Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1527
Heisann!

Begynte med linser i fjor etter å ha brukt briller i mange år. I starten gikk jeg rett på månedslinser, men fant ut at det ikke funka så bra, dagslinser begynte jeg å bruke rett før sommeren.

Men jeg sliter med at de blir så vanvittig fort tørre! Jeg fukter de ett par ganger om dagen, men fortsatt er det ett lite helvete på kvelden!

Noen som har gode erfaringer med andre merker enn Acuvue Moist?
Regner med at du bruker Acuvue Moist linser. Bruker nemlig de selv, og opplever at de blir fort tørre etter et par timer! Dagslinser det er snakk om.
Ring optikeren din og si at du trenger våtere linser. De har garantert noe som funker for deg, du får gjerne med deg noen for å se om det hjelper før du kjøper også
Kontakt din forhandler og spør om de har flere typer linser i din styrke. Spør gjerne om de kan gi deg prøvelinse av ulike merker, slik at du får testet dem og se hva som er best for deg.
Prøv Dailies Total 1

http://www.kroghoptikk.no/butikk/ind...l1-tilbud.html

Veldig mange som er innom å kjøper dem hos meg
EyeQ premium. Knallgode linser, bruker de selv.
Aldri opplevd at de blir tørre.
Dailies total1 er rolls royce innen dagslinser. Prøv de!
Ser flere har kommet meg i forkjøpet, så jeg får bare skrive under på at Dailies Total 1 er helt fantastiske. Dyrere enn de fleste andre, men det er de faen meg verdt.
Takker og bukker! Da har jeg noen forslag jeg kan ta med videre til optikern for pris :-)
Spar opp penger og ta lasik.
Tok det i våres og angrer ikke i det hele tatt.
Du kommer til å ergre deg over linsene da de begynner å falle ut (fyll/trøtt etc..) og sette de inn om du er på farten kan være dritt og.
Jeg kunne sette inn linser på venstre øye uten å bruke speil, mens høyre slet jeg med helt til siste stund.
Ta de ut var det omvendt :S
Bruker selv noen dagslinser fra Specsavers som heter easyvision umere. Var plaget med tørre øyne når jeg brukte linser før, men disse er helt fantastisk. Hadde tidligere 1-day acuvue, men disse fikk jeg en allergisk reaksjon på.
For meg er Bio True veldig gode, føler at de andre linsene jeg bruker/har brukt ble en del fortere tørre.
Dailies total 1 fungerer utmerket for de fleste vil jeg påstå. Jeg har en stressende jobb hvor jeg blir vekt av en alarm på natta og må være kjørt ut av garasjen iløpet av 3 minutter fra jeg våkner, på den tiden rekker jeg å sette inn disse linsene uten problemer og uten at de faller ut eller at jeg blir tørr på øynene slik jeg ble av andre linser.