Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 7109
Hei, lurte på om det er ulovlig å ha med seg alkohol i bagasjen når man er mindreårig? Sjekker de dette? Hva er konsekvensene? Skal en flytur innad i Norge og skal ha med 2 flasker. Har også hørt at flasker kan sprekke av trykket. Noen som vet noe om denne saken?
Om du reiser med famile / til familie så kan du vell si at det er en gave.
Sist endret av Vod0; 12. mai 2011 kl. 17:47.
Ikke anbefalt. Som du sier kan de sprekke/knuse og du kan bli stilt erstatningsansvarlig for istykkersølt bagasje. Om du har sett stuere i aksjon så skjønner du problemet der og. Det kan uansett fort bli dyrt..
Skjer ikke at alkohol bokser/glass knuser av trykket i lasterommet på et fly. Det verste er kanskje at en chipspose kan sprekke, høyere trykk kan jeg aldri tenke meg at det er.
Sist endret av Spelly; 12. mai 2011 kl. 17:55.
Flaskene sprekker nok ikke av trykket, da er det større sannsynlighet for at de som håndterer kofferten ødelegger de. De behandler jo ikke akkurat kofferter pent. Hvis du klistrer "fragile" på, så kaster de den bare hardere.
Trådstarter
18 2
Reiser med familie, men har svært lite lyst at mor skal finne ut at jeg skal ut på fest samme helgen som søskenbarnet mitt har konfirmasjon. Har hatt med ett brett brus før, det gikk bra. Er usikker nå, siden det er vinflasker, altså glassflasker.

Får tulle flaskene godt inn blant klærne i bagen da
Var nylig ut å reiste med fly, hadde da med ei glassflaske Absolute Vodka med.

Pakka den inn i en genser, også inn i en supermann-håndduk.
Den overlevde den 4 timer lange flyturen ganske bra
Så det er bare å ha den i midten i kofferten, ikke i sidene. Du må også tulle den godt inn i noe(som for eksempel en supermann-håndduk )
Trådstarter
18 2
Takker for alle svar! Men tror dere jeg får med meg flaskene ned uten å bli stoppet eller tatt av noe slag?
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Flaskene sprekker nok ikke av trykket, da er det større sannsynlighet for at de som håndterer kofferten ødelegger de. De behandler jo ikke akkurat kofferter pent. Hvis du klistrer "fragile" på, så kaster de den bare hardere.
Vis hele sitatet...
Det er ikke behandlinga fra folkene som ødelegge kofertene på store flyplassen. de har en sklie som baggene kommer ned i 50-70 Km/h og bråstopper mot 3-4 utrulig harde plast knopp dingser. Og noen ganger med de hardeste kofertene så kan de hoppe av sklia når de kommer ned og gå i gulvet / på folkene som tar baggene.

Sitat av m0lvaer Vis innlegg
Takker for alle svar! Men tror dere jeg får med meg flaskene ned uten å bli stoppet eller tatt av noe slag?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal de stoppe deg får og ha 1-2 flasker alkohol i baggen?
Trådstarter
18 2
Virkelig? 50-70 km/h? Det kan da umulig stemme..
Glassflasker med alkohol tåler av erfaring generelt mye, flaskene tåler flyturen uten problem.
Sist endret av Spelly; 12. mai 2011 kl. 18:12.
Bare legg de i en pose slik at det ikke lekker om de sprekker har selv tatt med meg to flasker absint, gikk helt fint
Trådstarter
18 2
Fordi jeg er mindreårig? Det var hovedgrunnen til at jeg postet denne tråden.
Sitat av m0lvaer Vis innlegg
Fordi jeg er mindreårig? Det var hovedgrunnen til at jeg postet denne tråden.
Vis hele sitatet...
de kan ikke se at du er mindreårig ved og se på baggen. Og de har nok bedre og gjøre.

Sitat av m0lvaer Vis innlegg
Virkelig? 50-70 km/h? Det kan da umulig stemme..
Vis hele sitatet...
De var på flyplassen i "Undercover boss - Norge" og der viste de det.
Hadde med meg alkohol i glass og plast flasker, gikk helt fint.
var 17 år, men dem var veldig sløv, gikk inn på flyet med barber blader, og barberskum osv.. men når jeg mellom landet og gikk ut for og røyke, så ble alt tatt ifra meg. "ikke alkoholen da"

Men det gikk bra, men tvile på at trykket skal sprekke flasken da
Har stort sett pakket med meg vinflasker eller spritflasker hver eneste gang jeg har vært på utenlandstur, og det begynner å bli ganske mange ganger. Har aldri opplevd at de har sprukket. Ble også engang stoppet i tollen som 17 åring og de to vinflaskene i bagasjen kom igjennom uten problemer, sjekket ikke leg. engang. Så kjør på!
Så lenge du flyr kun i Norge så skal du vel heller ikke i tollen.
Det er jo helt normalt å handle på taxfree og ta glassflasker med på flyet. Aldri opplevd eller hørt om at folk har fått flaskene sine knust av trykket. Jeg har hatt mye brennevin i kofferter og som håndbagasje oppover årene.