Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2853
Jeg har funnet ut at jeg liker reality-tv ekstremt godt, og tror jeg har funnet det ultimate showet å følge med på. Eller kanskje noen vet om noe jeg ville likt bedre? Jeg skal utdype det litt:

Karrieren min begynte vel med første sesong Big Brother norge, da jeg bodde på internat og ville henge sammen med jentene der som småkåt 17-åring. Jeg ble kanskje litt betatt av Anette Young, med påfølgende følelser av hat mot Rodney Omdal Karlsen, sjokkfølelsen når Anne Mona var utro med Ramsy Suleiman, og overraskelsene fra Per Morten. Vel vel, sånn startet det

I løpet av årene som fulgte har jeg sett litt på det meste av reality, men ikke funnet noen favoritt. Jeg likte Robinson pga deltakerne og intrigene dem imellom, men settingen på tropisk øy gjør det lite gjenkjennelig for meg. Farmen var kos fordi jeg er 50% bondegutt og er generelt interessert i hvordan de driver gårdsbruk på gammelt vis, men det var lite overraskelser i selve spillet. Paradise var okei første sesong, men deltakerene ble ganske over-the-top og interessen dalte raskt.

Så kom Gordon Ramsay, med flere konsepter på løpende bånd! Han var ute og ryddet i restauranter som var helt på ræva, han hadde masterchef med amatører som ville bli kokker, han hadde Hells's Kitchen, som er en stor favoritt, med to lag kokker som konkurerte, og mye annet. Jeg liker matlaging, kokker har ofte kjempestore ego, og Ramsay blir helt gal av den minste feil. Hell's Kitchen har hele pakka

Etter å ha lastet ned alt av HK og Masterchef var jeg på jakt etter noe nytt, og lastet ved en tilfeldighet ned Masterchef Australia. Wow! Der nede liker tydeligvis alle reality like godt som meg, for produksjon, spillregler, og utvelgelse av deltakere var milevis over det jeg hadde sett før. Slike show går vanligvis over 12 uker, og i Australia er det ny episode 6 av 7 dager i uken! De går mye dypere i intrigene, kranglene, dramaet, og konkurransen. De snur hele spillet på hodet om det gir høyere seertall, og putter inn nye regler underveis hvis det gjør det mer underholdende. Det er foreløpig 3 sesonger av MC Aus, og den fjerde begynner relativt snart

Tre sesonger går raskt når man har alt on the fly, liggende klart på pc og mobil, så jeg var på jakt igjen. Biggest Loser var neste, haha! Jeg elsker BL! De menneskene som er med der er psykisk knekt når de kommer inn. De er ekstremt overvektige og dårlig fysisk form generelt. Jeg har diabetes type 1 selv og har lært og kan mye om kroppen fra før av, både fysisk og psykisk. Jeg liker ikke å ikke vite hva som skjer innad i meg selv når det er noe galt, så leser meg opp og prøver å forstå hva som skjer. Derfor kjenner jeg meg igjen i veldig mye av hva disse menneskene sliter med, selv om jeg faktisk er litt undervektig. Jeg kjenner meg også igjen i mye av det psykiske. Voksne menn gråter og gamle damer løper maraton, man blir nesten overrasket over noe nytt i hver episode. Og i det store og hele handler det om positiv personlig vekst, og inspirerer til å forandre på ting i eget liv.

Det er mange sesonger av BL fra både USA og Australia, så jeg har veldig mange timer foran meg der. Problemet er at det kan bli litt ensformig i lengden, så jeg håper på noen forslag til andre høykvalitets-reality jeg kan se på?

Og om noen andre følger med på reality og kanskje vil diskutere noe rundt det?
"Farmen" er jo underholdende. Så har du også "Damene først"som går nå på TVNorge. Det er ganske morsomt til tider.
Ellers så har jeg ikke så mye annet å komme med, men jeg skal sjekke ut MC Australia, da jeg sluker kokkeprogrammer rått
MC Australia anbefales, ja! Det eneste jeg syns var litt kjedelig der var den ene dagen i uka programlederne viste deltagerne hvordan de lagde perfekte versjoner av det de feilet på i konkurransen. Sikkert genialt for de som ser på for å lære seg noen triks, men det er litt passivt i forhold til spillet.
Nylig begynt å se på en serie som heter The Colony, der en gruppe med mennesker blir plassert i et øde urbant strøk for å se om de greier å overleve i en post-apokalyptisk verden, uten strøm og rennende vann. Ganske underholdene, men jeg vet ikke om det er helt det du leter etter.
Jeg hater paradise hotel.
Sitat av subscribe Vis innlegg
Jeg hater paradise hotel.
Vis hele sitatet...
Fint det da.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Alt for Norge. Helt klart! Amerikanere med norske forfedre som sendes tilbake til gamlelandet på en eventyrlig reise i temaet norske tradisjoner.
Sist endret av Sexarz; 2. mai 2012 kl. 22:24.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Nylig begynt å se på en serie som heter The Colony, der en gruppe med mennesker blir plassert i et øde urbant strøk for å se om de greier å overleve i en post-apokalyptisk verden, uten strøm og rennende vann. Ganske underholdene, men jeg vet ikke om det er helt det du leter etter.
Vis hele sitatet...
Oh snap! Jeg elsker post-apokalyptiske filmer, Survivor Man, og reality, så dette må sjekkes ut! Hvis det er litt ok produksjon og godt gjennomtenkte valg av deltakere så kan dette fort bli en ny favoritt!

Sitat av Sexarz Vis innlegg
Alt for Norge. Helt klart! Amerikanere med norske forfedre som sendes tilbake til gamlelandet på en eventyrlig reise i temaet norske tradisjoner.
Vis hele sitatet...

Ja, jeg har sett noe av det, men norske reality mangler alltid litt på produksjonen. Det henger nok sammen med budsjetter og seertall, men for min del så blir det litt for amatøraktig.
Da damene dro? Ingen ting er morsomere enn nordlenninger.
Bridalplasty, seriøst sjekk det ut. En større suppe men psykisk ødelagte damer skal du lete lenge etter.

Konseptet:
En gruppe kommende bruder skal konkurrere om å vinne plastiske operasjoner frem til bryllupet. Det er den gode gamle visa med utsteminger, allianser og drama, men bare 100 ganger mer sinnsykt. Se for deg å samle 30 damer som konkurerer om plastiske operasjoner. Bedre undeholdning skal du lete lenge etter.

Det er da den eneste reality serien jeg ser.

EDIT:

Bilde fra den ene utsteminga
http://thumbnails.eonline.com/p/bridal_108_highlight_b_94080.jpg
Sist endret av Cheesecake; 3. mai 2012 kl. 18:33.
Sitat av Cheesecake Vis innlegg
Bridalplasty, seriøst sjekk det ut. En større suppe men psykisk ødelagte damer skal du lete lenge etter.

Konseptet:
En gruppe kommende bruder skal konkurrere om å vinne plastiske operasjoner frem til bryllupet. Det er den gode gamle visa med utsteminger, allianser og drama, men bare 100 ganger mer sinnsykt. Se for deg å samle 30 damer som konkurerer om plastiske operasjoner. Bedre undeholdning skal du lete lenge etter.

Det er da den eneste reality serien jeg ser.
Vis hele sitatet...

Lastes ned nå

The Colony er veldig interessant, da jeg og en kompis diskuterer veldig mye og ofte post-apokalypse scenarioer og hvordan vi kan overleve sånt. Psyken til mennesker i slike situasjoner er også ekstremt engasjerende å følge med på, da alle takler det forskjellig. Hvordan de fikser ting som mat/vann/opphold byr ikke på noe nytt for min del, men håper på å lære et praktisk triks eller to i løpet av serien
Jeg har i det siste forelsket meg helt i History Channels "Top Shot". (http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Shot)

I serien konkurrerer USAs beste skarpskyttere med massevis av ulike våpen, på krevende og visuelle skytebaner om tittelen Top Shot.

Det er en serie med høyt budsjett og masse høyhastighetsfilming av kuler og eksplosjoner. Virkelig en spennende og underholdene serie. Ikke så veldig mye drama mellom deltagerne, men det gnisser jo litt innimellom.

Anbefales dersom man er på leting etter noe nytt!

Trailer: http://youtu.be/vkJFtqwsBRc


Som noen andre nevnte her, så er "The Colony" også en annerledes og kjempespennende realityserie, der 10 (?) deltagere med ulik bakgrunn på egenhånd skal overleve i en post apocalyptisk verden. Her er det drama, intriger, spenning og et psykologisk press som overgår alt annet jeg har sett på TV. Til tider går produksjonsteamet laaaang over streken når det kommer til å skape dramatikk. Husker spesielt en episode i sesong 2 der en deltager ble utsatt for noe som virkelig rystet meg.

Tror jeg så begge sesongene som hittil er laget bare på 2 dager.

Promo: http://youtu.be/6Hv4ADUr-0E
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Jeg har brukt endel timer på Cops og Storage Wars.
Ingen Grenser med Lars Monsen er uten tvil det beste reality-programmet som er laget!
Top shot er notert, det høres litt gøy ut. Jeg har selvfølgelig sett timesvis av Cops tidligere, de fleste gutta over 20 startet vel realitykarrieren der, haha Storagewars er kjekt nok, på samme måte som pawn stars, hardcore pawn, og american pickers. Grunnen til at jeg følger med på de seriene er selve gjenstandene de kommer over og historien bak dem. Jeg er en sucker for antikviteter og samleobjekter.

Lars Monsen er kul nok, men Ingen Grenser fanget meg ikke foran tv'n. Jeg syns showet hans handlet mest om medlidenhet for deltakerene, noe jeg ikke hadde.
Sitat av Bishop Vis innlegg
Som noen andre nevnte her, så er "The Colony" også en annerledes og kjempespennende realityserie, der 10 (?) deltagere med ulik bakgrunn på egenhånd skal overleve i en post apocalyptisk verden. Her er det drama, intriger, spenning og et psykologisk press som overgår alt annet jeg har sett på TV. Til tider går produksjonsteamet laaaang over streken når det kommer til å skape dramatikk. Husker spesielt en episode i sesong 2 der en deltager ble utsatt for noe som virkelig rystet meg.
Vis hele sitatet...

Jeg har sett begge sesongene nå, men hva var det som rystet deg i sesong 2? Det som skjedde med Becky? Alligatoren i svømmebassenget? Det er jo høyst reele ting som skjer hvis verden skulle ende opp sånn, så jeg syns ikke de gikk så veldig over streken i forhold til å gjøre eksperimentet troverdig.
Ellers syntes jeg sesong 1 var best, da de havnet i et miljø med mye av redskapene og ressursene jeg selv kunne hatt tilgang til i en apokalyptisk verden. Også var Mike der, haha, snakk om å fyre seg opp for ingenting

Jeg må forresten anbefale expedition Africa når vi først er inne på reality uten konkurranse og utstemninger. 4 personer med forskjellig bakgrunn skal følge fotsporene til Stanley for å finne Dr. Livingstone, uten moderne hjelpemidler (untatt skoene dems, av en eller annen grunn).
Mye blir for overfladisk for min del. Men det var et show jeg hang meg helt opp i. Er vel 8-10 år siden nå.
Det var et "leilighetskompleks" hvor alle bodde to og to i hver sine leiligheter. Husker ikke så mye mer, men syntes det var fornøyelig. Noen som aner hvilket show jeg snakker om, og kanskje husker navnet?

Nå syntes jeg 71 grader nord er av det bedre å se på av reality.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Jeg har sett begge sesongene nå, men hva var det som rystet deg i sesong 2?
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte på det som skjedde med Becky rundt episode 7-8.

Syns bare det var så drøyt, sikkert mest pga måten hun reagerte på. Hun virket oppriktig livredd og det hele føltes litt som et overgrep. Hun er jo "OK" ikke lenge etterpå, men jeg husker bare at jeg syntes hele den greia var litt over streken.

Enig i at sesong 1 var best
Sitat av Bishop Vis innlegg
Jeg tenkte på det som skjedde med Becky rundt episode 7-8.

Syns bare det var så drøyt, sikkert mest pga måten hun reagerte på. Hun virket oppriktig livredd og det hele føltes litt som et overgrep. Hun er jo "OK" ikke lenge etterpå, men jeg husker bare at jeg syntes hele den greia var litt over streken.

Enig i at sesong 1 var best
Vis hele sitatet...

Ja, det var litt brutalt i forhold til det som skjedde med han legen i sesong 1, men jeg er overbevist om at slike ting var veldig spesifisert at kunne skje i kontraktene dems. Men hele gjengen i sesong 2 prioriterte jo alt annet enn sikkerthet, og virket veldig tafatte. Fra de gikk ut av teltet til SOPA slo de seg til i første huset de så... Og gjorde omtrent ingen forbedringer av konstruksjonen, i uke 5-6 lakk taket fortsatt som en sil og det var fortsatt bare reisverk og psikerslag inne da de dro. Og Tick hadde overflod av vann og mat når de møttes, de hadde klart å finne noen slanger og en alligator uten å sette opp feller eller noe. Ah, hvis verden går under håper jeg ikke jeg ender opp med en sånn gjeng!

Jeg har sett Bridal Plasty sesong 1 også, og fikk en etterlengtet dose drama, konflikt, intriger, og manipulering Jeg takler ikke å se plastiske operasjoner, men led meg igjennom det med hånda halveis over øynene! Jenessa var en svært dyktig spiller der, desverre for henne var det de utstemte deltakerene som valgte vinneren. I alle andre omstendigheter hadde hun dratt i land en vel fortjent seier. Hun skulle jeg gjerne ha sett i et annet show, for morsommere social engineering er det lenge siden jeg har sett

Sitat av Andromeda27 Vis innlegg
Mye blir for overfladisk for min del. Men det var et show jeg hang meg helt opp i. Er vel 8-10 år siden nå.
Det var et "leilighetskompleks" hvor alle bodde to og to i hver sine leiligheter. Husker ikke så mye mer, men syntes det var fornøyelig. Noen som aner hvilket show jeg snakker om, og kanskje husker navnet?

Nå syntes jeg 71 grader nord er av det bedre å se på av reality.
Vis hele sitatet...

Kråkeslottet, kanskje? Hvor deltakerene skulle pusse opp en gammel villa og lage pensjonat?
Har du sett Jersey Shore? Definitivt favorittprogrammet mitt, og muligens det eneste gøye MTV klarer å produsere for tiden.


Norges beste fighter er også veldig gøy, du trenger ikke være spesielt glad i fighting for å bli glad i serien !
Jada, alt av Jersey Shore og Jerseylicious er sett Syns det er ganske morsomt at slike sosiale mikromiljøer kan spore såpass av normalens skinner! På en annen side tror jeg de folka kanskje smører litt tykt på innimellom for å kanskje få noen ekstra $?
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Jada, alt av Jersey Shore og Jerseylicious er sett Syns det er ganske morsomt at slike sosiale mikromiljøer kan spore såpass av normalens skinner! På en annen side tror jeg de folka kanskje smører litt tykt på innimellom for å kanskje få noen ekstra $?
Vis hele sitatet...


Jeg er 99% sikker på at Jersey shore er manusbasert
Njaaa, manus er vel å dra det litt langt.. Men at produksjonsteamet legger til rette for at de skal krangle/pule/grine ser man.
Har nå sett Top Shot også, og det er ikke så ille Mye taktisk spilling og intriger der også, og morsomt å følge selv om det stort sett er folk med militær, politi, eller cowboyerfaring som er med. Jeg så for meg at folkene bare skulle skyte på blink og dårligste røyk ut, men det er varierte og kule oppgaver de får. Lagspilling gjør det hele mer interessant å følge med på.