites: http://www.youhavedownloaded.com/
Sitat av KultNick Vis innlegg
Grunn til å holde seg unna public sites: http://www.youhavedownloaded.com/
Vis hele sitatet...
Don't take it seriously

The privacy policy, the contact us page — it’s all a joke. We came up with the idea of building a crawler like this and keeping the maintenance price under $300 a month. There was only one way to prove our theory worked — to implement it in practice. So we did. Now, we find ourselves with a big crawler. We knew what it did but we didn’t know how to use it. So we decided to make a joke out of it. That’s the beauty of jokes — you can make them out of anything.

However, if you have a better idea — don’t hesitate to contact us.
Vis hele sitatet...
. .
Sitat av KultNick Vis innlegg
Grunn til å holde seg unna public sites: http://www.youhavedownloaded.com/
Vis hele sitatet...
Se post rett over meg, og les følgende:

Den siden er totalt missvisende og henger ut mange som ikke nødvendigvis har lastet ned noe. Da det er ofte at private husstander får ny ip-adresse.

Jeg sjekket opp meg, og et par andre ip-adresser jeg vet har lastet ned torrents i løpet av livet sitt.
Siden viste "Clear!".

Disse jeg sjekket har kun brukt Piratebay og er typisk "oi se, jeg har vunnet iPad!"-brukere.
Har til sammen lasted ned over 2TB på min datamaskin. Det jeg passer godt på er å skru av "seedingen" med en gang filen er ferdig nedlastet. Sånn jeg har forstått det så er det å dele ut filene som er ulovlig.
Forsett med nedlastningen men ikke del ut er mitt tips! Selv om hele opplegget ikke hadde fungert om alle tenkte sånn
Sitat av m0lvaer Vis innlegg
Har til sammen lasted ned over 2TB på min datamaskin. Det jeg passer godt på er å skru av "seedingen" med en gang filen er ferdig nedlastet. Sånn jeg har forstått det så er det å dele ut filene som er ulovlig.
Forsett med nedlastningen men ikke del ut er mitt tips! Selv om hele opplegget ikke hadde fungert om alle tenkte sånn
Vis hele sitatet...
Nå har det seg jo slik at du seeder under hele nedlastingen også, som litt av prinsippet med P2P.
Sitat av m0lvaer Vis innlegg
Har til sammen lasted ned over 2TB på min datamaskin. Det jeg passer godt på er å skru av "seedingen" med en gang filen er ferdig nedlastet. Sånn jeg har forstått det så er det å dele ut filene som er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Det kan da være lov å i det minste lese siste siden av tråden før du legger ut et innlegg.

Sitat av mhans161
Det er fullt lovlig å LASTE NED filer, men det er ulovlig å LASTE OPP filer.
Vis hele sitatet...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei, beklager, det er ti år sidan åndsverkslova vart endra. No er det brot på ÅVL å kopiere materiale frå ei ikkje-lovleg kjelde.
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Sist endret av prenix; 19. desember 2011 kl. 10:51.
Fildeling kommer myndighetene _ALDRI_ til å få bort. Å fjerne p2p er som å få bort all narkotikaen i gatene... skjer ikke

Men som jeg har forstått det, hvis purken skal ta deg for å ha lasta ned f.eks en film, så må de "snappe" den torrentfilen å ta mottakerne som de mottar data fra ?

Jeg laster ned _MYE_ hver dag alt fra OS, musikk, programmer, film etc aldri hørt noe som helst =)
Det vil alltid være en risiko, og man er naiv om en tror noe annet.

Nei, i Norge er det ikke like mye arbeid for å ta nettpirater, men det er ingen hemmelighet at det foreligger en større fare for de som kjører servere med norsk IP, eller deler ut mye eller nytt materiale på nett. De som laster ned og deler videre er ikke værstingene, selv om at film- og platebransjen missliker alle nettpiratene bortimot like mye.
Sist endret av waf; 19. desember 2011 kl. 14:09.
Jeg mener å huske noe om at nedlastning er helt savvy så lenge du på et tidspunkt har betalt for varen, f.eks at du har kjøpt filmen love actually på dvd, og finner ut at du vil ha den på ipoden også, men ikke orker styret med å rippe og konvertere selv og dermed laster ned lovlig.

Kan noen bekrefte eller avkrefte?
Sist endret av Tronski; 19. desember 2011 kl. 18:59.
Sitat av Tronski Vis innlegg
Jeg mener å huske noe om at nedlastning er helt savvy så lenge du på et tidspunkt har betalt for varen, f.eks at du har kjøpt filmen love actually på dvd, og finner ut at du vil ha den på ipoden også, men ikke orker styret med å rippe og konvertere selv og dermed laster ned lovlig.

Kan noen bekrefte eller avkrefte?
Vis hele sitatet...
Er jo såklart lovlig viss du har kjøpt varen, men dette er fildeling det snakkes om her der folk som har kjøpt en vare (spill, filmer musikk o.l) og laster opp til torrentsider der folk kan laste den gratis, det blir ulovlig.
Erklært blond
Verdens beste ide, alle bare laster ned, INGEN SEEDER! Supert! Er en grunn til at jeg slutta på uploade på TPB og gikk private, for lite sikkerhet og bare hit and runs.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Er jo såklart lovlig viss du har kjøpt varen, men dette er fildeling det snakkes om her der folk som har kjøpt en vare (spill, filmer musikk o.l) og laster opp til torrentsider der folk kan laste den gratis, det blir ulovlig.
Vis hele sitatet...
Vil bare minne om at trådstarter spurte om nedlastning og ikke opplastning

Og som kommentar til de som har nevnt at nedlastning er ulovlig har jeg ramset opp en haug av lover som bare sier at opplastning er det, og det siste jeg sa var ment som et ekstra layer av "lovlighet" rundt det, ettersom ingen i hollywood kan vite om du faktisk har den på dvd eller ikke før de tar kontakt med ISP.

Men, som kommentar til det du sier, er jeg ikke liker sikker på hvorvidt man faktisk har kjøpt alle rettigheter til bruk selv om man har kjøpt varen i en form. (les: Sett filmen på kino? Kopisperre på dvd'en? etc etc)
Mener og ha lest at tusenvis av tyskere mottok en regning i posten på overkant av 7 tusen kroner etter at de lasta ned The Witcher 2, om noen nordmenn har erfart det samme vet jeg ikke.
Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
Sjansen for å bli tatt for nedlasting er like stor som å drukne i Sahara-ørkenen!
Vis hele sitatet...
http://www.didyouknowthat.net/drowni...rt/2007/10/06/
CBS kontaktet internett leverandøren min og truet med saksmål og masse greier, ringte bare til Inett leverandøren vår og han sa at det skjedde hele tida og at det ikke var noe å bekymre seg over. Jeg fikk jo selvfølgelig helt noia.
Hadde lastet opp omtrent 100 mb av en relativt ny serie. :P
Sitat av Tronski Vis innlegg
Men, som kommentar til det du sier, er jeg ikke liker sikker på hvorvidt man faktisk har kjøpt alle rettigheter til bruk selv om man har kjøpt varen i en form. (les: Sett filmen på kino? Kopisperre på dvd'en? etc etc)
Vis hele sitatet...
Nei det er sant finnes jo piratkopierte DvD'r, men tenkte heller ikke på en form tenkte generelt sett bare formulerte meg feil der de så klart har lov til og selge den (Amazon.com osv osv.)
Sitat av Tronski Vis innlegg
Jeg mener å huske noe om at nedlastning er helt savvy så lenge du på et tidspunkt har betalt for varen, f.eks at du har kjøpt filmen love actually på dvd, og finner ut at du vil ha den på ipoden også, men ikke orker styret med å rippe og konvertere selv og dermed laster ned lovlig.

Kan noen bekrefte eller avkrefte?
Vis hele sitatet...
Når du kjøper en film på DVD får du et svært begrenset antall rettigheter. Ingen av disse rettighetene tillater deg å erverve en kopi fra en uoffisiell side på internett. Uavhengig av lovligheten så deltar du automatisk i noe opplasting ved å delta i en torrent, og dette er heller ikke lov.

Det er uansett ingen jeg vet om som holder seg til å piratkopiere ting de allerede eier, så det er vel egentlig ikke noe argument for piratkopiering at man eier noe av de tingene man laster ned.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Har lastet opp ca 30gb
og lastet ned kanskje 2tb med filmer og spill, har aldri hørt noe fra politiet
så risken er minimal.
Last ned, drit i seeding. Litt tryggere i alle fall.

For alle andre fryktløse pirater, Sharing Is Caring!
En kompis av faren min har en sønn som ble tatt for nedlasting/opplasting. 100k i bot.

Nei, jeg har ikke kilder, og heller ingen grunn til å lyve om dette, så du som leker smart og ikke tror meg, keep quiet.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
En kompis av faren min har en sønn som ble tatt for nedlasting/opplasting. 100k i bot.

Nei, jeg har ikke kilder, og heller ingen grunn til å lyve om dette, så du som leker smart og ikke tror meg, keep quiet.
Vis hele sitatet...
Er vel heller du som ikke bør poste når du kommer med slikt.

100.000 hørtes mye ut. Rart det ikke har kommet noe om det i media, da det fint kunne bli brukt som et eksempel på hva som kan skje da du laster ned.

Sier som jeg har sagt i tidligere tråder, er man med på leken må man tåle steken. Er noe ulovlig så er det ulovlig. Ja, jeg laster ned selv.