Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 6754
Heisann, ser at dette kan virke som en veldig teit tråd, men trenger virkelig hjelp!

Jeg hater brød, og bruker derfor 150 -200 kr på mat hver dag på jobben. Jeg kunne trengt noen tips på hva jeg kan ta med på jobb som er godt kaldt. Kjapt å lage om morgenen, evt fryse ned.

Thanks: )
Yoghurt. Eventuelt med litt nøtter ol. i. Sundt og godt.
Bananer. Go' morgen yoghurt. Generelt middagsrester.
En dag du har litt ekstra tid kan du lage en SVÆR balje med kyllingsalat, så har du i flere dager fremover. Smaker godt, og er egentlig vanskelig å bli lei av
Ris og wok.

Kok opp en jævla mengde og hiv det i frysen.
Varm i mikroen på jobb.
-Stekt kylling, salat og litt ris. Ta det i en matboks, ready to go. Kikkoman klæsjer du på da du skal spise. Snadder. Får du litt proteiner i samme slengen.

-Kylling/laksewrap er også godt. Røykalaks. Wrap med det du føler for. Kjapt å lage er det også. Wrap generelt.
-Youghurt er nevnt ovenfor. Hiv oppi en tørket fruktblanding eller frokostblanding som litt vomfyll. Ikke så verst det heller.

Edit: Bombasa kommer med et godt forslag. Wok er knallgodt. Ikke er det så verst kaldt heller.

Bruk fantasien. Nordmenn er sære da det kommer til brødmat. Ikke noe annet land i verden spiser så mye brød som oss. Hvem sier at vi ikke kan spise varm mat til hvert måltid? Selv spiser jeg sjeldent brød, kun da jeg føler for det. Brød med brunost og syltetøy må man bare ha en gang iblant.
Sist endret av stagg; 10. november 2011 kl. 16:29.
Go'dag energimüsli, hasselnøtter, banan og cultura jordbær (yogurt-melk-ish greie). God smak, og godt for kroppen! Det holder deg også mett en god stund. Hvis ikke, er vel baguetter eller rundstykker en mulighet? Eller liker du enkelt og greit ikke bakevarer?
Kald lunch... :P Nordmenn altså...

------

Stekt ris med egg.
Lag en vanlig stor mengde Paella (skal i wok), så har du lunch for en hel uke

Pella - spansk rett

ingredienser er:
Ris
Løk
Kikerter
tomatpurre / grovhakkede tomater
kylling
olje
blåkjell
reker

jeg selv kan ikke fordra blåkjell eller reker, så for meg blir det alt det andre, smaker utrolig godt
Varme opp baguett/rundstykker i ovnen om morningen, herlig lunsj og frokost.
Sitat av Er0 Vis innlegg
Varme opp baguett/rundstykker i ovnen...
Vis hele sitatet...
Jeg mistenker at det også kvaifiserer som 'brød', min venn.
Sersjant
Cheesecake's Avatar
Trådstarter
Kjempe mye bra svar! Nå er det vell bare å ta på kokkehatten og prøve seg: )
Jeg hater brød mat, og kald mat gennerelt og blir sett på som en særing på jobb....
Sitat av DarthVidar Vis innlegg
Kjempe mye bra svar! Nå er det vell bare å ta på kokkehatten og prøve seg: )
Jeg hater brød mat, og kald mat gennerelt og blir sett på som en særing på jobb....
Vis hele sitatet...
Du er ikke alene. De på jobb sperret opp øynene første gangen de så hva jeg har med som mat. Nå er de bare misunnelige. De tar opp den tørre skiva med den svette osten og salamien. Mens jeg sitter og koser meg med medbrakt varm mat.
Vist du bruker opp til 200kr på en lunsj, så er det litt sært ja. Kle på deg kokkehatten og fyr i gang hjemmelaget mat og ta med. Sundt er det også!
Må bare nevne at det finnes god brødmat også.
Ikke all brødmat er halvtørre kneipskiver med svette gulostskiver.

Vi har baguetter, landganger, horn, ferskt brød, hjemmelaget brød osvosv.

Ta en baguett og skjær den i to på langs og hiv inn litt:
myk smøreost
en eller to skiver stekt beacon
et par store salatbløader
oen skivertomat
litt rødløk
gjerne litt krydder
og til slutt smør så skal jeg love deg det smaker jævlig digg det også.

(når jeg tenker meg, start med smøret. Kan bli stress å smøre det på sist) o.O
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av DarthVidar Vis innlegg
Heisann, ser at dette kan virke som en veldig teit tråd, men trenger virkelig hjelp!

Jeg hater brød, og bruker derfor 150 -200 kr på mat hver dag på jobben. Jeg kunne trengt noen tips på hva jeg kan ta med på jobb som er godt kaldt. Kjapt å lage om morgenen, evt fryse ned.

Thanks: )
Vis hele sitatet...
Rundt 40k på kun lunch i året? Heftig.
Det blir jo faktisk nærmere 70 tusen.
Noe som er veldig godt og enkelt er drikkeyoghert med musli, billig er det også!
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Det blir jo faktisk nærmere 70 tusen.
Vis hele sitatet...
Ååå? Det regnestykket vil jeg gjerne se!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Det blir jo faktisk nærmere 70 tusen.
Vis hele sitatet...
Man jobber somregel aldri HVER lørdag og søndag og på evt fridager, om du trekker fra disse så blir det ca 230 dager, da blir det ca 40 000,-

TS: Liker du andre bakevarer? Finnes mye godt der, boller, 12 øres osv, men ikke alt er like sunt!

Hvis ikke blir det nå vel å ta med middagsrester, evt kan du gå i salatbar og frukt/grønnsaksavdelingen å finne noe snax.
Det tenkte jeg ikke på. Menn hvis han ikke gidder å lage mat dagen før/på morgenen, gjør han gjerne ikke det på "fritiden" heller.
Tunfisk.‪‪‪‪‪‪‪‪‪
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Det blir jo faktisk nærmere 70 tusen.
Vis hele sitatet...
Om han jobber 350 dager i året, så tror jeg at han har råd til en litt dyr lunsj, du.
Blei veldig nysgjerrig på hva du spiser til lunsj?Sushi resturanter eller?Det kan ikke være normal mat til den prisen.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Blei veldig nysgjerrig på hva du spiser til lunsj?Sushi resturanter eller?Det kan ikke være normal mat til den prisen.
Vis hele sitatet...
Kantina på VGS, koster 30 kr for et rundstykke, 10 kr for en liten kopp kaffe. Ikke alle steder det er billig ...

Trådstarter: Lag deg pitabrød, fyll de med styff du liker, som kan sendes i micro'n. Lag kvelden i forveien og legg i kjøleskap hjemme/på jobben,varm opp når du bli sulten
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
T.J, selv om den kantina åpenbart er litt dyr så får du like fullt en kopp kaffe og et rundstykke til 40 kr - langt mindre enn 150-200 kroner. Da må man jo nesten dra på et utested da.

Forøvrig anbefaler jeg også salat. Gjerne med pasta i. Frukt er også et fint tips, selv om det kanskje ikke er nok da. Men et par epler eller bananer eller hvilken frukt du enn liker.
Bruker av og til å kjøpe sånn tredelt plastbeger (?) med salat, løk og paprika i midten, kylling/kjøtt/pasta i den første delen og ost i den tredje. Blander alt sammen og dæsjer på med dressing. Nydelig
Sitat av margido Vis innlegg
Bruker av og til å kjøpe sånn tredelt plastbeger (?) med salat, løk og paprika i midten, kylling/kjøtt/pasta i den første delen og ost i den tredje. Blander alt sammen og dæsjer på med dressing. Nydelig
Vis hele sitatet...
Spar heller pengene, lag det hjemme istedenfor. Overpriset mat finner du overalt, men salaten du kjøper i beger på butikk er ufattelig dyrt. Nå har ikke jeg handlet det på flere år selv pga prisen, men regner med det er samme prisen enda. Folk er jo så kostholds bevist i disse dager, så de handler uansett pris.
Sitat av stagg Vis innlegg
Spar heller pengene, lag det hjemme istedenfor. Overpriset mat finner du overalt, men salaten du kjøper i beger på butikk er ufattelig dyrt. Nå har ikke jeg handlet det på flere år selv pga prisen, men regner med det er samme prisen enda. Folk er jo så kostholds bevist i disse dager, så de handler uansett pris.
Vis hele sitatet...
Joda forsåvidt så koster det jo. Betaler 25kr for en pakke. Men ønsker man å gjøre det billigere er det jo bare å kjøpe en isbergsalat, en stk kylling, paprika og det man måtte ønske for å blande selv.
Sitat av margido Vis innlegg
Joda forsåvidt så koster det jo. Betaler 25kr for en pakke. Men ønsker man å gjøre det billigere er det jo bare å kjøpe en isbergsalat, en stk kylling, paprika og det man måtte ønske for å blande selv.
Vis hele sitatet...
Sorry. Var sløv på lesingen. Trodde du mente salat barene som de har stående overalt på butikker. 70 kr mener jeg det var den gangen jeg handlet det. Mye mat, men fortsatt dyrt. Vet hva du mener på. Hender seg at jeg handler av de selv, da som en "snacks". Er ikke mye mat for en voksen mann i en slik boks.
Mulig noen har skrevet det, men Salat med ost,skinke og reker + dressing syntes jeg er digg hvertfall ^^
Kebab for 30 spenn i oslo - Billig og godt.
Sist endret av Den modige; 10. november 2011 kl. 23:03.
Pastasalat er genial lunch! Lager dagen før og hiver i kjøleskapet. Syns selv det er ekstra godt med kokt egg og kylling i.
Hvis du tar med deg en fisk, så får du både mye proteiner og fornøyde kollegaer.
Jeg og er møkklei etter å ha spist tørre kneipbrødskiver hver dag siden første skoledag... Gah, NEVER MORE!

Tror jeg skal begynne å lage meg salat, tingen er bare det at jeg er glad i prokrastinasjon og jeg mener det å starte å lage en salat er mye arbeid Når man først er i gang går det greit men

Og ja, kantine på vgs er dyrt. Begynn å tell hvor mye du bruker der, tenk hvor mye annet det kunne ha blitt brukt til ^^
Det er ikke rart. Kneip er det verste jeg noensinne har spist. Kjøp deg et skikkelig grovbrød, så skal du se.
Sist endret av Sinken; 10. november 2011 kl. 23:50.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Det er ikke rart. Kneip er det verste jeg noensinne har spist. Kjøp deg et skikkelig grovbrød, så skal du se.
Vis hele sitatet...
DET ER ENDA VERRE. Fins ikke verre en tørt, grovt brød med masse frø å pjatt inni

Nei, skal man ha nogenlunde godt brød så må man vel bake selv Grunnen til at jeg kun har spist brødskive viser vel kanskje bare hvor lat jeg er på morgenen ^^
Hjemmelagd brød: Tørt brød. Hvis du ikke har klart å kjøpte et brød som ikke er tørt, tror jeg du bør leie en til å handle for deg. Du bør også ha det i en lukket beholder for at det ikke skal bli tørt. Smør hjelper alltids.
Beste er å kjøpe grove rundstykker hver dag, kiwi selger til 1,90 eller er det 1kr stk. Man spiser max 3 om dagen. Så får man fersk, sunn bakverk hver dag.

Brød blir fort liggende og tørt og jævli, best å ikke kjøpe det.
hva man har av fasiliteter på spiserommet er jo viktig, selvfølgelig. hvis det er kjøleskap og komfyr kommer man langt!

tar ikke mange minutter å steke egg, omelett, pølser, lage en toro potetmos, varme opp hermetikk-mat, osv. gjør en rutine ut av å sette på komfyren med en gang du begynner lunchpause.
Middagsrester, ofte veldig godt og enkelt, varm i mikro!
Tror wok er det beste alterantivet for deg.

Eventuelt stekt ris med grønnsaker og kjøtt...
Sist endret av Spelly; 11. november 2011 kl. 13:15.
Salat
Yoghurt
Frukt
Müsli
Frokostblanding

mm....
isbergsalat
1 boks mais
1/2 agurk
spirali
3 kyllingfileter
fetaost
1 tomat
1/2 paprika

helt nydelig salat som man faktisk blir mett av, hadde det på jobb i dag, herlig!
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Xzip Vis innlegg
Ååå? Det regnestykket vil jeg gjerne se!
Vis hele sitatet...
200 x 5 dager i uken = 1000 kr. sett at han jobber i 52 uker som er utgangspunkte blir der 52 tusen. så det blir ikke 70 som han sa. men han har sikker regna 7 dager i uken
lettkokt Havregryn 10kr
Bananer 5kr
syltetøy 20kr
rosiner 10kr

10+5+20+10 = 45

45 kroner for en sunn og veldig energirik lunsj i mange dager. voila'

ps, slutt å syt. brød er bra!
Sist endret av ali88; 11. november 2011 kl. 14:05.
Om man går ut i fra at det er micro tilgjengelig på arbeidsplassen, så vil jeg anbefale tacowraps.
Jeg hater også brødmat, og i følge samboeren har jeg svart belte i middagsrest-spising

Jeg hakker opp en halvkilo kjøttedeig, pakker oppi en pose tacomiks, og har det på tacolefser. Har oppi mais og ost og pakker dem sammen. Legger dem i hver sin pose og fryser ned. På morgenen tar jeg opp en tacopakke og tar med på jobb. Tiner i mocroen til lunsj, og volia, snaddermat på null tid

Ellers så er jo middagsrester gull å ha til lunsj/frokost/nattmat.
Kjøpte flere små bokser på europris som jeg porsjonerer middagsrestene i, og tar med på jobb.
Pasta og gryteretter f.eks er jo geniale til oppvarmingsmat.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
En dag du har litt ekstra tid kan du lage en SVÆR balje med kyllingsalat, så har du i flere dager fremover. Smaker godt, og er egentlig vanskelig å bli lei av
Vis hele sitatet...
Ohh, nice. Det skal jeg faktisk gjøre.
Hvordan oppbevarer du det i flere dager? Frys eller kjøl?
Sitat av eRixn Vis innlegg
Ohh, nice. Det skal jeg faktisk gjøre.
Hvordan oppbevarer du det i flere dager? Frys eller kjøl?
Vis hele sitatet...
Kjøl, funker dårlig å fryse salat.

Om du har noe tupperware eller lignende som er luftett(eventuelt folie over en bolle) så kan salat holde seg mange dager i kjøleskapet.
Fjordland / Toro -ferdigmat?

Fungerer knall!