Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1234
Hei.

Tok til vettet i jula og kjøpte en rekke oppgraderinger til PCen min. Jeg kjøpte følgende deler:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657310
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649116

I tillegg fikk jeg tak i ett Gainward GTX570.

Men nå er det begynt å skje ting, for noen dager siden skulle jeg installere Photoshop på PCen, brått låste alt seg og jeg måtte ta en nødreboot siden ingenting hjalp (ctrlaltdel osv osv).

Til min forferdelse så forsvant SSDen jeg kjøpte helt fra boot menyen i bios, fikk opp at bootmgr.exe ikke kunne finne en disk.

Fikk til slutt disken opp igjen ved å koble fra de 2 gamle diskene mine som jeg også har koblet på.

Dette er for noen dager siden, nå idag skjer akkurat det samme når jeg skal oppdatere Windows (har windows 7 ultimate x64), i tillegg til boot problemene så kobler tastaturet seg ut av og til, må bak PCen og koble inn og ut en gang før det funker igjen.

I tillegg har flere programmer jeg installerte den første dagen forsvunnet fra programlista når jeg skal avinstallere shit, men programmet starter og kjører helt fint.

Noen teorier om hva som skjer her? Har piratkopiert versjon av W7, tror kanskje det er en grunn selvom den er aktivert og oppdaterer som bare det, virus finnes det ikke noe av..

Håper på noe visdom og hjelp :-)
Har opplevd det med SSDen, og Tastaturet selv. Alt det fikset seg setter en reformatering, og riktig installasjon av drivere. ville ikke vært så sikker på om du ikke har virus. Kanskje AV din sier at du er "clean", men de finner langt i fra alt.

Tenkt godt igjennom hva du har lasted ned før du gjør noe som helst
Ville ha sjekket om du har de nyeste driverne til skjermkortet.
Tror nå ikke skjermkortet har noe med boot prioriteten eller HDDene i det hele tatt zetta
Så lenge ting skjer før operativsystemet faktisk har startet kan du utelukke absolutt alt som har med drivere og operativsystem å gjøre.

Om tastaturet fryser (caps lock slutter å reagere også) så vet du øyeblikket at du enten har ødelagt tastatur eller ujevn strømforsyning. Gitt at du har opplevd andre rare ting hadde jeg ikke trengt høye odds for å vedde på at strømforsyningen din enten er ødelagt eller overbelastet.



Edit: Løse ledninger bør også sjekkes ut. Dårlig kontakt som slår seg av/på hver eneste gang en bil kjører forbi kan også skje.. men dette er uansett et hardware-problem.
Sist endret av DumDiDum; 13. januar 2013 kl. 19:15.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
et spm, har du reinstallert windows etter du byttet maskinvare?

hvis du ikke har dette ville jeg prøvd dette for å se om det har noe for seg, noe jeg har en mistanke om at det vil gjøre om du ikke har formatert
Sitat av Frufsa Vis innlegg
et spm, har du reinstallert windows etter du byttet maskinvare?

hvis du ikke har dette ville jeg prøvd dette for å se om det har noe for seg, noe jeg har en mistanke om at det vil gjøre om du ikke har formatert
Vis hele sitatet...
Såklart
Sitat av Lundern Vis innlegg
Tror nå ikke skjermkortet har noe med boot prioriteten eller HDDene i det hele tatt zetta
Vis hele sitatet...
Holy sh**, posta det der i helt feil tråd. Flaut.
Jeg er ikke så dum altså xD
Sitat av Lundern Vis innlegg
Til min forferdelse så forsvant SSDen jeg kjøpte helt fra boot menyen i bios, fikk opp at bootmgr.exe ikke kunne finne en disk.

Fikk til slutt disken opp igjen ved å koble fra de 2 gamle diskene mine som jeg også har koblet på.
Vis hele sitatet...
Med tanke på at SSD disken forsvant fra BIOS'en, så tror jeg at jeg støtter denne teorien.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Så lenge ting skjer før operativsystemet faktisk har startet kan du utelukke absolutt alt som har med drivere og operativsystem å gjøre.

Om tastaturet fryser (caps lock slutter å reagere også) så vet du øyeblikket at du enten har ødelagt tastatur eller ujevn strømforsyning. Gitt at du har opplevd andre rare ting hadde jeg ikke trengt høye odds for å vedde på at strømforsyningen din enten er ødelagt eller overbelastet.

Edit: Løse ledninger bør også sjekkes ut. Dårlig kontakt som slår seg av/på hver eneste gang en bil kjører forbi kan også skje.. men dette er uansett et hardware-problem.
Vis hele sitatet...
Men vi for liten informasjon om hvilken hardware du har i maskinen, annet enn hva du har oppgradert.

Ved å legge ut en komplett liste over hva som sitter i maskinen, så kan vi nok hjelpe deg bedre.

Det kan også være feil på en av komponentene i maskinen din som fører til at andre komponenter svikter. Har du prøvd å starte maskinen med kun det absolutt viktigste i for å starte den? Strømforsyning, hovedkort, skjermkort (hvis du ikkje har innebygd i hovedkort), RAM, prosessor og en harddisk der systemet ligger på, og sett om det samme skjer da?